MIGOTKA Opublikowano 6 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2024 (edytowane) Kolega nasz reperuje różne silniki łódkowe.Kręci przy tym filmiki ciekawe.Pomału rozwija swój kanał na jutubie. Wiadomo może jest tu wielu takich którzy inaczej( w inny sposób )by dokonali tych napraw. Ale każdy idzie swoją drogą.Chwała mu za to że dzieli się wiedzą.Może warto mu kliknąć łapkę pod filmikami. Niech mu rosną zasięgi a to z kolej zmotywuje Go do dalszego kręcenia filmików. Ostatni z filmików jaki zmontował. Edytowane 6 Grudnia 2024 przez MIGOTKA 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 12 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2024 @Bolesław Trzech inżynierów głowiło się jak wykonać detal na dwóch obrabiarkach sterowanych cyfrowo jakimi dysponował zakład przez dwa dni. No nie da się i już. Nie możliwie do wykonania. W końcu szefostwo zaprosiło tokarza praktyka z doświadczeniem. Chłop stanał przy manualnym SUI40 i w kilka godzin detal był gotowy. Tak działa praktyka z teorią ... . Tu jest analogicznie. Sztab inżynierów może miesiąc rozprawiać nad tym, a tu potrzeba zwyczajnie ognia i młota. Sztab inżynierów dalej myśli bo taka ich rola, wymieniacze wymieniają na nowe bo to nie za ich kasę, a fachowiec to po prostu naprawia co dostał, oddaje, wszyscy zarobieni i zadowoleni. Czy komuś to przeszkadza ?. Pytanie retoryczne 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tribal Opublikowano 12 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2024 Pytanie co można zrobić żeby to tak niezarastało. Precierz co rok czy dwa nie będziemy rozbierać całego silnika i smarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 12 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2024 @tribal W zasadzie nie ma żadnej skutecznej ochrony przed solą. W środowisku słonej wody, działa na aluminium korozja wżerowa. Stosowane są w silnikach zaburtowych anody, żeby złagodzić ten proces, ale słona woda zjada i anody i aluminium. Jedyne sensowne rozwiązanie to nie dopuścić do braku zabezpieczenia smarem co jest też nie realne. Nikt nie będzie silnika okresowo rozbierał na części, czyścił i smarował. Punkty smarownicze ograniczają się do góra dół prawo lewo. Nie obejmują złącz jak wyżej na fotach i nic z tym nie zrobisz. Silnik który nie widział słonej wody po 20 latach nie ma ułamka takiej korozji jak ten po krótkim okresie w słonej wodzie. Tak, że nie ma na to rady. Na ruskim kanale są filmy jak prawie nowe silniki ze słonej wody żywym ogniem grzeją z kilku stron na raz i tłuką młotami bo nie idzie ich rozebrać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 12 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2024 (edytowane) Nie kupować silników z morza.Właśnie skończyłem spodzinę z Hondy BF 60 młoda na wtrysku od makaronów... Dramat. Zjedzona, piasta ledwie się trzyma, obudowa od cięgła biegów musiałem rozwiercać, obudowa wałka pionowego zjedzona ale jeszcze się trzyma. Yamaha poszła po rozum do głowy i te dwa dekle robi plastikowe nawet w silniku 350KM. Kiedyś myślałem że idą po taniości ale podważasz, wyciągasz czyścić wymieniasz oring, uszczelniacze i gotowe. Bajka robota. Edytowane 12 Grudnia 2024 przez Tresor 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 12 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2024 Nie kupować silników z morza. Oto to właśnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Faja Opublikowano 13 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2024 (edytowane) <...>uprasza się o nie trollowanie Edytowane 15 Grudnia 2024 przez Jano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Arkadio Opublikowano 13 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2024 A Ty tutaj widzę tak okazjonalnie. Kiedy trzeba oczernić konkurencję? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 14 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2024 Cały czas mówię że jestem druciarz garażowy. Hihi.A części montuje takie jakie sobie właściciel życzy. To jego kasa i jego decyzję. Każdy dostaje zawsze wycenę na orginały i na zamienniki. Film z wczoraj Pan chciał wszystko w orginale żaden problem nawet lepiej dla mnie bo wszystko mieli na półce w Moto46. Naprawa spodzniny na częściach z ASO często przekraczała by wartość całego silnika to po pierwsze. Po drugie ja nie zarabiam na częściach więc nie zależy mi na tym aby właściciel zapłacił nie wiadomo ile za części. Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MIGOTKA Opublikowano 14 Grudnia 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2024 W innym świecie, w innej branży dostałem wycenę na usługę elektryka. Robocizna plus materiał. Wycena była bardzo szczegółowa. I podał w niej nawet dokładnie jakie użyje podzespoły podczas pracy. Okazało się że ceny materiałów dla mnie to plus 50% do ceny miejsca gdzie elektryk zakupi materiału. Co więcej on te materiały zakupuje tam z minimum 30%-towym rabatem. Więc wcale się nie dziwie że znaczne grono wszelakich mechaniko-wymieniaczy krzywo patrzy na działalność Łukasza. Ps. Panu elektrykowi oczywiście podziękowałem i wskazałem palcem odpowiedni kierunek. I wszystko zrobiłem za max 25% ceny 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 14 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2024 (edytowane) Coś Wam powiem. Moderuję największe forum w PL innej tematyki od 20 lat. Takie osobniki jak TROL z kilometra rozpoznaję. Kiedy tylko jest temat Storma, Tresora, to ten Trol się pojawia i zaczyna się karmić. Ja go zgłaszam teraz jako trola do administracji, a co zrobi z tym administaracja tego forum my userzy nie mamy już wpływu. Dlatego nie reagujcie na niego, traktujcie jak powietrze, bo to jedyna skuteczna metoda na Trole "aby zdechły z głodu". Główny cel trolla Kluczowe dla zrozumienia tego, jak działa troll jest uświadomienie sobie, że podstawową techniką jego działania jest mieszanie prawdy z kłamstwem, pobudzanie kontrowersyjnych i trudnych tematów, sianie wątpliwości lub utwierdzanie zwolenników w jedynym słusznym poglądzie. Czyli dokładnie to co faja robi w kolejnym temacie podobnej tematyki. Edytowane 14 Grudnia 2024 przez darek63 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 14 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2024 Oj tam, oj tam.Mam znajomego który kręci lody w Internecie, grube. Powiedział mi, im większy sukces tym więcej hejtu. Traktuj to jako miarę twojego sukcesu, to są bardzo mądre słowa i ja tak do tego podchodzę.A przy okazji żeby nie zaśmiecać forum. Żeby człowiek wyżej nie marudził że tylko Chińskie części z alika właśnie rozpakowuje karton części z ASO, tak wiem "inna kontrola jakości" "inne materiały..." bajanie takie. . Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 14 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2024 @Tresor Trol dokładnie o tym wie, że teraz prawie wszystko w CHRL jest robione. Przecież z 80% rzeczy których używamy na co dzień (wszyscy) obecnie pochodzi z CHRL. Tu zupełnie o co innego chodzi. Chodzi o to aby zrobić bałagan w kolejnym temacie, i sprowadzić go do poziomu rynsztoka. Nic poza tym. Tak to działa, że temat przewodni zanika i spada w niepamięć, a zostaje jedynie bałagan po akcjach troli. Już zaraz cała strona będzie nie w temacie. Kto przez to przebrnie jak będzie ich 3-5-10 jak myślisz ?. Podobnie stało się w temacie Storma. Przeczytaj kilka ostatnich stron tematu Storma. Nie chce się tam ludziom wchodzić nawet, tak jest tamten temat zeszmacony. Storm to wszelkie zło, a jego użytkownicy to są pajace, bo nie kupili chińczyka pod inną markową nazwą za 3x tyle. Tak mniej więcej tam wygląda. Do podobnego poziomu sprowadzi i ten temat gdy nie będzie reakcji. jak nie wierzysz poczekaj z tydzień dwa. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 18 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 (edytowane) Dziś zastosowałem inne metody. Bez palika za to lisem.Demontaż poduszki silnika prosta robota zeszło 1.5h... Taka poduszka.. ..Przy użyciu tego, młotka bezwładnościowego, młotka i przecinaka. .Wyszła w takim stanie:. .Przydała by się ta chemia... Edytowane 18 Grudnia 2024 przez Tresor 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Bolesław Opublikowano 18 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 To jest codzienność np. mechanika samochodowego i to przy kilkuletnich autach marek premium. Dlatego trzeba szanować pracę ludzi i nie oczekiwać że... to jest przecież pieć śrubek na wierzchu, więc powinno kosztować 15zł. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MIGOTKA Opublikowano 18 Grudnia 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 Dziś zastosowałem inne metody. Bez palika za to lisem.Demontaż poduszki silnika prosta robota zeszło 1.5h...Taka poduszka.. ..Przy użyciu tego, młotka bezwładnościowego, młotka i przecinaka. .Wyszła w takim stanie:. .Przydała by się ta chemia...Kiedyś była bajka o (królewnie czy księżniczce ) Arabelli. Miała fajny pierścień. To by się przydało. Wiem, wiem. Stary już jestem skoro to znam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 20 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2024 Ty jednak jesteś Faja może nawet miękka. Nie czytasz ze zrozumieniem napiszę ostatni raz. Biorę Yamahe ma zardzewiały wał. Koszt wału w ASO 3700zł. Jeżeli go rozbiorę wymienię części z ASO koszt wyniesie 2500 plus robota. Gdzie tłoki? Pierścienie i reszta? Wał na aliku kosztuje 500zł kompletny.Decyzję zawsze zostawiam właścicielowi i to on decyduje co się dzieje z jego silnikiem...Z tymi wiertłami to mnie rozbawiłeś. Trzymaj się ciepło i poręczy. Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 haukii Opublikowano 20 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2024 @Bolesław Trzech inżynierów głowiło się jak wykonać detal na dwóch obrabiarkach sterowanych cyfrowo jakimi dysponował zakład przez dwa dni. No nie da się i już. Nie możliwie do wykonania. W końcu szefostwo zaprosiło tokarza praktyka z doświadczeniem. Chłop stanał przy manualnym SUI40 i w kilka godzin detal był gotowy. Tak działa praktyka z teorią ... . Tu jest analogicznie. Sztab inżynierów może miesiąc rozprawiać nad tym, a tu potrzeba zwyczajnie ognia i młota. Sztab inżynierów dalej myśli bo taka ich rola, wymieniacze wymieniają na nowe bo to nie za ich kasę, a fachowiec to po prostu naprawia co dostał, oddaje, wszyscy zarobieni i zadowoleni. Czy komuś to przeszkadza ?. Pytanie retoryczne Tylko że bez tych złych inżynierów co to się nie znają na niczym ten silnik by w ogóle nie powstał.To coś jak lekarze chwalący się że uratowali życie pacjenta używając super robota np Da Vinci , ale już tych co go zaprojektowali i skonstruowali to nikt nie wspomni... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarasR Opublikowano 21 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2024 Dziś zastosowałem inne metody. Bez palika za to lisem.Demontaż poduszki silnika prosta robota zeszło 1.5h...Taka poduszka.. ..Przy użyciu tego, młotka bezwładnościowego, młotka i przecinaka. .Wyszła w takim stanie:. .Przydała by się ta chemia... Łukasz , może nie w temacie silnika zaburtowego ale to też mechanika czyli użycie rozumu ,narzędzi jakie mamy pod ręką i nie ograniczonej wyobraźni aby poradzić sobie przy kolejnej naprawie.Do wymiany miałem piastę koła. Gdy użyta chemia nie daje rady a nie zawsze daje nam skuteczność w 100% sięgamy po inne środki.Torxy jak są nowe albo przy montażu zostały posmarowane bo mechanik skręcał je z głową to mamy szansę je odkręcić a jak są stare i zardzewiałe to ze względu na ich płytkie gniazdo pod klucz to możemy polegnąć na samym początku. Klucz udarowy rozbije nam gniazdo śruby i mamy kłopot . Może nie kłopot ale na pewno więcej pracy aby tą i kolejną śrubę odkręcić.Więc na samym początku czyścimy z rdzy łeb śruby i przykładamy klucz , następnie dwa lub trzy strzały czyli krótkie spawy z migomatu odpowiednim amperem aby rozgrzać do czerwoności śrubę o ile nie mamy żadnych łożysk ,uszczelniaczy czy też wrażliwych elementów na temperaturę aby ich nie uszkodzić /roztopić . I takim sposobem odkręcamy praktycznie każdą śrubę.Śruby jak i klucze po takim zabiegu lecą na złom albo zostawiamy dugą stronę klucza do następnych pomysłów. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 golenia Opublikowano 22 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia (edytowane) Film z fabryki produkującej silniki Yamaha. Jednak dużo jest w tym pracy ludzkiej Edytowane 22 Stycznia przez golenia 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Jacques Opublikowano 24 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia dzięki Przemek za filmik, fajnie popatrzeć jak powstaje motor na którym śmigasz i ta biała 25, cudna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Arkadio Opublikowano 11 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca Mam Yamahę F70. Zawsze po odpaleniu czekam w dolnym zakresie obrotów aż temperatura podniesie się do min. 55 st. Ostatnio doszła do 42-43 st. i przestała rosnąć. Podczas płynięcia na średnich obrotach silnik normalnie się zagrzał do ok 60 st. Po zatrzymaniu, na wolnych obrotach temperatura spadła do ok. 43 st. Termostat sprawdzony z termometrem na kuchence. Otwiera się normalnie od ok. 58-60 st. Wirnik pompuje prawidłowo. Kanał i termostat czysty. Jest to moja druga Yamaha i zawsze obydwa po zagrzaniu utrzymywały temperaturę, nawet na wolnych obrotach, powyżej 56 st. Jaka może być przyczyna? Silnik jest na gwarancji więc będzie sprawdzony, ale może ktoś wie jaka może być przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czoper Opublikowano 24 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia (edytowane) Panowie może coś ktoś podpowie...Pacjent honda bf15hp 2010 4suw - pali od strzala na zimnym, po 3-5min na wolnych obrotach zaczyna sikac gorąca woda z wylotu chłodzenia i po chwili gasnie, po dodaniu gazu leci zimna, w czasie szybkiego pływania wkręca się na max obroty z wylotu leci zimna woda. W czasie pływania w trollingu po 1 minucie gaśnie...dodaje lekko gaz i płynie z pełnym chłodzeniem ..nie zauważyłem spadku ciśnienia wody z wylotu. Wczoraj rozebrałem spodzine, wirnik ok, przedmychalem przewody niby wszystko ok, rozebrałem termostat też ok - tutaj wielkie podziękowania dla kolegi @Tresor który mnie poinstruował co i jak rozebrać, po skręcieniu spodziny dalej ten sam problem.Co kilka głów to może ktoś coś podpowie skąd to przegrzewanie silnika??Spuściłem też olej widać że przegrzany ciemny kolor..zaleje jutro świeży.Pozdrawiam Michał Edytowane 24 Sierpnia przez Czoper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
MIGOTKA
Kolega nasz reperuje różne silniki łódkowe.
Kręci przy tym filmiki ciekawe.
Pomału rozwija swój kanał na jutubie.
Wiadomo może jest tu wielu takich którzy inaczej( w inny sposób )by dokonali tych napraw. Ale każdy idzie swoją drogą.
Chwała mu za to że dzieli się wiedzą.
Może warto mu kliknąć łapkę pod filmikami. Niech mu rosną zasięgi a to z kolej zmotywuje Go do dalszego kręcenia filmików.
Ostatni z filmików jaki zmontował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
47 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.