Skocz do zawartości
  • 0

Spalinowe silniki zaburtowe - Paliwo E10


MarasR

Pytanie

Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .

W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz  te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .

W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.

Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym  paliwo E10 nie  jest zalecane kierowcy będą tankować PB98.

 

A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare :) 2T .

 

Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie.

 

Zapraszam do dyskusji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Możesz lać 95/E10, pod warunkiem że będziesz na bieżąco je wypalał. Nie można tego paliwa zostawiać na dluższy okres czasu, ponieważ alkohol odparuje, zostanie woda i stracisz trochę octanów. Jeżeli pływasz często to nie ma problemu. To samo tyczy się kosiarek spalinowych. Nigdy nie wiesz kiedy wypadnie Ci dłuższa pauza w użytkowaniu urządzeń na tym paliwie, dlatego lepiej lać 98 lub E10 z dodatkiem przeciw starzeniu sie benzyny. Ja tankuję E10 i dolewam taki dodatek..

 

https://www.ebay.co.uk/itm/394348590119?chn=ps&_ul=GB&_trkparms=ispr%3D1&amdata=enc%3A1h3jG5lwMSQWD5a-ZYAJxUw49&norover=1&mkevt=1&mkrid=710-134428-41853-0&mkcid=2&mkscid=101&itemid=394348590119&targetid=2471118469677&device=c&mktype=pla&googleloc=1007293&poi=&campaignid=21690875685&mkgroupid=180093428310&rlsatarget=pla-2471118469677&abcId=10027099&merchantid=429364853&gad_source=1&gad_campaignid=21690875685&gbraid=0AAAAAD_Lr1e8E3Q8kYyuL6uDPtgie6AB2&gclid=Cj0KCQjwjJrCBhCXARIsAI5x66VcG0RLHkK7qkJIeva9UEV8hzamPrmdIB4pm-N4xpKoSMLwUNhZ9VwaAhliEALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z perspektywy serwisu dla wtryskowych tylko sa problemy z rozwarstwieniem jak za długo postoi. Jak sie pływa dużo żadnych problemów 95 jest ok. Dla gaźników widoczny jest bardzo duży wzrost problemów zarówno dla paliwa 98 jak i 95.

Problemy zaczęły się w drugiej połowie roku gdy tak na prawdę na stacjach to paliwo zaczęło się pojawiać, wczesniej szło że starych zasobów. Również w zbiornikach stacji musiało sie trochę berbeluchy nazbierać na dnie. Tak naprawdę sezon dopiero sie rozpędza I będzie widać jakie sa problemy. Rozmawiałem z dużym serwisiem sprzętu pił, kosiarek traktorków i to samo mówią. Jest dramat gaźnikowy. Ja jeszcze się nie wypowiadam ale widzę wzrost problemów i telefonów z kulejącym silnikami.

 

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Tresor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z perspektywy serwisu dla wtryskowych tylko sa problemy z rozwarstwieniem jak za długo postoi. Jak sie pływa dużo żadnych problemów 95 jest ok. Dla gaźników widoczny jest bardzo duży wzrost problemów zarówno dla paliwa 98 jak i 95.

Problemy zaczęły się w drugiej połowie roku gdy tak na prawdę na stacjach to paliwo zaczęło się pojawiać, wczesniej szło że starych zasobów. Również w zbiornikach stacji musiało sie trochę berbeluchy nazbierać na dnie. Tak naprawdę sezon dopiero sie rozpędza I będzie widać jakie sa problemy. Rozmawiałem z dużym serwisiem sprzętu pił, kosiarek traktorków i to samo mówią. Jest dramat gaźnikowy. Ja jeszcze się nie wypowiadam ale widzę wzrost problemów i telefonów z kulejącym silnikami.

 

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Ciekawi mnie skąd wzrost problemów dla silników które chodzą na 98? Skład benzyn produkowanych w Polsce się nie zmienił - w 98 jest dalej tylko 5% etanolu a resztę wymogu ekologicznego uzyskuje się przed dodatki eterów ETBE, etanol w ilości 10% jest tylko w 95. Stacje benzynowe w Twojej okolicy zapewne zaopatrują się w Terminalu Orlenu w Nowej Soli a tam paliwo jest z Polskiej produkcji. Terminal paliwowy Unimot w Bolesławcu może mieć paliwo z importu ale to dużo dalej do Ciebie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z perspektywy serwisu dla wtryskowych tylko sa problemy z rozwarstwieniem jak za długo postoi. Jak sie pływa dużo żadnych problemów 95 jest ok. Dla gaźników widoczny jest bardzo duży wzrost problemów zarówno dla paliwa 98 jak i 95.

Problemy zaczęły się w drugiej połowie roku gdy tak na prawdę na stacjach to paliwo zaczęło się pojawiać, wczesniej szło że starych zasobów. Również w zbiornikach stacji musiało sie trochę berbeluchy nazbierać na dnie. Tak naprawdę sezon dopiero sie rozpędza I będzie widać jakie sa problemy. Rozmawiałem z dużym serwisiem sprzętu pił, kosiarek traktorków i to samo mówią. Jest dramat gaźnikowy. Ja jeszcze się nie wypowiadam ale widzę wzrost problemów i telefonów z kulejącym silnikami.

 

Myślę, że jeśli są problemy przy silnikach z gaźnikiem,to jedynym chyba rozwiązaniem,jest wypalenie paliwa do końca, jeśli to w ogóle ma pomóc i problem zaczyna się nawarstwiać.

 

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja nie plywam na 98 mówię co mowia klienci a tych mam z całej Polski wiecej niz lokalnych. Być może leją już 98 jak pojawiać sie problemy i wtedy nie pomaga. Jak mówię to sa moje obserwacje. Zmorzony ruch w interesie z prychającymi, nie odpalajacymi, spadkami mocy itp. Po kilka tel dziennie. Sam w swoim silniku pierwszy raz od 5 lat w grudniu musiałem czyścić gaznik. Nie chciał odpalać na zimnym. Otwarłem gaźnik czyściutki, otwarłem filtr paliwa czysty. Po tym zabiegu silnik pracował do połowy stycznia bez zająknięcia.

W filtrach przezroczystych widać galaretkę, czasem pływają takie frakcje jak by zwarzona śmietana. Ma to taką konsystencję że przełazi przez filtr papierowy. Mam to na filmach ale w starym tel. Dużo wymieniam gumek w gaznikach i to całkiem młodych. Nie wyrokuje jednoznacznie na razie obserwuje bo może to być przypadek. Na pewno w wielu oszczędnych 4T trzeba podkręcać dawkę bo na fabrycznych sobie nie radzą.

 

Edit.

Dokładnie zalecam wypalanie paliwa a jak sie problem pojawi odkręcenie spustu na komorze pływakowej i kilkukrotne naciśnięcie gruszki aby przemyć układ.

 

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Tresor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja zmieniłem na 98 rok temu jak weszło e10 i mam spokój. Yamaha 25KM na wtrysku. Nawet jakby wzrost wyników, ale równolegle wypolerowałem i podostrzyłem śrubę to nie wiem co bardziej pomogło.

 

Problem może wynikać z jakości domieszki. Ta jakoś w UE ... nie mylić z jakością.

 

Poza tym za czasów e 05 od gości ze stacji słyszałem, ze 95 ma zazwyczaj maks dolewki czyli 5% a 98 już niekoniecznie np 1-2% albo wcale (oni dostają certyfikat do każdej dostawy). Może UE teraz wymaga maksa i 95 ma 10% a 98 5%? Każda?

 

P.S. muszę obejrzeć filterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tylko cena średnia...

Mozna kupić na shellu ta 99+ też czysta i dopuszczona do Robinsona 44 [emoji3]

Na lotnisku to warto kupić Jet1 do mycia silników. Cena ok w porównaniu do nafty, nie zostawia tłustych smug Jak ropa. Nadaje się do myjek warsztatowych...

 

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja nie plywam na 98 mówię co mowia klienci a tych mam z całej Polski wiecej niz lokalnych. Być może leją już 98 jak pojawiać sie problemy i wtedy nie pomaga. Jak mówię to sa moje obserwacje. Zmorzony ruch w interesie z prychającymi, nie odpalajacymi, spadkami mocy itp. Po kilka tel dziennie. Sam w swoim silniku pierwszy raz od 5 lat w grudniu musiałem czyścić gaznik. Nie chciał odpalać na zimnym. Otwarłem gaźnik czyściutki, otwarłem filtr paliwa czysty. Po tym zabiegu silnik pracował do połowy stycznia bez zająknięcia.

W filtrach przezroczystych widać galaretkę, czasem pływają takie frakcje jak by zwarzona śmietana. Ma to taką konsystencję że przełazi przez filtr papierowy. Mam to na filmach ale w starym tel. Dużo wymieniam gumek w gaznikach i to całkiem młodych. Nie wyrokuje jednoznacznie na razie obserwuje bo może to być przypadek. Na pewno w wielu oszczędnych 4T trzeba podkręcać dawkę bo na fabrycznych sobie nie radzą.

 

Edit.

Dokładnie zalecam wypalanie paliwa a jak sie problem pojawi odkręcenie spustu na komorze pływakowej i kilkukrotne naciśnięcie gruszki aby przemyć układ.

 

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Podeślij mi te filmiki z tą galaretką na Whats’up, może w piątek będę w laboratorium to zapytam czy mają jakiś pomysł co to jest.

 

Co do prychania to pytanie kiedy było kupione paliwo a kiedy używane. W Polsce są różne specyfikacje zimą i latem, różnią się prężnością par, właśnie po to aby dostosować prężność do temperatury otoczenia. Paliwo kupione zimą będzie sprawiało kłopoty latem i odwrotnie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na szybko znalazłem coś takiego to filtr z jakiegoś EFI

https://youtube.com/shorts/GAI1-pcQg5A?si=hsctUo_4lMr6eVRr

O galaretę spytajcie ludzi czyszczących zbiorniki na stacjach. U mnie jest taka firma w miasteczku. Ze zbiornika wybierają to szuflami do śniegu. Kisiel z dna. Niestety nie mogą tego pokazać. Zawsze chłopaki mówili jak widzisz że tankują stacje omijaj ją conajmniej 2h. Jak beczka chluśnie 1.5 calowym wężem paliwo kisiel się podrywa i miesza. To ma taką konsystencję że żaden filtr tego nie zatrzyma...

Jak jeździłem na ON to się stosowałem. Odkąd w PB też jest bio również omijam.

Jak się trafi gaźnik z kiślem to zrobię zbliżenia. Tylko to jest przezroczyste ciężko to uchwycić.

Jeszcze jedna ciekawostka paliwo z USA po 14 miesiącach stania w zbiorniku. Na filmie gadam że to woda ale to nie woda to ponoć bio nie znam się od 14 minuty 30 sekundy

https://youtu.be/YzC4Y9w3JLA?si=9c8WNoV8sVoOujls

 

 

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie mogę edytować tego wyżej.

Nie wiem czy to przypadek ale ponoć e10 nie lubi sie z gumkami w gaźnikach. 4 silniki z 2 dni we wszystkich uszczelkj komory plywakowej łamią się jak zapałki. Być może przypadek bo tylko Chinol świeży.

Mercury, Mariner, Yamaha i Storm.

Za wczasu nabyłem sporo gumek na zaś na aliku i w ASO. Do większych chinole robią silikonowe (zielone) one na razie nie twardnieją ale nie mam starszej niż 5 lat więc nie wiadomo co dalej.

.68632f432068940c419f07b0d76de5f6.jpg662154c057ce7329b8334c7042d11727.jpgdca613bdffda5202a68235a3c79113a9.jpg

 

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sprawdziłem temat benzyn bo nie dawało mi to spokoju. Okazuje się, że polskie rafinerie (Płock i Gdańsk) nie dodają w ogóle etanolu do 98-ki ponieważ same produkują etery ETBE i mają ich nadwyżkę. Tak więc Polska 98-ka można powiedzieć, że jest paliwem luksusowym dla silnika. Tak się dzieje w Płocku od ok 10 lat a w Gdańsku od co najmniej 2 lat.

Jedynie 98-ka z importu ma w sobie alkohol w postaci etanolu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co do zanieczyszczeń w benzynie. Poniżej macie fotkę filtra z tohatsu 20. Silnik pływał ostatni raz w listopadzie. Paliwo 98 z orlenu + dodatek do benzyny STP. Po pływaniu nie zlałem benzyny. Dziś było przygotowanie do pływania. W filtrze były takie mgliste farfocle. Wyczyściłem filtr benzyną ekstrakcyjna, spóściłem z węża id zbiornika stare paliwo. Odpaliłem silnik na świeżym paliwie też 98. Silnik zapalił od strzała, ale dopóki nie wypracował resztek starego paliwa z instalacji chodził z lekką telepką. Jak już było tylko nowe paliwo zaczął pracować normalnie.

Tak , że nie tylko w 95 E10 wytrącają się jakieś syfy.

post-70241-0-51321100-1750005390_thumb.jpg

post-70241-0-68166200-1750005403_thumb.jpg

Edytowane przez binio1111
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dokładnie to samo co na moim filie. Powtarzam że 98 tak samo badziewne... Klientom przed pierwszym odpaleniem po zimie wtryskowych zalecam spuszczenie z filtra oraz odkręcenie przelewu (suzuka chłodnica paliwa) w Mercach/Tohatsu z komory pompy wysokiego ciśnienia... Oczywiście nie wolno tego robić po sezonie tylko przed pierwszym odpaleniem. Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu dużo pływać i przepalać paliwo. U mnie przemiał jest cały czas więc żadnych efektów ubocznych nawet na 95 nie widzę.,...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wiedziony strachem, poszedłem i ja zobaczyć i mój filtr. Ło matko, jest i u mnie różowy glut. Dziwnie bo nie trzyma poziomu ale jest.

Szybka rozbiórka i okazało się, że to różowy coś, taki element na dnie. Paliwo czyste, filterek też.

Nie wiem co ten element a'la pływak na dnie ma za zadania, ale dałem mu spokój. Może izoluje zanieczyszczenia od głównego przepływu?

Poskładałem wszystko, dodatkowo rozruchacz dostał trzecią śrubę z BMW  ;) bo jej tam w ogóle nie było i idę pływać.

No ale ja leję 98 ...  B)

Pasowałoby tylko lekko skorygować zapłon, ale na zaburtowych to ja się nie znam ...

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiem co ten element a'la pływak na dnie ma za zadania, ale dałem mu spokój. Może izoluje zanieczyszczenia od głównego przepływu?

 

To takie ustrojstwo co tonie w benzynie ale pływa w wodzie. Wiec do momentu jak leży na dnie jest Lux jak się zacznie unosić... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W jakim celu lejecie 98 do silników zaburtowych to tak dla lepszego samopoczucia czy co?

Tak dla świętego spokoju leję 98 na ostatnim tankowaniu na koniec sezonu aby to co pozostało na linii zbiornik -przewody-filtr-gaźnik miało najmniej tych dodatków. A wiadomo ,że 98 ma zdecydowanie mniej.

Tak samo w traktorku , wertykulatorze  i kosiarce  do trawy.

Przez sezon leję 95 . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak dla świętego spokoju leję 98 na ostatnim tankowaniu na koniec sezonu aby to co pozostało na linii zbiornik -przewody-filtr-gaźnik miało najmniej tych dodatków. A wiadomo ,że 98 ma zdecydowanie mniej.

 

Dobrym jak nie lepszym sposobem są dodatki neutralizujące wodę w paliwie. W dieslu używam cały rok Kleen-flo. Do benzyny dodaję cały rok TEC 2000 Fuel System Cleaner. Nie miałem nigdy problemu w samochodzie w bieżącym użytkowaniu, czy innym benzynowym urządzeniu problemów z rozruchem po zimie czy innymi skutkami wody w paliwie. Do zaburtowego też dodaje nieco do benzyny TEC 2000 Fuel System Cleaner. Groszowe sprawy i spokój święty. Te dodatki (potocznie zwane depresatorami) łączą wodę z paliwem, wszystko się spala i nie ma żadnych problemów, a cały układ paliwowy jest ciągle czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak ja czytam takie opisy to zastanawiam się kto w to wierzy. Normalnie cud.

Stosowanie 2 razy w roku lub co 10 000 km i wzrost mocy o 10% oraz niższe zużycie paliwa o 4-8%.

 

 

TEC 2000 Fuel System Cleaner został poddany wielu testom, które potwierdziły, że zastosowanie go może zmniejszyć emisję spalin do 60%, a także wzrost mocy do 10%. Wszystkie testy przeprowadzono w niezależnych laboratoriach Ministerstwa Transportu (MOT) w Wielkiej Brytanii. Regularne stosowanie Fuel System Cleaner przynosi wymierne oszczędności w zużyciu paliwa od 4% do 8%.

 

Profilaktyczne zastosowanie produktu dwa razy w roku lub co 10 tyś. km, zapewnia optymalną wydajność silnika i oszczędność paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...