Skocz do zawartości
  • 0

Lifepo4 ładowarka


przemyslaw_pajak

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

To ja się podepnę do tematu i zadam takie pytanie :

 

Czy są ładowarki które naładują jednocześnie dwa akumulatory Lifepo4 o różnej pojemności ?

 

Najlepiej jakby była wodoodporna do montażu w jednostce pływającej …

Są dwutorowe - pytaj @siarq. Natomiast drogie toto i niezbyt przeznaczone do zabudowy outdoorowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No właśnie o victronie myślałem bo sam używam pojedynczego 15A IP67 i daje radę .

Niestety ponieważ ładuje aku które są w pontonie na wodzie takie IP22 w ogóle nie zdadzą egzaminu .

To już chyba będzie mi lepiej druga IP67 dokupić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A ten victron ip67 da się podłączyć pod ladowanie ze spaliny ? Czy tylko sieciowe napięcie ?

Żeby to ogarnąć to spalina + rozruchowy kwas i do niego przez przełącznik wpięta przetwornica DC/DC ja mam to tak na łódce zrobione. Niestety te pod wyższe prądy ładowania są drogie ja mam 6A czyli niewiele ale zawsze skompensuje bieżące zużycie przez echo czy ładowarkę do telefonu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

OK, a jaka jest korzyść stosowania przetwornicy DC/DC w przypadku, gdy jest kwas rozruchowy i lfp zasilający?

Nie tyle korzyść co przeznaczenie, chodzi o to żeby być niezależnym od zasilania sieciowego i móc ładowac Lifepo na wodzie z silnika spalinowego np w Szwecji, czy dłuższych wypadach bez dostępu do prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Problemem przy ładowaniu lifepo4 przez DVSR jest to, że lifepo4 dostarcza potem takie napięcia, że DCSR się nie rozłącza po wyłączeniu spaliny. Jeśli damy jeszcze DC/DC to wtedy wszystko się ładuje, ale potem przy wyłączeniu silnika się wyłącza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy w wypadku zastosowanie przetwornicy DC/DC bez akumulatora kwasowego też osiągniemy ten efekt? To znaczy : z jednej strony silnik z ładowaniem a z drugiej strony Lifepo4?

To zależy jaki masz silnik a dokładniej ile podaje Amp i jak chcesz tego używać. Ja miałem to na początku z silnikiem bez rozrusznika z ładowaniem 6A z tym że jest to maksymalny prąd , przy obrotach jałowych jest może 1A a to zdecydowanie za mało żeby wystartowała taka przetwornica więc konieczny jest kwas jako bufor ale ogólnie to słabe rozwiązanie przy takim prądzie ładowania. Teraz mam silnik z rozrusznikiem i ładowaniem 10 lub 15A ale mam to podłączone przez kwas bo i tak jest mi potrzebny do rozruchu.

Co do pytania to kwestia przetestowania czy wystartuje przetwornica , na pewno na 6A nie będzie to działało bezpośrednio

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...