Skocz do zawartości

Serwis nie spieszy się z oddaniem telefonu...


Kuballa44

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy.

Oddałem utopiony telefon do serwisu gsm. Posiadam papier z przyjęcia do naprawy. Wycenili, poprosiłem o znalezienie dawcy i wymianę płyty głównej w celu zachowania danych. I od pół roku proszę się o zwrot zalanego trupa z którego chciałbym odzyskać zdjęcia z praktycznie całej swojej wędkarskiej przygody...

Czy ktoś wie w jaki sposób pisemnie bądź mailowo mogę nacisnąć na serwis by jednak ruszyli dupę poszukać mojego telefonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy.

Oddałem utopiony telefon do serwisu gsm. Posiadam papier z przyjęcia do naprawy. Wycenili, poprosiłem o znalezienie dawcy i wymianę płyty głównej w celu zachowania danych. I od pół roku proszę się o zwrot zalanego trupa z którego chciałbym odzyskać zdjęcia z praktycznie całej swojej wędkarskiej przygody...

Czy ktoś wie w jaki sposób pisemnie bądź mailowo mogę nacisnąć na serwis by jednak ruszyli dupę poszukać mojego telefonu?

Przepisy nie określają sztywnego, maksymalnego terminu jej wykonania (jak ma to często miejsce przy standardowych naprawach gwarancyjnych czy z tytułu rękojmi), serwis ma obowiązek działać sprawnie i przede wszystkim nie może bezterminowo przetrzymywać twej własności. Najskuteczniejszym sposobem na wywarcie nacisku na serwis jest formalne, pisemne wezwanie do wydania telefonu, listem poleconym. Posiadanie dokumentu przyjęcia do naprawy jest tutaj kluczowe. Forma pisemna daje ci dowód w razie dalszych kroków.

Drodzy Koledzy,

Rozumiem Waszą frustrację i chęć odzyskania telefonu, zwłaszcza ze względu na cenne dane, jakimi są zdjęcia. Sytuacja, w której serwis przetrzymuje sprzęt przez pół roku bez wyraźnego postępu, jest nie do przyjęcia. Chociaż w przypadku tak skomplikowanej usługi jak próba odzyskania danych z zalanego telefonu poprzez wymianę płyty głównej przepisy nie określają sztywnego, maksymalnego terminu jej wykonania (jak ma to często miejsce przy standardowych naprawach gwarancyjnych czy z tytułu rękojmi), serwis ma obowiązek działać sprawnie i przede wszystkim nie może bezterminowo przetrzymywać Waszej własności.

Najskuteczniejszym sposobem na wywarcie nacisku na serwis jest formalne, pisemne wezwanie do wydania telefonu. Posiadanie dokumentu przyjęcia do naprawy jest tutaj kluczowe.

Poniżej przedstawiam wzór takiego pisma, które możecie wysłać zarówno pocztą (listem poleconym za potwierdzeniem odbioru) jak i mailem (jeśli macie pewność, że adres mailowy jest aktywny i monitorowany przez serwis, a dodatkowo warto poprosić o potwierdzenie odbioru wiadomości). Forma pisemna daje Wam dowód w razie dalszych kroków.

WZÓR WEZWANIA DO WYDANIA RZECZY

[Wasza Miejscowość], dnia [Aktualna data]

[Wasze Imię i Nazwisko] [Wasz adres] [Wasz numer telefonu] [Wasz adres e-mail]

[Nazwa Serwisu GSM] [Adres Serwisu GSM] [Numer telefonu serwisu - opcjonalnie] [Adres e-mail serwisu]

WEZWANIE DO WYDANIA RZECZY

Niniejszym, działając w imieniu własnym, zwracam się do Państwa z formalnym wezwaniem do niezwłocznego wydania należącego do mnie telefonu marki [Marka i model telefonu], numer IMEI: [Numer IMEI telefonu, jeśli jest na potwierdzeniu przyjęcia] / numer seryjny: [Numer seryjny, jeśli jest na potwierdzeniu przyjęcia].

Telefon został przekazany Państwu do naprawy/diagnozy w dniu [Data przyjęcia telefonu do serwisu] na podstawie dokumentu przyjęcia numer [Numer dokumentu przyjęcia]. Zlecona usługa dotyczyła [Opis usługi, np. diagnoza, wycena, próba wymiany płyty głównej w celu odzyskania danych] po zalaniu urządzenia.

Pomimo upływu [Liczba miesięcy] miesięcy od daty przyjęcia telefonu do serwisu, do dnia dzisiejszego nie odzyskałem/am swojej własności. Zrozumiałym jest, że diagnoza i próba naprawy tak uszkodzonego urządzenia, zwłaszcza w celu odzyskania danych, może być procesem czasochłonnym, jednak półroczny okres oczekiwania jest nieuzasadniony i narusza moje prawo do dysponowania własnym mieniem.

Niezależnie od statusu procesu naprawy/odzyskiwania danych, mam prawo do odebrania swojego urządzenia, zwłaszcza w jego aktualnym stanie ("zalanego trupa"), celem próby odzyskania z niego danych we własnym zakresie lub zlecenia tego innemu podmiotowi.

W związku z powyższym, wzywam Państwa do wydania mi wskazanego powyżej telefonu w terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania niniejszego pisma.

Proszę o poinformowanie mnie o terminie i sposobie odbioru urządzenia w odpowiedzi na niniejsze wezwanie.

Jednocześnie informuję, że w przypadku braku zwrotu telefonu w wyznaczonym terminie, zmuszony/a będę podjąć dalsze kroki prawne, w tym skierowanie sprawy do Rzecznika Praw Konsumentów oraz rozważenie możliwości dochodzenia swoich praw na drodze sądowej.

Z poważaniem,

[Wasz czytelny podpis]

Ważne wskazówki:

  1. Dane: Upewnijcie się, że wszystkie dane (Wasze i serwisu, dane telefonu, numer dokumentu przyjęcia) są wpisane poprawnie.
  2. Ton pisma: Pismo powinno być stanowcze, ale rzeczowe i formalne. Unikajcie emocjonalnych sformułowań, skupcie się na faktach i Waszych prawach.
  3. Termin: 7 dni roboczych to standardowy, rozsądny termin na przygotowanie telefonu do odbioru.
  4. Sposób wysyłki: Zdecydowanie zalecam wysłanie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Koszt jest niewielki, a macie twardy dowód, że serwis odebrał Wasze wezwanie i kiedy to nastąpiło. Jeśli wysyłacie mailem, poproście o potwierdzenie odbioru i zachowajcie wysłaną wiadomość.
  5. Zachowajcie kopię: Zawsze zróbcie kopię wysłanego pisma dla siebie.

Co dalej, jeśli serwis nie zareaguje?

Jeśli serwis nie zwróci telefonu w wyznaczonym terminie, macie kilka opcji:

  1. Rzecznik Praw Konsumentów: Możecie zgłosić sprawę do miejskiego lub powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów. Rzecznik może podjąć interwencję, próbować mediacji lub udzielić porady prawnej. Jest to bezpłatna forma pomocy.
  2. Mediator/Sąd Polubowny: W niektórych przypadkach możliwe jest skorzystanie z mediacji lub sądu polubownego przy Inspekcji Handlowej.
  3. Droga sądowa: Ostatecznością jest skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego (powództwo o wydanie rzeczy). Jest to bardziej skomplikowane i kosztowne, ale w przypadku braku innej reakcji serwisu, jest to twe prawo.

CHATGPT poleca się...zajęło mi to mniej, jak tobie założenie tematu.

Edytowane przez Lokityrem
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...