Skocz do zawartości

Curado E słaby hamulec


RobertGizycki

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że w mojej 51ce jak i w 201 hamulec walki jest słaby. Mogę dodać, że zwiększanie mocy hamulca, zauważalne jest dopiero w końcowej fazie dokręcania gwiazdy. Pamiętam, że w ubiegłym sezonie smarowałem oba młynki ale działałby raczej poprawnie. Czy wystarczy, ze wymienię tarcze (np. na węglowe) i będzie OK? Czy tarcze i dużą zębatkę(wewnętrzna strona) należy pozostawić suche, czy zalecane jest posmarowanie ich czymś? Czy może być inna przyczyna tego zjawiska? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie też miałem ten problem w 201ce. Kilka grubych sandaczy straciłem wtedy....Po smarowaniu i wytarciu tarcz i powierzchni ciernych jest dużo lepiej-bardziej liniowo przyrasta siła i nie ma efektu, że po dokręceniu do końca niby trzyma, a przy zacięciu puszcza jak szalony <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoły są dwie, ja wyznaję tą, w której smaru się nie daje. Jedynie zwilżonym oliwką palcem przecieram podkładki (bardzo skąpo), żeby nie było efektu skokowego oddawania linki.

Czasami podkładki warto przeszlifować papierem ściernym (drobnym). Jak się hamulec za dużo napracuje przy mocnym dokręceniu to się potrafią aż błyszczeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

1. Jeżeli nie smarujesz masz

Tarcie suche które występuje wtedy gdy między współpracującymi powierzchniami nie ma żadnych ciał obcych, np.: środka smarnego lub wody. Jest ono intensywne podczas ślizgania się materiałów chropowatych. Podczas tarcia suchego wydziela się duża ilość ciepła co powoduje spadek wytrzymałości oraz wzrost zużywania się części. Zużywanie elementów maszyn podczas tarcia suchego jest duże.

2. Jeżeli smarujesz masz

Tarcie płynne które występuje wtedy, gdy powierzchnie tarcia są rozdzielone warstwą środka smarnego w postaci smaru, cieczy lub gazu. Wówczas tarcie zewnętrzne jest zamieniane na tarcie wewnętrzne czynnika smarnego. Siła tarcia płynnego zależy wyłącznie od właściwości środka smarnego, a nie od właściwości powierzchni współpracujących. Wartość współczynnika tarcia płynnego jest mała i zależy od grubości warstwy cieczy smarującej, jej lepkości oraz od prędkości względnej elementów trących. Zużywanie elementów maszyn podczas tarcia płynnego jest małe.

 

Nie smaruj tarcie hamulca. Hamulec na multiplikatoru pracuje jak sprzęgło tarcie lub hamulec na samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na te filmy i wszystko mi pasuje, ale z jedną rzeczą się nie zgodzę. W jakiejś 35sek. drugiego filmu facet kręci przekładnią nie mając ośki szpuli przełożonej przez piniona. Można w ten sposób bardzo skutecznie uszkodzić zęby przekładni. Nie powinno się kręcić tym mechanizmem nie mając zapewnionej współosiowości obu kół zębatych. W tym przypadku jakoś shimano nie popisało się fachowością. Znam 2 przypadki (na szczęście nie swoje) w których kręcenie przekładnią doprowadziło do uszkodzenia zębów a właściwie ewolwenty zęba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...