MarasR Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym paliwo E10 nie jest zalecane kierowcy będą tankować PB98. A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare 2T . Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie. Zapraszam do dyskusji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 (edytowane) Przykład w załączniku Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Grudnia 2023 przez psulek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jacob1993 Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Pytanie czym tankują np w holandi gdzie paliwo E10 jest już kilka lat .Może u nas będzie sprzedawane.tak jak w Niemczech 95 e5 i e10 do wyboru . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 GrzesM Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Jedna strona z instrukcji mojego Tohatsu. Można stosować paliwa z zawartością alkoholu do 10%. Oraz paliwa premium 98 oktan.???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 UTi Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Yamaha na wtrysku. O ile dobrze rozumiem można tankować e10. Poprawcie mnie jeżeli się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 Dzięki Panowie za wpisy No to jedziemy dalej, mamy też zapewne piły łańcuchowe 2T oraz kosiarki czy też traktorki 4T i tu też będzie zapewne jakaś zagwozdka co nalać.Wiem też ,że mamy stabilizator benzyny ,który kupimy i pewnie jego cena wzrośnie wraz z popytem. A teraz takie dziwne pytanie. O ile Pb 95 była przyswajana czytaj bezpieczna dla danego silnika to już Pb 98 nie koniecznie i tak sobie pomyślałem może naiwnie nie wiem Nowa PB 95 E 10 mieszać w odpowiedniej proporcji z Pb 98 a ta jak wiadomo dalej będzie E 5 . Obniżymy za wysokie oktany dla silnika oraz zawartość bio dodatków. Co do tego syfu czyli żelu w zbiornikach to jest fakt . Jest tego sporo teraz będzie jeszcze więcej wody w tym dennym osadzie i o tym nic się nie mówi ani nigdzie nie pisze tak jak ile hot dogów czy też innych kanapek zapakowanych jest wyrzucanych do kosza czytaj utylizowanych . Gdzie w wielu przypadkach pracownicy na stacji mieli by darmowy posiłek ale niestety nie mogą pod żadnym pozorem z niego skorzystać. Jak już pisano, 2T nie ma się co przejmować. Toto wciąga cokolwiek wlejesz. Tzn nie mówię o wysilonych 2T np KTM w motocyklach ale o prostych silnikach starszych albo własnie pile spalinowej, kosie, zaburtówce itp.Co tam miałoby się stać? Jedynie może stracić trochę mocy. Paliwo, dysza, przepustnica, okno, bum, okno ... smarowanie robi "mixol". JAk kiedyś moja do diesla zatankowała benzyny to spuszczoną mieszankę wypaliliśmy własnie w prostych 2T.98 na silniku ustawionym pod 95 też nie zrobi mu krzywdy bo zapłon nastąpi później co może ściąć lekko wykres mocy, ale dla silnika to nawet trochę zdrowiej. Co innego jak zapłon ustawiony na 98 a zalejemy niższe LO. Tak mi się przypomniały trzy osobiste przypadki:- jak kiedyś zlałem ojcu z syreny wachę 86 albo i 78 (tak była takowa, chyba żółta, zielona i niebieska 92) i wlałem do MZ (ustawionej oczywiście pod wyścigi po Wrocku) to się o mało w garażu nie połamałem bo odpaliła, jakoś tak dziwnie, a jak wbiłem 1 to pojechała ... do tyłu. Także tak jakby ... tak reagują dwusuwy . Zgasiłem, odpaliłem jeszcze raz i już pojechała w miarę normalnie i w dobrą stronę.- miałem malucha. Paliwa nie było, to znajomy kupił od ruskich jakąś wachę, podobno lotniczą, którą mu przywieźli w cygarze od MIGa. Mieszaliśmy to pół na pół ze zwykłą benzyną. Kaszlak kaszlał ale jeździł. Tylko jak się nagrzał, to nie gasł. Trzeba było go dławić na biegu. Kiedyś wysiałem pod sklepem, wyjąłem kluczyk a ten skacze. Poszedłem po zakupy, jak wróciłem jeszcze skakał. Wsiadłem i odjechałem "bez palenia" (przypomnę że z kluczyka się nie paliło kaszlaków tylko wajchą (albo kijem)).- w czasach dużo późniejszych ok 15-20 lat temu, niektórzy prekursorzy ochrony środowiska kupowali w makro olej rzepakowy w bańkach 5l i z powodzeniem lali do swoich diesli. Niektórzy mieszali z ropą a inni wręcz na czysto. Miały się zapiekać wtryski ale jakoś znajomym się nie zapiekły. Organa zaczęły takowych ścigać. Czemu? Bo tak oddolna i proaktywna postawa proekologiczna nie była opodatkowana pełnym VATem i akcyzą . Co innego jak robi to EU. Taki półosobisty przypadek bo byłem świadkiem lania, ale sam już miałem służbowy więc w tym zakresie byłem wzorowym obywatelem już. Także, ... jakby ... nie wpadam w panikę, a powyższe rozważania świadczą tylko o tym, że nam się nudzi bo wszystko zamarzło. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 4 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 @Qh_ Na oleju z rzepakowymi dawały radę tylko proste silniki na pompach sekcyjnych w stylu MB W123 i 124. Jakieś starsze Golfy Pasaty 1.9 tdi na takich pompach etc. Ale to się nie rozwinęło mimo, że powstała pionierska "instalacja na olej roślinny do samochodu". Jak wpiszesz to hasło do googla to zobaczysz o co chodziło. ON był wstępnie podgrzewany żeby go rozrzedzić i z powodzeniem spalany w takim prostym silniku. Jednak wynalazek nie nadążył za postępem motoryzacji. Masowo zagościły w dieslach turbo sprężarki, w VW zamiast pompy pompowtryskiwacze, w innych masowo common rail + wszechobecna elektronika, i olej rzepakowy skończył na półkach w biedronce czyli tam gdzie jego miejsce . Tak, że pomysł upadł zanim się rozwinął bo postęp był tak szybki, że te stare klekoty zwyczajnie skończyły żywot na złomie i pojedyncze u kolekcjonerów. Te nowe mają więcej ekologii niż silnika pomontowane i się do niczego nie nadają nawet zasilane ON poza regularnym cyklicznym drenowaniem portfela na serwisie, a ich żywotność obliczona jest na szybki zgon, a nie setki tysięcy czy nawet milion przejechanych km. Patrząc na kanał kolegi @Tresor i nie tylko co tam się wyrabia, mam nieodparte wrażenie, że producenci silników zaburtowych poszli dokładnie tą samą drogą i produkują miernotę pod obrzydliwie drogi serwis ponieważ ma to wszystko dopisek outboard. Konstrukcje prostackie, bez łożysk, bez panewek byle taniej, byle więcej zarobić. Takie czasy przyszły więc jak ktoś ma starsze porządne mechanizmy, pojazdy, silniki zaburtowe etc., to szanujcie je, bo posłużą dalej całymi dekadami w przeciwieństwie do tego co obecne księgowi produkują. Więc jak to wszystko się zachowa z paliwem E10 dowiemy się pewnie bliżej jesieni 2024 kiedy sezon będzie się chylił ku końcowi. Ile i czy będzie zgonów tych teraźniejszych delikatnych i wrażliwych na wszystko silników na dodatku 10% bio na dzisiaj nikt nie wie. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 5 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 Mam nowego, z tego roku, Mercurego 9,9 . Przekazuję istotne szczegóły z instrukcji obsługi. Nie wiem, czy mogę stosować E98, bo po przeczytaniu tych wszystkich ostrzeżeń najchętniej bym lał właśnie taką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 5 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 (edytowane) Będzie ciekawie. Ostatnio mam bardzo dużo telefonów lub przyjazdów silników w sprawie 4T, moce 5-25KM. Silnik chodzi np 3 dni a na 4 nie chce odpalić. Okazuje się że świece czarne. Wystarczy wyczyścić i silnik ożywa. Niezależnie od marki czy to chińczyk czy to merc czy Yama gaźnikowe. Wydaje mi się że to wina paliwa co będzie jak doleją jeszcze tej gnojówki. Dużo montuje irydowych świec pomaga to w pewnym stopniu. 100% przyczyny nie znam. Obserwując tyle przypadków widzę pewną prawidłowość dotyka to ludzi pływających raczej delikatnie. Troling i szanujących swoje maszyny, za zimny silnik nie przepala tego syfu.Muszę zamówić filtry z separatorem wody na alibabie myślę że będą się sprzedawać. Coś takiego do mojego 2T chinola sie zmieści. . Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka Edytowane 5 Grudnia 2023 przez Tresor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 5 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 Filtr z separatorem na pewno będzie trochę tego bałaganu wyłapywał, ale w zbiorniku będzie się i tak oddzielać jak dłużej postoi. Na nasze nieszczęście nie pływamy codziennie. Będzie miało czas się porozdzielać. Nie ma jeszcze dokładnych wyjaśnień różnic w naszym języku, ale tu można sobie napisy włączyć i popatrzeć z czym przyjdzie nam się zmierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 5 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 Filtr z separatorem na pewno będzie trochę tego bałaganu wyłapywał, ale w zbiorniku będzie się i tak oddzielać jak dłużej postoi. Na nasze nieszczęście nie pływamy codziennie. Będzie miało czas się porozdzielać. Nie ma jeszcze dokładnych wyjaśnień różnic w naszym języku, ale tu można sobie napisy włączyć i popatrzeć z czym przyjdzie nam się zmierzyć. Bardzo ciekawe i pouczające. Mój pierwszy wniosek - w zbiorniku trzymać niewiele i wypalać do dna. Przed dolewką z rezerwowego zbiornika dokładnie wymieszać (potrząsnąć). Absolutnie nie pozostawiać żadnych resztek na zimę. No i najchętniej lałbym E98, tylko muszę zdobyć wiedzę, czy mogę na dłuższą metę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 GrzesM Opublikowano 5 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 (edytowane) W firmowych łodziach mieliśmy coś takiego między zbiornikiem a silnikiem. Właśnie udało mi się znaleźć ten świetny produkt na platformie AliExpress, zobacz! 133,94zł 1%OFF | UF-10K Element filtra paliwa Separator wody elementy montażowe UF10K silnik łodzi zaburtowy Honda Yamaha Suzuki Mercuryhttps://a.aliexpress.com/_EvrPXhP Lub tańsza wersjaWłaśnie udało mi się znaleźć ten świetny produkt na platformie AliExpress, zobacz! 79,30zł 8%OFF | R12T filtr paliwa Separator wody kompletny zestaw-Marine typu SPIN-ON R12T filtr zastępuje S3240 120AT NPT ZG1/4-19 Fit 3/8 Cal NPT Ouhttps://a.aliexpress.com/_EzoKWtL Edytowane 5 Grudnia 2023 przez GrzesM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 5 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 mam info z serwisu, że mogę używać 98. Myślę, że w moim przypadku to najlepsza opcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 5 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 5 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 W firmowych łodziach mieliśmy coś takiego między zbiornikiem a silnikiem.]Na łodzi jak najbardziej nawet się dziwię ze ludzie bez tego pływają. To co ja pokazywałem to do małych silników, do pontonów. Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 7 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 To co prawda nie silniki zaburtowe. Motocykle. Ale jest i Yamaha i Suzuki i Honda. Pewne wnioski z lektury można wyciągnąć.Szczególnie te dotyczące wpływu na środowisko ... https://swiatmotocykli.pl/motocykle/paliwo-e10-motocykle-informacje-dane/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Sławek Oppeln Bronikowski Opublikowano 8 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Równie staromodny co i znienawidzony silnik Salut - ruska wersja starego Volvo Penta spali wszystko. Ma jeszcze jedną, bardzo ważna zaletę - nawet bez tuningu i czipowania słychać go bardzo daleko, co czyni nas rozkosznie widocznymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sharkfishing Opublikowano 9 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2023 Bedzie dzialac normalnie e10 od lat jest urzywana w usa jedyny problem z ludkami jest taki ze te 10% alkocholu bedzie absorbowalo wode wiec jezeli nie wypalasz zbiornika w krotkim czasie musisz o tym pamietac wszystkie silniki do lodek w ameryce maja dopuszczone do urzytku paliwo do 10% alkocholu choc wiekszosc tankuje paliwo bez alkocholu do lodek jak i malych dwu i cztero suwow 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 9 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2023 Bedzie dzialac normalnie e10 od lat jest urzywana w usa jedyny problem z ludkami jest taki ze te 10% alkocholu bedzie absorbowalo wode wiec jezeli nie wypalasz zbiornika w krotkim czasie musisz o tym pamietac wszystkie silniki do lodek w ameryce maja dopuszczone do urzytku paliwo do 10% alkocholu choc wiekszosc tankuje paliwo bez alkocholu do lodek jak i malych dwu i cztero suwowCzyli mam potwerdzenie, że dobrze zrobię tankując PB98. Parę złotych więcej, a silnik bezpieczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psd27 Opublikowano 20 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2023 Uprzedzając - nie znam się i nie mam zamiaru bronić tego stanowiska, ani wdawać się w polemikę.Zostawiłem na serwis silnik Yamaha w jednym dość znanym miejscu w Warszawie na Wale Miedzyszynskim. Przy okazji spytałem o opinie na temat paliwa E10. Panowie stwierdzili, ze można łac, bo silniki są do tego przystosowane. Dodali, ze nie polecają pływania na paliwie, które bardzo długo nieużywane było w zbiorniku. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pablo__20 Opublikowano 21 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 Ja dziś. Rozmiawaialem z Panem z serwisu hondy i potwierdził, że nasze gaźnikowe są przystosowane do tego typu paliwa i można śmiało lać. Z drugiej strony tak sobie pomyślałem - a co miał powiedzieć. Tak czy inaczej ja od nowego sezonu będę dopłacać do 98 tylko.do końca nie wiem czy można taką stosować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 piernik Opublikowano 22 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 Informacja z instrukcji obsługi Tohatsu na wtrysku , przy E10 należy zasosować dodatkowy separator wody. "GASOLINES CONTAININGALCOHOLThe fuel system components on yourTOHATSU engine will withstand up to 10%ethyl alcohol (hererinafter referred to as the"ethanol"), content in the gasoline. But ifthe gasoline in your area contains ethanol,you should be aware of certain adverseeffects that can occur. Increasing the percentageof ethanol in the fuel can alsoworsen these adverse effects. Some ofthese adverse effects are caused becausethe ethanol in the gasoline can absorbmoisture from the air, resulting in a separationof the water/ethanol from the gasolinein the fuel tank.These may cause increased: Corrosion of metal parts Deterioration of rubber or plastic parts Fuel permeation through rubber fuellines Starting and operating difficultiesIf the use of gasoline containing alcohol isinevitable, or presence of alcohol is suspectedin the gasoline, it is recommendedto add a filter that has water separatingcapability, and check the fuel system forleaks and mechanical parts for corrosionand abnormal wear more frequently.And, in case any of such abnormality isfound, discontinue the use of such gasolineand contact our dealer immediately.If the outboard motor will only be usedinfrequently, please see the remarks onfuel deterioration in the STORAGE chapter(P 78) for additional information." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 22 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 Nie należy, tylko rekomendują. Nie popadajmy w paranoję. Zależy jaki silnik i jaka rotacja paliwa. U mnie taki filtr jest w silniku. Trzymam na wodzie, duże różnice temperatur noc/dzień, deszcz i mgła, zbiornik na łódce z uchylonym odpowietrznikiem (ale w bakiście), paliwo czasem stało i miesiąc i nigdy nie miałem problemu wody w paliwie i pewnie mieć nie będę. Jeżeli dbasz o rotację a do tego zbiornik trzymasz w garażu, bez dostępu światła i dużych różnic temperatur to taki filtr jest zbędny. Co innego łodzie z wbudowanymi dużymi zbiornikami, gdzie paliwo może długo zalegać i ma czas nałapać wilgoci. Alco jest silnie higroskopijne - spirytus ma 96% bo się samorcieńcza, a etanol czysty 100% praktycznie nie występuje w handlu bo ciężko zapobiec pochłanianiu wilgoci z powietrza. Paliwo ma określoną pojemność wodną, może wchłonąć określoną ilość wody a później rozpoczyna się proces wytrącania na dnie zbiornika normalnej wody. Tylko na to trzeba trochę czasu. Pamiętacie, że kiedyś lało się dyktę do paliwa, żeby usunąć wodę z układu, ale trzeba było wypalić bak w miarę szybko? Tu działa to tak samo. Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 24 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2023 (edytowane) Poprawcie mnie, jeżeli błądzę:- lejesz do łodzi to nowe cudo i szybko (nie wiem, jak szybko) je zużywasz, a jak planujesz postój (też nie wiem, jak długi) to czyścisz i silnik i zbiornik co do ostatniej kropelki, aby nie złapało toto wody,- lejesz do łodzi E5 PB98, płacisz więcej za litr, w skali roku, zależy ile kto pływa, wyjdzie 100? 200? 300? zł i masz spokojną głowę Z samochodami (tymi nowszymi) nie ma problemu, bo jeździmy non stop i chyba woda nie ma szans się zgromadzić. Co do łodzi to ja wybieram wersję drugą Edytowane 24 Grudnia 2023 przez tryt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 24 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2023 Jest jeszcze 3 metoda. Trzymasz paliwa nalanego do szyjki. Ja tak zawsze mam przed wyjazdem na ryby mimo ze na każdy wyjazd zużywam 4-5 litrów. Teraz poprostu będę tankował nie przed rybami a odrazu w dzień powrotu. Taka procedura powrotu z ryb podłączenia aku echo do ładowarki i paliwo do szyjki... Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 24 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2023 Jest jeszcze 3 metoda. Trzymasz paliwa nalanego do szyjki. Ja tak zawsze mam przed wyjazdem na ryby mimo ze na każdy wyjazd zużywam 4-5 litrów. Teraz poprostu będę tankował nie przed rybami a odrazu w dzień powrotu. Taka procedura powrotu z ryb podłączenia aku echo do ładowarki i paliwo do szyjki... Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalkaa na dłużej, po sezonie, to zalecane jest usuwanie z całego układu nawet obecnego paliwa, bo się starzeje. To tym bardziej tej nowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
MarasR
Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .
W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .
W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.
Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym paliwo E10 nie jest zalecane kierowcy będą tankować PB98.
A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare
2T .
Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie.
Zapraszam do dyskusji .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
21
20
20
15
Popularne dni
24 Gru
17
9 Cze
16
4 Gru
15
1 Sty
13
Top użytkownicy dla tego pytania
Tresor 21 odpowiedzi
darek63 20 odpowiedzi
Qh_ 20 odpowiedzi
psulek 15 odpowiedzi
Popularne dni
24 Gru 2023
17 odpowiedzi
9 Cze 2025
16 odpowiedzi
4 Gru 2023
15 odpowiedzi
1 Sty 2024
13 odpowiedzi
Popularne posty
Qh_
Jak już pisano, 2T nie ma się co przejmować. Toto wciąga cokolwiek wlejesz. Tzn nie mówię o wysilonych 2T np KTM w motocyklach ale o prostych silnikach starszych albo własnie pile spalinowej, kosie, z
darek63
@Qh_ Na oleju z rzepakowymi dawały radę tylko proste silniki na pompach sekcyjnych w stylu MB W123 i 124. Jakieś starsze Golfy Pasaty 1.9 tdi na takich pompach etc. Ale to się nie rozwinęło mimo, że
psd27
Pełna zgoda z kolegą Tresor - trzeba sobie wyrobić dobry nawyk, który ma mój kolega, tzn na końcu pływania zamknąć dopływ paliwa i wypalić całe paliwo z układu. Resztkę paliwa z jesieni przelewem po z
Opublikowane grafiki
151 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.