Skocz do zawartości

Smarowanie używanej Daiwy Certate HC 3500 i moje uwagi


godski

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem sie do smarowania nabytej na forum HC 3500. I generalnie jestem zawiedziony.

 

Plusy:

 

1. Wielka przekładnia

 

 

Minusy:

 

1. Obudowy łożysk korby. Poprzedni właściciel zamienił 3 śrubki mocującę każdą z tych dwóch obudów łożysk korby na inne, większe bo pozrywał gwinty. Te nowe śrubki też już nie trzymają. Chyba trzeba będzie przegwintować. Moim zdaniem to błąd konstrukcyjny. Miękki materiał i króciutkie śrubki. Jak mi się nie uda tego zrobić to pójdzie na części.

2. Ośka dość mocno wytarta przy pinionie i łożysku oporowym. Rozkręcałem już parę Daiw, ale tak mocno zużytej nie widziałem.

3. Ośka stanowi jedną całość z elementem który współpracuje z zębatką mimośrodu. A na tym elemencie jest łożysko i tulejka których nie sposób zdjąć. A najciekawsza jest śruba która teoretycznie mocuje ten element do ośki. Po co jest ona skoro ośka z tym wodzikiem stanowię całość???

4. W takim młynku łożyska Made in Thailand są zastosowane. Przynajmniej niektóre.

 

 

Reasumując i patrząc na konstrukcję wolę Emblemy/Turki X/Z.

 

Dla ciekawskich schemat.

 

CERTATE HYPER CUSTOM 3500.pdf

 

Te obudowy i kiepskie śrubki to pozycje 75 i 76. Oska z wodzikiem to 15. Podkładka 52 też wypaczona nie wiadomo dlaczego. Blaszka 62 mocno wytarta od strony zębatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkladka 52 jest wygieta w polksiezyc,tak jakby jest sprezynujaca aby lozysko 53 w gnieznie stabilnie trzymac .Glowne lozysko piniona nr 50 i w zwyklej certacie jest made in thailand.Reszta to chyba wina jakichs bledow przy serwisie.Pastiki 54 i 18 sa cale,nie zuzyte?

Edytowane przez maicke82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na załączony schemat, moja Infinity_@3000 różni się chyba tylko nazwą ;) .

To pewnie jej plus. Minus też jest. Ten sam:

.... Miękki materiał i króciutkie śrubki. Jak mi się nie uda tego zrobić to pójdzie na części......

Problem ten sam. Prowizorycznie zabezpieczam kroplą Distalu. Działa ale... :angry:

Jak Ci się uda sprostać wyzwaniu daj znać proszę, jak to zrobiłeś.

 

W załączniku fotki z ostatniej rozbieranej sesji

post-45714-0-24962400-1353741866_thumb.jpgpost-45714-0-34791700-1353741870_thumb.jpgpost-45714-0-17966300-1353741874_thumb.jpgpost-45714-0-20817100-1353741877_thumb.jpg

Edytowane przez popper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkladka 52 jest wygieta w polksiezyc,tak jakby jest sprezynujaca aby lozysko 53 w gnieznie stabilnie trzymac .Glowne lozysko piniona nr 50 i w zwyklej certacie jest made in thailand.Reszta to chyba wina jakichs bledow przy serwisie.Pastiki 54 i 18 sa cale,nie zuzyte?

 

Plastiki 18 i 58 nie zużyte.

 

 

Może komuś się przyda.

 

http://www.fishingka...75cd61f61b63f29

 

Dziękuję.

 

 

 

Patrząc na załączony schemat, moja Infinity_@3000 różni się chyba tylko nazwą ;) .

To pewnie jej plus. Minus też jest. Ten sam:

 

Problem ten sam. Prowizorycznie zabezpieczam kroplą Distalu. Działa ale... :angry:

Jak Ci się uda sprostać wyzwaniu daj znać proszę, jak to zrobiłeś.

 

W załączniku fotki z ostatniej rozbieranej sesji

post-45714-0-24962400-1353741866_thumb.jpgpost-45714-0-34791700-1353741870_thumb.jpgpost-45714-0-17966300-1353741874_thumb.jpgpost-45714-0-20817100-1353741877_thumb.jpg

 

W młynku za taką kasę te śrubki to nieporozumienie. Nie wiem czy coś wymyślę. Cienkie te ścianki.

Czuję, że zrobię to loctitem do gwintów. Tylko ten niebieski może być za słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na schemacie wydaje się być prosta.

 

Właśnie rozkręcam kabłąk rotora i zauważyłem jeszcze jeden minus w stosunku do Turka/Emblema. Sprężyna kabłąka jest dużo delikatniejsza.

 

Natomiast młynek po złożeniu ładnie kręci. Nie ma już uczucia suchości :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie ze nawet na tej sesji rozbieranej co podrzucil @karpik 69 podkladka 52 jest wygieta.Tak musi byc.Trzeba ja umiejetnie wygiac spowrotem tylko nie za duzo bo podniesie rotor i bedzie mocnej czuc tryby.

Takie małe sprostowanie: nr 52 na schemacie to gumowa uszczelka, a ta wygięta podkładka ma numer 48 i nazywa się pinion washer. Przy najbliższym smarowaniu spróbuje ją lekko wygiąć. Dodam tylko, że niby nie zmieniła się praca kołowrotka po jej wyprostowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minusy:

1. Obudowy łożysk korby. Poprzedni właściciel zamienił 3 śrubki mocującę każdą z tych dwóch obudów łożysk korby na inne, większe bo pozrywał gwinty. Te nowe śrubki też już nie trzymają. Chyba trzeba będzie przegwintować. Moim zdaniem to błąd konstrukcyjny. Miękki materiał i króciutkie śrubki. Jak mi się nie uda tego zrobić to pójdzie na części.

te elementy wymienia sie w koplecie, tak zeby po serwise bylo na 100% ... jest wiele takich rozwiazan w mechanice :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godski

Zabrałem sie do smarowania nabytej na forum HC 3500. I generalnie jestem zawiedziony.

 

Plusy:

 

1. Wielka przekładnia

 

 

Minusy:

 

1. Obudowy łożysk korby. Poprzedni właściciel zamienił 3 śrubki mocującę każdą z tych dwóch obudów łożysk korby na inne, większe bo pozrywał gwinty. Te nowe śrubki też już nie trzymają. Chyba trzeba będzie przegwintować. Moim zdaniem to błąd konstrukcyjny. Miękki materiał i króciutkie śrubki. Jak mi się nie uda tego zrobić to pójdzie na części.

2. Ośka dość mocno wytarta przy pinionie i łożysku oporowym. Rozkręcałem już parę Daiw, ale tak mocno zużytej nie widziałem.

3. Ośka stanowi jedną całość z elementem który współpracuje z zębatką mimośrodu. A na tym elemencie jest łożysko i tulejka których nie sposób zdjąć. A najciekawsza jest śruba która teoretycznie mocuje ten element do ośki. Po co jest ona skoro ośka z tym wodzikiem stanowię całość???

4. W takim młynku łożyska Made in Thailand są zastosowane. Przynajmniej niektóre.

 

 

Reasumując i patrząc na konstrukcję wolę Emblemy/Turki X/Z.

 

Dla ciekawskich schemat.

 

CERTATE HYPER CUSTOM 3500.pdf

 

Te obudowy i kiepskie śrubki to pozycje 75 i 76. Oska z wodzikiem to 15. Podkładka 52 też wypaczona nie wiadomo dlaczego. Blaszka 62 mocno wytarta od strony zębatki.

 

Minusy które wymieniłeś dotyczą konkretnego Twojego modelu , poprzedni własciciel poprostu ją zajechał , dlatego sprzedawał na części . Ja ze swojej jestem zadowolony .Niektóre łożyska made in Thajland są także w najnowszej SALTIDZE , swojądrogą ciekawe jakie flaczki będzie mniał nowy EXIST.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na schemat załączony w pierwszym poście. 52 to zwykła podkładka pomiedzy pinionem a łożyskiem.

 

Masz Rację, Mr. Zorro. Po nasmarowaniu chodzi dużo lepiej, chociaż własciciel mówił mi, że smarowany był u różnych speców wysokiej klasy. I luz na kole skasowałem.

Ale te pokrywki i te króciutkie śrubki to jednak wada konstrukcyjna. Nie tylko u mnie jest ten problem. Kupiłem silikon i w ostateczności zabetonuję. Na razie siedzą na niebieskim Loctite do gwintów.

 

Przy okazji bardzo dziekuję za ośkę i ten przyrząd Daiwy. Teraz te cholerne kołki korbek aż chce się wyciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...