MarasR Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym paliwo E10 nie jest zalecane kierowcy będą tankować PB98. A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare 2T . Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie. Zapraszam do dyskusji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Sławek Długosz Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Możesz lać 95/E10, pod warunkiem że będziesz na bieżąco je wypalał. Nie można tego paliwa zostawiać na dluższy okres czasu, ponieważ alkohol odparuje, zostanie woda i stracisz trochę octanów. Jeżeli pływasz często to nie ma problemu. To samo tyczy się kosiarek spalinowych. Nigdy nie wiesz kiedy wypadnie Ci dłuższa pauza w użytkowaniu urządzeń na tym paliwie, dlatego lepiej lać 98 lub E10 z dodatkiem przeciw starzeniu sie benzyny. Ja tankuję E10 i dolewam taki dodatek.. https://www.ebay.co.uk/itm/394348590119?chn=ps&_ul=GB&_trkparms=ispr%3D1&amdata=enc%3A1h3jG5lwMSQWD5a-ZYAJxUw49&norover=1&mkevt=1&mkrid=710-134428-41853-0&mkcid=2&mkscid=101&itemid=394348590119&targetid=2471118469677&device=c&mktype=pla&googleloc=1007293&poi=&campaignid=21690875685&mkgroupid=180093428310&rlsatarget=pla-2471118469677&abcId=10027099&merchantid=429364853&gad_source=1&gad_campaignid=21690875685&gbraid=0AAAAAD_Lr1e8E3Q8kYyuL6uDPtgie6AB2&gclid=Cj0KCQjwjJrCBhCXARIsAI5x66VcG0RLHkK7qkJIeva9UEV8hzamPrmdIB4pm-N4xpKoSMLwUNhZ9VwaAhliEALw_wcB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca (edytowane) Z perspektywy serwisu dla wtryskowych tylko sa problemy z rozwarstwieniem jak za długo postoi. Jak sie pływa dużo żadnych problemów 95 jest ok. Dla gaźników widoczny jest bardzo duży wzrost problemów zarówno dla paliwa 98 jak i 95. Problemy zaczęły się w drugiej połowie roku gdy tak na prawdę na stacjach to paliwo zaczęło się pojawiać, wczesniej szło że starych zasobów. Również w zbiornikach stacji musiało sie trochę berbeluchy nazbierać na dnie. Tak naprawdę sezon dopiero sie rozpędza I będzie widać jakie sa problemy. Rozmawiałem z dużym serwisiem sprzętu pił, kosiarek traktorków i to samo mówią. Jest dramat gaźnikowy. Ja jeszcze się nie wypowiadam ale widzę wzrost problemów i telefonów z kulejącym silnikami. Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka Edytowane 9 Czerwca przez Tresor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czechofil Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Z perspektywy serwisu dla wtryskowych tylko sa problemy z rozwarstwieniem jak za długo postoi. Jak sie pływa dużo żadnych problemów 95 jest ok. Dla gaźników widoczny jest bardzo duży wzrost problemów zarówno dla paliwa 98 jak i 95. Problemy zaczęły się w drugiej połowie roku gdy tak na prawdę na stacjach to paliwo zaczęło się pojawiać, wczesniej szło że starych zasobów. Również w zbiornikach stacji musiało sie trochę berbeluchy nazbierać na dnie. Tak naprawdę sezon dopiero sie rozpędza I będzie widać jakie sa problemy. Rozmawiałem z dużym serwisiem sprzętu pił, kosiarek traktorków i to samo mówią. Jest dramat gaźnikowy. Ja jeszcze się nie wypowiadam ale widzę wzrost problemów i telefonów z kulejącym silnikami. Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu TapatalkaCiekawi mnie skąd wzrost problemów dla silników które chodzą na 98? Skład benzyn produkowanych w Polsce się nie zmienił - w 98 jest dalej tylko 5% etanolu a resztę wymogu ekologicznego uzyskuje się przed dodatki eterów ETBE, etanol w ilości 10% jest tylko w 95. Stacje benzynowe w Twojej okolicy zapewne zaopatrują się w Terminalu Orlenu w Nowej Soli a tam paliwo jest z Polskiej produkcji. Terminal paliwowy Unimot w Bolesławcu może mieć paliwo z importu ale to dużo dalej do Ciebie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Werem Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Z perspektywy serwisu dla wtryskowych tylko sa problemy z rozwarstwieniem jak za długo postoi. Jak sie pływa dużo żadnych problemów 95 jest ok. Dla gaźników widoczny jest bardzo duży wzrost problemów zarówno dla paliwa 98 jak i 95. Problemy zaczęły się w drugiej połowie roku gdy tak na prawdę na stacjach to paliwo zaczęło się pojawiać, wczesniej szło że starych zasobów. Również w zbiornikach stacji musiało sie trochę berbeluchy nazbierać na dnie. Tak naprawdę sezon dopiero sie rozpędza I będzie widać jakie sa problemy. Rozmawiałem z dużym serwisiem sprzętu pił, kosiarek traktorków i to samo mówią. Jest dramat gaźnikowy. Ja jeszcze się nie wypowiadam ale widzę wzrost problemów i telefonów z kulejącym silnikami. Myślę, że jeśli są problemy przy silnikach z gaźnikiem,to jedynym chyba rozwiązaniem,jest wypalenie paliwa do końca, jeśli to w ogóle ma pomóc i problem zaczyna się nawarstwiać. Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca (edytowane) Ja nie plywam na 98 mówię co mowia klienci a tych mam z całej Polski wiecej niz lokalnych. Być może leją już 98 jak pojawiać sie problemy i wtedy nie pomaga. Jak mówię to sa moje obserwacje. Zmorzony ruch w interesie z prychającymi, nie odpalajacymi, spadkami mocy itp. Po kilka tel dziennie. Sam w swoim silniku pierwszy raz od 5 lat w grudniu musiałem czyścić gaznik. Nie chciał odpalać na zimnym. Otwarłem gaźnik czyściutki, otwarłem filtr paliwa czysty. Po tym zabiegu silnik pracował do połowy stycznia bez zająknięcia. W filtrach przezroczystych widać galaretkę, czasem pływają takie frakcje jak by zwarzona śmietana. Ma to taką konsystencję że przełazi przez filtr papierowy. Mam to na filmach ale w starym tel. Dużo wymieniam gumek w gaznikach i to całkiem młodych. Nie wyrokuje jednoznacznie na razie obserwuje bo może to być przypadek. Na pewno w wielu oszczędnych 4T trzeba podkręcać dawkę bo na fabrycznych sobie nie radzą. Edit. Dokładnie zalecam wypalanie paliwa a jak sie problem pojawi odkręcenie spustu na komorze pływakowej i kilkukrotne naciśnięcie gruszki aby przemyć układ. Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka Edytowane 9 Czerwca przez Tresor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Ja zmieniłem na 98 rok temu jak weszło e10 i mam spokój. Yamaha 25KM na wtrysku. Nawet jakby wzrost wyników, ale równolegle wypolerowałem i podostrzyłem śrubę to nie wiem co bardziej pomogło. Problem może wynikać z jakości domieszki. Ta jakoś w UE ... nie mylić z jakością. Poza tym za czasów e 05 od gości ze stacji słyszałem, ze 95 ma zazwyczaj maks dolewki czyli 5% a 98 już niekoniecznie np 1-2% albo wcale (oni dostają certyfikat do każdej dostawy). Może UE teraz wymaga maksa i 95 ma 10% a 98 5%? Każda? P.S. muszę obejrzeć filterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Trzeba kupować paliwo na lotnisku, tam mają czystą benzynę, bez alko . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca A ciekawe czemu to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Tylko cena średnia...Mozna kupić na shellu ta 99+ też czysta i dopuszczona do Robinsona 44 [emoji3]Na lotnisku to warto kupić Jet1 do mycia silników. Cena ok w porównaniu do nafty, nie zostawia tłustych smug Jak ropa. Nadaje się do myjek warsztatowych... Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca A ciekawe czemu to? bo na dużych wysokościach panuje niskie ciśnienie a etanol powoduje spore ryzyko korka gazowego, czego żaden pilot ani pasażer nie lubią. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czechofil Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Ja nie plywam na 98 mówię co mowia klienci a tych mam z całej Polski wiecej niz lokalnych. Być może leją już 98 jak pojawiać sie problemy i wtedy nie pomaga. Jak mówię to sa moje obserwacje. Zmorzony ruch w interesie z prychającymi, nie odpalajacymi, spadkami mocy itp. Po kilka tel dziennie. Sam w swoim silniku pierwszy raz od 5 lat w grudniu musiałem czyścić gaznik. Nie chciał odpalać na zimnym. Otwarłem gaźnik czyściutki, otwarłem filtr paliwa czysty. Po tym zabiegu silnik pracował do połowy stycznia bez zająknięcia. W filtrach przezroczystych widać galaretkę, czasem pływają takie frakcje jak by zwarzona śmietana. Ma to taką konsystencję że przełazi przez filtr papierowy. Mam to na filmach ale w starym tel. Dużo wymieniam gumek w gaznikach i to całkiem młodych. Nie wyrokuje jednoznacznie na razie obserwuje bo może to być przypadek. Na pewno w wielu oszczędnych 4T trzeba podkręcać dawkę bo na fabrycznych sobie nie radzą. Edit. Dokładnie zalecam wypalanie paliwa a jak sie problem pojawi odkręcenie spustu na komorze pływakowej i kilkukrotne naciśnięcie gruszki aby przemyć układ. Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu TapatalkaPodeślij mi te filmiki z tą galaretką na Whats’up, może w piątek będę w laboratorium to zapytam czy mają jakiś pomysł co to jest. Co do prychania to pytanie kiedy było kupione paliwo a kiedy używane. W Polsce są różne specyfikacje zimą i latem, różnią się prężnością par, właśnie po to aby dostosować prężność do temperatury otoczenia. Paliwo kupione zimą będzie sprawiało kłopoty latem i odwrotnie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Może ta galaretka do coś, co etanol wypłukuje z uszczelnień (niekoniecznie dostosowanych do etanolu ) - tym bardziej, że jak rozumiem, Tresor pisze, że ma wzrost ich awaryjności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 9 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Na szybko znalazłem coś takiego to filtr z jakiegoś EFIhttps://youtube.com/shorts/GAI1-pcQg5A?si=hsctUo_4lMr6eVRrO galaretę spytajcie ludzi czyszczących zbiorniki na stacjach. U mnie jest taka firma w miasteczku. Ze zbiornika wybierają to szuflami do śniegu. Kisiel z dna. Niestety nie mogą tego pokazać. Zawsze chłopaki mówili jak widzisz że tankują stacje omijaj ją conajmniej 2h. Jak beczka chluśnie 1.5 calowym wężem paliwo kisiel się podrywa i miesza. To ma taką konsystencję że żaden filtr tego nie zatrzyma...Jak jeździłem na ON to się stosowałem. Odkąd w PB też jest bio również omijam.Jak się trafi gaźnik z kiślem to zrobię zbliżenia. Tylko to jest przezroczyste ciężko to uchwycić.Jeszcze jedna ciekawostka paliwo z USA po 14 miesiącach stania w zbiorniku. Na filmie gadam że to woda ale to nie woda to ponoć bio nie znam się od 14 minuty 30 sekundyhttps://youtu.be/YzC4Y9w3JLA?si=9c8WNoV8sVoOujls Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 11 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca Nie mogę edytować tego wyżej.Nie wiem czy to przypadek ale ponoć e10 nie lubi sie z gumkami w gaźnikach. 4 silniki z 2 dni we wszystkich uszczelkj komory plywakowej łamią się jak zapałki. Być może przypadek bo tylko Chinol świeży. Mercury, Mariner, Yamaha i Storm.Za wczasu nabyłem sporo gumek na zaś na aliku i w ASO. Do większych chinole robią silikonowe (zielone) one na razie nie twardnieją ale nie mam starszej niż 5 lat więc nie wiadomo co dalej.. Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czechofil Opublikowano 11 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca Sprawdziłem temat benzyn bo nie dawało mi to spokoju. Okazuje się, że polskie rafinerie (Płock i Gdańsk) nie dodają w ogóle etanolu do 98-ki ponieważ same produkują etery ETBE i mają ich nadwyżkę. Tak więc Polska 98-ka można powiedzieć, że jest paliwem luksusowym dla silnika. Tak się dzieje w Płocku od ok 10 lat a w Gdańsku od co najmniej 2 lat.Jedynie 98-ka z importu ma w sobie alkohol w postaci etanolu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 15 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca (edytowane) Co do zanieczyszczeń w benzynie. Poniżej macie fotkę filtra z tohatsu 20. Silnik pływał ostatni raz w listopadzie. Paliwo 98 z orlenu + dodatek do benzyny STP. Po pływaniu nie zlałem benzyny. Dziś było przygotowanie do pływania. W filtrze były takie mgliste farfocle. Wyczyściłem filtr benzyną ekstrakcyjna, spóściłem z węża id zbiornika stare paliwo. Odpaliłem silnik na świeżym paliwie też 98. Silnik zapalił od strzała, ale dopóki nie wypracował resztek starego paliwa z instalacji chodził z lekką telepką. Jak już było tylko nowe paliwo zaczął pracować normalnie. Tak , że nie tylko w 95 E10 wytrącają się jakieś syfy. Edytowane 15 Czerwca przez binio1111 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 15 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Dokładnie to samo co na moim filie. Powtarzam że 98 tak samo badziewne... Klientom przed pierwszym odpaleniem po zimie wtryskowych zalecam spuszczenie z filtra oraz odkręcenie przelewu (suzuka chłodnica paliwa) w Mercach/Tohatsu z komory pompy wysokiego ciśnienia... Oczywiście nie wolno tego robić po sezonie tylko przed pierwszym odpaleniem. Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu dużo pływać i przepalać paliwo. U mnie przemiał jest cały czas więc żadnych efektów ubocznych nawet na 95 nie widzę.,... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Amator Opublikowano 22 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca Już wkrótce E10 to będzie przeszłość. Musimy zacząć przystosowywać nasze silniki i umysły na E20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 22 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca (edytowane) Wiedziony strachem, poszedłem i ja zobaczyć i mój filtr. Ło matko, jest i u mnie różowy glut. Dziwnie bo nie trzyma poziomu ale jest.Szybka rozbiórka i okazało się, że to różowy coś, taki element na dnie. Paliwo czyste, filterek też.Nie wiem co ten element a'la pływak na dnie ma za zadania, ale dałem mu spokój. Może izoluje zanieczyszczenia od głównego przepływu?Poskładałem wszystko, dodatkowo rozruchacz dostał trzecią śrubę z BMW bo jej tam w ogóle nie było i idę pływać.No ale ja leję 98 ... Pasowałoby tylko lekko skorygować zapłon, ale na zaburtowych to ja się nie znam ... Edytowane 22 Czerwca przez Qh_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 haukii Opublikowano 22 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca W jakim celu lejecie 98 do silników zaburtowych to tak dla lepszego samopoczucia czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 22 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca Nie wiem co ten element a'la pływak na dnie ma za zadania, ale dałem mu spokój. Może izoluje zanieczyszczenia od głównego przepływu? To takie ustrojstwo co tonie w benzynie ale pływa w wodzie. Wiec do momentu jak leży na dnie jest Lux jak się zacznie unosić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 22 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca Leży i kwiczy. Także dzięki. Będę obserwował gada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarasR Opublikowano 28 Czerwca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca W jakim celu lejecie 98 do silników zaburtowych to tak dla lepszego samopoczucia czy co?Tak dla świętego spokoju leję 98 na ostatnim tankowaniu na koniec sezonu aby to co pozostało na linii zbiornik -przewody-filtr-gaźnik miało najmniej tych dodatków. A wiadomo ,że 98 ma zdecydowanie mniej.Tak samo w traktorku , wertykulatorze i kosiarce do trawy.Przez sezon leję 95 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 28 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca Tak dla świętego spokoju leję 98 na ostatnim tankowaniu na koniec sezonu aby to co pozostało na linii zbiornik -przewody-filtr-gaźnik miało najmniej tych dodatków. A wiadomo ,że 98 ma zdecydowanie mniej. Dobrym jak nie lepszym sposobem są dodatki neutralizujące wodę w paliwie. W dieslu używam cały rok Kleen-flo. Do benzyny dodaję cały rok TEC 2000 Fuel System Cleaner. Nie miałem nigdy problemu w samochodzie w bieżącym użytkowaniu, czy innym benzynowym urządzeniu problemów z rozruchem po zimie czy innymi skutkami wody w paliwie. Do zaburtowego też dodaje nieco do benzyny TEC 2000 Fuel System Cleaner. Groszowe sprawy i spokój święty. Te dodatki (potocznie zwane depresatorami) łączą wodę z paliwem, wszystko się spala i nie ma żadnych problemów, a cały układ paliwowy jest ciągle czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bartekmaj Opublikowano 28 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca Jak ja czytam takie opisy to zastanawiam się kto w to wierzy. Normalnie cud.Stosowanie 2 razy w roku lub co 10 000 km i wzrost mocy o 10% oraz niższe zużycie paliwa o 4-8%. TEC 2000 Fuel System Cleaner został poddany wielu testom, które potwierdziły, że zastosowanie go może zmniejszyć emisję spalin do 60%, a także wzrost mocy do 10%. Wszystkie testy przeprowadzono w niezależnych laboratoriach Ministerstwa Transportu (MOT) w Wielkiej Brytanii. Regularne stosowanie Fuel System Cleaner przynosi wymierne oszczędności w zużyciu paliwa od 4% do 8%. Profilaktyczne zastosowanie produktu dwa razy w roku lub co 10 tyś. km, zapewnia optymalną wydajność silnika i oszczędność paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
MarasR
Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .
W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .
W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.
Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym paliwo E10 nie jest zalecane kierowcy będą tankować PB98.
A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare
2T .
Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie.
Zapraszam do dyskusji .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
21
20
20
15
Popularne dni
24 Gru
17
9 Cze
16
4 Gru
15
1 Sty
13
Top użytkownicy dla tego pytania
Tresor 21 odpowiedzi
darek63 20 odpowiedzi
Qh_ 20 odpowiedzi
psulek 15 odpowiedzi
Popularne dni
24 Gru 2023
17 odpowiedzi
9 Cze 2025
16 odpowiedzi
4 Gru 2023
15 odpowiedzi
1 Sty 2024
13 odpowiedzi
Popularne posty
Qh_
Jak już pisano, 2T nie ma się co przejmować. Toto wciąga cokolwiek wlejesz. Tzn nie mówię o wysilonych 2T np KTM w motocyklach ale o prostych silnikach starszych albo własnie pile spalinowej, kosie, z
darek63
@Qh_ Na oleju z rzepakowymi dawały radę tylko proste silniki na pompach sekcyjnych w stylu MB W123 i 124. Jakieś starsze Golfy Pasaty 1.9 tdi na takich pompach etc. Ale to się nie rozwinęło mimo, że
psd27
Pełna zgoda z kolegą Tresor - trzeba sobie wyrobić dobry nawyk, który ma mój kolega, tzn na końcu pływania zamknąć dopływ paliwa i wypalić całe paliwo z układu. Resztkę paliwa z jesieni przelewem po z
Opublikowane grafiki
151 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.