Skocz do zawartości

Toczenie rękojeści , jak ?


Rekomendowane odpowiedzi

To zrób reamer na 10 mm i po sprawie , sądzę że masz blank Xzogi gdzie rzeczywiście potrzebna jest taka średnica bo blank w dolniku nie jest koniczny tylko ma kształt walca 10 mm. Ja bym zabrał się do tego inaczej a mianowicie pierw rozwiercił plastry korka do 10 mm potem je skleił na rurce fi 10 mm i toczył. Jak już skleiłeś to pozostaje Reamer , zawsze przecież jak będzie troszkę większy otwór blank można owinąć taśmą malarską , najlepsza jest elastyczna karbowana bo można cuda nią robić i okleić po spirali tyle ile potrzeba a porwany w środku korek ? , przecież tego nie widać :) ważne aby otwór był centrycznie. Można też kupić okrągły pilnik do drewna , który jest koniczny ale jak już rozwiercisz przez całą rękojeść to pociągnij raz z jednej strony parę razy ruchem posuwisto zwrotnym raz z drugiej tak samo i też osiągniesz otwór około 10 mm . Pilnik kosztuje chyba 16 zeta w OBI bo OBI to robi :)

Edytowane przez mrWhite7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób reamer na 10 mm i po sprawie , sądzę że masz blank Xzogi gdzie rzeczywiście potrzebna jest taka średnica bo blank w dolniku nie jest koniczny tylko ma kształt walca 10 mm. Ja bym zabrał się do tego inaczej a mianowicie pierw rozwiercił plastry korka do 10 mm potem je skleił na rurce fi 10 mm i toczył. Jak już skleiłeś to pozostaje Reamer , zawsze przecież jak będzie troszkę większy otwór blank można owinąć taśmą malarską , najlepsza jest elastyczna karbowana bo można cuda nią robić i okleić po spirali tyle ile potrzeba a porwany w środku korek ? , przecież tego nie widać :) ważne aby otwór był centrycznie. Można też kupić okrągły pilnik do drewna , który jest koniczny ale jak już rozwiercisz przez całą rękojeść to pociągnij raz z jednej strony parę razy ruchem posuwisto zwrotnym raz z drugiej tak samo i też osiągniesz otwór około 10 mm . Pilnik kosztuje chyba 16 zeta w OBI bo OBI to robi :)

Adam Słodowy, zrób to sam :lol:  :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob reamer z jakiegos malo zbieznego kawalka blanku, ja mam takie tanie baciki porozbierane - mozna dobrac kazda grubosc, wszytkie sa o malej zbieznosci. Mozesz tez zrobic taki ktory ma jakies 10mm na koncu i 'przeciagnac' go przez calosc uzyskujac rownomierny otwor. Po przejsciu szczytowej czesci , wlasnie ta mocujesz w wiertarce i wyciagasz zamiast pchac. Gdzies kiedys tez widzialem wiertlo do drewna odciete i zamontowane tyl na przod - koles przeciagal to na obrotach i tez piekne dziurki robilo, no ale spawarka chyba w gre wchodzi.Jestem pewny ze cos wymyslisz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, może ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia. Problem dla mnie nie polega na nierównych wewnętrznych ściankach, tylko na tym, że po rozwierceniu wiertłem 10 robi się otwór 12 albo 13 albo 11

im większe obroty wiertarki tym, wiertło będzie mniej rwało korek, i efekt rozkalibrowania  otworu będzie mniejszy.

Mimo wszystko najprostsze jest rozwiercanie reamerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Nikt nie odpisuje? No to ja: na możliwie wysokich. Nawet 2000-3000/min. Granulacji 40 używam tak, aby zostało mi ok. 3-4mm zapasu na średnicy. Potem bardzo dobrego i ostrego 80 do 1,5-2 mm zapasu. Potem 120 do ok. 0,5mm. Potem jeszcze drobniej, sukcesywnie do 800 lub 1200. Dzięki temu pracuję szybko, nie mam bicia - toczy się idealnie na okrągło i nie narażam się na ryzyko wżerów. Ale trzeba być uważnym.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co. Zaczynałem od mniejszych prędkości. Przy większych, trzeba uważać na punktowy nacisk, szczególnie grubym papierem. Przy modelowaniu krzywizn o małym promieniu (butt, fore w kształcie kielicha), fazowaniu, etc. korek czasem trzeba dosłownie, muskać papierem. Bardzo ważne jest dobre światło i kontrastowe tło. Po każdej fazie modelowania warto przesunąć palcami po długości griup - czasem lepiej pozwalają wyczuć skuchy niż pokażą to oczy. Warto też używać suwmiarki, żeby sprawdzić, czy faktycznie mamy zbieżności, czy też ich nie mamy. Na długim odcinku ciężko to wyczuć.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu owijam papierem kawałek deseczki :) Robię tak jednak tylko aby zebrać nadmiar materiału, żeby otwór mi się wycentrował. Potem wolę bardziej subtelne metody. Nie ma jak ręka ;) Szczególnie, jak robię pod ACS, ECS. W zasadzie mam łagodny łuk po całej długości rear, np. fi 27/25/29 a w krótszych konstrukcjach nawet 27/24/28.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze inną metodę aby nie przestrzelić z wymiarem,a mianowicie  zakładam z każdej strony pierścień metalowy o docelowej średnicy i toczę bez stresu związanego z zachowaniem wymiaru. Jak zostanie około 0.2-0,4 mm do właściwej średnicy zmieniam gradajcję papieru do docelowej 1000 potem zdejmuje pierścienie i ewentualnie o ile to potrzebne zeszlifowuję ostre kanty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...