Skocz do zawartości
  • 0

Silnik dziobowy GPS minnkota vs motorguide


kondzit@wp.pl

Pytanie

Witam

 

Aktualnie używam minnkota powerdrive 55. Silnik niezawodny ale mam problem z jego dokładnością i reakcja na kotwicę. Trwa to chwilkę. Zaczynam się bawić z verticalem i to ma znaczenie.

 

Na kilku filmach yt widać że minnkota jest jednak dokładniejsza w trzymaniu pozycji niż motorguide.

 

Rozważam ix3 czy ix5 ze względu na fakt że używam Lowrance. Do tego w cenie ok 8-9k można dostać wersje na słoną wodę 12v. Ma zwykły pilot ale za to można ją podłączyć do echo.

 

Minnkota terrnova nie jest odporna na słoną wodę (opcja) ale za to ma rozbudowane pilot plus te opcje przestawiania.

 

 

Która kotwica lepiej trzyma pozycje i reaguje komendy?

Czy warto iść w integrację z echo ? Czy bardziej przydatne będą funkcje takie jak „jog”?

 

Dzięki za dyskusje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam

 

Aktualnie używam minnkota powerdrive 55. Silnik niezawodny ale mam problem z jego dokładnością i reakcja na kotwicę. Trwa to chwilkę. Zaczynam się bawić z verticalem i to ma znaczenie.

 

Na kilku filmach yt widać że minnkota jest jednak dokładniejsza w trzymaniu pozycji niż motorguide.

 

Rozważam ix3 czy ix5 ze względu na fakt że używam Lowrance. Do tego w cenie ok 8-9k można dostać wersje na słoną wodę 12v. Ma zwykły pilot ale za to można ją podłączyć do echo.

 

Minnkota terrnova nie jest odporna na słoną wodę (opcja) ale za to ma rozbudowane pilot plus te opcje przestawiania.

 

 

Która kotwica lepiej trzyma pozycje i reaguje komendy?

Czy warto iść w integrację z echo ? Czy bardziej przydatne będą funkcje takie jak „jog”?

 

Dzięki za dyskusje.

Zakotwiczenie to kwestia nie tyle samego silnika, co aktualnych warunków pogodowych. Postawię taką śmiałą tezę, że tak jak w przypadku telefonów czy innych urządzeń z GPS, dokładność jest zbliżona, choć wciąż obarczona błędem (ale to już aspekt związany z konstrukcją samego GPS). 

Moja skromna opinia jest taka, że w kwestii dokładności GPS wszystkie firmy będą zbliżone, bo pewnym błędem dokładności jest obarczony sam system. 

Edytowane przez teetee
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam Terrove, nie mam podłączonego do echa i jest fajnie, potrzebuje tylko trybu kotwica bo czasem stoję na głębokich miejscach. Odnośnie verta - jak zaczynasz to tak szybko skończysz z elektrykiem.

Moje pytanie brzmi - po co Ci kotwica i dokładność do pionu skoro i tak łowisz spod łódki - czyli musisz najechać na rybę?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam Terrove, nie mam podłączonego do echa i jest fajnie, potrzebuje tylko trybu kotwica bo czasem stoję na głębokich miejscach. Odnośnie verta - jak zaczynasz to tak szybko skończysz z elektrykiem.

Moje pytanie brzmi - po co Ci kotwica i dokładność do pionu skoro i tak łowisz spod łódki - czyli musisz najechać na rybę?

Znam temat płoszenia ryb elektrykiem ale zwiedzam różne akweny. Nowe wody. Szukam aktywnie. Więc zatrzymanie i trzymanie pozycji ma dla mnie znaczenie. Może to kwestia wprawy, opływania. Vert to nie tylko pion[emoji6] wolę łowić z niedużej odległości, z rzutu. Chodzi o to żeby zatrzymać się w określonej odległości i ją trzymać. Ganiam za okoniami a ich w pionie się nie łowi. A ławica lubi się przesunąć. Tu opcja skakania wydaje się być w minn kota dobrym i ciekawym rozwiązaniem.

 

Ostatnio spotkałem wędkarza na większej łodzi niż moja. Mój powerdrive cały czas świrował jak staliśmy obok siebie i gadaliśmy. A jego terranova była dużo spokojniejsza.

Stąd się zastanawiam nad modem.

Skoro już robić zmiany to optymalne. Stąd moje dywagacje.

 

Tu film porównujący dokładność GPS dwóch kandydatów. Nie mam doświadczenia w pływaniu na sparowanym echo dlatego pytam.

 

https://youtu.be/p5uYIiTElVg?si=HfLZxaP_7cxwqMqS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nowe powerdrive te 2023 są zintegrowane z aplikacją One Boat Network i po sparowaniu smartfona z silnikiem uzyskujesz możliwość zmiany skali łodzi w opcjach kalibracji i ustawień. To rozwiązuje 90% problemów z reakcjami silnika na kotwicy, myszkowania podczas płynięcia na autopilocie 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nowe powerdrive te 2023 są zintegrowane z aplikacją One Boat Network i po sparowaniu smartfona z silnikiem uzyskujesz możliwość zmiany skali łodzi w opcjach kalibracji i ustawień. To rozwiązuje 90% problemów z reakcjami silnika na kotwicy, myszkowania podczas płynięcia na autopilocie

To duży plus. Widziałem twój film na o tej nowej kotwicy. Jak zawsze duża pomoc[emoji123]

Edytowane przez kondzit@wp.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...