MarasR Opublikowano 27 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym paliwo E10 nie jest zalecane kierowcy będą tankować PB98. A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare 2T . Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie. Zapraszam do dyskusji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Qh_ Opublikowano 29 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca (edytowane) Jak chcę mieć lepsze paliwo, kupuję … lepsze paliwo. Pamiętam czasy z wodą w paliwach. Dziś się nie spotykam. Przepisy, zbiorniki, kontrole franczyzodawców robią swoje. Jak potrzebuję lepszego paliwa kupuję 98 albo paliwo na shellu, kiedyś kupowałem też poprzedniku circley’a. Dziś nie wiem czy circley dalej ma paliwo z innego źródła niż większość. Różnice widać na wysilonych silnikach używanych na full, czyli tak jak używałem motocykli na torze. W pozostałych przypadkach różnice są ledwo zauważalne. Nie wiem gdzie kupujecie paliwa, ale robiłem różnymi autami nawet 6000km/mc i tankując na renomowanych stacjach nigdy nie miałem kłopotów z paliwem/silnikiem. Woda w paliwie? To samo motocykle po kilkumiesięcznej przerwie, kosiarki, kosy, dmuchawy itp itd. Od czasu e10 leję 98 do wszystkiego oprócz służbowego auta i też mam spokój. Nie wiem przepalam na łódkę i wszystkie kosiarki i kosy 100-130? Litrów paliwa rocznie? więc ten spokój kosztuje mnie ok 100pln/rok. A wartość tych narzędzi jest warta dbania o nie. Edytowane 29 Czerwca przez Qh_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
MarasR
Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .
W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .
W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.
Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym paliwo E10 nie jest zalecane kierowcy będą tankować PB98.
A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare
2T .
Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie.
Zapraszam do dyskusji .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
21
20
20
15
Popularne dni
24 Gru
17
9 Cze
16
4 Gru
15
1 Sty
13
Top użytkownicy dla tego pytania
Tresor 21 odpowiedzi
darek63 20 odpowiedzi
Qh_ 20 odpowiedzi
psulek 15 odpowiedzi
Popularne dni
24 Gru 2023
17 odpowiedzi
9 Cze 2025
16 odpowiedzi
4 Gru 2023
15 odpowiedzi
1 Sty 2024
13 odpowiedzi
Popularne posty
Qh_
Jak już pisano, 2T nie ma się co przejmować. Toto wciąga cokolwiek wlejesz. Tzn nie mówię o wysilonych 2T np KTM w motocyklach ale o prostych silnikach starszych albo własnie pile spalinowej, kosie, z
darek63
@Qh_ Na oleju z rzepakowymi dawały radę tylko proste silniki na pompach sekcyjnych w stylu MB W123 i 124. Jakieś starsze Golfy Pasaty 1.9 tdi na takich pompach etc. Ale to się nie rozwinęło mimo, że
psd27
Pełna zgoda z kolegą Tresor - trzeba sobie wyrobić dobry nawyk, który ma mój kolega, tzn na końcu pływania zamknąć dopływ paliwa i wypalić całe paliwo z układu. Resztkę paliwa z jesieni przelewem po z
Opublikowane grafiki
151 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.