Kraken Opublikowano 3 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września Hej, Mam do kupienia za 13 tyś Opel Insignia 2.0 Diesel, 160 km. Przebieg 340 tyś, stan dobry +, w miarę zadbany, naprawy na bieżąco. Do pracy mam 14 km w jedną stronę, jakieś 15 min drogi, 5 razy w tygodniu. Czy to dobra opcja, czy lepiej szukać jakiegoś benzynowego silnika przy tak krótkich odcinkach? Czytałem, że może być problem z wypalaniem DPF, poza tym te Insignie są dość awaryjne, ale sam nie wiem, co o tym sądzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartsiedlce Opublikowano 3 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września Jesteś pewien, że to właściwe tematycznie forum? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yakuza Opublikowano 3 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września (edytowane) Nie wiem jak akurat 2.0 cdti, ale 1,7cdti i 1,9cdti miałem i ja, mój ojciec i żadnej mile nie wspominamy Za to znajomy w benzynie miał i mogę polecić, nic się nie psuje....Jedynie polecam omijać 2.0 opc turbo - bardzo lubi wydmuchać uszczelkę pod głowicą lub psuć skrzynie... padają łożyska i czasami synchronizator Ale w jednym dieslu opla też padła skrzynie - ze starości? Jeśli ma być diesel w 2 litrach to ford 2.0 tdci.To samo co HDi, ale trzeba uważać - czytać po kodach silnika... mają różny osprzęt.I trzeba się nastawiać w tych starych gruzach na wymieny części - wszystko co jakiś czas umiera....W swoim w tym roku 3 razy zdechło coś w trasie i musiałem dzwonić po ojca do holowania..A dokładnie to: czujnik położenia wału, czujnik MAP i czujnik oleju.... Albo od razu zgaśnie i nie chce odpalić, albo jedziesz w trybie awaryjnym do 1500 obrotów.Oczywiście wszystko co opisałem to opel Opel ma też kiepskie sprzęgło, zwłaszcza 1,7cdti, lepiej włożyć jakiś dobry aftermarket zamiast oryginału.Warto też po kodzie i osprzęcie sprawdzić ceny części, bo jeśli silnik diesel od isuzu to ani dobry ani tani w naprawach Edytowane 3 Września przez yakuza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xnt@ Opublikowano 3 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września Na taką trasę starczy yaris 1.0b 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 3 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września Jesteś pewien, że to właściwe tematycznie forum? Hmmm, no ..., ewentualnie ..., może .., to samochód na dojazdy na ryby ma być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lokityrem Opublikowano 3 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września Jesteś pewien, że to właściwe tematycznie forum?Forum, nie. Dział, jak najbardziej. Pytanie, zadane w odpowiednim dziale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selk Opublikowano 3 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września w insigni diesel trzeba coś tam wymieniac bo padają pompy i trzeba to zrobic jak najszybciej bo fabryczne insignie mają to xle zrobione i pada silnik - cos przy pompie olejunie mam insigni dlatego nei pamietam precycyjnie co to jest ale to jakiś znany na forach tematycznych wątek2 kolegów ma insignie obaj chwalą ze fajne auto do jazdy ale oba to auta do 3 lat i ciagle w nie koledzy wkładają jakąś kase (auta na firme) wiec jak nie chcesz dokładac tylko kupić wozidło na tak krótjkie trasy to kup benzyne szybcie sie zagrzeje zimą i strefy czystego powietrza cie nie dotyczą i mniej problematyczne silniki kup sobie clio touring czy jak sie to nazywa w tym niby kombi z małym silnikiem benzynowym - na forach polecają jakim najlepiej albo punto czy wspomnianego Yarisa -chociaz to drogie auto jak za rocznik i bedziesz jeżdził zamiast ciągle dokładać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ide52 Opublikowano 4 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września Uszczelkę smoka trzeba wymienić, bo inaczej przepis na katastrofę gotowy. Ogólnie sam silnik w sobie jest okej, jeżeli masz z pewnej ręki możesz zaryzykować.Co do DPFu - pilnuj żeby nie gasić silnika podczas procesu wypalania, a będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artech Opublikowano 4 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września Uszczelkę smoka trzeba wymienić, bo inaczej przepis na katastrofę gotowy. Ogólnie sam silnik w sobie jest okej, jeżeli masz z pewnej ręki możesz zaryzykować.Co do DPFu - pilnuj żeby nie gasić silnika podczas procesu wypalania, a będzie dobrze.Nie będzie dobrze. Przy takich trasach, szczególnie przy takim przebiegu, dpf szybko da o sobie znać. Przerabiałem to z dwoma dieslemi. Z Mondeo 2.0 tdci i Kia cee’d 1.6 crdi. Mundek zaczął szwankować około 250 tyś. km a Kia już przy 190 tyś. km. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yakuza Opublikowano 4 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września Co do dpf, to samo z peugeot 407 1.6hdiDziadek jeździł krótkie trasy, tj 6km lub 15-18kmNon stop wypalał, ale on go zgasił w garażu i tyle...Po jakimś czasie był tak zawalony, że musiałem go zdemontować i wypalić samodzielnie domowymi sposobami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ide52 Opublikowano 4 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września Ja dojeżdżam do pracy od 6 lat Alfą w dieslu i nigdy nie miałem problemu z DPF. Pilnuję tylko żeby nie przerwać cyklu wypalania oraz leję olej odpowiedni dla samochodów wyposażonych w filtr cząstek stałych (niskopopiołowy). Przebieg ponad 350 tysięcy kilometrów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artech Opublikowano 5 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września Ja dojeżdżam do pracy od 6 lat Alfą w dieslu i nigdy nie miałem problemu z DPF. Pilnuję tylko żeby nie przerwać cyklu wypalania oraz leję olej odpowiedni dla samochodów wyposażonych w filtr cząstek stałych (niskopopiołowy). Przebieg ponad 350 tysięcy kilometrów:)A jesteś pewien, że tam jeszcze jest dpf? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kraken Opublikowano 6 Września Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września Bardzo dziękuje koledzy za odpowiedzi - wychodzi na to, że nie kupić i szukać czegoś w benzynie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ide52 Opublikowano 7 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września @Artech - tak, jestem pewien. Nie wiem czemu tak straszycie dpfem jak diabła wodą święconą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yakuza Opublikowano 7 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września Dawać ognia to zapychać się nie będzie Gaz w podłogę, a nie delikatne przyspieszanie...Wtedy ani dolot, EGR, ani dpf się nie zatykają Ale osobiście bym to wszystko wywalił w pizdu... EGR I dpf wywalić fizycznie i wylogować z systemu Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.