Skocz do zawartości
  • 0

Kanał o naprawianiu silników


MIGOTKA

Pytanie

Kolega nasz reperuje różne silniki łódkowe.

Kręci przy tym filmiki ciekawe.

Pomału rozwija swój kanał na jutubie. 

Wiadomo  może jest tu wielu takich którzy inaczej( w inny sposób )by dokonali tych napraw. Ale każdy idzie swoją drogą.

Chwała mu za to że  dzieli się wiedzą.

Może warto mu kliknąć łapkę pod filmikami. Niech mu rosną zasięgi a to z kolej zmotywuje Go do dalszego kręcenia filmików.

 

Ostatni z filmików jaki zmontował.

 

Edytowane przez MIGOTKA
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Kolega nasz reperuje różne silniki łódkowe.

Kręci przy tym filmiki ciekawe.

Pomału rozwija swój kanał na jutubie. 

Wiadomo  może jest tu wielu takich którzy inaczej( w inny sposób )by dokonali tych napraw. Ale każdy idzie swoją drogą.

Chwała mu za to że  dzieli się wiedzą.

Może warto mu kliknąć łapkę pod filmikami. Niech mu rosną zasięgi a to z kolej zmotywuje Go do dalszego kręcenia filmików.

Mimo że mam Yamahę już drugą nową, na gwarancji(5lat) ale doceniam kolegę i wielki szacunek za to co robi. Nie wszystkie silniki są nowe i na gwarancji :P

Edytowane przez Ardoro
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kanał zajebisty. Na początku się delikatnie obawiałem, że klienci sami sobie będą naprawiać. Dziś mam więcej pracy, a ile więcej poprawiania lub składania silników z pogubionymi częściami. Ostatnio klient sam naprawiał johnsona 2.5hp i płacz bo bieg nie wskakuje. Niestety nie wszystko złożył, zapomniał o jednej wg niego mało istotnej części. Niestety taka usługa serwisowa jest dużo droższa niż standard bo czasem trzeba dobrze pomyśleć co klient spieprzył.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pożegnałem w tym tygodniu tokarza. [emoji20]

Człowiek który przepracował na obrabiarkach 55lat. Skarbnica wiedzy...

Szlifierkę płaszczyzn i frezarkę muszę nabyć...

Miał być silnik do łódki...

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pożegnałem w tym tygodniu tokarza. [emoji20]

Człowiek który przepracował na obrabiarkach 55lat. Skarbnica wiedzy...

Szlifierkę płaszczyzn i frezarkę muszę nabyć...

Miał być silnik do łódki...

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Znam to... Ci ludzie są bezcenni.. szkoda że zawód wymiera. Informatyk i ali expres nie zastąpi wszystkiego na tym świecie..

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Tresor

 

Z tą szlifierką to do płaszczyzn to się tak nie spiesz. Jeśli ogarniesz sztywną porządną frezarkę praktycznie ogarniesz wszystko. Tylko odpowiednie głowice do niej i lustro wyjdzie. Te motorki to nie prom kosmiczny żeby to szlifować trzeba do mikrona. Wystarczy wielopłytkowa głowica i masz temat załatwiony. Na dobrą sprawę przy sprawnej sztywnej maszynie nawet Fly Cutter załatwi Tobie temat. A to nie jest już kosmiczny wkład $$$ 

 

Edytowane przez darek63
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po zakupie w moim Stormie 13.5 miałem kilka rzeczy źle wyregulowanych. Między innymi blokada szarpaka nie wiedzieć czemu była porozpinana. Schemat słabo to pokazuje. Trochę pogadaliśmy, Łukasz zrobił mi fotki jak to u niego jest i temat ogarnąłem. Macie fotki jak by ktoś szukał kiedyś. Co by nie gadać pomocna dłoń.

 

Poza tym na nie jeden techniczny temat mamy wspólny język :). Na kanale jest pokazana prawdziwa mechanika, a nie jednie wymienianie wirnika,  świec i oleju. Mechanika to też obróbka skrawaniem, a tu akurat mamy wiele wspólnych zagadnień. Trzeba wiercić, gwintować, toczyć, frezować to jest to ogarniane przez Łukasza, bo tak wygląda prawdziwa mechanika i prawdziwe naprawy. Techniczny zmysł też konieczny bo inaczej szkoda do tego zagadnienia podchodzić nawet. Od początku jak tylko zaczynał życzyłem mu dobrze bo wiedziałem, że ogarnie zagadnienie i będzie się rozwijał. Nie pomyliłem się wcale. Tak trzymać Łukasz i do przodu.

 

post-72411-0-62716400-1733935128_thumb.jpg

 

post-72411-0-55211800-1733935370_thumb.jpg

 

 

 

 

   

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie słodzicie tak bo się robię czerwony. Na mnie działa opr wtedy lepiej pracuje. Tak twierdzi żona, tak kiedyś twierdził były szef "Pana to trzeba raz na jakiś czas opieprzyć wtedy pracuje Pan za 2. " [emoji3]

Tak przy okazji zimno jest ogrzewacie swoje silniki? Ja dziś rozpalałem pewną 40...

.

845a66dce5fdc25b223c4709b4af5172.jpg2dfad64e847d3a6b32ba3dc589f9f798.jpg856e268c4e0d348b9d86a3a33a90337c.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie słodzicie tak bo się robię czerwony. Na mnie działa opr wtedy lepiej pracuje. Tak twierdzi żona, tak kiedyś twierdził były szef "Pana to trzeba raz na jakiś czas opieprzyć wtedy pracuje Pan za 2. " [emoji3]

Tak przy okazji zimno jest ogrzewacie swoje silniki? Ja dziś rozpalałem pewną 40...

.

845a66dce5fdc25b223c4709b4af5172.jpg2dfad64e847d3a6b32ba3dc589f9f798.jpg856e268c4e0d348b9d86a3a33a90337c.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Lukasz nie badz taki skromny , heheh pozdro z podlasia i dzięki za wytrysk wody do storma kiedyś 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sorki Tresor, ale przy obecnych temperaturach i materiałach użytych przy tej części silnika nie jest to dobra metoda. Obyś się nie przekonał, dlaczego.

Innej nie było. Stało wszystko na dębowo. Grzanie do granic możliwości, chłodzenie na szybko. Dużo walenia młotem aż się gieły tuleje i element uratowany. Wszytko w porozumieniu z właścicielem który już szykował się do zakupu rury (ok 300€ i jażma 200€). Właśnie czekam na ostatnie części z Belgi i myślę że będzie ciekawy film o tym chinolu.

.

14c5a53987e2c6346bb3f6305be56073.jpge6780688d2bb97002b4f39d4c7caeb49.jpg91946138e8726c02f9ddbd4000f5b0b4.jpg58c1f2a66d6767c7797d99c559125c62.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Uspokoiłeś mnie tą zgodą właściciela. Niestety nie polecam tej metody, zdaję sobie sprawę, że czasem ryzykować trzeba, żeby wypić szampana. Ostatnie z moich temperaturowych odkryć to chiński silnik seaking(parsun) 5hp ląduje razem z właścicielem po dłuższym pływaniu pod wodą i przestaje normalnie pracować. Pełna diagnostyka czyszczenie itp itd, bez rezultatu. Zapada decyzja o kpl demontażu i co, cholera głowica cała, a korpus złamany jak odcięty laserem, dziwię się, że tłok nie chciał bokiem wyskoczyć :). Dawaliśmy kamerkę, ale było tak spasowane, że nie było w cylindrze widać pęknięcia. Chłodzenie wcześniej było sprawne. Fakt faktem, że materiał w seakingu to nie mercury, ale to nie mogła być aż tak duża różnica temperatur, a jednak. Z doświadczenia pamiętam, jak kiedyś wymienialiśmy wały korbowe w ładowarkach jcb, jeden był produkcji ursusa, leżak magazynowy, drugi produkcja hindusów. Ten drugi nie wytrzymał roku. Stary wał i ten ciapatych daliśmy do zaprzyjaźnionego laboratorium, to dziwili się że ten z Indii tak długo wytrzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niestety nie polecam tej metody,

 

Łatwo jest napisać nie polecam. Natomiast żadnej alternatywy nie przedstawiłeś do tej niepolecanej przez Ciebie metody. A może nie ma takiej ?. Więc ja chętnie i pewnie nie tylko ja, poczytamy o tej polecanej przez Ciebie metodzie na rozdzielenie tak zakiśniętych na beton od soli elementów aluminium ze stalą. 

Edytowane przez darek63
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Teoretycznie jest Aleternatywa - chemia.

Nafta moczyłem 2 doby.

Fosol plus drapanie, zjadło pierścień zabezpieczający który się zrósł z rurą, warstwa utlenionego aluminium też odchodziła. Czyściłem 2 x dziennie i zalewałem fosolem. Tam jest taka niecka więc stał sobie i gryzł. Po tych zabiegach dopiero grzanie i walenie młotem. Właściciel mega zadowolony bo koszt części wyszedł ok 1.5 kafla a mógł się zamknąć w 3 albo więcej. Szok ile kosztuje jedna poduszka silnika, na szczęście zerwało tylko 1 z 4...

Tak jak piszesz na zrośnięte Alu tylko temperatura plus brutalna siła.

Tą nakrętkę moczyłem ok 2 tygodni w różnych specyfikach i kompletnie nic to nie dało, koszt nakrętki pincet...

.

a2113fe33d3cb256368251209221bada.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po pierwsze, nie prowadziłem dyskusji z Tobą. Po drugie, z Tresorem też nie, komentowałem tylko jego poczynania. Jeżeli zaś potrzebujesz wiedzy na temat materiałoznawstwa to zapraszam do lektury, a najlepiej szkolenia na żywo. Po trzecie Tresor prowadzi kanał na YT, który w przyszłości zaowocuje pewnym dodatkowym pułapem finansowy, a na pewno jest dobrą reklamą jego starań i poczynań. Po czwarte palnik zawsze jest skuteczny, czasem jednak za bardzo, a są materiały stalowe które w chłodnych warunkach delikatnie tracą swoje właściwości i ich grzanie po prostu je może trwale uszkodzić. Po kolejne to na łączeniu masz dwa różne materiały z różnymi właściwościami rozszerzania w tych samych temperaturach. Czasem wystarczy znając właściwości materiału wykonać działanie odwrotne. Ja nie mam zamiaru tu z Tobą dzielić się wiedzą moich techników, zdobywali wiedzę latami i za usługi przez nich wykonywane wypada zapłacić. Wiem, że jest to forum koleżeńskie, ale są pewne granice. Przyjmijmy więc dla Ciebie, że nie ma lepszej metody niż palnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tresor, mam tu dobrego chemika, odezwij się na priv. Dam Ci chemię do czyszczenia. To specjalistyczna firma która robi chemie dla wielu dużych firm na indywidualne zlecenia. Niestety dopiero po 21.12 bo jutro lecę w troszkę cieplejsze rejony. Można również zamiast grzania zastosować schładzanie. Brutalność wszelka ma jak wiesz swoje granice. Podoba mi się, że prowadzisz taki kanał, są przeglądy lub drobne naprawy, które ludzie mogą wykonywać sobie sami. Resztę niech zostawią tym co się na tym znają, tak ten świat powinien być zbudowany.

Edytowane przez Matteoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po pierwsze, nie prowadziłem dyskusji z Tobą. Po drugie, z Tresorem też nie, komentowałem tylko jego poczynania. Jeżeli zaś potrzebujesz wiedzy na temat materiałoznawstwa to zapraszam do lektury, a najlepiej szkolenia na żywo. Po trzecie Tresor prowadzi kanał na YT, który w przyszłości zaowocuje pewnym dodatkowym pułapem finansowy, a na pewno jest dobrą reklamą jego starań i poczynań. Po czwarte palnik zawsze jest skuteczny, czasem jednak za bardzo, a są materiały stalowe które w chłodnych warunkach delikatnie tracą swoje właściwości i ich grzanie po prostu je może trwale uszkodzić. Po kolejne to na łączeniu masz dwa różne materiały z różnymi właściwościami rozszerzania w tych samych temperaturach. Czasem wystarczy znając właściwości materiału wykonać działanie odwrotne. Ja nie mam zamiaru tu z Tobą dzielić się wiedzą moich techników, zdobywali wiedzę latami i za usługi przez nich wykonywane wypada zapłacić. Wiem, że jest to forum koleżeńskie, ale są pewne granice. Przyjmijmy więc dla Ciebie, że nie ma lepszej metody niż palnik.

Inżynier.. ???? kontra praktyk.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...