Skocz do zawartości

Shimano Twin Power 2024


WedkarzIncognito

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy od kursu waluty którą płacisz. Z Digitaki jadą DHL, opłaty będą na 100%, plus taki że DHL wysyła ci maila i płacisz jednym kliknięciem, bez zabawy w oświadczenia, wysyłanie potwierdzeń płatności itp, bardzo szybko i sprawnie wszystko idzie. Generalnie jeżeli mają towar na stanie zamawiasz w  poniedziałek w piątek odbierasz paczkę. Jeżeli jest pisze ze wyślą w ciągu 3 dni, trzeba poczekać te dodatkowe 2-3 dni dłużej.

 

Zamawiałem teraz Vanquisha 3000MHG dla kolegi finalnie z opłatami wyszedł 2070zł, jest w miarę dobry kurs, był czas że zakupy w JP kontra ceny krajowe zupełnie nie miały sensu, poza młynkami których zwyczajnie nie było na naszym rynku, przez pryzmat ceny się nie opłaciło, bywało nawet taniej kupić na miejscu w PL

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka zmian, 2 śrubki obudowy na T8 z czerwonym klejem do gwintów, śruba M2 z podkładką, podkładka „ta na 3 śrubki” górnego łożyska piniona z metalu, sprężyna na kole mikromodułu chyba coś jak w stelce. To tak na szybko.

Edytowane przez Marcin70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm

 

Ciekawe czy ten czerwony klej do gwintów poprawił sztywność konstrukcji i prace tego kolowrotka :lol:

 

Bo to przecież bardzo istotna zmiana ;)

 

Chyba sobie kupię tego twinpowera

 

Sprawdzić czy klej daje rade

Edytowane przez Rampampam
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładka pod górnym łożyskiem piniona to raz jest a innym razem jej nie ma. Żadna nowość.

" Zbijanie " szpuli tak jak w Stelli ale tu też żadne zaskoczenie bo już od kilku generacji mechanizmy są zamienne a tylko koło przekładni różni się kolorem anodowania.

Dla mnie największa zmiana to te oringi na kole przekładni. Bo porównując stelle FJ i FK to FK ( i analogicznie tp 20 czy tp23) jest przez nie mega sztywniutka.

Jestem w fazie nacinania koła od 18stki i wrzucenia na nie takich samych oringów jak w FK :-)

Zobaczymy co z tego wyjdzie :-)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładka pod górnym łożyskiem piniona to raz jest a innym razem jej nie ma. Żadna nowość.

" Zbijanie " szpuli tak jak w Stelli ale tu też żadne zaskoczenie bo już od kilku generacji mechanizmy są zamienne a tylko koło przekładni różni się kolorem anodowania.

Dla mnie największa zmiana to te oringi na kole przekładni. Bo porównując stelle FJ i FK to FK ( i analogicznie tp 20 czy tp23) jest przez nie mega sztywniutka.

Jestem w fazie nacinania koła od 18stki i wrzucenia na nie takich samych oringów jak w FK :-)

Zobaczymy co z tego wyjdzie :-)

 

 

Przemek, 

jak do Stelli FK wlozysz przekladnie od TP24 4000 PG, to daj znac, jak to chodzi .

Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładka pod górnym łożyskiem piniona to raz jest a innym razem jej nie ma. Żadna nowość.

" Zbijanie " szpuli tak jak w Stelli ale tu też żadne zaskoczenie bo już od kilku generacji mechanizmy są zamienne a tylko koło przekładni różni się kolorem anodowania.

Dla mnie największa zmiana to te oringi na kole przekładni. Bo porównując stelle FJ i FK to FK ( i analogicznie tp 20 czy tp23) jest przez nie mega sztywniutka.

Jestem w fazie nacinania koła od 18stki i wrzucenia na nie takich samych oringów jak w FK :-)

Zobaczymy co z tego wyjdzie :-)

Chodzi o element 65:

https://www.shimanofishingservice.jp/parts_price.php?scode=041418

 

W wersji 20 jest z tworzywa.

Edytowane przez Marcin70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm

 

Ciekawe czy ten czerwony klej do gwintów poprawił sztywność konstrukcji i prace tego kolowrotka :lol:

 

Bo to przecież bardzo istotna zmiana ;)

 

Chyba sobie kupię tego twinpowera

 

Sprawdzić czy klej daje rade

Poczytaj o kolorach kleju do gwintów i jakie ma zadanie.

Nie ma nic do sztywności konstrukcji.

Możesz robić sobie bekę, mi nie przeszkadza.

Edytowane przez Marcin70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o element 65:

https://www.shimanofishingservice.jp/parts_price.php?scode=041418

 

W wersji 20 jest z tworzywa.

post-61619-0-61993700-1710149883_thumb.jpeg

To jest tworzywo?

Pomyliłeś ze Stradikiem lub Vanfordem.

Widział ktoś wyrwany rotor z np Stradica?

Odnośnie kleju to jeszcze nie spotkałem obudowy która była normalnie skręcona i się rozkręciła nawet bez kleju. Ale chyba mało widzialem :-)

 

Klej no moim zdaniem musi być na śrubce która trzyma oś w obudowie wodzika ( np Zauberowate i inne) bo ona potrafi się poluzować.

Edytowane przez przemo_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie oringi przeoczyłem, ale mają inne zadanie, też nie ma to nic do sztywności całej konstrukcji.

Poprawiają osadzenie wewnętrznej średnicy łożyska na wałku przekładni. Tam jest pasowanie na "luźno" oring kasuje ten luz.

Edytowane przez Marcin70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie oringi przeoczyłem, ale mają inne zadanie, też nie ma to nic do sztywności.

Poprawiają osadzenie wewnętrznej średnicy łożyska na wałku przekładni. Tam jest pasowanie na "luźno" oring kasuje ten luz.

Porównaj pracę i sztywoność Gwiazdy 18 i 22 pod trzepiącymi woblerami to pogadamy.

Robią też za uszczelnienie? Hmmmm No ok a woda wleje się po zewnętrznej bieżni łożyska bo tam nie ma uszczelek :-)

Ps. No jesli poprawiają osadzenie koła przekładni w łożysku ( tak napisałeś) to chyba jednak ma to wpływ na usztywnienie całego mechanizmu.

Edytowane przez przemo_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor faktycznie Stradic.

Jaka wersja tego TP rozmar ?

To nie ma żadnego znaczenia jaki rozmiar. Od Tp w górę są blaszki.

 

Tylko blaszka czy tworzywo dalej nic nie zmienia. Widziałeś wyrwany rotor ze Stradica? Bo ja nie i jak ktoś widział niech wrzuci fotkę.

Bo nie mam pojecia co trzeba z młynkiem robić żeby rotor z pinionem wyrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic o uszczelnieniu nie napisałem, na usztywnienie całego mechanizmu jak najbardziej.

Niestety w moich skromnych zasobach młynków nie posiadam gwiazd. Ale może kiedyś się skuszę.

Wiem ale już napisałem o tym uszczelnieniu bo znąjc JB to zaraz ktoś wskoczy i o tym napisze :-)

To samo tyczy się TP . Ten nowy analogicznie też będzie przyjemniej kręcił pod trzepiącymi woblerkami niż TP 20.

Edytowane przez przemo_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma żadnego znaczenia jaki rozmiar. Od Tp w górę są blaszki.

 

Tylko blaszka czy tworzywo dalej nic nie zmienia. Widziałeś wyrwany rotor ze Stradica? Bo ja nie i jak ktoś widział niech wrzuci fotkę.

Bo nie mam pojecia co trzeba z młynkiem robić żeby rotor z pinionem wyrwać.

Nie widziałem ale tworzywo a metal jest różnica, dla mnie wolę metal w tym miejscu. Edytowane przez Marcin70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ale już napisałem o tym uszczelnieniu bo znąjc JB to zaraz ktoś wskoczy i o tym napisze :-)

To samo tyczy się TP . Ten nowy analogicznie też będzie przyjemniej kręcił pod trzepiącymi woblerkami niż TP 20.

Co do oringu, też może zapobiegać obracaniu wewnętrznej bieżni na wałku.

Rozbierając swojego stradica FM też zastanawiałem się po co tam go upchnęli

Edytowane przez Marcin70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...