Skocz do zawartości
  • 0

Silnik Mercury


pio76

Pytanie

Witam, mam pytanie czy w silniku Mercury 20KM 2017r. można docisnąć/wyregulować blokadę, która jest odpowiedzialna za obrót silnika prawo/lewo. Chodzi mi żeby na maxa skręcić tą regulacją aby podczas transportu się nie przesuwał. Bo jak na maxa zablokuje to mogę kręcić dalej silnikiem, no fakt że z oporem ale się przesuwa...Jak miałem nowy Mercury EFI to zablokowana wajha i trzymało dobrze...A teraz mam zablokowane silnik na podporze i jest luz, słabo trzyma.

To jest ta wajha pod czapą z czerwoną końcówką przesuwana w poziomie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Cześć koledzy ! Ma ktoś sprawdzony sklep z silnikami Mercury ? interesuje mnie nowa 30tka 

Sklep nie produkuje silników Mercury. Ja wybierałem najbliższy mojego miejsca zamieszkania - gwarancyjne przeglądy itd. Można jeszcze porównywać ceny, które proponują poszczególni dystrybutorzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sklep nie produkuje silników Mercury. Ja wybierałem najbliższy mojego miejsca zamieszkania - gwarancyjne przeglądy itd. Można jeszcze porównywać ceny, które proponują poszczególni dystrybutorzy.

W dobie internetu to mi się nie chce wychodzić z domu :) Szukam sprawdzonego sprzedawcy nawet na allegro czy olx.

Ja z czystym sumieniem mogę polecić

speed max

ps. wiem ,że na stronie jest tylko suzuki ale merkury też ogarniają .

Dzięki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Przeczytaj co jest w gwarancji napisane oraz czego ona dotyczy i będziesz wiedział. Skąd my mamy to wiedzieć.

 

Ja dodam tylko, że posiadam oryginalny zbiornik i oryginalną linie paliwową Yamaha z roku 1983. Jak bym nie liczył to 41 lat. Działa idealnie. Takie pytanie mi się nasuwa "to gdzie my są" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gruszka od silnika Mercury efi 40/60 z 2021r. Z tego 1.5 nie używana. QuickSilver czyli orginalna po każdym pompowaniu reka jak na foto. Wąż i gruszka spekań nie mają ale to brudzenie to jakiś dramat.

Oczywiście gruszkę próbowałem myć, ale ewidentne to czarne puszcza guma...

.

b9603209401b20f28e1c099c8203a8df.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja w swoim Merkurym F40 EFI mam wąż gumowy zakupiony w zwykłym sklepie motoryzacyjnym, bez gruszki z samymi złączkami już kilka lat i działa wyśmienicie. Guma w wężu nie pęka, jest dalej elastyczna i nic z nią się nie dzieje. Gruszki z węża się pozbyłem  kilka lat temu bo miałem awarie zaworka w gruszce i silnik gasł przy wyższych obrotach. Na zapasie mam Quick Silvera ze złączkami umożliwiającymi w razie czegoś podpięcie gruszki do linii paliwowej. Na szczęście nigdy nie było potrzeba.

Generalnie silniki z wtryskiem paliwa mają dwie pompy paliwowe. Jedna mechaniczna zasysająca paliwo z baku i pompująca do tzw. separatora par paliwa w którym znajduje się druga pompa , elektryczna zasilająca wtryskiwacze. W tym separatorze jest zawsze wystarczająca ilość paliwa by silnik opalił bez konieczności pompowania gruszką. Po uruchomieniu silnika pompa mechaniczna na bieżąco uzupełnia paliwo w separatorze. Tak więc gruszka jest zbędna i nie trzeba pompować paliwa w silnika EFI. Inaczej sprawa wygląda przy gaźnikach.

Degradacja gumy w gruszce i wężu jest spowodowana światłem słonecznym, a dokładnie UV i warto tak wykonać linie paliwową by elementy składowe były przed tym światłem ukryte. Na przykład gruszkę montujemy w pobliżu zbiornika w bakiście, a wąż przy silniku można ukryć w peszlu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

U mnie wąż który wchodzi już w balistę jest elastyczny itd. Ale na zewnątrz jest masakra. Cały wzdłuż i wszerz jest popękany i w 2 miejscach już przełamany. Bo wczoraj silnik mi zgasł bo zassał powietrze bo wąż przełamał się. Masakra żeby po roku były takie cyrki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Posiadam od roku nowy silnik Mercury 50. Dziś silnik zgasł podczas plywania. Wyszło ze przewod od gruszki

Idący do silnika jest cały popękany. Czy to podlega gwarancji? Czy wymiana na własną rękę nie będzie problemem w przypadku gwarancji ?

 

Czy jest na gwarancji to nie wiem, ale możesz użyć innych przewodów paliwowych. Instalacja paliwowa łodzi to odrębna sprawa. Zbiornik i linia paliwowa od producenta to tylko jedna z opcji. Możesz mieć też zbiornik zabudowany. Ja mam instalację na zwykłym fagumicie i daje radę, trzy lata już na zewnątrz. 

Edytowane przez psulek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...