Skocz do zawartości
  • 0

Silnik Mercury


pio76

Pytanie

Witam, mam pytanie czy w silniku Mercury 20KM 2017r. można docisnąć/wyregulować blokadę, która jest odpowiedzialna za obrót silnika prawo/lewo. Chodzi mi żeby na maxa skręcić tą regulacją aby podczas transportu się nie przesuwał. Bo jak na maxa zablokuje to mogę kręcić dalej silnikiem, no fakt że z oporem ale się przesuwa...Jak miałem nowy Mercury EFI to zablokowana wajha i trzymało dobrze...A teraz mam zablokowane silnik na podporze i jest luz, słabo trzyma.

To jest ta wajha pod czapą z czerwoną końcówką przesuwana w poziomie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

 

Przeczytaj co jest w gwarancji napisane oraz czego ona dotyczy i będziesz wiedział. Skąd my mamy to wiedzieć.

 

Ja dodam tylko, że posiadam oryginalny zbiornik i oryginalną linie paliwową Yamaha z roku 1983. Jak bym nie liczył to 41 lat. Działa idealnie. Takie pytanie mi się nasuwa "to gdzie my są" ?

Dokładnie to samo miałem napisać. Walczyłem z różnymi liniami , pękającymi gruszkami, przewodami i dałem sobie spokój. Kupuje się oryginalna linie Yamahy i jest spokój na lata, mam jeszcze rezerwowa używkę od Hondy i też bez zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Świece zapłonowe do silników Mercury dedykowane to NGK. Produkują je w Japonii i Francji. Jakość porównywalna?

Czy jest sens zamiany "zwykłych" NGK na irydowe. NGK R DCPR6E. Jaki zastosować irydowy zamiennik? Nigdzie nie mogę tego znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Posiadam od roku nowy silnik Mercury 50. Dziś silnik zgasł podczas plywania. Wyszło ze przewod od gruszki

Idący do silnika jest cały popękany. Czy to podlega gwarancji? Czy wymiana na własną rękę nie będzie problemem w przypadku gwarancji ?

Informacja z instrukcji obsługi silników Mercury, cytuję:

Należy mieć świadomość tego, że benzyny zawierające alkohol mogą spowodować nasilenie poniższych zjawisk:

Korozja części metalowych

Zużycie części gumowych i z tworzywa sztucznego

Przenikanie paliwa przez przewody gumowe

Trudności podczas uruchamiania i eksploatacji.

Wniosek z tego taki, że zaleca się  stosować paliwa Premium. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Świece zapłonowe do silników Mercury dedykowane to NGK. Produkują je w Japonii i Francji. Jakość porównywalna?

Czy jest sens zamiany "zwykłych" NGK na irydowe. NGK R DCPR6E. Jaki zastosować irydowy zamiennik? Nigdzie nie mogę tego znaleźć.

NGK nie ma wszystkich Iryd często zamieniam na Denso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W tym powyższym przypadku ma. Udało mi się znaleźć.

3181 NGK DCPR6E = 8196 NGK DCPR6IX

Pytanie - czy warto zamieniać na irydowe?

Jeżeli jest jakiś problem z silnikiem to świecami się tego nie naprawi. Silnik ma działać dobrze na dedykowanych oryginalnych , irydowe poza rzekomą większą trwałością to dla mnie tylko efekt placebo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kiedyś miałem podobne zdanie. Ale paliwo coraz bardziej podłe przez bio dodatki. Czasem troszkę oleju się dostanie na świece i je okopci. Silniki 4T sa czułe na okopcenie, irydy zmniejszaja ten efekt. W swoim silniku założył bym irydy a w pudełku miał zawsze wyczyszczony komplet zwykłych.

Tak jak wyżej Poprawę widać w silnikach z problemami.

Zakładałem do Hondy 50 i Yamahy 25 obie przytarte paliły olej, właściciele nie robili generalki irydy poprawiały widocznie działanie. Mercury prawie nowy ale jeździ na leżąco, facet sam zakłada przechyla jak za mocno przechylił olej na tłoki i problem. Przy irydach nie ma tego problemu.

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Tresor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

30ml to sporo, duża strzykawka. Nie lepiej kupić olej w sprayu do zabezpieczania? Mgiełka ładnie pokryje i nie trzeba go dużo. Natryskiwać przez 5 minut? Chyba sekund. W 5 minut to by się pewnie przelało przez otwór w świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jest przerwa w pływaniu to w końcu mam czas pogrzebać przy silniku.

 

Marcury 40hp z Big Tillerem jak na zdjęciu

 

02083fb2c5e00.jpg

 

Problem jest taki, że ta gumowa nakładka na rączkę rozciągnęła się, jest luźna i okręca się. Macie jakiś pomysł co z tym zrobić? Patrzyłem w katalogu i nie jest to wymienna :(

Edytowane przez golenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie,. Udalo mi się zakupić Mercury 20hp efi, założone do Wigry 355. Aktualnie śruba 12, dziś jestem po pierwszym pływaniu i niestety przy 27-32 silnik tak jakby w pewnym momencie się dławi, tzn jakby się coś zapowietrzalo i po prostu traci moc i słabnie jak odejmę gaz do zera i znów przekręcę manetkę to wtedy zaczyna wchodzić w obroty znów ale dalej do momentu rozpędzenia się do tego przedziału prędkości. Pytanie czy to wina silnika ( jakieś uszkodzenie) nie wiem jak w silnikach z wtryskiem objawia sie odcinka, czy to może wina śruby, że jest nie adekwatna do tej łodzi, czy silnik jest zbyt nisko/wysoko na lawety i łapie jakieś lewe powietrze? Miał ktoś podobny problem?

Edytowane przez Pat92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...