Fishnen Opublikowano 2 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Jak obsługiwać silnik który znajduje się tuż za plecami?Może ktoś zna/ma jakiś prosty patent? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 zetika16 Opublikowano 2 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Założyć silnik dziobowy ze sterowaniem np nożnym Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 2 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Przedłużka do rumpla nieco pomoże,możesz ją zrobić z różnych tworzyw formując odpowiednio, by nie mieć tego na wprost pleców. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 3 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Założyć silnik dziobowy ze sterowaniem np nożnym Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Żeby założyć silnik dziobowy to trzeba przerabiać deskę, łatwiej przerobić silnik który mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 3 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia (edytowane) Przedłużka do rumpla nieco pomoże,możesz ją zrobić z różnych tworzyw formując odpowiednio, by nie mieć tego na wprost pleców. Też tak myślałem tylko niewiem jak?Zacząłbym od przerobienia silnika tak żeby głowica (czy jak to się nazywa),była niżej. Edytowane 3 Stycznia przez Fishnen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bezi Opublikowano 3 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Widziałem jak gość miał do kajaka zamontowany elektryk za plecami, przerobił to na zasadzie sterociągu, na kolumnie miał zamontowane kolo do którego szły linki na jedną i na drugą stronę siedzenia, którymi sterował nogami za pomocą pedałów. Manetka była pod ręką na przedłużonych kablach... szkoda że nie zrobiłem fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 3 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Z 25 lat temu w łódce miałem taki patent. Schematycznie masz narysowane. Jeśli zaakceptujesz odwrotne sterowanie to najprostsze do wykonania. Jedno mocowanie na burcie i masz manetkę przy ręce z prawej czy lewej do wyboru. Ja pływałem tak na ruskim salucie z fotelem w łódce. Na elektryku też nie ma ani prędkości, ani stresu więc się da na luzie tym manewrować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 zetika16 Opublikowano 3 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Żeby założyć silnik dziobowy to trzeba przerabiać deskę, łatwiej przerobić silnik który mam.No nie . Są adaptery do montażu na pawęży . Wersja bez GPS chyba nie jest jakoś mocno droga Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 3 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Najbardziej mi się podoba patent Darka.Można też tak jak to mój kolega przy kajaku, silnik mocowany z boku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 3 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Z boku gorsza manewrowość będzie. Z tylu będzie sporo lepiej i precyzyjniej manewrować niż w połowie pływadełka. Bardziej bezpośrednie z tyłu jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 3 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Darek masz rację, manewrowanie silnikiem bocznym nie wychodzi najlepiej, manewrowanie sterem w tej sytuacji jest lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 3 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia (edytowane) Mam trochę prostszy sposób jak Darka, taki jak stworzył mój znajomy do manewrowania sterem przy kajaku.Tylko zamiast steru mamy silnik. Edytowane 3 Stycznia przez Fishnen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 3 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia (edytowane) Ta rura musiała by pracować jak dulka na zawiasie, bo inaczej by tym nie dało się sterować. Rumpel będzie się odchylał prawo / lewo przy sterowaniu. Ramie od silnika w zależności o wychylenia zmienia długość stąd wszelkie ruchy. W tej rurze też jakieś łożysko ślizgowe minimum bo inaczej będzie hałasowało. Poza tym takie sterowanie przód / tył dziwaczne. Z lokomotywą na węgiel mi się kojarzy Edit: Przy ramieniu tylko 30cm i niepełnym wychyleniu 90 stopni masz już 25 cm odjazdu. To nie będzie wygodne sterowanie. Edytowane 3 Stycznia przez darek63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Kozi81 Opublikowano 4 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Nie wiem jaką to cudo ma stabilność ale teoretycznie najłatwiej i najmniej inwazyjnie zrobić to następująco: dodać przedłużkę a fotel obrócić pod kontem 90 stopni na jedną z burt. W sumie to nawet nie musi być dokładnie 9 dych, może być coś do przodu. I wtedy lewą lub prawą rączką sobie kręcimy. Można by jeszcze trochę przesunąć silnik na pawęży na stronę ręki. Te parę centymetrów pewnie sporo da. Fotel też bym mniejszy zainstalował bo ten to kloc karpiowy. Zresztą ja tak pływam bokiem ustawiony na niewielkim pontonie 3m z prędkościami po 45km/h. Fakt mam cholernie stabilną gumę i obrotowe krzesło. Ale tu prawimy o "elektrycznych" prędkościach ;-) A może właśnie, niewielki fotel obrotowy? Przemyśl :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 4 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Nie wiem jaką to cudo ma stabilność ale teoretycznie najłatwiej i najmniej inwazyjnie zrobić to następująco: dodać przedłużkę a fotel obrócić pod kątem 90 stopni na jedną z burt. Skiff SUP ma bardzo dobrą stabilność, niejedna większa łódka może tej stabilności pozazdrościć.Przedłużka do silnika na wprost może kolidować ze stojącymi wędkami w części bagażowej na rufie.czyli rympel do sterowania silnikiem musi być na burcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 4 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Ta rura musiałaby pracować jak dulka na zawiasie, To ma byc tak, tylko w miejscu steru będzie silnik, głowica sterowania silnikiem będzie przeniesiona na rupel,czyli, przesuwamy rumpel do przodu, silnik skręca w prawo, do tyłu w lewo.Na zdjęciu widać jak działa ten patent przy sterze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 4 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Wyjaśniam, przedłużenia rumpla silnika nie sprawdzi się przy Desce sup, Skiffie SUP, czy nawet kajaku,rumpel powinien być na burcie. Dlaczego? Widać to na zdjęciu, zwłaszcza stojące wędki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 4 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia To niech wędki nie stoją, tylko leżą. Stojące wędki to niepotrzebne ryzyko złamania którejś z nich. Silnik zamontować bez możliwości skręcania, a skręcać poprzez wkładanie wiosła z odpowiedniej strony pływadła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 4 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia (edytowane) .... skręcać poprzez wkładanie wiosła z odpowiedniej strony pływadła.Oczywiście że można skręcać wiosłem.Begi też przełączać wiosłem? Edytowane 4 Stycznia przez Fishnen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tato1 Opublikowano 4 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Zasadnicze pytanie , w jaki sposób będziesz sterował biegami oraz kierunkiem przod/tyl w silniku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 5 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia (edytowane) Poza tym takie sterowanie przód / tył dziwaczne. Co w tym dziwnego. Wyobraź sobie że tam gdzie jest ster, pod wodą jest silnik,a manetka zmiany biegów jest przeniesiona na rumpel steru pod rękę, proste. Edytowane 5 Stycznia przez Fishnen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 5 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Robi się zewnętrzne przełączniki do biegów. Sporo ludzi ma plywadełka z przełącznikiem biegów pod ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 5 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Co w tym dziwnego. Ponieważ żeby tym sterować trzeba będzie pracować przód / tył, a to nie jest standard sterowania rumplem. Koledzy pytali jak zamierzasz operować biegami i kierunkami przód / tył. Też chętnie się dowiem z czystej ciekawostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 6 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Robi się zewnętrzne przełączniki do biegów..... z przełącznikiem biegów pod ręką. Ponieważ żeby tym sterować trzeba będzie pracować przód / tył, ... Też chętnie się dowiem z czystej ciekawostki. Wszystko wyjdzie w praniu, jak mówiła moja babcia.Sprawdzę czy będzie lepsza wersja przód tył tył czy na boki.Jak poradzić sobie z przełącznikami biegów podpowiada kolega @korkoszek.No i zdjęcie gdzie to będzie, widać ile jest miejsca na zamocowanie jednej, lub drugiej wersji.Może jakaś inna wersja trzecia, czwarta itd. będzie lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Fishnen Opublikowano 6 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia (edytowane) Ten wątek powinien zmienić tytuł na:"Wstaw z internetu zdjęcie jakiejś łódki" https://www.facebook.com/reel/2984691335039499 Takie urządzenie można kupić za jedyne +- 1500 dolarów, zamontować i nie kombinować. Edytowane 6 Stycznia przez Fishnen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 6 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Amerykanie zawsze potrafili zrobić coś bzdurnego, często to opatentować i sprzedawać za worek dolarów naiwnym. Oni nawet lód Eskimosom są w stanie opchnąć za grubą kasę... Jeszcze co do tego sterowania. Jak miałem za mało mocy w silniku i myślałem o przedłużeniu rumpla żeby dupsko usadowić bliżej dziobu, w głowie roił mi się taki patent. Nigdy tego nie zrobiłem bo przedłużanie rumpla to dla mnie ślepa ulica, i nie był bym z tego zadowolony, więc wpadł silnik docelowy w którym nic nie trzeba przedłużać. Natomiast o ile masz jakiś zaplecze to można rozważać zrobienie takiego przeniesienia z rumpla na rumpel 1:1 jak niżej na foto. Wtedy działa tak jak w oryginale bez przerabiania sterowania silnika. Przeniesienie napędu na rumpel oryginalny planowałem napędem HTD 5M. Są odpowiednie paski i koła alu do tego. Bardziej budżetowo może nawet ze złomu jakiś stary rozrząd od samochodu. Ale to wymaga już jakiegoś zaplecza maszyn / narzędzi ponad podstawowe. Trzeba osadzić piastę, dać łożysko osadzić koła i nieco bardziej zawikłane to jest. Jednak bez żadnych praktycznie udziwnień działało by to w prawidłową stronę i sterowało jak prawdziwy rumpel. Tyle że ja planowałem to przed fotelem. Czy tam będzie tyle miejsca aby tym komfortowo sterować z boku fotela do siebie nie mam pojęcia. Wiem , że tak tego raczej nie zrobisz, ale dla ciekawostki to napisałem. Kombinuj rób po swojemu tak żebyś był zadowolony. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
Fishnen
Jak obsługiwać silnik który znajduje się tuż za plecami?
Może ktoś zna/ma jakiś prosty patent?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
31 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.