Skocz do zawartości
  • 0

Lifepo4 od VOLT POLSKA


Mjynsiorz

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Mała znacząca korekta co do mojej wcześniejszej wypowiedzi - faktyczną pojemność akumulatora to 28 Ah zamiast deklarowanych 33 Ah . Pomiary odbyły się ładowarka aplikacja - Victron energy . Myślę że wszystkie akumulatory volta nie mają deklarowanych Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja od 3 lat 100Ah używam do silnika elektrycznego i dalej jestem bardzo zadowolony. Ale jak rozmawiałem ze sprzedawcą w wędkarskim to było kilka "słabszych" sztuk i żę ciężko z producentem się negocjuje wtedy gwarancje. Ale to tylko powtarzam po kimś. Ja ze swojego jestem bardzo zadowolony i kupiłbym drugi raz taki sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Używałem akumulatory Volt LiFePO4 100ah do silnika Haswing 2hp 24v z bezpiecznikiem automatycznym 60A. Jeden z wyświetlaczem LCD, drugi bez wyświetlacza.Połączone szeregowo z balanserem AKU PROTECT 24v firmy Volt do zestawu akumulatorów 24 v.Pływałem tak dwa sezony i jesienią zeszłego roku wyświetlacz LCD padł,ale jeszcze kilka razy do końca sezonu ładowałem i pływałem bez żadnego problemu.Na zimę zostawiłem podładowane akumulatory i po ok 2 miesiącach okazało się,że ten z LCD pokazał na voltomierzu 7v ( drugi 13,4v).Po kilku rozmowach ze sklepem,odesłałem bo jeszcze była gwarancja.

Później otrzymałem informację ze sklepu ;

"Dzień dobry,

w odpowiedzi od serwisu otrzymałem informację iż podstawową zasadą szeregowego łączenia akumulatorów jest to, że wolno łączyć w ten sposób tylko i wyłącznie jednakowe akumulatory (jednego typu), o jednakowym stopniu zużycia i najlepiej z jednej partii produkcyjnej. Podłączenie szeregowo jednego akumulatora z LCD, a drugiego bez LCD (różne akumulatory, różne BMS-y) jest niepoprawne, niezgodne z zaleceniami producenta i najprawdopodobniej w tym przypadku doprowadziło do uszkodzenia modułu BMS w przesłanym na reklamację akumulatorze.

 

Chociaż nie da się dokładnie stwierdzić, że to było przyczyną usterki, która wystąpiła po tak długim czasie eksploatacji. Podpinanie innego akumulatora szeregowo nie jest wskazane a wręcz jest zabronione. Akumulator, który u Pana został jest w innym stopniu zużycia i z różnej serii produkcji = możliwość, że wewnątrz akumulatora jest zupełnie inny BMS.

Sugerowałbym tutaj jednak stosować bezpiecznik topikowy o wartości znamionowej maxymalnie 100A dla napięcie 12V/24V, pomiędzy kablem połączeniowym akumulatory w szereg oraz na kablu plusowym prowadzącym do silnika. "

 

Teraz mam pytanie.Został mi jeden akumulator,a do silnika potrzebuję drugiego,ale wg tego co serwis napisał musiał bym kupić dwa aku z jednego sortu,albo jeden 24 v,ale to już są spore koszta.Czy jednak mogę spokojnie połączyć tego Volta z całkiem innym aku LiFePO4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Handluję troszkę tymi akumulatorami i tak, niebieski świetny technicznie model, ale szwankuje bt, ogólnie najlepsza wersja ogniw. Słaba szczelność.

Kolejny biały z wyświetlaczem, standard, bez szału. Słaba szczelność.

Kremowy, moim zdaniem najlepszy, bez bt i wyświetlacza, ale praktycznie 100% szczelności.

O co chodzi z tą szczelnością, otóż kremowy jest klejony a niebieski i biały skręcane. Wszystkie są odporne na deszcz, ale jak utopisz niebieskiego lub białego to niestety wciągnie wodę.

Mam kilka sztuk jeszcze z każdego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...