MarasR Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym paliwo E10 nie jest zalecane kierowcy będą tankować PB98. A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare 2T . Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie. Zapraszam do dyskusji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 19 Lutego 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2024 Do 20KM...A przez paliwo E10 wielu zmienia oznaczenia 25-30 żeby się zgadzało ze spadkiem mocy... hihihi [emoji12] [emoji14] [emoji2957] [emoji13] . Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 19 Lutego 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2024 Do 20KM... Jak ktoś ma na styk będzie brakowało. To już wiadomo dość dawno. Tam gdzie 20 dawała obecnie radę potrzeba będzie 25, gdzie 25-30 etc. Więcej koni = wyższa cena zakupu. Samo życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maxxx Opublikowano 15 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2024 Jakie spostrzeżenia po używaniu E10 ? za mną już pływanie i silnik na E10 zwyczajnie ciężko palił , chodził jak kupa aż finalnie nie chciał w ogóle odpalić ale lekkie podkrecenie skład mieszanki śrubką załatwiło sprawę natomiast jakby trochę wolniej łódź płynęła a piz...aka odpuchła po zimie 15kg z grzbietu , łódź odchudzona wiec masa całkowita zestawu zmniejszona a mimo to lipa . Na przykładzie innych urządzeń OT taka kosa sztil fs120 zawsze kosiłem rów 300m i 1/3 powrotu dość dokładnie koszone dookoła drzewek a teraz ledwo dojeżdżam do końca przejazdu kosząc trochę na odpier.. więc wydajność ów paliwa jest wyraźnie mniejsza bez względu na zapewnienia pseudo teoretyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 15 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2024 Toś Amerykę odkrył. Biopaliwo ma mniejsza zdolność wykonania pracy niz ropopochodne. No to trzeba go wiecej spalić. Od początku mówiłem, ze to ekościema. Bo coś co ma być bio spowoduje że każdy będzie kręcił i więcej gaz cisnął i dla środowiska będzie to samo albo gorzej. Ja w końcu zapasy wypaliłem. Jakiejś różnicy nie czułem na Yamie 25KM ale dziś właśnie napełniłem kanistry i się szarpnąłem na 98 e5 to zobaczę i zdam relację. Ale faktycznie na Odrze koleś jak sie koło mnie zatrzymał to potem dwusuwa szarpał strasznie długo (juz myślałem, ze go holował będę) i jeden z naszych tez na Mietkowie silnika nie odpalił … Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 15 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2024 (edytowane) U mnie jak na razie zero różnicy. Yamaha 8HP 2t pali od pierwszego chodzi jak chodziła. Nie widzę żadnej różnicy. Na E5 śmigał mój gumowiec 25-26km/h i na E10 jest to samo. Wyjście w ślizg też to samo bez zamulania. Nie robiłem żadnych regulacji gaźnika. Na 7-8 godzin warczenia czyli pływania w ślizgu i trolowania Yamaha spala około 5 litrów czyli porównywalnie do ubiegłych sezonów. Ja u siebie nie widzę sensu 98 kupować. Edytowane 15 Czerwca 2024 przez darek63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Bolesław Opublikowano 15 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2024 (edytowane) Chyba to jest budowanie jakiś dramatów na sto stron ???? Ja pływam yamahą 50 na gaźnikach i nie widzę żadnej różnicy. No może ryby nie zawsze biorą..???? Edytowane 15 Czerwca 2024 przez Bolesław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 15 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2024 Honda 60 i kosiarka na B&S chodzą na razie bez problemów. Kosy jeszcze nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 16 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2024 (edytowane) Należy pamiętać że nigdy nie wiemy co mamy w baku. 10% jest max ale może być 3-5-8%... Ja wypaliłem ok 40 litrów. W 2T nie widzę żadnych różnic. W 4T trzeba często podlać troszkę więcej paliwa. Wczoraj akurat podkręcałem dawki.Edit i jeszcze artykuł: https://autokult.pl/brakuje-etanolu-duza-roznica-pomiedzy-benzyna-e5-i-e10,7038326418844448a.. Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka Edytowane 16 Czerwca 2024 przez Tresor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 16 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2024 (edytowane) O i mnie najszły egzystencjonalne pytania:1. Mam yamahę 25KM na wtrysku, jak podkręcić dawkę paliwa? Żeby było równo na oba gary i mocy w ciul? AFR mocowy a nie środowiskowy by mnie interesował 2. Jak macie gaźniki to regulujecie ciśnienia? Pamiętam że w Suzuki GSXR z 93 roku regulacja 4 gaźników to była podstawa. Do dziś mi zostały wakuometry co nimi to robiłem. Edytowane 16 Czerwca 2024 przez Qh_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 16 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2024 W zaburtowcach szczególnie 4T synchronizacja też jest podstawą. Też to robiłem wczoraj razem z dawka..... Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 16 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2024 A co z tą poprawą afr? Da się coś zmodzić?W motocyklach było: albo hamownia i grzebanie w kompie, albo program Yoshimury albo Bazzaz i wtedy piekła nie ma … ale tam były dwa rzędy wtrysków i dwa przepustnic na 4 gary, do tego podciśnienia do filtra itp … a moja yamaszka to prostak jest … Paliwo. Ostatnio lałem jakieś e10 i moja yamaha wyraźnie wolniejsza ostatnie dwa wyjazdy. Nie pomogła wiele nawet zmiana śruby na 11 1/4 (z 13) nie wkręca sie wyżej niż 5650 …Teraz zaleję 98 zobaczę i zdam relację. Dziś znów spotkałem ponton na wiosłach bo silnik im nie odpalił. Coś jest na rzeczy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 17 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2024 Należy pamiętać że nigdy nie wiemy co mamy w baku. 10% jest max ale może być 3-5-8%... Ja wypaliłem ok 40 litrów. W 2T nie widzę żadnych różnic. W 4T trzeba często podlać troszkę więcej paliwa. Wczoraj akurat podkręcałem dawki. 2T na gaźniku przerobi wszystko. Tak jak napisałeś zwisa mu co wlejesz. W 2T nie widzę jakoś różnic ani w spadku mocy ani w spalaniu co nie oznacza że nie ma różnicy. Po prostu ja nie jestem w stanie tego stwierdzić organoleptycznie. Pewnie jak by to podłączył pod czujniki i zmierzył porządnie coś by pewnie wyszło o spadku mocy i wzroście spalania w jakimś tam %. W prostych silnikach 4t 1 cylindrowych na gaźniku będzie podobnie jak wyżej napisałem. W kosiarce nic nie regulowałem. Moja ma z 25 lat i ja nie pamiętam kiedy się do gaźnika dotykałem. Coś kiedyś robiłem ale to z 15 lat może temu. Co roku leję paliwo i robi robotę. Tak samo teraz na E10 pali chodzi bez różnicy. Po sezonie odpaliła za 1 pociągnięciem po zalaniu E10 i podpompowaniu. Silniki z kompem na wtrysku z czytają dane z czujników i same sobie dobiorą odpowiedni skład mieszanki. W moim M54 też nie widzę różnicy, ale jest duży zapas mocy dlatego to nie jest odczuwalne jeśli chodzi o moc. Natomiast komp pokazuje większe spalanie o jakieś 0.3l/100 w stosunku do starej E5. Więc na 100% coś jest na rzeczy. Skoro więcej spala to ma uboższe paliwo. Cudów na świecie nie ma i coś z czegoś się bierze. Unia dobrze wiedziała co robi zubażając paliwo. Więcej spala to i więcej kabzy nabiją. Więc na większym % etanolu w E10 może być odczuwalny spadek mocy i wzrost spalania. Nie ma co temu zaprzeczać. Tym bardziej jak było wszystko na styku dobrane to może teraz brakować powera na E10. Wtedy pozostaje lać droższe 98. Kolejne podatki do przytulenia. Życie.... Natomiast w 4T z wieloma gaźnikami zawsze była potrzebna synchronizacja i poprawne ustawienie. Komp tego nie wysteruje bo jak ?. Nic się nie zmieniło w tym temacie co by tam nie zalał. Więc jak kuleje to trzeba z korygować, ogień na tłoki i do przodu. I już na koniec. Dobrze nam nie zrobili E10. Jeśli zrobili komuś dobrze to tylko sobie. O to w tym chodzi cały czas w tym zielonym obłędzie. Ale nie ma co też dramatyzować bo silniki chodziły i chodzą nadal. A że drożej....... No cóż, tanio to już było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Michal_ Opublikowano 17 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2024 Moje doświadczenia z e10: po nalaniu pierwszy raz do motocykla (taka wariacja zabytka z przeszczepami aby jeździł dobrze, a wyglądał staro) rozpuściło mi wężyki paliwowe (tzn napuchły i stały się jak gąbka) dzięki czemu 20l tej wspaniałej wachy poszło w posadzkę, a przyjeżdżam teraz do domu i okazuje się że kosiarka przestała działać- wiele się w tym roku na tym paliwie nie nakosiła, a ma z 10lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 19 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2024 Dziś wjechała łódka 3 letnia z USA a niej taka naklejka. Ciekawe kiedy u nas trzeba będzie zakładać nowy temat... [emoji3]. Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sucks_one Opublikowano 20 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2024 Należy pamiętać że nigdy nie wiemy co mamy w baku. 10% jest max ale może być 3-5-8%... Ja wypaliłem ok 40 litrów. W 2T nie widzę żadnych różnic. W 4T trzeba często podlać troszkę więcej paliwa. Wczoraj akurat podkręcałem dawki.Edit i jeszcze artykuł:https://autokult.pl/brakuje-etanolu-duza-roznica-pomiedzy-benzyna-e5-i-e10,7038326418844448a.. Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu TapatalkaCześć, tak dla dobra nauki zapytuje......Nigdy nie regulowałem samodzielnie gaźników w mojej Hondzie ale myślę, że warto wiedzieć które śrubki do czego służą.Tak więc mamy śruby na sprężynach i te znajdujące się na dole gaźników po lewej stronie. Do czego one służą?Ostatnio musiałem pokręcić tymi na sprężynach bo silnik gubił wolne obroty (ksztusił się i gasł).Będę wdzięczny za krótki instruktaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 20 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2024 1 dawka.2 synchronizacja gaźników.3 spust paliwa z komory pływakowej.Ale tak na oko to ty tam nie grzeb. Honda to bardzo precyzyjne urządzenie. [emoji3] Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sucks_one Opublikowano 20 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2024 Niestety musiałem pokręcić bo silnik na jałowym ksztusił się i gasł. Dziękuję za zobrazowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 20 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2024 No to próba wykonana. Paliwo unijne zlałem. Będzie do biednej kosiarki.Tak sobie przemyślałem, że osiągi mi nie spadły od razu tylko jakoś tak stopniowo, ze się nie rzucało w oczy. No bo przekaz e10 dolewałem po trochu do e5 i się waha stopniowo europeizowała … zalałem 98 i dzisiaj silnik bardziej rześki i większe osiągi. 47 i 45 na e10 ( i to chyba nie czystej) a dziś 49 i 47. No i wyższe obroty o ok 200obr/min. Także różnica jest i to spora. Ciekawe czy wysyp zalanych silników to tez e10? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 20 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2024 Niestety musiałem pokręcić bo silnik na jałowym ksztusił się i gasł. Dziękuję za zobrazowanie Czyżby tez e10? Zalej dla próby 98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 PiernikTorunski Opublikowano 21 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2024 (edytowane) Silniki Yamaha być może inne też sa przystosowane i ustawiane na Pb95 kupilismy z kolegą Yamahę 20 KM 4T 2012/13 która latała na Pb 98 Długo się nie nacieszył kolega może z miesiąc i remont silnika - powypalane gniazda i inne więc radze uważać Ja miałem Yamahę : 15KM/ 20KM obecnie mam 25KM GWHS od nowości - przecież mógłbym lać Pb98 bo mnie stać? bo może lepiej -szybciej pływa? Nie- leje tylko Pb 95 i jest OK Temat nie jest taki prosty.Pzdr.Czyli mam potwerdzenie, że dobrze zrobię tankując PB98. Parę złotych więcej, a silnik bezpieczny Ja dziś. Rozmiawaialem z Panem z serwisu hondy i potwierdził, że nasze gaźnikowe są przystosowane do tego typu paliwa i można śmiało lać. Z drugiej strony tak sobie pomyślałem - a co miał powiedzieć. Tak czy inaczej ja od nowego sezonu będę dopłacać do 98 tylko.do końca nie wiem czy można taką stosować? Nic już nie wiem. Chyba jednak nie mogę w moim Mercurym stosować E5 98 Wg instrukcji minimalna liczba oktan 91, maksymalnie napisali o 95. O 98 nawet nie wspominają. Zrzut ekranu 2024-01-01 213038.png Edytowane 21 Czerwca 2024 przez PiernikTorunski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 21 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2024 Ja odnotowałem spadek vmax, około 80-83 kmh na 73-74. Niestety w międzyczasie miałem mały remont łodzi, dołożony akumulator, cięższy silnik dziobowy oraz zdjęty i ponownie założony sllilnik zaburtowy. Nie wiem czy zawisł na tej samej wysokości, bo poprzednio było kombinowane z wysokością montażu, aby mieć jak najlepsze osiągi.Teraz zaleję cały bak 98 i sprawdzę osiągi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 21 Czerwca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2024 (edytowane) Silniki Yamaha być może inne też sa przystosowane i ustawiane na Pb95 kupilismy z kolegą Yamahę 20 KM 4T 2012/13 która latała na Pb 98 Długo się nie nacieszył kolega może z miesiąc i remont silnika - powypalane gniazda i inne więc radze uważać Ja miałem Yamahę : 15KM/ 20KM obecnie mam 25KM GWHS od nowości - przecież mógłbym lać Pb98 bo mnie stać? bo może lepiej -szybciej pływa? Nie- leje tylko Pb 95 i jest OK Temat nie jest taki prosty.Pzdr.Tak często bywa z używanymi silnikami. Ktoś się pozbywa trochę radochy i zonk. Dlatego kupując od nieznanej osoby zawsze się wymienia olej, świece i reguluje zawory oraz wymienia pasek rozrządu jak jest a łańcuch to już rożnie w zależności od możliwego przebiegu. Lkczba oktanowa nic nie ma do wypalania zaworów, szczególnie wyższa. Zawory się wypalają od przegrzewania silnika (np od od braku chłodzenia, smarowania albo złej mieszanki) a najczęściej od źle ustawionych luzów.za wysoka liczba oktanowa to tylko większa odporność na samozapłon i zapłon może nastąpić chwilę później wiec powinno sie to skorygować przyspieszając zapłon.10 sezonów wyścigów na wyżyłowanych scigach, kilka enduro rytych do zagotowania. Zawsze jeździłem na 98 (nawet na starej DR) i nigdy z zaworami problemów nie miałem, ani żadnego nie zatarlem. Choć w wiekszosci grzebałem żeby miały max mocy. Wiekszosc instrukcji określa minimalną LO. Ale sprawdzę service manuala od yamahy i dam znać. Sprawdzilem: recommendet fuel: minimum research oktane number 90. Czyli jak pisałem nie mniej niż 90 (jestem zdziwiony, że tak mało) ale tym bardziej pasowałoby skorygować zapłon na 98. Takiemu silnikowi jak się dba nic nie grozi. 25KM z 437?ccm? To w motocyklu enduro by było 65KM a torowym pod setkę. Edytowane 21 Czerwca 2024 przez Qh_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Odgrzeję kotleta. Rok minął od ostatniego wpisu. Macie jakieś nowe doswiadczenia/spostrzeżenia/przemyślenia o 95E10? W zeszłym roku potankowałem kilka razy 98ke do 20ki na wtrysku. W tym roku jeszcze nie plywałe na spalinie. Co w końcu lać do wtryskowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Leję 95 i pływa jak wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mario Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Leję 95 i pływa jak wcześniej. Ja również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
MarasR
Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .
W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .
W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.
Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym paliwo E10 nie jest zalecane kierowcy będą tankować PB98.
A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare
2T .
Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie.
Zapraszam do dyskusji .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
21
20
20
15
Popularne dni
24 Gru
17
9 Cze
16
4 Gru
15
1 Sty
13
Top użytkownicy dla tego pytania
Tresor 21 odpowiedzi
darek63 20 odpowiedzi
Qh_ 20 odpowiedzi
psulek 15 odpowiedzi
Popularne dni
24 Gru 2023
17 odpowiedzi
9 Cze 2025
16 odpowiedzi
4 Gru 2023
15 odpowiedzi
1 Sty 2024
13 odpowiedzi
Popularne posty
Qh_
Jak już pisano, 2T nie ma się co przejmować. Toto wciąga cokolwiek wlejesz. Tzn nie mówię o wysilonych 2T np KTM w motocyklach ale o prostych silnikach starszych albo własnie pile spalinowej, kosie, z
darek63
@Qh_ Na oleju z rzepakowymi dawały radę tylko proste silniki na pompach sekcyjnych w stylu MB W123 i 124. Jakieś starsze Golfy Pasaty 1.9 tdi na takich pompach etc. Ale to się nie rozwinęło mimo, że
psd27
Pełna zgoda z kolegą Tresor - trzeba sobie wyrobić dobry nawyk, który ma mój kolega, tzn na końcu pływania zamknąć dopływ paliwa i wypalić całe paliwo z układu. Resztkę paliwa z jesieni przelewem po z
Opublikowane grafiki
151 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.