Skocz do zawartości

Aerograf w pytaniach i odpowiedziach


Rekomendowane odpowiedzi

No jak zwykle -  nie używał, ale wie, że za chwilę będziesz szukał...

 

Jeden za 100 drugi za 1000.

 

Mam jakieś najtańsze i spokojnie do malowania wobków dają rade. I wbrew temu, że tanie są długowieczne...

 

Gdzieś tam wcześniej jest więcej na ten temat, ale nie chce mi się szukac...

 

Oczywiście jest to moja subiektywna opinia...

Edytowane przez eRKa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,ze chinol ale przez parę lat "jechałem " na chinolu za 50 zł i dawał radę. Fakt, faktem że nie robię wobów "zawodowo"(max kilka sztuk w miesiącu ).Na 180x zwróciłem uwagę głównie dlatego, gdyż posiada dyszę bez gwintu (chyba jedyny w tej cenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok dyszy bez gwintu drugim, równie ważnym argumentem, są teflonowe uszczelki. Chyba, że będziesz pracował wyłącznie na farbach wodorozcieńczalnych, wtedy jest to mniej istotne. Z doświadczenia jednak podpowiadam, że wszelkie gumowe oringi wcześniej czy później zawodzą. Guma, zwłaszcza w tańszych konstrukcjach, ma skłonność do przyspieszonego starzenia się i uszczelka przestaje byś szczelna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak zwykle -  nie używał, ale wie, że za chwilę będziesz szukał...

 

Jeden za 100 drugi za 1000.

 

Mam jakieś najtańsze i spokojnie do malowania wobków dają rade. I wbrew temu, że tanie są długowieczne...

 

Gdzieś tam wcześniej jest więcej na ten temat, ale nie chce mi się szukac...

 

Oczywiście jest to moja subiektywna opinia...

 

 

 

Używałem wielu chinoli, ale tego modelu konkretnie nie, więc mądrzył się nie będę...co do H&S to nie uogólniaj od razu że drugi za 1000 bo to bzdura.Czy ja sugeruje że ma kupić od razu Infiniti? Najtańszy model H&S kosztuje 296zł...tak wiem chinoli będzie miał trzy i co z tego?Jaki serwis ma chinol?Jak dostępność z uszczelkami,dyszami i całym osprzętem?Ma zerową nie oszukujmy się...H&S to marka sprawdzona,a ich Ultra zjada wszystkie chinole razem wzięte...a bezsensowne kupowanie kolejnych chińczyków mija się z celem bo za 296zł masz sprzęt sprawdzony,z serwisem gwarancyjnym,pogwarancyjnym i pełną gamą części zamiennych

ostatecznie wybór należy do kupującego...Amen

Edytowane przez scca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak:

 

https://allegro.pl/listing?string=Aerograf%20fine%20art%20180&order=m&bmatch=baseline-n-dict-col-1-4-1212

 

I dwunastomiesięczna gwarancja.

 

Widzę tutaj taką samą logikę jak i przy kołowrotkach.

 

Jak nie stelka to nic innego..

Nieprawda, każdy kołowrotek, aerograf, samochód,, statek kosmiczny, wcale nie musi być z najwyższej półki, aby spełniął swoje zadanie.

 

A pogardliwa opinia o Chińczykach jest śmieszna Kolego.

To naród który dysponuje technologią kosmiczną, jądrową więc czym jest durny aerograf???

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jeszcze teflonowa uszczelka. ..,co do części to "coś" tam jest, zresztą jak się rozsypie to za tą "stówkę" można kupić drugi.Koledzy wszyscy macie rację dlatego mam dylemat (i ten wątek), chiński nigdy nie będzie tak dobry jak niemiecki, ale to też nie znaczy, że ten pierwszy jest nic nie wart. No i te ceny...szkoda że nikt go jeszcze na forum nie używał..., nic najwyżej będę pierwszy, a jak się nie wykaże, naturalną koleją rzeczy przejdę na poziom wyżej, np h&s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosjanie też dysponują technologią kosmiczną i atomową - no i cóż z tego dobrego wynika dla aerografów, kołowrotków, blanków.. dla nas - eRKa ? :)

 

To już Rosjan musisz zapytać dlaczego Cię zawodzą i kołowrotków(aerografów samochodów...) nie robią.Chociaż umieją to robić.

 

Bo chyba oczywiste jest, że skoro ktoś umie zrobić coś bardziej skomplikowanego, to poradzi sobie z czymś prostym...

 

Inaczej sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę eRKa, że globalizacja wyjątkowo skutecznie zabija wysoką jakość, ale ludzie i tak te przybliżenia z pocałowaniem ręki kupią.. bo po to właśnie ich wychowano. Załapać know how albo gotowy wzór, i już rynek pada plackiem.. :) 

Nie tak dawno kupowaliśmy od naszych przyjaciół ze wschodu - tych dużo bliższych - Warszawy, Zaporożce, silniki Salut, sowietskoje szampanskoje, aparaty Zenit, kije spinningowe oraz kołowrotki Delfin - mały włos a kupilibyśmy również elektrownię atomową. Też były dobre i tanie.. :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" że globalizacja wyjątkowo skutecznie zabija wysoką jakość,"

 

Wiesz... w momencie gdy odróżnisz kolor położony aero... za 1000 od tego za 100 będziesz mógł mówić, że jakość ma znaczenie.

 

Może w jakichś bardzo specyficznych zastosowaniach ten drogi będzie bardziej przydatny,a ten tani się nie sprawdzi tego nie wiem.

Ale jak parę razy już pisałem, mi osobiście sprawdzają się te klasy opularnej.

A na woblerze nie piszę, jakim aero był malowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha haaa... no to jeśli jest faktycznie śnieżnobiałe po upraniu to poznasz w jakim - drogim czy tanim proszku prane było??????

 

Długo używałem takiego "wynalazka"

 

https://allegro.pl/oferta/pistolet-lakierniczy-k-3-mini-0-5mm-boczny-7458042859

 

I pomalował oj ładne kilka tysięcy a może kilkadziesiat tysięcy woblerów...

 

Tak malują w Rapali:

 

 

Od 5 min...

 

 

- Nils? 16 min

 

 

- a tutaj gościu męczy się z aero....8:50

 

Na tym ostatnim filmiku jest kolejna ciekawostka.

Woblery drewniane, czyli HM...

Ale ... korpusy robione na frezarce kopiarce ...

Edytowane przez eRKa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne trzeba dbac o czystosc w aerorfie i wszystko bedzie ok ,te drozsze maja lepsze dysze niegwintowne i wieksze rozmiarowo przez co lepiej mozne je czyscic pozatym uszczelki z teflonu odporne na wszelkiego rodzaju rozpuszczalniki ,i to sa w zasadzie glowne roznice bo zasada dzialania jest taka sama ,mysle ze ten fine art spokojnie da rade

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku, niepostrzeżenie, kult taniości w przedziwny sposób upodobnił się do wyznawanego niegdyś przez ludność wysp Pacyfiku, kultu cargo. Jakość nie istnieje i nic nie kosztuje - oszukują nas wszyscy prócz aliexpress.. :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ten fine art dałby radę ale chyba jednak wezmę h&s ultra, powiedzcie mi jeszcze koledzy czy cleanlux zmywacz do sidoluxu (chyba tak dokładnie ) nie zaszkodzi takiemu urządzeniu ? Czyscilem tak dłuższy czas swojego "chinczyka " , nie zauważyłem jakiś ubytków, ale może przy częstym użyciu coś się dzieje. ..!??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H&S mam jakieś cztery lata. Myję go głównie acetonem. W tym czasie zniszczyłem (dożyły swych dni zakupione jeszcze w latach 1990-tych) dwa "ruskie" aerografy, mocarne, lecz z wadami i nie tak niezniszczalne, jak mi się wydawało, oraz dwa chińskie, "złote" aerografy. Są bardzo dobre, jednak materiały w nich zastosowane są tak delikatne, że nie wytrzymywały zbyt intensywnego użytkowania. H&S ultra jest tak samo sprawny, jak pierwszego dnia. Bierz, nie będziesz żałował. W razie pytań - podpowiem, bo każde narzędzie ma swoje sekrety i może przed ich opanowaniem troszkę nerwów napsuć ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% komfortu użytkowania aerografu to jakość farby. Mialem takie za 100 i za 1500. Na kiepskich (kiepsko przygotowanych lakierach) oba średnio sobie radziły. W tych tańszych ważne jest, żeby wypolerować iglicę. Przy lakierowaniu 100 sztuk na tydzień kupolbym bym ten za 100 a resztę dllozyl do farb.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ma ktos może foto lub wiedze jak wygląda to mocowanie ma wobki ? ?

6:30 Pani montuje woblery. Bardzo cienki drucik

 

Ja używam rurki termokurczkiwej.

Listwa drewniana - zwykłe gwoździe - (wbite w nawiercone otworki - inaczej jest ryzyko, że listwa pęknie lub gwóźdź krzywo wbijesz) - odcinek - 2, 3 cm rurki dobranej do średnicy gwoździa

 

http://jerkbait.pl/topic/85531-erka/page-5

 

 

Post 87 jest fotka...

Edytowane przez eRKa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie mi jeszcze czym najlepiej myć aerograf po akrylach pactra( oprócz zmywacza wamodu)? ja przez lata mylem cleanluxem, ale ostatnio wyczytalem, że niszczy powłokę i chyba coś w tym jest( patrząc na zbiornik w starym aero). Aceton techniczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...