przemyslaw_pajak Opublikowano 13 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2022 Witam Czy dam radę naładować dwa akumulatory lifepo4 30 i 100 ah jedną ładowarka. Jeśli tak to jakie parametry ona musi mieć? Propozycje produktów też chętnie poznam. Sent from my SM-S901B using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2023 (edytowane) CHyba starty na niej Rozumiem że sugerujesz podłączenie akumulatora lifepo bezpośrednio pod ładowanie silnika (w celu ograniczenia strat)? Jaki jest prąd ładowania na obrotach jałowych? Jakie jest napięcie w pełni naładowanego akumulatora lifepo a jakie napięcie daje ładowanie silnika? Edytowane 6 Sierpnia 2023 przez highvoltage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sero1975 Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Ja tez podepnę się pod temat z pytaniem : Czy można ładować lifepo4 bezpośrednio ze spaliny albo małego generatora ? Wybieram się na kilkudniową wyprawę i boję się że prądu mi braknie … Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karolkrause Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2023 (edytowane) Można, za kilka dni odbieram łódkę w której będzie zamontowana ładowarka Orion Smart DC/DC 12/12 która będzie ładować z spaliny Lifepo4 100... wybrałem takie rozwiązanie właśnie z powodu ciut dłuższej niezależności od gniazdka z ładowanie stacjoarnym... a że czasami robię przeloty po kilkanaście kilometrów więc coś tam doładuje... Edytowane 6 Sierpnia 2023 przez Karol Krause Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Można, za kilka dni odbieram łódkę w której będzie zamontowana ładowarka Orion Smart DC/DC 12/12 która będzie ładować z spaliny Lifepo4 100... wybrałem takie rozwiązanie właśnie z powodu ciut dłuższej niezależności od gniazdka z ładowanie stacjoarnym... a że czasami robię przeloty po kilkanaście kilometrów więc coś tam doładuje...Kolega pytał o bezpośrednie podłączenie a nie podłączenie przez ładowarkę ( DC / DC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sero1975 Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Tak . Dokładnie pisałem o bezpośrednim ładowaniu ze spaliny albo generatora z wyjściem 12v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Enio Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Można, za kilka dni odbieram łódkę w której będzie zamontowana ładowarka Orion Smart DC/DC 12/12 która będzie ładować z spaliny Lifepo4 100... wybrałem takie rozwiązanie właśnie z powodu ciut dłuższej niezależności od gniazdka z ładowanie stacjoarnym... a że czasami robię przeloty po kilkanaście kilometrów więc coś tam doładuje... Ilu Amperowa? Tam się napięcie jakoś ustawia samemu na 14.6V pod LiFepo4 czy ona to robi automatycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karolkrause Opublikowano 7 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2023 (edytowane) Z tego co pamiętam to 18A... co do szczegółów to będę wiedział więcej przy odbiorze... czy to się ustawia, czy z automatu jest to regulowane... Edytowane 7 Sierpnia 2023 przez Karol Krause Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 7 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2023 Orion Tr Smart ustawia się przez bluetooth, telefonem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Enio Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 (edytowane) Szukałem trochę info i właśnie wersja Smart umożliwią ustawienie napięcia w aplikacji. Jest ona za to sporo droższa. Jednak podstawowa ponoc nie nadaje się do ładowania aku. Najniższy model zaczyna się właśnie chyba od 18A i kosstuje jakieś 150€. Z tego co pamiętam to 18A... co do szczegółów to będę wiedział więcej przy odbiorze... czy to się ustawia, czy z automatu jest to regulowane... Daj znać jak to u Ciebie będzie śmigać. Ja tez podepnę się pod temat z pytaniem :Czy można ładować lifepo4 bezpośrednio ze spaliny albo małego generatora ?Wybieram się na kilkudniową wyprawę i boję się że prądu mi braknie … Ponoć można tylko przy niższym napięciu będzie ładowany max do 60-70%. Ale może ktoś madrzejszy się wypowie czy takie ładowanie nie zaszkodzi aku... Edytowane 8 Sierpnia 2023 przez Enio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Marek z Marek Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Witam. Ładowarka Victron Smart Blue po podłączeniu do akumulatora litowozelazowego pokazuje w aplikacji 0,0 A i 14V. Po podłączeniu zwykłego kwasiaka pokazuje 3,5 A i 13V. Co jest nie tak? Sprzęt nowy, akumulator po pierwszym rozładowaniu. Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Ponoć można tylko przy niższym napięciu będzie ładowany max do 60-70%. Ale może ktoś madrzejszy się wypowie czy takie ładowanie nie zaszkodzi aku...Naładuje się i do 100%, o ile będzie to trwało odpowiednio długo. 9x% bez problemu. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Witam. Ładowarka Victron Smart Blue po podłączeniu do akumulatora litowozelazowego pokazuje w aplikacji 0,0 A i 14V. Po podłączeniu zwykłego kwasiaka pokazuje 3,5 A i 13V. Co jest nie tak? Sprzęt nowy, akumulator po pierwszym rozładowaniu. Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu TapatalkaMasz tam tryb llion 14,7 masz tez tryb 14.4v , jesli pokazuje 14v to najprawdopodobniej naladowalami przeszła w tryb czuwania, są tam wykresy , możesz wszytsko sprawdzic , poczytaj instrukcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Naładuje się i do 100%, o ile będzie to trwało odpowiednio długo. 9x% bez problemu.Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu TapatalkaKolejna kwestia to jak ktoś pływa, jak robi długie przeloty to coś tam się naładuje. Natomiast jeżeli pływa w trolu to efekty będą bardzo słabe. Jaki prąd podaje silnik z nominalnym ładowaniem 25A przy prędkości trollingowej? Przy założeniu że akumulator nie jest w pełni naładowany i mamy włączone dodatkowe odbiorniki typu echo itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Niekoniecznie. Na przelotach ładujesz intensywnie, ale stosunkowo krótko. No chyba że to przelot 40km. Ale w dobrych warunkach to kilkadziesiąt minut, godzina. W trolu może i te kilka A ale przez kilka godzin się nazbiera. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 (edytowane) Ja to spraktykowalem w Szwecji i w trolu jest to zaledwie 3A więc nie kompensuje nawet bieżącego zużycia, przy silniku 25km i ładowaniu nominalnie 15A.Skoro bezpośrednie wpięcie w ładowanie silnika naładuje nam akumulator lifepo do 90% z kawałkiem, to jaki jest sens kupowania drogich ładowarek typu victron itd.Poza tym że uzyskamy zaledwie kilka % naładowania więcej, a po drugie najmniejszy victron ma 18A więc w silnikach do 25-30Km będzie startował wyłącznie przy pływaniu powyżej 70% ustawienia manetki (wtedy dopiero osiągamy sensowne prądy ładowania z silnika).W silniku z rozruchem trzeba będzie zamontować VSR który to będzie co chwila klikał, załączy się na dłużej dopiero przy tym szybkim pływaniu. Więc żeby to miało sens to silnik z ładowaniem minimum 25A I jeżeli z ładowarką to duży akumulator kwasowy który będzie buforem wydłużającym czas na załączonym do ładowania VSR Edytowane 12 Sierpnia 2023 przez highvoltage 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 (edytowane) Nic nie zyskasz kupując victrona jak masz słaby alternator. Przecież z pustego w próżne i salomon nie naleje. To nie jest cudowny mnożnik prądu, tylko ma do dyspozycji to, co da alternator. U mnie jest niby 17A max, ale nawet przy pyrkaniu i kręceniu, z echem 12" ładuje. Koszt podłączenia znikomy. Do naładowania LFP do 99% wystarczy 14v, ale będzie to trwało dłużej. Z VSR jest problem, bo LFP ma wyższe napięcie niż próg rozłączenia VSR (12,8-12,9v), więc później będą spięte równolegle aż LFP się mocno rozładuje. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Edytowane 12 Sierpnia 2023 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Wiem o tym że ten victron nic nie da - raczej moje pytanie dotyczyło tego po co go pchać w ogóle w układ do mniejszych silników. Co do VSR to pozostaje zastosowanie diody tak żeby lifepo nie ładował kwasowego po odłączeniu silnika. Ewentualnie przetwornica która ładuje do 100% i jednocześnie izoluje oba akumulatory, na minus straty na niej. Chyba że ktoś ma lifepo jako rozruchowy i jednoczenie zasila z niego wszystko wtedy bezpośrednio pod silnik i po temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Najprościej pójść w manuala ręcznie włączanego lub sterować przyciskiem przekaźnik. Można kupić płytkę ATV która działa jak VSR , ale napięcia włączenia i wyłączenia są ustawialne i sterować nią większy przekaźnik. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Wiem o tym że ten victron nic nie da - raczej moje pytanie dotyczyło tego po co go pchać w ogóle w układ do mniejszych silników.Co do VSR to pozostaje zastosowanie diody tak żeby lifepo nie ładował kwasowego po odłączeniu silnika. Ewentualnie przetwornica która ładuje do 100% i jednocześnie izoluje oba akumulatory, na minus straty na niej.Chyba że ktoś ma lifepo jako rozruchowy i jednoczenie zasila z niego wszystko wtedy bezpośrednio pod silnik i po temaciepo pierwsze np. Victron Orion Smart nie jest ładowarką a konwerterem który z 12V zrobi Ci 14,4V dla LFP ( u mnie akurat robi z 12V - 28,8V)po drugie na krótko nie podłaczysz LFP do silnika bo nie jest to akumulator rozruchowy, przynajmniej te które zwykle używamy na łódkachpo trzecie nie podłączysz zwykłej ładowarki pod kwasiaka aby ładował LFP bo musisz jeszcze wstawić przetwornicę która zamienia 12 v na 230v a potem dopiero ładowarka z 230V da Ci 12Vpo czwarte victron smart, którego używam ma podgląd tego co podaje a do tego można zmieniać prąd na wejściu który go uruchamia i taki który go rozłącza i chyba wraz z czasem po którym następuje takie rozłączenie Sensem pchania Victrona lub czegos podobnego do mniejszych silników (dających ponad 10A) jest wg mnie brak alternatywy. jak odrzucimy VSR to zostaje wydłubanie samemu konwertera lub kupienie gotowego a tu mamy właśnie Victrona, bo aby ładować lfp ponad 70-80% musisz podać co najmniej 13.8-14V. każdy powinien zdecydować co potrzebuje, faktycznie może bardziej się opłacać nie kupować konwertera victrona za 800 zł a za te 800 zł kupic lfp 140A a nie 100Ah, bo victron nie naładuje nam tych 40A przez mały silnik (który daje maksymalnie 6A-10A). mi przy 50hp victron sprawdza się do ładowania aku do dziobówki na 24V, tydzień potrafię przepływać bez wyciągania akumulatorów z bakisty. Jak patrzę podczas przelotów to widzę iż mam średnio ładowanie jakieś 3-4A dla 24V i to wystarcza aby utrzymać się na poziomie 70-80% pojemności na koniec dnia pływania.Widziałem rozwiązanie gdzie pod silnik który daje coś koło 40A podpięto dwa victrony jeden dla 12v drugi dla 24v. U mnie takie rozwiązanie nie zda egzaminu bo silnik daje właśnie za małe natężenie prądu i aku lfp który mam po echo muszę codziennie ładować no chyba że używam tylko jednego ekranu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Podając bezpośrednio zasilanie z silnika naładujemy lifepo do tych 90 kilku procent wystarczy zobaczyć w aplikacji od BMS. Silnik podaje 14.4V a to jest tylko 0.2V poniżej znamionowego napięcia jakie podają ładowarki. Problemy tego układu są gdzie indziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bartekmaj Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Czy jak ładujecie LiFePo4 ładowarką Victron Energy to wystarczy wybrać program LiFePo czy radzicie go jakoś podrasować ? Wiem że w tych ładowarkach można ustalić swoje parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 (edytowane) Trochę teorii: https://www.powerstream.com/lithium-phosphate-charge-voltage.htm Mi się sprawdza w praktyce. Różnica jest tylko taka, że od około 90% do pełnego naładowania trwa to trochę dłużej. Czasami jak czytam hipotezy o ładowarkach do LFP to mam wrażenie, że trafiłem na forum o audiofilskich switchach sieciowych albo audiofilskich kablach do żelazka:). Swój LFP 24V (8s) ładuję spawarką z funkcją ładowania. Daje 40A ciągłego prądu, kosztuje ułamek ceny "dedykowanej ładowarki do LFP" o podobnej wydajności. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Edytowane 13 Sierpnia 2023 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 @Psulek w praktyce to wyglada tak , ze lfp do full potrzebuje 14.4v i jako ze nie osiągnie maksymalnego napiecia 14,6 to lądowanie się wydłuży . Druga rzecz jest taka , ze ładowarka nie może przestać ładować w momencie 14.4v , musi mieć absorpcji aż prąd spadnie do małej wartości - poniżej 1A Gro ładowarek do kwasów przy osiągnięciu 14.4v albo ogranicza prąd , bądź się wyłącza uznając ze jest full. Tu jest cała mecyja. Między 14,4 a 14,6 w teorii różni się czasem ładowania. W praktyce jest tak , ze rzadko kiedy uda się pakiet naładować dla każdej celi do 3.65v złączonych w pakiet. Przyczyn jest kilka ir,pojemnosc,napięcie spoczynkowe. Standardowe Bms nie radzi sobie z balansem na 0 , nie ma szans na to praktycznie. Aktywne balanser wbudowane w Bms bądź zewnętrzne podijaj znacznie cene. Pakietowanie wymaga sprzętu , sporo ogniw i czasu. Ładowarki dedykowane spełniają powierzone im zadanie , nie dedykowane mogą a nie musza pracować poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Ładowanie do 90 kilku procent też ma swoje zalety w postaci wydłużenia życia takiego akumulatora. Coś jak w autach hybrydowych gdzie akumulator pracuje w mniejszym zakresie 30-70% i to wydłuża znacząco ich żytwot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 I yŁadowanie do 90 kilku procent też ma swoje zalety w postaci wydłużenia życia takiego akumulatora. Coś jak w autach hybrydowych gdzie akumulator pracuje w mniejszym zakresie 30-70% i to wydłuża znacząco W praktyce wędkarskiej nie masz szans na zrobienie tylu cykli , chyba ze mieszkasz na łajbie. Czas zdegraduje ogniwa nim je wyeksploatujesz. Poza tym nie porównuj pakietów samochodowych do wędkarskich , to są z praktyki dwa światy jakościowe w sposobie pakietowania oraz jakości ogniw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
przemyslaw_pajak
Witam
Czy dam radę naładować dwa akumulatory lifepo4 30 i 100 ah jedną ładowarka. Jeśli tak to jakie parametry ona musi mieć? Propozycje produktów też chętnie poznam.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
13
8
8
5
Popularne dni
13 Paź
13
13 Sie
12
12 Sie
6
6 Sie
6
Top użytkownicy dla tego pytania
highvoltage 13 odpowiedzi
psulek 8 odpowiedzi
siarq 8 odpowiedzi
sero1975 5 odpowiedzi
Popularne dni
13 Paź 2022
13 odpowiedzi
13 Sie 2023
12 odpowiedzi
12 Sie 2023
6 odpowiedzi
6 Sie 2023
6 odpowiedzi
Popularne posty
wuran
10Ah powinno dać radę. Mam aku 20Ah i 100Ah od Maverika i ładuję ładowarka 10A
highvoltage
Żeby to ogarnąć to spalina + rozruchowy kwas i do niego przez przełącznik wpięta przetwornica DC/DC ja mam to tak na łódce zrobione. Niestety te pod wyższe prądy ładowania są drogie ja mam 6A czyli ni
highvoltage
To zależy jaki masz silnik a dokładniej ile podaje Amp i jak chcesz tego używać. Ja miałem to na początku z silnikiem bez rozrusznika z ładowaniem 6A z tym że jest to maksymalny prąd , przy obrotach j
62 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.