Skocz do zawartości
  • 0

Fotowoltaika do akumulatora AMG, co Wam się sprawdziło


pawlo29

Pytanie

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Regulator PWM + panel z jak najmniejszym napięciem V-max i jak największym prądem. Ja kupiłem ostatnio Vmp 16V , 3,1A i uważam, że to będzie optymalne, ale używam tylko do "dobicia" aku jak silnik nie da rady przed spłynięciem. Jak zużywasz aku cały przez noc, to pewnie  około 200W. Jak chcesz, to dam namiary na sprawdzony sprzęt z alika. Cena akceptowalna - za panel 50W + regulator 10A (IP67, obsługuje kwasy i LFP) dałem $60. 

Edytowane przez psulek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Psulek zapodaj tego linka. Popatrzymy. 

 

Ja rozważam do zupełnie innego zastosowania niż gumowiec taki mały zestaw, i z tego co wiem to 50W, to jest za mało do aku około 100Ah. Bardziej 100W a optymalnie 200W jest bardziej sensownym wyborem. Trzeba wziąć pod uwagę że nie zawsze jest 100% patela i działa to na full, a wtedy wydajność leci na dół drastycznie. Regulator też musi być MPPT bo ma dużo większą sprawność i lepiej zarządza ładowaniem od zwykłego tańszego PWM-a. Jest to kilkadziesiąt procent różnicy a to jest dużo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeżeli pracujesz nim cyklicznie, to tak, 100-200W. Ja mam ładowanie Aku z silnika, ale jak dużo używam echo, a mało pływam na spalinowe to może nie dobić i 40-50W spokojnie starcza do dobicia. Co do PWM i MPPT to za dużo sobie nie obiecuj. To nie do końca działa tak, jak ci się wydaje. MPPT przydaje się, jeżeli napięcie paneli jest dużo wyższe niż napięcie baterii. Dlatego napisałem - panel z jak najniższym napięciemi i regulator PWM. Tani, prosty i niezawodny zestaw. MPPT - wysokie napięcie z paneli - np chcesz ładować z 30V 12V, wtedy na PWM sprawność masz około 50% a na MPPT 90. Masz daleko Aku od baterii i chcesz cieńsze przewody? Podnosisz napięcie spinając solary szeregowo i używasz MPPT. Tylko po co przepłacać i robić pod górkę, tym bardziej, że MPPT są bardziej awaryjne? Podeślę ci linki na priv, żeby nie było, że coś reklamuję.

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeżeli pracujesz nim cyklicznie, to tak, 100-200W. Ja mam ładowanie Aku z silnika, ale jak dużo używam echo, a mało pływam na spalinowe to może nie dobić i 40-50W spokojnie starcza do dobicia. Co do PWM i MPPT to za dużo sobie nie obiecuj. To nie do końca działa tak, jak ci się wydaje. MPPT przydaje się, jeżeli napięcie paneli jest dużo wyższe niż napięcie baterii. Dlatego napisałem - panel z jak najniższym napięciemi i regulator PWM. Tani, prosty i niezawodny zestaw. MPPT - wysokie napięcie z paneli - np chcesz ładować z 30V 12V, wtedy na PWM sprawność masz około 50% a na MPPT 90. Masz daleko Aku od baterii i chcesz cieńsze przewody? Podnosisz napięcie spinając solary szeregowo i używasz MPPT. Tylko po co przepłacać i robić pod górkę, tym bardziej, że MPPT są bardziej awaryjne? Podeślę ci linki na priv, żeby nie było, że coś reklamuję.

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Poproszę o link do takiego zestawu . W lipcu jadę nad jezioro a tam brak prądu . Mam 100 AMG i muszę mieć coś co jak wypłynę na ryby to muszę schować do auta bo się boję że nogi dostanie a obok pola jest ścieszka rowerowa i dużo ludzi zagląda nad jezioro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie do końca rozumiem w czym problem. Kupujesz kontroler i spinasz aku równolegle. Ładujesz oba, oba zabijesz do pełna.. Masz system 24V - kupujesz kontroler 24V i panele o odpowiednim napięciu.

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Musiałbyś podać przykład takiego urządzenia, jest pewnie kilka nietypowych przypadków użycia. Na przykład ładowanie zestawu dwóch akumulatorów 12V spiętych szeregowo kontrolerem też 12V, wyjścia izolowane. Drugi to możliwość ładowania baterii w różnych technologiach - np. LFP i kwasu - osobny program dla każdego wyjścia.

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

EPIPDB-COM series is ideal for use with motorhomes, caravans, boats or anywhere there are two independent batteries for instance a starter battery and a leisure battery. The Charging percentages for each battery can be set manually if required.

 

Czyli ładowanie niezależnych obwodów.

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...