Skocz do zawartości
  • 0

Silnik Mercury


pio76

Pytanie

Witam, mam pytanie czy w silniku Mercury 20KM 2017r. można docisnąć/wyregulować blokadę, która jest odpowiedzialna za obrót silnika prawo/lewo. Chodzi mi żeby na maxa skręcić tą regulacją aby podczas transportu się nie przesuwał. Bo jak na maxa zablokuje to mogę kręcić dalej silnikiem, no fakt że z oporem ale się przesuwa...Jak miałem nowy Mercury EFI to zablokowana wajha i trzymało dobrze...A teraz mam zablokowane silnik na podporze i jest luz, słabo trzyma.

To jest ta wajha pod czapą z czerwoną końcówką przesuwana w poziomie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Panowie mam problem z silnikiem 40hp 3cylindry 2016r

Objawia się on gasnieciem motoru na rozgrzanym silniku po przejechaniu w ślizgu.

Zaczyna nierówno chodzić lub gasnie. Po ponownym zapaleniu problemu nie ma.

Czasem gdy nierówno pracuje i dam gazu to się zadławi, strzeli z wydechu i albo zgaśnie albo jedzie dalej.

Co może być przyczyną [emoji848]

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z moich obserwacji - nie warto, strata pieniędzy, chyba że masz zbiornik wbudowany z dużą ilością paliwa i długo ono stoi. Wtedy ma szansę nałapać wilgoci aż wytrąci się woda. Jeżeli pływasz ze zbiornikiem przenośnym ~25l, to rotacja paliwa jest tak duża, że woda się nie wytrąci. Jak pytam osoby mające ten dodatkowy filtr ile razy spuszczały z niego wodę lub z tego wbudowanego, to nikt tego nigdy nie robił bo nie było potrzeby. Ja też nigdy wody w filtrze wbudowanym nie uświadczyłem, a łódka od wiosny do zimy jest pod chmurką w marinie, więc jakby miała być woda w paliwie to tym bardziej (zmiany temperatur, mgła itp). Moje wnioski - duża rotacja paliwa - nie. Mała rotacja paliwa - tak.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie mam problem z silnikiem 40hp 3cylindry 2016r

Objawia się on gasnieciem motoru na rozgrzanym silniku po przejechaniu w ślizgu.

Zaczyna nierówno chodzić lub gasnie. Po ponownym zapaleniu problemu nie ma.

Czasem gdy nierówno pracuje i dam gazu to się zadławi, strzeli z wydechu i albo zgaśnie albo jedzie dalej.

Co może być przyczyną [emoji848]

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Sprawdź, czy nie przygniotłeśę gdzieś linii paliwowa, mogła się też załamać. Miałem podobny objaw jak przygniotłem sobie zbiornikiem. Po chwili plynięcia w ślizgu szarpanie - kończyło się paliwo w odpowietrzaczu paliwa, pyrkanie OK. Ewentualnie pompka membranowa, ale to mało prawdopodobne jeżeli przebieg nie jest wielki. Linia paliwowa pracuje w podciśnieniu i jest wrażliwa na takie rzeczy. Trzecia opcja - masz bardzo długą linię o bardzo małym przekroju. Ale nie wiem ile to by musiało być metrów żeby byłybaż takie opory.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie No zbiornik jest 25L wiec praktycznie co pływanie bedzie uzupełniane pod korek

Daruj sobie, zbędny wydatek. Ja uzupełniam paliwo co 2-3 wyjazdy, stoi często 2-4 tygodnie bez dolewek. Nic się nie dzieje.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie mam problem z silnikiem 40hp 3cylindry 2016r

Objawia się on gasnieciem motoru na rozgrzanym silniku po przejechaniu w ślizgu.

Zaczyna nierówno chodzić lub gasnie. Po ponownym zapaleniu problemu nie ma.

Czasem gdy nierówno pracuje i dam gazu to się zadławi, strzeli z wydechu i albo zgaśnie albo jedzie dalej.

Co może być przyczyną [emoji848]

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Przyczyny takiego zachowania silnika mogą być różne, ja zaczął bym od sprawdzenia świec - czy są w kolorze kawy z mlekiem (izolator wewnętrzny świecy)  i czy są to świece o odpowiedniej wartości cieplnej. Powinno być  NGK DPR6EA‑9 lub Champion RA8HC. Odstęp elektrod ok 0,9mm. Czy przewody zapłonowe są prawidłowo osadzone na końcówkach świec?

Drugim możliwym powodem gaśnięcia może być nieszczelna linia paliwowa. Pompa paliwa w silniku może się zapowietrzać po przez nieszczelne złączki paliwowe. Może też być chwilowe zawieszanie się zaworka w gruszce.

Kolejne przyczyny to rozrząd. kiedy były regulowane luzy zaworowe? Na zimnym silniku luz jeszcze minimalny jest, a po zagrzaniu zawory są podparte i brak szczelności. Tym samym silnik na wolnych obrotach mocno rozgrzany gaśnie. Pasek rozrządu dawno nie wymieniany może mieć wpływ na zmianę kąta ustawienia wałka rozrządu względem wału korbowego i tym samym zmienia się charakterystyka pracy silnika. 

Jakie obroty silnik utrzymuje po zagrzaniu? powinno być ok 800-850 obr/min. 

Filtry paliwa były wymieniane? Są dwa - jeden widoczny - wstępny przed pompą mechaniczną z wymiennym wkładem filtra. Drugi niewidoczny filtr wysokiego ciśnienia jest ukryty na dole silnika i do jego bezproblemowej wymiany trzeba zdjąć osłony boczne ze stopy. Filtr jest na złączkach i się go wymienia.

Mam taki sam silnik tylko z 2004 roku i sam go serwisuje.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie mam pytanie odnośnie obrotów silnika.

Mam marinera 9.9 4t ostatnio założyłem licznik motogodzin i obrotów. Na pełnym gazie mam 4700-4900 i mam odczucie że jakby nie wkręcał się do samego końca. Jakie powinien mieć optymalnie obroty silnik przy maxymalnym odkręceniu rumpla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie mam pytanie odnośnie obrotów silnika.

Mam marinera 9.9 4t ostatnio założyłem licznik motogodzin i obrotów. Na pełnym gazie mam 4700-4900 i mam odczucie że jakby nie wkręcał się do samego końca. Jakie powinien mieć optymalnie obroty silnik przy maxymalnym odkręceniu rumpla

Poruszyłeś temat ktory byl tu walkowany tysiace razy:) a na jalowym biegu jak dasz na max to jakie masz obroty? :)

4700-4900 to i tak jest niezle a jak chcesz zlapac wyzsze obroty to zmien srube na mniejszy skok i sie napewno poprawi - to tak w skrocie - poprostu silnik ma za ciezko z twoim plywadlem...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie mam problem z silnikiem 40hp 3cylindry 2016r

 

Objawia się on gasnieciem motoru na rozgrzanym silniku po przejechaniu w ślizgu.

Zaczyna nierówno chodzić lub gasnie. Po ponownym zapaleniu problemu nie ma.

Czasem gdy nierówno pracuje i dam gazu to się zadławi, strzeli z wydechu i albo zgaśnie albo jedzie dalej.

Co może być przyczyną [emoji848]

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Jeśli dalej nie znalazłeś przyczyny gaśnięcia silnika to sprawdź elektrozawór wolnych obrotów.

https://youtu.be/FCk0liPaiOA

Edytowane przez Ostlander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mercury F 20 MH z 2016r - spodzina.

Dzisiaj przypadkowo odkryłem, że wałek napędu śruby ma luzy poprzeczne. Nie są to jakieś duże luzy, ale są wyczuwalne. Jakie jest tam łożysko? Może z regulacją? Olej jest czyściutki.

Możliwe, że jestem przewrażliwiony i tak ma być, bo luzy wzdłużne są eliminowane  sprężyną.

Może ktoś z Was orientuje się gdzie szukać schematu spodziny do tego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

https://www.boats.net/catalog/mercury/outboard/20hp/20hp-efi-0r833820-up/gear-housing-propeller-shaft

 

Wał śruby jest na łożyskach tocznych kulkowych więc wszelki luz nie powinien występować. Może masz luźną śrubę napędową na wale?

Dzięki Tobie również. Dobrałem się prawie do tego łożyska bez problemu. Prawie, bo zdjąłem tylko śrubę napędową. Możliwe, że jutro odkręcę obudowę z łożyskiem. Zadając pytanie nie wiedziałem co tam siedzi. Teraz już wiem. Łożyska toczne mają zazwyczaj  luz. Możliwe, że jest wszystko oki, a ja jestem przewrażliwiony. Muszę poszczypać jakiś silnik nowy w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy nowy Mercury 20KM na wtrysku ma jakąś blokadę max obrotów przed 1 przeglądem na 20mth? Nie wiem czy ma jakąś blokadę czy śrubę za szybką. Wkręca się do 4100-4200.

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Tresor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy nowy Mercury 20KM na wtrysku ma jakąś blokadę max obrotów przed 1 przeglądem na 20mth? Nie wiem czy ma jakąś blokadę czy śrubę za szybką. Wkręca się do 4100-4200.

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Nie ma żadnej blokady...kręci się na maxa...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...