Skocz do zawartości

Opony do samochodu


MarasR

Rekomendowane odpowiedzi

Wiosna już się zbliża i zapewne wielu z Was będzie szukać nowych opon do samochodu.

Więc uważajcie na "promocje" bo wiadomo ,że CCC i nie dajcie się wy....

Dostałem taką fotę na której widzimy odmłodzoną oponę 

Padalce już działają .

    9530E6B6-3106-466B-BEEA-0027E14352D2.thu

Edytowane przez M a r a s
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że sprzedają bieżnikowane jako nowe?

Nie .To jest data produkcji 39 tydzień 2021 roku . DOT -data produkcji opony. Na focie wyraźnie widać ,że zostało wycięte i wklejona wlepa . Zerknij sobie na tą obwódkę jak jest porysowana. A opony zapewne leżaki ,które zamiast do recyklingu trafiły ponownie do obiegu.   

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nic , powiem Wam ciekawostkę z autopsji , x lat temu jak jeszcze żył mój Tata prowadziliśmy mała firmę transportowa , przeciągałem akurat naczepę do Francji i pod Łodzią strzeliła guma , zmieniłem na zapas ale bez sensu jechać z kapciem na zapasie wymyśliłem sobie ze ja ogarnę przed wyjazdem jeszcze a była sobota , znalazłem po trasie wylkanizacje dla ciężarowych dosłownie kilka km od trasy pamiętam zjazdem na Komorniki pod Poznaniem , warsztat znalazłem szybko bo cały plac był zastawiony oponami do ciężarówek a za podstawki robiły felgi :D myślę sobie spoko reklama ale komu się chce tony rozstawiać i chować codziennie , no i szybko zrozumiałem o co chodzi wyszedł facet i zaczął z pistoletu malować te opony więc nie omieszkałem zapytać o co chodzi bo w większości to już mocno ponacinane sztuki były niepierwszej świeżości, facet powiedział otwarcie że z Poznania to wożą na Słomczyn na giełdę i ludzie w większości wola kupić świecący pomalowany smietnik niż brudną świeża oponę :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie obecnie jest z akumulatorami z importu. Kolega kupił akumulator znanej i cenionej firmy z UK, data produkcji na osobnej nalepce, któryś marzec 2022. Na głównej nalepce napis Made in EU, a UK wyszła z unii w 2020 roku, więc akumulator minimum z 2019 roku, ale co tam... Polak w tym kryzysie kupi wszystko.

Edytowane przez Matteoo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie obecnie jest z akumulatorami z importu. Kolega kupił akumulator znanej i cenionej firmy z UK, data produkcji na osobnej nalepce, któryś marzec 2022. Na głównej nalepce napis Made in EU, a UK wyszła z unii w 2020 roku, więc akumulator minimum z 2019 roku, ale co tam... Polak w tym kryzysie kupi wszystko.

 

Firma z UK mogła mieć fabrykę w dowolnym państwie z unii (np. Polsce, Słowacji, Austrii itd.), po wyjściu dalej mogą produkować opony w jednym z państw unii, więc napis "Made in EU" może być zgodny z prawdą, zatem niekoniecznie to wałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście od tamtego roku pracuję w fabryce marzeń Michelin ????. W tym roku już załapie się na program opony dla załogi i problem z oponami mnie ominie. ????Zastanawiam się nad wielosezonami. Ktoś używa? Michelin Cross Climate 2. Wiem od znajomych że jedynki były tragiczne ale te podobno już są poprawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście od tamtego roku pracuję w fabryce marzeń Michelin ????. W tym roku już załapie się na program opony dla załogi i problem z oponami mnie ominie. ????Zastanawiam się nad wielosezonami. Ktoś używa? Michelin Cross Climate 2. Wiem od znajomych że jedynki były tragiczne ale te podobno już są poprawione.

To może masz na sprzedaż z deputatu...?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście od tamtego roku pracuję w fabryce marzeń Michelin ????. W tym roku już załapie się na program opony dla załogi i problem z oponami mnie ominie. ????Zastanawiam się nad wielosezonami. Ktoś używa? Michelin Cross Climate 2. Wiem od znajomych że jedynki były tragiczne ale te podobno już są poprawione.

Wydawałoby się, że to Ty powinieneś służyć za źródło wiedzy. Przynajmniej mnie

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuję w firmie od tamtego roku od Listopada. Jeszcze dużo muszę się nauczyć. Kolega ma te opony i czasami jeżdżę z nim do pracy. Jak na razie spisują się super ale mają dopiero pół roku. Po dwóch latach okaże się ile są warte. Po pół roku pracy można złożyć wniosek o opony i niebawem to zrobię. ???? Jest też w firmie program Opony dla rodziny i znajomych ale w tym przypadku podejrzewam że cena nie będzie się dużo różniła od tej internetowej. Słyszałem nawet od pracowników że czasami cena potrafi być wyższa niż w internecie. ????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzywalem crossclimate 1szych w vanie (w wersji "C" czy jak to oni nazywaja "xl") bylem super zadowolony, ale w irlandii snieg i mroz sa rzadko, za to mokro ciagle. Wydaje mi sie, ze dosyc szybko mi wychodzily (40-50kkm? hankooki podobnie)

Jedyne lepsze opony (i to tyle lepsze, ze dluzej sluza) to pirelli carrier all season (w transporterze je mam) Mysle, ze mam jeszcze zalozona 1 sztuke z kompletu, ktory kupilem jakies 170kkm temu. Za to bodaj z good yearow jakis bylem strasznie niezadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam crossclimate pierwszej generacji w skodzie yeti 4X4. Jestem bardzo zadowolony , ostrzejszy bieżnik w porównaniu do letnich pozwala bez problemu wyciągnąć łódkę pod stromy brzeg na którym jest mała warstwa mułu(zbiornik zaporowy). Na mokrym są głośne w porównaniu do letnich. Jak się zużyją kupię kolejne wielosezonowe

 

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez jbk
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam CrossClimate SUV i jestem w miarę zadowolony. Nie są to sportowe więc na deszczu na zakręcie bez szaleństw ale za to zimą super no i na slipach. Zauważyłem jednak że mają delikatne te lamelki i latem jak jest bardzo gorąco to się zużywają. Teraz będę wymieniał i zastanawiam się czy brać CrossClimat 2 czy Vredestain Quatrack Pro które już wcześniej miałem przy innym aucie i one zauważalnie wolniej się zużywają. Różnica około 200 złna sztuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam CrossClimate SUV i jestem w miarę zadowolony. Nie są to sportowe więc na deszczu na zakręcie bez szaleństw ale za to zimą super no i na slipach. Zauważyłem jednak że mają delikatne te lamelki i latem jak jest bardzo gorąco to się zużywają. Teraz będę wymieniał i zastanawiam się czy brać CrossClimat 2 czy Vredestain Quatrack Pro które już wcześniej miałem przy innym aucie i one zauważalnie wolniej się zużywają. Różnica około 200 złna sztuce.

Też jestem z nich b. zadowolony, ale jeżdżę z reguły zgodnie z przepisami, więc nie wiem jak sprawują się w normalnej u nas jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie chcesz mieć kolego letnich i zimowych opon? Na SUVie na zimę mam założone Michalinę PILOT ALPINE 5 SUV i spisują się super. Na terenówce mam Yokohama Geolander, które są oponami całorocznymi i w zimę, na śniegu/błocie widać, ze lekko gubią przyczepność w zakrętach i zdecydowanie gorzej hamują, niż zimówki. Oba samochody maj napęd 4x4. Dodam, ze w poprzednim samochodzie „cywilnym” na lato tez miałem Micheliny Pilot Sport i tez je sobie bardzo chwaliłem.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...