woblery z Bielska Opublikowano 11 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Warto zacząć od tuszu. Tusz nie zapcha dyszy, łatwo aero domyć. Gdy już malowanie tuszem będziesz miał w miarę opanowane, włącz farby. Zarówno tusz, jak i farby wpierw na papier Gdy malowanie papieru będzie ogarnięte, to jakieś tekturowe, a następnie plastikowe, niepotrzebne opakowania "po czymś". Dopiero na koniec woblerki. Naprawdę warto zachować tą kolejność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flygobius Opublikowano 11 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Dzięki, jutro spróbuję. Dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorS Opublikowano 11 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Może lektura ci pomoże http://www.modelarstwo.net/index.php?tyt=41, http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=104&t=16360, http://www.dioramy.fora.pl/farby-i-chemia-modelarska,122/poradnik-czysta-chemia,5708.html, jak będziesz miał podstawy to zostanie praktyka. Chyba każdemu na początku puszczają nerwy, ale trzeba ochłonąć i przeanalizować błędy . Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy69 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Cześć.Jak spust nie odskakuj to prawdopodobnie spuchła uszczelka,miałem ten sam problem.Wydaje mi się że to wina rozpuszczalnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kizior Opublikowano 11 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Kolego moze malujesz w zimnym pomieszczeniu? Farba przy takiej dyszy musi miecnodpowiednia temperature. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy91 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Cześć.Jak spust nie odskakuj to prawdopodobnie spuchła uszczelka,miałem ten sam problem.Wydaje mi się że to wina rozpuszczalnika.O to to to! Nitro uszkadza uszczelki. Pamiętam jak generalnie czyściłem mojego H&S, wrzuciłem go po prostu do pojemnika i wlałem nitro. Kąpiel trwała 1h, a efekt powalający, wszystkie uszczelki do wymiany Od tamtej pory czyściłem jedynie w zmywaczu do...paznokci. Nigdy nie stosowałem farb przeznaczonych stricte do aero. Zawsze były to puchy. "Wpsikiwałem" delikatnie odpowiednią ilość do pojemnika aero i malowałem. Stosowałem Motipy oraz farby Perfect w sprayu. Co do ciśnienia ja zawsze miałem maksymalnie 5bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muddler Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Do rozcieńczenia akryli można użyć wódki spożywczej albo płynu do mycia okien z alkoholem i trzeba rozcieńczać dość mocno (konsystencja mleka)Jak malujesz punktowo to bardzo krótko naciskaj na spust - takie psik, psik, psik a nie psiiiiiiiiiiiiiik , wtedy nie zrobisz kleksa tylko ładną kropkę.Powietrze z aero nie tylko rozpyla farbkę lecz także wysusza ją na powierzchni - a więc naciskaj na spust, ale z odciąganiem do tyłu to ostrożnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolo_STG Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) przerobilem juz dwa aerografy addlera i malowalo mi sie nimi bardzo dobrze teraz sobie z reszta tez kupilem adlera bo taniej kupic caly niz dokupowac dysze i iglice na poczatku nie jest latwo ale cwicz bo tylko praktyka czyni mistrzareguluj sobie powietrze na aerografie nie na kompresorze ja nie mam regulacji w ogole na kompresorze mam stale cisnienie ok 3 bary i jedyna regulacja to srubka na aero i regulacja iglicy maluje pactrami prosto ze sloika bez zadnych spowalniaczy farbami akrylowymi rozcienczonymi spirytusem i lakierami do paznokci rozcienczanymi rozpuchem co chwile do zbiorniczka wlewam rozpuszcalnik odpowoedni dla uzywanej farby i robie nim przedmuch w celu oczyszczenia dyszy dzieki temu nie musze tak czesto rozkrecac aerografu chociaz czyszczenie dyszy i tak robie dosc czesto musisz cwiczyc i kombinowac ja tez juz mialem okres gdy chcialem wywalic aerograf ale jednak powrocilem do niego i bardzo mi sie malowanie nim podoba Edytowane 12 Stycznia 2016 przez Adam L. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałM Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Mógłbyś dokładniej wyjaśnić czym rozcieńczasz lakiery do paznokci? Nie przyszłoby mi do głowy żeby malować nimi z aero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flygobius Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Hmmm... ciekawy temat z temperaturą, sprawdziłem i w piwnicy mam teraz 13-15 stopni. Farby chłodniejsze pewnie jeszcze. To może być powód? Zimniejsza farba szybciej czy wolniej schnie? Nie pomyślałem o tym. Przy motipach z puchy te 13-15 stopni pozwalają w miarę normalnie pracować, domalux też daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flygobius Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 A jak już ta uszczelka spuchła od nitro to wymiana tak? Czy jakieś wd40 może pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery z Bielska Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Mógłbyś dokładniej wyjaśnić czym rozcieńczasz lakiery do paznokci? Nie przyszłoby mi do głowy żeby malować nimi z aero Ja stosuję aceton i jest OK A jak już ta uszczelka spuchła od nitro to wymiana tak? Czy jakieś wd40 może pomóc?Tylko wymiana.Najlepiej na uszczelki teflonowe. Do rozcieńczenia akryli można użyć wódki spożywczej albo płynu do mycia okien z alkoholem i trzeba rozcieńczać dość mocno (konsystencja mleka)Jak malujesz punktowo to bardzo krótko naciskaj na spust - takie psik, psik, psik a nie psiiiiiiiiiiiiiik , wtedy nie zrobisz kleksa tylko ładną kropkę.Powietrze z aero nie tylko rozpyla farbkę lecz także wysusza ją na powierzchni - a więc naciskaj na spust, ale z odciąganiem do tyłu to ostrożnie.Alkohol izopropylowy jest lepszy. Daje bardziej jednorodną, aksamitną strukturę. Woda zawarta w alkoholu spożywczym może czasami doprowadzić do powstania "grudek" w farbie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubG Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Przerobilem rozne and tematy z farbami i jednak dla mnie najkorzystniej wypadaja akrylowe lakiery samochodowe kupowane w mieszalniach. Mega paleta barw, cena za 50ml generalnie ponizej 10zl, piekne perly, opale etc. Ponadto za grosze kupujesz do nich rozcienczalnik, ktory w aero nic nie niszczy (bynajmniej w moim TG-180 ). Niektore perly wolaly co prawda aceton, ale to tez groszowe sprawy mocno kryja nawet przy duzym rozcienczeniu. Tak jak poprzednicy - malowac Cie nie naucze, ale pamietam, ze dopoki nie przeszedlem na samochodowki to tez mialem same problemy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolo_STG Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 lakiery do paznokci rozcienczam rozpuszczalnikiem nitro lub jak Janusz acetonem ale wole jednak rozpuch od acetonu mnie zaraz glowa boli a lakiery do paznokci to bardzo fajne farbki i przeogromny wybór kolorow odpowiednio rozrobione nadają sie do aero idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubG Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Adam, ale to jednak drogo wychodzi, a praktycznie taka sama palete (no moze opr ocz tych z gruboziarnistym brokatem, ale ich i tak przez aero raczej nie przepchniesz) masz w mieszalni lakierow samochodowych. 50ml gestej farby to w finale wychodzi kolo 100ml farby do aero. Co smieszniejsze nawet jak przyschna w pudeleczku daja sie latwo zregenerowac rozpucholem do akryli. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flygobius Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Mam aerograf adler ad 7740, gdzie mogę kupić uszczelki, skoro te "spuchły" od nitro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy69 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witam. Czy doszliście do jakiś wniosków co do temperatury farb i temperatury pomieszczenia w którym się maluje ? Jaki to ma wpływ na pracę aerografu (zatykanie dyszy, rozpylanie itp.) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorS Opublikowano 14 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witam. Czy doszliście do jakiś wniosków co do temperatury farb i temperatury pomieszczenia w którym się maluje ? Jaki to ma wpływ na pracę aerografu (zatykanie dyszy, rozpylanie itp.) ? Wszystko zależy czym malujesz. Poczytaj fora modelarski tam jest chyba wszystko opisane. Najpierw trzeba wiedzieć co wlać i jakie spełnić warunki aby było dobrze. Jak będziesz miał już trochę praktyki to przyjdzie czas na eksperymenty. Do zabawy kup 0,5 l białej farby akrylowej wodorozcieńczalnej w sklepie budowlanym np. TAKA dokup flaszkę wódki albo płynu do szyb z alkoholem i baw się w dobieranie odpowiedniej konsystencji i ciśnienia z kompresora. Przy takiej opcji możesz sam mieszać kolory barwnikami do farb.Warto kupić opóźniacz do akryli w sklepie dla artystów co zapobiega szybkiemu wysychaniu i zapychaniu się aero. Ale trzeba najpierw poczytać Mam aerograf adler ad 7740, gdzie mogę kupić uszczelki, skoro te "spuchły" od nitro?W sieci najlepiej poszukaj teflonowych a problem z puchnięciem odejdzie w zapomnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sukingad Opublikowano 14 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Flaszki to nie kupuj Łysy bo nie pomalujesz do końca Weź rudiego akryle i będziesz miał spokój, tylko trzeba dbać żeby były hermetycznie zamknięte. Przepraszam za literówki, jestem nawalony jak diabli... ale mówię prawdę- nie pij wódki, kup u rudasa farby i dbaj żeby nie zgęstniały. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy69 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Ja to wszystko rozumie. Farby od Rudiego odpowiednio rozcieńczone do tego flaszeczka i cały wieczór można malować . Ale tak do końca nie oto chodziło. Dam taki przykład : dwoje gości te same farby, aerografy i ciśnienie , jeden maluje w temperaturze 23 st. a drugi w 13 st. (tyle mam w piwnicy ). Jednemu wszystko ładnie wychodzi a drugi się tylko w.....a . że pluje ,że zatyka i takie tam. Obojętnie jak by kombinował i tak nic nie wychodzi. I teraz pytanie : jaki wpływ ma temperatura otoczenia i farb na komfort malowania(chodzi mi o rozpylanie i zatykanie )??? Czy ktoś miła z tym doświadczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery z Bielska Opublikowano 14 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Cieplej = szybsze zasychanie farby. Na woblerze i w aerografie. Zimniej = gęstsza farba. Wymaga odrobinę dłuższego wstrząsania i większego rozcieńczenia. Nie są to sytuacje na tyle istotnie zmieniające warunki, by je jakoś szczególnie omawiać. Odrobina doświadczenia i można sobie z tym spokojnie radzić. Nie mam tu na myśli sytuacji ekstremalnych, gdy temperatura w pomieszczeniu spada poniżej zera, lub przekracza 40 stopni. W takich wypadkach zalecam nie malować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sukingad Opublikowano 15 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Dyszę kup większą i iglicę, 0,5 najlepiej. Trochę pomoże w malowaniu ale widzę, że tak jak ja nie masz ręki do aero, razem będziemy słać krwy w kosmos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spinnerman Opublikowano 15 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Używaj farb wodnych i będzie po kłopocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kizior Opublikowano 15 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 (edytowane) Wlasnie temperatura ma ogromny wplyw na to jak aerograf sobie z nia poradzi. Ostatnio malowalem blank aerografem i kiedy malowalem w temperaturze okolo 25 stopni bylo cacy. Kiedy temperatura byla nizsza - koszmarnie trudno bylo rozcienczyc farbe na tyle by aerograf sobie z nia radzil i aby dobrze kryla. Ze wzgledu na to ze malowalem blank i chcialem aby farba byla odporna na scieranie oraz odpowiednio elastyczna uzylem akryli do malowania aut. Do takiej farby 2 odpowiednich proporcjach dodalem rozcienczlnik do akryli, utwardzacz i uelastyczniacz. Przy identycznych proporcjach dodtkow do farby i samej farby roznica miedzy malowaniem w chlodnym pomieszczeniu a malowaniu w cieplejszym kolosalna wiec kolego nie olewaj tego czynnika.P.S. rozcienczaj farby dedykowanymi dla nich rozcienczalnikami wtedy uzyskasz najlepszy efekt. Farba bedzie aksamitna i bez grudek a po wyschnieciu nie bedzie niespodzianek. Edytowane 15 Stycznia 2016 przez Kizior 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danczejek Opublikowano 17 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 witam, koledzy wielu z was dużo maluje może podpowiecie co sądzicie o takim sprzęcie dla początkującego który nigdy nie miał styczności z aero? http://www.aliexpress.com/item/Air-Brush-Compressor-Airbrush-0-4mm-Needle-Art-Kit-Set-for-Body-Paint-Makeup-Craft-Toy/32456961279.html?spm=2114.01020208.8.3.oBlpk5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.