Skocz do zawartości

Stella vs Vanquish vs TP ? Może jakaś daiwa ?


pablo208

Rekomendowane odpowiedzi

:P Hmm. Ciekawe, czy te JDM, które trafiają faktycznie na rynek ichni, wewnętrzny, są również tak okropnie "w środku suche" jak te, które niektórzy z nas z marszu rozkręcają i smarują dodatkowo.

Co na to rdzenni mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni? Reklamują?  :lol:

A po co mają smarować?Po 3-4 latach do Polski sprzedają i kupują nowy model :lol:  :lol:  :lol: .

Dopiero my smarujemy aby 20 lat kręcić :P .

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po 3-4 latach do Polski sprzedają i kupują nowy model" to akurat prawda, albo po prostu sprzedają/komisują, ale większość sklepów stacjonarnych ma na zapleczu "grzebacza" i co roczny Maintenance nie jest taki niespotykany

Edytowane przez bazyloss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat w przypadku tego kołowrotka to technologiczne żadne

 

oprócz tego, że JDM ma numer fabryczny, po którym można dojść, kiedy, z czego (partie części) i przede wszystkim KTO go składał

 

i jak jest np. dużo reklamacji z numerów odpowiadających np. częściom to zareagować, jeśli człowieka to zwolnić

 

te na US/UE to już im wszystko jedno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak już bardziej na serio jeśli kołowrotki nie różnią się technologicznie, to może faktycznie nie ma co tak tego rozkminiać

niektóre niestety tak, gdybym miał wybierać między Biomasterem FB, a tym JDM to nie miał bym złudzeń

 

od Japońskich sprzedawców niestety nie wiele udało mi się dowiedzieć, bo oni wcale nie wiedzą co to wersja UE/US ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z samego opisu dostrzegam różnice w materiale przekladni. W wersji na EU jest to mosiądz, a w przypadku JDM duraluminium z "czarnym wykończeniem" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolen faktycznie, w tym opisie akurat tego nie widzę, ale w innych polskich tak, w niemieckich, też nie zauważyłem tej róznicy

 

w JDM na pewnio tak jest : http://www.daily-fishing.ru/snasti/reels/shimano_rarenium_ci4/

 

W Toyocie nie pracowałem, ale w dużym międzynarodowym koncernie zajmującym się produkcja urządzeń mechanicznych już tak

Firma ma fabryki na całym świecie, w tym takich krajach jak Malezja i Pakistan i system produkcji, dostaw części, adresacji itd. trochę znam, nie jako specjalista, ale jednak, więc  ...

Mój były wspólnik przez 5lat pracował w Mitsubishi Japan (w dziale automatyki) i nie mam powodów, aby mu też nie wierzyć

 

Pitt, akurat przez dwie godziny przewalałem posty w dziale Baitcasting i natknąłem się na kilkanaście Twoich, w większości właśnie "takie, jak ten"

o ile w ogóle jest możliwe wyrobienie sobie obrazu człowieka na podstawie jego aktywności internetowej, to ja już taki obraz Pana "Profesora" mam

zauważyłem, że nawet jeśli Twoje "wtyczki" są czasem w jakiś sposób usprawiedliwione, to z reguły nic nie wnoszą oprócz chyba pompowania EGO

rozumie, że wszystkie rzeczy, które jeszcze w książkach z geografii czy biologii w podstawówce wyczytałeś najpierw dotknąłeś i powąchałeś zanim uznałeś za prawdziwe

 

kurde teraz to sam nie wiem, czy to faktycznie prawda, że długość mojego jelita cienkiego wynosi około 5-6m, zaraz idę to sprawdzić

Edytowane przez bazyloss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to nie ma róznic wewnątrz ( przekładnia ) w wersji JDM i EU Rarenium. Sprzedawałem części od rerenium JDM do RARENIUM EU i klietowi pasowały, więc nie ma co cudować. Za bardzo się dochodzicie o jakieś pierdoły zamaist zająć się zonami, dziećmi, psami czy dziewczynami :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie tez troche dziwne bylo to co rolen zasugerowal z ta roznica w materiale na glownym kole, bo blizniaczy stradicCI4 posiada rowniez glowne kolo z duraluminium pokryte te czarna powloka czyli powloka tlenku.

Proces ten jest niewatpliwie bardziej kosztowny i pracochlonny niz zwykly odlew z brazu, fosforo-brazu. Przedmiot ( w tym wypadku glowne kolo ) zanurza sie w roztworze kwasu siarkowego/chromowego i poddaje sie elektolizie.

  Anodowaniem/oksydacja aluminium i innych metali przynosi spore korzysci:

- wytworzona powloka jest bardzo trwala i twarda, chroni mechanicznie, zabezpiecza przed korozja.

 

Ale wracajac do meritum ostatnich postow.

Roznice w kolowrotkach jdm, a ich odpowiednikami, a wrecz substytami jdm-ow sa oczywiste. Zarowno w shimano jak i daiwie.

Sam znam kilka dobitnych przykladow, nie chce sie 10 raz powtarzac, bo zwyczajnie bedzie monotematyczne.

Edytowane przez blackabyss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to miało być anodowanie twarde, to przy drugiej części przekładni wykonanej z miękkiego materiał (co konieczne przy takich przekładniach), na kole anodowanym nie było by żadnego śladu zużycia. Przeżyłoby z 1000 zębników.

Druga spraw, to odkształcenia po anodowaniu. Trzeba obrabiać (kasa), no i utwardzenie "leci".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitt, nie bardzo widzę jakąś niekonsekwencję, ale cóż .... "Profesorskie" oko :)

 

Powiem, Wam dlaczego ja przywiązuje (może słusznie, może nie) taką wagę do tego numerka

 

W tej firmie, o której pisałem funkcjonują dwa systemy produkcji :

 

- pierwszy, gdzie każde urządzenie ma unikalny numer seryjny

- drugi, gdzie urządzenia mają numer partii, a nawet szerzej, pewnego procesu produkcji, tzw "ident" numer

 

i teraz najlepsze,

 

ten pierwszy funkcjonuje w niektórych krajach mniej rozwiniętych jak np. ten Pakistan

ten drugi w fabryce w Hale i w Lille

 

kiedyś byl u nas w oddziale warszawskim szef fabryki (mocno powiedziane, bo to są ogromne składalnie) i po zakrapianej kolacji i naszych narzekaniach na ogólny spadek jakości, powiedział nam, że ten drugi system funkcjonuje w Europie w dużej mierze ze względu na związki zawodowe (Niemcy wcale za bardzo narobić tez się nie chcą) i z jego statystyk wynika, że produkcja z Pakistanu nie jest gorsza od tej z Niemiec i to tylko dlatego, że ogólnie pracownicy Nimieccy są lepiej wykształceni (od podstawówki) i maja większą kulturę techniczną, a ci w Pakistanie nadrabiają zaangażowaniem spowodowanym bardziej motywacyjnym, a dla pracowników bardziej restrykcyjnym systemem produkcji i nadzoru jakości.

Edytowane przez bazyloss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie technologia technologi nie rowna. Stopow duraluminium jest praktycznie masa, kazda firma ma wypracowane swoje wlasne i caly czas poszukuje innych (czy bardziej trwalych hm ?? raczej czasy sprawiaja ze kazdy idzie po najmniejszej lini oporu i stosuje dobre, tanie materialy z naciskiem na tanie)

Rozny stopien twardosci w przekladniach zebatych jest oczywisty. Taka przekladnia w uzyciu jest przyjemniejsza w pracy.

By to dobrze zobrazowac dowodem sa chocby kolowrotki daiwy emblem i tournament. Kazdy kto krecil i jednym i drugim wie, ze poczciwy emblem (glowne kolo z jakiegos duraluminium, bez powloki tlenku, a pinion z brazu)   potrafi krecic bardziej maslanie niz tournament, ktory i pinion i glowne kolo,  ma wykonane z twardego stopu duraluminium pokrytego ta czarna warstwa tlenku metalu.

Ta czarna powloka tlenku, jest praktycznei rozna w kazdej generacji kolowrotkow czy shimano czy daiwy - gdyz sam material przekladni determinuje jej fizyczne wlasciwosci. A uzyty material na np; glowne kolo powiedzmy 10 lat temu byl innej jakosci niz jest to teraz. Roznice zauwazylem rowniez w daiwie i shimano, powiedzmy z przed dziesieciolecia - to jest oczywiste, ze kazda  firma stosowala i stosuje nieco inne materialy.

Edytowane przez blackabyss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to nie ma róznic wewnątrz ( przekładnia ) w wersji JDM i EU Rarenium. Sprzedawałem części od rerenium JDM do RARENIUM EU i klietowi pasowały, więc nie ma co cudować. :)

 

Za to na pewno różnią się szpule, jedna z nich ma dodatkowy schodek od wewnątrz i jest problem z poprawnym działaniem hamulca  :wacko:

Poza tym jakoś dziwnym trafem ten modem JDM jest u mnie jeszcze lepiej (ściślej) spasowany od FA  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój BiomasterFB z wyglądu praktycznie niczym się nie różni od Biomastera z JDM. Ten i ten to Malezja. Również posiada otwór serwisowy w rolce, ba BiomasterFB ma o jedno łożysko więcej i jest lżejszy. Nie wiem jak bebechy, ale nie sadze ze jest jakaś różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej trudno na tych samych materiałach + dodatkowe łożysko zrobić lżejszy kołowrotek

 

tak samo jak na takich samych elementach przekładni uzyskać inne przełożenie

 

dodatkowo raczej nie są to te same łożyska i okładziny

Edytowane przez bazyloss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Za to na pewno różnią się szpule, jedna z nich ma dodatkowy schodek od wewnątrz i jest problem z poprawnym działaniem hamulca  :wacko:

Poza tym jakoś dziwnym trafem ten modem JDM jest u mnie jeszcze lepiej (ściślej) spasowany od FA  ;)

@Rolen czy wyczuwalna jest roznica w kulturze pracy obu rarenium,tj FA vs jdm?Czy widzieliście gdzieś w sieci schemat od rarenium 4000 jdm?pzdr

Edytowane przez maicke82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wg Ciebie, Andrzej, pokrętło (czyli sam uchwyt korbki) da się podmienić (z wersji JPN do EUR)?
Mnie to ze schematu nie wychodzi (ta europejska jest 'zintegrowana' na schemacie - w jednym kawałku, ale sprawdzę jeszcze w domu jak to naprawdę wygląda).

Pytam, bo myślałem o dokupieniu do wersji EUR uchwytu korbki od JDM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...