Redzi Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Witam, po udanym wczoraj smarowaniu Ryobi Ecusima i dzisiejszym Daiwa Caldia (rozebrana w drobny mak i o dziwo złożona ) wieczorkiem napotkałem problem przy TP o ile smarowanie i złożenie nie sprawiło żadnych problemów (kołowrotek pięknie śmiga) o tyle znikła mi blokada obrotów wstecznych korby I tutaj moje pytanie co na to poradzić? Prawdopodobnie wcisnąłem nieco oliwy do łożyska jednokierunkowego i za późno się kapnąłem niestety. Czy samo wytarcie np. benzyną ekstrakcyjną i wysuszenie wystarczy? Pierwszy raz robię wszystko sam na kołowrotkach z wyższej półki, wcześniejsze praktyki na taniej chińszczyźnie wychodziły bardzo dobrze więc przeszłem poziom wyżej i było dobrze do tego momentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Postaraj się dobrze wyczyścić jakąś szmatką czystą np. ze starego prześcieradła tylko czystą bez paprochów!!!Najlepiej umyć w benzynie to jest pewne na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Jak prawi Józek, łożysko oporowe rozłożyć na czynniki pierwsze, wykąpać w ekstrakcyjnej, do sucha wytrzeć, złożyć i barrrdzo, ale to bardzo delikatnie naoliwić wałeczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redzi Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Dzięki za odpowiedz, jutro będę próbował to zreaktywować, mam nadzieję, że samo czyszczenie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetika16 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 (edytowane) a zemu mialo by nie pomóc:) musi pomócja juz 2 razy ratowalem sie wd-40 nad woda... odkrecalem tylko kosz i psikałem do oporówki i te dorażne naprawy pomagały i dział do tej pory ale tak jak koledzy piszą powinno sie rozebrać i wyczyścić :-) tylko te waleczki pożniej złożyć... MASAKRA ale zima jest i jest czas Edytowane 7 Grudnia 2012 przez Tomasz eS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Wiadomo, najgorsze są początki i robienie czegoś czego się wcześniej nie robiło.Ja wałeczki osadzam za pomocą pensety ze scyzoryka. Szybko, łatwo i bezboleśnie Za pomocą tej pensety wkładam też sprężynki i ustawiam je, także pozostałe części montuje za jej pomocą. Paluchy mam za grube na takie operacje. I jak wiadomo, oporówke najlepiej rozbebeszać na dużym stole i jakiejś jasnej ściereczce, łatwiej później szukać w razie "W" zapodzianych części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ja nie rozbieram wałeczków. Czyszczę tylko patyczakiem do ucha aż będzie czysty. Do skutku. Patyczak zwilżony ekstarakcyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ja też na początku swoich przygód z serwisem stosowałem patyczki. Jednak zauważyłem, że po kilku łowieniach efekt był ten sam...Z duszą na ramieniu rozebrałem łożysko. Sporo oliwy szaro-czarnej zalegała na plastikowych częsciach łożyska otulających wałeczki. Po wyczyszczeniu wszystkiego, wałeczki są czyste i świeże, jak nowe, tak samo bieżnia po której wałeczki pracują... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorgol Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Arek GT dobrze prawi,miałem to sa w slammerze i w stelli,bałem sie okropnie je rozbierac na czynniki pierwsze..ale po czyszczeniu wacikami po jednym wedkowaniu ponownie przepuszczało,ja za waciki a one dalej w oleju...i jak wyciągnołem sprężynki i wałeczki (stella) to dopiero sie okazało co tam było....lecz niestety po kilku tyg dalej puszczało....wiec zamówiłem nowe i wszycho ok....nie zawsze pomaga czyszczenie......czasem poprostu juz jego czas nadszedł....no tak ale do xt to raczej cięzko zamówic oporówkę....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 (edytowane) Oj tam oj tam, a co tu się bać rozłożyć oporówkę :lol: :lol: .Kwintesencja mechaniki precyzyjnej, układanie wałeczków, sprężynek wyrabia charakter w człowieku .Mniej bezboleśnie umyć w benzynce w całości, lekko przedmuchać i zostawić do wyschnięcia.Jak już Dareczek Gorgol oporówki się nie boi, a niedawno slamerka się strachał :lol: . Edytowane 7 Grudnia 2012 przez Jozi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 To z tym moczeniem w całości to dobry pomysł. Pomoczyć ze 2 godziny, zamieszać póżniej porzadnie i powinno być tak samo jak przy rozbiórce na czynniki pierwsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redzi Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 U mnie poszedł pędzelek w ruch i benzynka, wyczyściłem jak najlepiej potrafiłem i .................. działa przy okazji wyczyściłem też bebechy i dostały nowy smar Jednak powstał kolejny problem bo rolka wymaga wymiany, niestety w japonce przestały produkcji i pytanie czy jest jakieś zamiennik lub pasuje od innego modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 8 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 pasują pd ultegry XT biomastera XT stelliXT,ale wiedz że w TP z 95 roku montowano 2 rodzaje rolek różniły się nieco profilem zewnętrznym .były z węższym rowkiem i szerszym musiałbyś jakąś fotę wstawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redzi Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Ja mam Shimano Stradic 5000FG i również pasuje idealnie, dokładnie to ta sama rolka. Sprawę załatwiam z Mefisto jeśli nie pomoże będę szukał dalej. Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Czy możliwe jest złe ustawienie wałeczków i sprężynek w oporówce? A może przy zbyt niskiej temperaturze ZAWSZE oporówka przepuszcza? Wyczyszczona, niesmarowana, złożona poprawnie... przepuszcza. Co to może być.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Poukładaj to tak jak na obrazkach ,jak lekko dogniesz końcówki sprężynek to bardziej docisną wałki ale może być większy szum,bardzo subtelne są te różnice,by uzyskać ciszę a zarazem antyrewers. a co domrozów to niestety cięzko tego uniknąć i nawet w najdroższych modelach się "cofki" zdarzają http://2coolfishing.net/ttmbforum/showthread.php?p=1568201 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Dziękuję za link. Udało mi się inaczej. Okazało się że smar - oliwa przechodziła do oporówki po ośce od szpuli.Wyczyściłem, osuszyłem, nei dałem miligrama smarowidła - oliwy i nie puszcza nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Dziękuję za link. Udało mi się inaczej. Okazało się że smar - oliwa przechodziła do oporówki po ośce od szpuli.Wyczyściłem, osuszyłem, nei dałem miligrama smarowidła - oliwy i nie puszcza nic Za dużo napchałeś smaru i dlatego się przepychał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Za dużo napchałeś smaru i dlatego się przepychał.dokładnie tak było, ale już spoko.Stąd keidyś prosiłem, ile to jest "wystarczająco" smaru. Fotkę poglądową.Ostatnio gdzieś na forum się przewinęła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.