MarasR Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym paliwo E10 nie jest zalecane kierowcy będą tankować PB98. A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare 2T . Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie. Zapraszam do dyskusji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Tak samo. Nikt 20 lat temu nie przewidywał beznyny e10. Trzeba będzie dalej lać e5. W obecnych silnikach w instrukcji jest napisane reszta do znalezienia na stronach producentów. Do poczytania np tu https://marine-matters.co.uk/blog/e10-petrol-can-i-use-it-in-my-outboard-engine/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jacob1993 Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Do 2 t zalecana jest 95-ka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rower26 Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 (edytowane) Do 2 t zalecana jest 95-kaJak śpisz, to śpij dalej. A wracając do wątku to będzie to dodatkowy bodziec żeby wymieniać gaźnikowe konstrukcje. Wszyscy chcą nam umilić życie ekologią. Edytowane 27 Listopada 2023 przez rower26 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karolkrause Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 A wracając do wątku to będzie to dodatkowy bodziec żeby wymieniać gaźnikowe konstrukcje. Wszyscy chcą nam umilić życie ekologią. Nie na darmo sukcesywnie budowana jest Reja 24.... ptaszki cwierkaja że jak już wejdą opłaty emisyjne... nie ominą one również naszych zabawek 2T ... 4T...???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maxxx Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Wymiana dobrego na gorsze potrzebna jest jak w du.ie koszula .Eliminacja wszystkiego co ekologiczne , niezawodne i wdrażanie często drogiego w użytkowaniu szmelcu ale tak to już jest w tym ZSRE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nurek28 Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Pewnie wymyślą jakiś neutralizator.Tak jak to miało miejsce jak weszła bezołowiowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 28 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 A wracając do wątku to będzie to dodatkowy bodziec żeby wymieniać gaźnikowe konstrukcje. Wszyscy chcą nam umilić życie ekologią. Gaźnikowemu akurat to lata koło pióra czy ma 6 czy 10 % słomy czy buraków w baku. Bio guano działa destrukcyjnie na układy wtryskowe gdzie są bardzo precyzyjne elementy które bio zakleja i niszczy. W układach gaźnikowych nie ma ani jednego takiego słabego punktu więc poza prawdopodobną utratą mocy nic im się kompletnie nie stanie. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rower26 Opublikowano 28 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 Gaźnikowemu akurat to lata koło pióra czy ma 6 czy 10 % słomy czy buraków w baku. Bio guano działa destrukcyjnie na układy wtryskowe gdzie są bardzo precyzyjne elementy które bio zakleja i niszczy. W układach gaźnikowych nie ma ani jednego takiego słabego punktu więc poza prawdopodobną utratą mocy nic im się kompletnie nie stanie. Nie jestem biegły w wiedzy petrochemicznej ale z tego co wyczytałem jest dokładnie odwrotnie jak piszesz. Biokomponent którego ma być więcej w E10 to bioetanol on szybciej wysycha i nie zapewnia smarowania (z tego co zrozumiałem) co jest dużo bardziej szkodliwe dla gaźnika niż dla wtrysków. Wszystkie auta i silniki 4t na wtrysku są przystosowane do E10 a właśnie gaźnikowe nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 28 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 (edytowane) Tu nie potrzeba biegłej wiedzy z petrochemi. Wystarczy znać zasadę działania silnika 2T gaźnikowego. Po krótce 2T smarowany jest olejem zawartym w mieszance paliwowo-olejowej i w tej kwestii nic się kompletnie nie zmieni. Dalej będzie ta mieszanka podawana dyszą do gardzieli i zasysana do komory gdzie jest spalana. Owa mieszanka ma dwojakie zadanie. Benzyna ma się spalić i nadać pracę, a olej ma za zadanie smarować i płukać silnik. Na tym koniec. W mega prostej konstrukcji jaką jest silnik 2T gaźnikowy nie ma żadnych elementów które mogą ulec destrukcji poprzez zwiększenie bio do tych 10%. Natomiast PB od dawna kiedy weszło do niego bio wypalamy z gaźnika po pływaniu właśnie po to, żeby zawarte w nim bio komponenty nie zatykały gaźnika i nie tworzyły osadów. Więc tu też się nic nie zmienia. Wypalaliśmy i będziemy wypalali bo innej opcji nie ma. Realne straty i skutki uboczne, to możliwa utrata mocy w jakimś procencie na tym paliwie, choć to wyjdzie dopiero "w praniu" Dzisiejsze wydmuszki małych pojemności na wtrysku z turbinami same się ledwie kręcą, a 100 czy 150.000km to często ich kres życia. Jak im dowalą słomy do baku będzie naprawdę interesująco. Wiec o to bym się martwił co się kręci pod maską, a nie o to co wisi na pawęży i nazywa się 2T. I na koniec poza tematem taki przykład z życia. Starsze silniki diesla do roku jak dobrze pamiętam 2007 były projektowane do smarowania układu wtryskowego siarką zawartą w ON. Kiedy ekologia zamieniła nagle ta siarkę na bio guano automatycznie te silniki dostawały zadyszki, wtryskiwacze się zaklejały, a ich układ wtryskowy się zacierał. Wiesz jaki jest na to sposób stosowany przez wielu przewoźników i osób prywatnych ?. Regularne dodawanie oleju 2T w proporcji powiedzmy 1:300 do ON. 2T smaruje układ, czyści go, i na końcu się spala bezpopiołowo. Po co to ?. Ponieważ trzeba uzupełniać to co zabrano czyli środek smarno - konserwujący w postaci siarki. Teraz weź silnik 2T który jest z założenia tak właśnie smarowany i porównaj do tego realnego przykładu . Edytowane 28 Listopada 2023 przez darek63 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Lucas Opublikowano 30 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 Znalazłem ciekawy artykuł na ten temat. Akurat na przykładzie silników yamaha ale myślę, że będzie się to tyczyć większości. Ja już wiem co będę lał do baku w przyszłym roku. https://captain-ocean.com/pl/quelle-essence-pour-un-moteur-de-bateau-4-temps-yamaha/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jacob1993 Opublikowano 30 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 Czyli trzeba lać 98 do 4 sowa pytanie co z dwusowem czy tez 98 będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 michcio Opublikowano 2 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 Ja będę lał dalej 95, tyle że zamiast mieszanki 1:75 dam 1:50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Sailfish Opublikowano 2 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 Znalazłem ciekawy artykuł na ten temat. Akurat na przykładzie silników yamaha ale myślę, że będzie się to tyczyć większości. Ja już wiem co będę lał do baku w przyszłym roku. https://captain-ocean.com/pl/quelle-essence-pour-un-moteur-de-bateau-4-temps-yamaha/Zawsze z dystansem podchodzę do "ekspertów", którzy na koniec usiłują mi coś sprzedać. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 3 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 Pamietajmy, że zmieniając paliwo z 95 na 98 powinniśmy zmienić punkt zapłonu. Auto jest ustawione na jedną LO. Moja stara vectra miła kiedyś nawet wtyczkę którą odwracając zmieniało się zapłon pod LO. Natomiast najbardziej wkurzające jest to, że zmieniają tanie paliwo ale jak kogoś stać to może dalej jeździć na 5% …Podobna przymiarka jest do aut, same elektryki poza autami luksusowymi …Na ostatni spęd o ratowaniu świata znów wszyscy się zlecieli samolotami … 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 PiernikTorunski Opublikowano 3 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 Czyli trzeba lać 98 do 4 sowa pytanie co z dwusowem czy tez 98 będzie ok Nie wiem czy aby na pewno można lać Pb98 do 4sówa, kiedyś usłyszałem od mechanika silników zaburtowych że przyczyną awarii silnika który oddał mój kolega Andrzej do naprawy ( Yamaha 20KM 2010r 4 sów) mogło być lanie benzyny Pb98 i wypaliło gniazda, ale czy to prawdą ? czy to było główną przyczyną problemu ? Nie wiem tego do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 3 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 Nie wiem czy aby na pewno można lać Pb98 do 4sówa, kiedyś usłyszałem od mechanika silników zaburtowych że przyczyną awarii silnika który oddał mój kolega Andrzej do naprawy ( Yamaha 20KM 2010r 4 sów) mogło być lanie benzyny Pb98 i wypaliło gniazda, ale czy to prawdą ? czy to było główną przyczyną problemu ? Nie wiem tego do dziś.Bzdura. Wypalone zawory to uboga mieszanka - patrz zła regulacja gaźnika. Gdzie był serwisowany silnik wcześniej? Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Albo podparte zawory.Był u mnie człowiek który ma ileś lat szkołę żeglarską. Kilka ribów, ustawiłem mu zawory w jednym silniku a on do mnie dzwoni i pyta to w tych silnikach ustawia się zawory? W zeszłym tygodniu miałem Yamahe 50 z Norwegi na ssących luz ok na wydechowych 0.15 do 0.05... (norma 0.25-0.35). Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Lucas Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 @Tresor a Ty co myślisz na temat PB98? Zamierzam taką wlasnie lać do nowej Yamahy 50hp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Nie wiem tak naprawdę.Ja zostanę przy 95 ale ja mam 2T więc mu to lotto aby się paliło... Co będzie później zobaczymy. Będą lecieć wtryski w benzyniakach jak w dieslach. Już tu to pisałem. Znajomi czyszczą zbiorniki na stacjach paliw. Pokazywali mi jak szuflami do śniegu z dna wyciągają BIO galaretę. Potrafi być tego do tony w dużym zbiorniku. To sobie leży na dnie. Wpada cysterna i 1.5 calowym wężem miesza tą breje. Żadne filtry tego nie wyłapią bo to ma formę żelu. Zawsze mówią widzisz że tankują stacje omijaj ja minimum 2h. Ja tak robiłem dieslami teraz trzeba będzie benzynami.... Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Ja regularnie do M57 leję 2T. Teraz zacznę też do M54 trochę dolewać. Najlepiej półsyntetyk i najlepiej Valvoline bo spala się bezpopiołowo i nie syfi katów. Wystarczy symbolicznie 1:300 i zrobi robotę żeby wtryski nie umierały. Gdybym miał zaburtowy na wtrysku dokładnie to samo bym robił. PB95 i środek smarny do paliwa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 DominikBP Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Ja regularnie do M57 leję 2T. Teraz zacznę też do M54 trochę dolewać. Najlepiej półsyntetyk i najlepiej Valvoline bo spala się bezpopiołowo i nie syfi katów. Wystarczy symbolicznie 1:300 i zrobi robotę żeby wtryski nie umierały. Gdybym miał zaburtowy na wtrysku dokładnie to samo bym robił. PB95 i środek smarny do paliwa.Rozumiem że do M57 ? M54 ? mówisz o silnikach bmw ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Tak. M57N - konstrukcja stworzona do smarowania siarką. M54B25 też jeszcze jest prawdziwym silnikiem stworzonym w czasach gdzie o bio nie było słychać jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarasR Opublikowano 4 Grudnia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Dzięki Panowie za wpisy No to jedziemy dalej, mamy też zapewne piły łańcuchowe 2T oraz kosiarki czy też traktorki 4T i tu też będzie zapewne jakaś zagwozdka co nalać.Wiem też ,że mamy stabilizator benzyny ,który kupimy i pewnie jego cena wzrośnie wraz z popytem. A teraz takie dziwne pytanie. O ile Pb 95 była przyswajana czytaj bezpieczna dla danego silnika to już Pb 98 nie koniecznie i tak sobie pomyślałem może naiwnie nie wiem Nowa PB 95 E 10 mieszać w odpowiedniej proporcji z Pb 98 a ta jak wiadomo dalej będzie E 5 . Obniżymy za wysokie oktany dla silnika oraz zawartość bio dodatków. Co do tego syfu czyli żelu w zbiornikach to jest fakt . Jest tego sporo teraz będzie jeszcze więcej wody w tym dennym osadzie i o tym nic się nie mówi ani nigdzie nie pisze tak jak ile hot dogów czy też innych kanapek zapakowanych jest wyrzucanych do kosza czytaj utylizowanych . Gdzie w wielu przypadkach pracownicy na stacji mieli by darmowy posiłek ale niestety nie mogą pod żadnym pozorem z niego skorzystać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nurek28 Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Ciekawy jestem jak sprzedawcy będą sprzedawać nowe silniki zaburtowe ?Czy coś będzie zmienione czy tylko nakleją naklejkę z E10? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 (edytowane) Silniki wtryskowe są dostosowane do E10 od co najmniej kilku lat (w instrukcjach są adnotacje, żeby używać paliwa o zawartości etanolu do 10%). Większym problemem może być dla gaźnikowych, ponieważ paliwo z bioetanolem ma inną prężność par, a cały układ pracuje w podciśnieniu i w gorące dni mogą pojawiać się korki parowe. Z tego co kiedyś czytałem, to wychodzi, że bardziej 4T niż 2T, bo olej w mieszance obniża prężność par. Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Grudnia 2023 przez psulek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
MarasR
Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .
W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .
W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.
Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym paliwo E10 nie jest zalecane kierowcy będą tankować PB98.
A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare
2T .
Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie.
Zapraszam do dyskusji .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
21
20
20
15
Popularne dni
24 Gru
17
9 Cze
16
4 Gru
15
1 Sty
13
Top użytkownicy dla tego pytania
Tresor 21 odpowiedzi
darek63 20 odpowiedzi
Qh_ 20 odpowiedzi
psulek 15 odpowiedzi
Popularne dni
24 Gru 2023
17 odpowiedzi
9 Cze 2025
16 odpowiedzi
4 Gru 2023
15 odpowiedzi
1 Sty 2024
13 odpowiedzi
Popularne posty
Qh_
Jak już pisano, 2T nie ma się co przejmować. Toto wciąga cokolwiek wlejesz. Tzn nie mówię o wysilonych 2T np KTM w motocyklach ale o prostych silnikach starszych albo własnie pile spalinowej, kosie, z
darek63
@Qh_ Na oleju z rzepakowymi dawały radę tylko proste silniki na pompach sekcyjnych w stylu MB W123 i 124. Jakieś starsze Golfy Pasaty 1.9 tdi na takich pompach etc. Ale to się nie rozwinęło mimo, że
psd27
Pełna zgoda z kolegą Tresor - trzeba sobie wyrobić dobry nawyk, który ma mój kolega, tzn na końcu pływania zamknąć dopływ paliwa i wypalić całe paliwo z układu. Resztkę paliwa z jesieni przelewem po z
Opublikowane grafiki
151 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.