dipper Opublikowano 15 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2024 Trzy razy w roku..., to by się chyba śrubokręt serwisantowi szybko stępił. Ale po sześciu latach, może już nie być po co. Chyba, że na sprzedaż. "Stan idealny, po serwisie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 15 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2024 Nie ogarnąłeś ironii? :-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 15 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2024 Nie można porównywać kołowrotka do auta bo podczas pracy przez kilka sekund w aucie, części wirujące, ulegają obciążeniom jakim do końca życia, nie będą poddane części kołowrotka. Przecież to idiotyzm w czystej postaci... Głowica kosy spalinowej, tam dopiero jest zamieszanie i co??? wiele osób nic tam nie grzebie a Ci co grzebią to tylko wciskają kolejne porcje smaru do tego, który tam jest zawrotne obroty nie są w stanie, przez lata ciężkiej pracy, zniszczyć przekładni... a w takim kołowrotku??? Śmieszne obroty i obciążenia a smarować chcecie co sezon??? Właśnie przez to smarowanie i rozkręcanie, niszczone są w Polsce duże ilości kołowrotków i później są powody do narzekania. Oczywiście, serwis będzie chętnie wykonywał usługi aby częściej była okazją do kupna kolejnych egzemplarzy.A gdzie w moim wpisie jest porównanie kołowrotka do samochodu ? Jeśli odniosłeś takie wrażenie to informuje, że chodziło mi o to co producent zaleca i co się potem z takimi autami działo. Także powtórzę się, że jak dbasz sam, a nie ten co coś tam rekomenduje tak masz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guciolucky Opublikowano 15 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2024 Trzy razy w roku..., to by się chyba śrubokręt serwisantowi szybko stępił. Ale po sześciu latach, może już nie być po co. Chyba, że na sprzedaż. "Stan idealny, po serwisie" Zupełnie nie masz racji bo jest dokładnie odwrotnie. Dużo lepiej kupić nawet starszy kołowrotek, który serwisu nie widział nawet z daleka niż taki regularnie serwisowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 15 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2024 Przegląd "zerowy" w większości przypadków udowadnia, że żaden japoński spec, nie potrafi nasmarować mechanizmu kołowrotka, w sposób właściwy..... ???????????????? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 15 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2024 (edytowane) Zupełnie nie masz racji bo jest dokładnie odwrotnie. Dużo lepiej kupić nawet starszy kołowrotek, który serwisu nie widział nawet z daleka niż taki regularnie serwisowany. Intensywnie eksploatowany kołowrotek nie jest rzeczą wartą kupowania. Szczególnie taki, który serwisu nie widział. Starszy owszem. Używany też, ale z małym albo minimalnym przebiegiem. I wtedy rzeczywiście lepiej żeby nie był "przekopany" przez serwis. Edytowane 15 Września 2024 przez Pluszszcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 15 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2024 A jak sądzisz, dlaczego w starszych kołowrotkach, to dzieje się z większą intensywnością?Sławomirze, można by chyba dużo przyczyn wymienić. Tak ogólnie dlatego, że starsze kołowrotki są mniej zaawansowane technologicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banjo Opublikowano 16 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2024 Sławomirze, można by chyba dużo przyczyn wymienić. Tak ogólnie dlatego, że starsze kołowrotki są mniej zaawansowane technologicznie. Odpowiedź dyplomatyczna . Jakbyś miał wymienić trzy najważniejsze z nich, to które to, by były? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FidoAngel Opublikowano 16 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2024 (edytowane) Według niektórych producentów samochodów można było stosować tzw. long life i dotyczyło to płynnego oleju, a nie cieniutkiej warstwy środka smarnego. Jak to się kończy ogólnie wiadomo, a Ci co smarowali co 10/12 tys. ... też ogólnie wiadomo. To tak dla sportu przypomniałem bo według mnie to jak dbasz tak masz.Jest to jedna z "urban leegend", mam od nowości Ibizę 1,2TSI, od nowości olej wymieniany właśnie long life co 30tyś km.Idzie ósmy rok, prawie 180tys najechane, silnik jak nowy. Ament A co do kołowrotków, to kupa śmiechu a nie skomplikowany mechanizm. A to, że trzeba smarować, naprawiać, uważać żeby nie przeciążać, wynika z marnej jakości materiałów, marnej jakości łożysk itd użytych do ich produkcji. Edytowane 16 Września 2024 przez strary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 16 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2024 Odpowiedź dyplomatyczna . Jakbyś miał wymienić trzy najważniejsze z nich, to które to, by były?Najważniejsza jest ewolucja przekładni. Widać, że z biegiem czasu poszukiwanie optymalnych rozwiązań ciągle trwa. Koło napędowe starego Emblema pod mikroskopem( takim zwykłym stereoskopowym) wygląda jak by je ktoś wypiłował ręcznie pilnikiem. Nowsze smary i uszczelnienie obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky_69 Opublikowano 17 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2024 (edytowane) No dobra, widzę że rozpętałem burzliwą dyskusję. Tymczasem mój Sustain pojechał na gwarancję. Penem się na lekko nie da łapać, więc wleciał japoniec prawdziwy, nie farbowaniec https://ibb.co/4RQCTXThttps://ibb.co/sy0R0ZHhttps://ibb.co/x7jNktT Miał być TP ale tyle się naczytałem pozytywów o Vanku że nie mogłem się powstrzymać ???? Ale przyznam szczerze że wizualnie mi się chyba Sustain bardziej podoba Edytowane 17 Września 2024 przez Lucky_69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guciolucky Opublikowano 17 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2024 (edytowane) Zdecydowanie dobry wybór https://vm.tiktok.com/ZGeE5XVCH/ Edytowane 17 Września 2024 przez guciolucky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky_69 Opublikowano 17 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2024 Zdecydowanie dobry wybór https://vm.tiktok.com/ZGeE5XVCH/Póki co kręciłem tylko na sucho ale co zdecydowanie robi wrażenie to waga tego kręciołka ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guciolucky Opublikowano 17 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2024 W tym młynku wszystko jest dobre, mój zestaw na bolenie wraz z wędka 2.5m, waży 240g. Szybko docenisz komfort jaki niesie z sobą używanie Vańków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky_69 Opublikowano 26 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 Robię update, reklamacja została uznana, rzeczywiście był za duży luz na przekładni. Nie wiem co dokładnie zostało zrobione ale dostanę raport z kołowrotkiem. Dzisiaj był chrzest Vanquisha nad wodą i zakochałem się w tym kołowrotku. Nie miałem jeszcze w rękach tak dobrego kręciołka. Na sucho było spoko ale dopiero nad wodą pokazuje swoje prawdziwe zalety. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek_W Opublikowano 26 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 Bardzo jestem ciekawy jak będzie działał po naprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky_69 Opublikowano 26 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 Bardzo jestem ciekawy jak będzie działał po naprawieDam znać. Wrzucę też screena z opisem z raportu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky_69 Opublikowano 27 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2024 Aktualizuje - kołowrotek dojechał. Rzeczywiście na sucho nie ma już tego efektu stukania. Z opisu w raporcie wynika że „na przekładni głównej został skorygowany luz o -0,06mm”. Pojadę z nim kilka razy nad wodę i zobaczymy. Póki co jestem zadowolony z tego jak zostało to załatwione. Nie wiem jak wygląda temat z łożyskiem, bo rzeczywiście teraz nie jestem w stanie tego zweryfikować, ruszając korba nie widzę żeby łożysko w jakiś sposób pracowalo w gnieździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 27 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2024 0,06mm? Fiuuuuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek_W Opublikowano 27 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2024 A to nie jest przypadkiem grubość podkładki jaką wybrali luz? Chyba że można zmierzyć luz przekładni z taką dokładnością … Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky_69 Opublikowano 27 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2024 A to nie jest przypadkiem grubość podkładki jaką wybrali luz? Chyba że można zmierzyć luz przekładni z taką dokładnością …Nie wiem. Podejrzewam że dodali podkładkę na wormie i przesmarowali. Bo nie wyobrażam sobie że w innym miejscu można z taką dokładnością zmierzyć luz. A może i nic nie zrobili tylko przesmarowali. Jak zacznie stukać to odeślę znowu, teraz to i tak zapasowy kręciol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RybkaWoleju Opublikowano 27 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2024 (edytowane) Przecież masz napisane że zmniejszono na napędzie głownym czyli przekladni a nie wałku worma tak jak wczesniej wspomniałem ze to stuknięcie międzyzębne przekladni a piniona.Bardzo łatwo jest sprawdzić wartość/grubość podkładki zastosowanej i ile pozostalo luzu. Edytowane 27 Września 2024 przez RybkaWoleju 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky_69 Opublikowano 27 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2024 Przecież masz napisane że zmniejszono na napędzie głownym czyli przekladni a nie wałku worma.Tak, tylko nie bardzo wiem gdzie tam można zmniejszyć luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RybkaWoleju Opublikowano 27 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2024 (edytowane) No na przekladni pomiędzy przekladnią a lożyskiem/obudową.Masz zmniejszony luz na korbie i mniejsze stukniecie, zakladam ze masz to ?, właśnie tym luzem na przekladni to sie reguluje. Jeszcze stuknięcie jakieś tam będzie i to jest ten własnie luz techniczny, jeśli go nie będzie to przekladnia będzie się darła pod obciążeniem o pinion. Edytowane 27 Września 2024 przez RybkaWoleju 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 27 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2024 Można, można, najlepiej to wrzuć foto czy skan tego raportu serwisowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.