RobertGizycki Opublikowano 5 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Zauważyłem, że w mojej 51ce jak i w 201 hamulec walki jest słaby. Mogę dodać, że zwiększanie mocy hamulca, zauważalne jest dopiero w końcowej fazie dokręcania gwiazdy. Pamiętam, że w ubiegłym sezonie smarowałem oba młynki ale działałby raczej poprawnie. Czy wystarczy, ze wymienię tarcze (np. na węglowe) i będzie OK? Czy tarcze i dużą zębatkę(wewnętrzna strona) należy pozostawić suche, czy zalecane jest posmarowanie ich czymś? Czy może być inna przyczyna tego zjawiska? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 o smarowaniu gdzieś było trochę napisane nawet jakiś filmik wstawiony.jak naprawisz daj znać w moich cu jest podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpe Opublikowano 5 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Mój 301D tez przestał hamować, ale szybko go wyleczyłem: http://www.smoothdrag.com/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elton Opublikowano 5 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Fabrycznie też miałem ten problem w 201ce. Kilka grubych sandaczy straciłem wtedy....Po smarowaniu i wytarciu tarcz i powierzchni ciernych jest dużo lepiej-bardziej liniowo przyrasta siła i nie ma efektu, że po dokręceniu do końca niby trzyma, a przy zacięciu puszcza jak szalony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 5 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Smarujemy. Shimano w swoich instrukcjach http://fish.shimano.com/publish/content/global_fish/en/us/index/customer_service0/reel_maintenance_instructions.download.-mainParsys-0001-downloadFile.html/Maintenance%20Tips-%20Baitcasting%20Reels%20(2%20pages).pdf poleca taki smar: http://www.tacklewarehouse.com/Shimano_Reel_Grease/descpage-SHRG.html Ja mam i też polecam. Poza tym jest rewelacyjny do kół zębatych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolo Opublikowano 5 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 To tutaj tych smarów jest trochę więcej: http://www.japantackle.com/Tuning_parts/Grease_Oil.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 5 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Ciekawe którego smaru DG.... jest odpowiednikiem ten z tackle...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolo Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 ACE-2 czyli DG04 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mekamil Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Szkoły są dwie, ja wyznaję tą, w której smaru się nie daje. Jedynie zwilżonym oliwką palcem przecieram podkładki (bardzo skąpo), żeby nie było efektu skokowego oddawania linki.Czasami podkładki warto przeszlifować papierem ściernym (drobnym). Jak się hamulec za dużo napracuje przy mocnym dokręceniu to się potrafią aż błyszczeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 borykałem się z tym trochę,kombinowałem i doszedłem do wniosku-nie smarować.wyjątkiem może być wykorzystywanie młynka [a raczej hamulca] do ciężkiej częstej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGizycki Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Super, wszystko już jest jasne. Wymienię tarcze na nowe. Dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iselim Opublikowano 9 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Witam1. Jeżeli nie smarujesz maszTarcie suche które występuje wtedy gdy między współpracującymi powierzchniami nie ma żadnych ciał obcych, np.: środka smarnego lub wody. Jest ono intensywne podczas ślizgania się materiałów chropowatych. Podczas tarcia suchego wydziela się duża ilość ciepła co powoduje spadek wytrzymałości oraz wzrost zużywania się części. Zużywanie elementów maszyn podczas tarcia suchego jest duże.2. Jeżeli smarujesz maszTarcie płynne które występuje wtedy, gdy powierzchnie tarcia są rozdzielone warstwą środka smarnego w postaci smaru, cieczy lub gazu. Wówczas tarcie zewnętrzne jest zamieniane na tarcie wewnętrzne czynnika smarnego. Siła tarcia płynnego zależy wyłącznie od właściwości środka smarnego, a nie od właściwości powierzchni współpracujących. Wartość współczynnika tarcia płynnego jest mała i zależy od grubości warstwy cieczy smarującej, jej lepkości oraz od prędkości względnej elementów trących. Zużywanie elementów maszyn podczas tarcia płynnego jest małe. Nie smaruj tarcie hamulca. Hamulec na multiplikatoru pracuje jak sprzęgło tarcie lub hamulec na samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piatras Opublikowano 11 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 no i poco ta dyskusja? Zobaczmy co czym gdzie i jak... , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 11 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 To już raczej to. 1:30 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piatras Opublikowano 13 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 No owszem, lozysk smarowacz i zebatki czyszczyc nietrzeba umiec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-PYTOON- Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zauważyłem, że jak nie smarowałem tarcz ciernych to masa brudu z nich dostawała się do kołowrotka. Teraz stosuje się to instrukcji firmy Shimano z prrzentpeanych filmów z wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczuply_maciek Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Tak patrzę na te filmy i wszystko mi pasuje, ale z jedną rzeczą się nie zgodzę. W jakiejś 35sek. drugiego filmu facet kręci przekładnią nie mając ośki szpuli przełożonej przez piniona. Można w ten sposób bardzo skutecznie uszkodzić zęby przekładni. Nie powinno się kręcić tym mechanizmem nie mając zapewnionej współosiowości obu kół zębatych. W tym przypadku jakoś shimano nie popisało się fachowością. Znam 2 przypadki (na szczęście nie swoje) w których kręcenie przekładnią doprowadziło do uszkodzenia zębów a właściwie ewolwenty zęba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.