Skocz do zawartości
  • 0

Victron Orion Tr Smart Isolated 12/12/30a - ustawienia


fiodor12

Pytanie

Dzień dobry

 

Panowie chciałbym zasięgnąć wiedzi na temat poprawnej konfiguracji ustawień w ładowarce Victron Orion Tr Smart Isolated 12/12/30a.

W mojej łodzi przybywa elektroniki , i przyszedł czas na wymianę źródła zasilania i ładowania.

Sercem mojej łodzi jest silnik Yamaha F50AET 62Y z 2000r. , z internetowych źródeł wiedzy uzyskałem informację że posiada strator o mocy 10A.

Do tej pory bez większych problemów dwa akumulatory poprzez przekaźnik DVSR BEEP był ładowane , ale musiałem już wymienić akumulator na nowy i kupiłem akumulator w nowej technologi LiFePO4 12v 120Ah który ma zasilać Lowrance Elite FS 9 , Lowrance HDS Pro 12 oraz AT2 i ten oto akumulator zasilany i ładowany jest przez Orionr Tr Smart isolated 12/12/30a i podłączony jest według tego schematu:

 

https://drive.google.com/file/d/1ucBe7jRLnrPcNyweZbumLyT6ERyWYg1u/view?usp=drive_link

 

z tą różnicą że w miejscu przełącznika S1 mam cały czas założoną fabryczną zworkę.

 

Konfiguracja w aplikacji wygląda następująco :

 

https://drive.google.com/file/d/1l_9xx-F63dHNrJ1VlCbMSY3WqJnBI8S2/view?usp=drive_link

 

https://drive.google.com/file/d/1lUNoM_S9oOKdYM_sMTLcZmj4DAXYZrST/view?usp=drive_link

 

https://drive.google.com/file/d/1lKC9M--JXAV-ytuI8-0xETakD4SX_JVj/view?usp=drive_link

 

 

Czy mogę Was prosić o pomoc w poprawnej konfguracji Oriona .

 

Z góry dziękuję Wam bardzo

post-61551-0-47358100-1743657267_thumb.jpg

post-61551-0-31032100-1743657283_thumb.jpg

post-61551-0-26474800-1743657291_thumb.jpg

post-61551-0-94896700-1743657301_thumb.jpg

Edytowane przez fiodor12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

możesz zmienić napięcie startujące, na jakieś 13.5V  może nawet mniej

 

po drugie wydałeś 800 PLN na ładowarkę, gdy twój silnik generuje do 10A, co oznacza, że może uzyskasz w ciągu dnia ze 20-30Ah, to już lepiej chyba byłoby kupić drugi lifepo4 o mniejszej pojemności na zapas. Z mojego doświadczenia nie pływa się więcej niż te 2-3 godziny na dzień przy wędkowaniu, nawet jeśli pływasz non stop to raczej w trolu a to nie zapewnia ładowania, bo obroty za niskie, chyba że to jakiś houseboat i wkręcasz te 50hp na 3000rpm aby płynąc 3-5km/h.

To co zasilasz tym lifepo4 zżera jakieś 7A (2A+3,6A+1.5A), czyli 120Ah wystarczy do 15 godzin spokojnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pływać , to pływam zmieniając często miejscówki , w majówkę ruszam na jeziora więc sprawdzę , ale mi chodzi o poprawną konfigurację ustawień Oriona z poziomu aplikacji czy te fabryczne nastawy są poprawne czy według was trzeba coś skorygować , zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pływać , to pływam zmieniając często miejscówki , w majówkę ruszam na jeziora więc sprawdzę , ale mi chodzi o poprawną konfigurację ustawień Oriona z poziomu aplikacji czy te fabryczne nastawy są poprawne czy według was trzeba coś skorygować , zmienić.

Dużo pływasz czyli ile godzin samego płynięcia na taki wypad? Tutaj matematyka jest nieubłagana silnik daje max 10A czyli przy normalnym pływaniu i tak sporo mniej i to razy godziny pływania daje uzyskana pojemność na akumulatorze dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W zeszłym roku założyłem to ustrojstwo do swojej łodzi i w moim przypadku to gra nie warta świeczki - absolutnie. Na wolnych obrotach nie ładuje w ogóle a na wysokich, kiedy zaczyna podawać prąd, z miejscówki na miejscówkę płynę maks. 10-15 minut. Łącznie w ciągu całego dnia na wodzie efektywnego ładowania jest może godzina 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam to zrobione w trochę idiotyczny sposób, ale działa. Na łodzi mam zamontowane na stałe prostowniki Victron Bluesmart i ze trzy gniazda zapalniczek. Do zapalniczki podłączam przetwornicę napięcia i do niej prostownik. Wtedy nawet na wolnych obrotach doładowuje mi baterie od echosond. I choć korzystam z tego wyjątkowo rzadko, to jednak działa, mam wrażenie, lepiej. 

Nie wiem tylko, bo jestem elektroniczną lebiegą, czy przypadkiem nie rozładowuje i nie obciąża mi to nadmiernie akumulatora startowego. Póki co nie musiałem używać boostera, żeby odpalić silnik  

Też mam 120 Ah, dwa Garminy 8412, dwa LVS34, jeszcze jakieś audio i ta bateria wystarcza na jakieś 12 godzin ca. więc incydentalnie muszę trochę prądu podać 

Edytowane przez kruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gdy na Catfish Cup Poland musieliśmy łowić non stop 72h to też zrobiłem idiotyczne rozwiązanie, ale działało ;)
Akumulator rozruchowy > VSR > Przetwornica 12/230V i do ładowarek zamontowanych na łodzi.
W końcu prąd się skończył i w ruch poszedł agregat :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...