Skocz do zawartości

Certate HC - mała podkladka HELP ???


fedx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich majsterkowiczów,

 

mam taką prośbę i pytanie - czy ktoś mógłby mnie oświecić gdzie powinna znajdować się ta malutka płaska podkładka w Certate HC 3000 którą zaznaczyłem na zdjęciu (fotka zapożyczona z sieci). Podczas mojego pierwszego serwisu w/w kołowrotka (dodać trzeba że dość nieudolnego) polegającego jedynie na zdjęciu obudowy bez wyjmowania koła przekładni itd (właściwie to jedynie zajrzałem do młynka) przy zamykaniu go zauważyłem ową podkładkę luzem na kole zębatym mimośrodu.

Znajomy powiedział mi że to jest podkładka na pod tylną śrubę obudowy ale na schemacie nic takiego nie widnieje. Czy ktoś wie gdzie poprawnie powinienem umieścić tę część.

post-47221-0-40919300-1359295172_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, co zakreślono na zdjęciu w pierwszym poście wygląda na podkładkę umieszczaną między półowkami obudowy w miejscu jej skręcania; tych podkładek nie ma na schemacie, w poszczególnych egzemplarzach bywają stosowane w zależności od potrzeby.

Edytowane przez chub norris
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też ona wypadła po zdjęciu bocznego panelu i  myślę że powinna być własnie pod tylną śrubkę.W żadnym schemacie jej nie znalazlem ale może któryś z kolegów wie na 100% i to potwierdzi.O jeden juz potwierdził  :) pzdr

Edytowane przez maicke82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie przegapiles obecnosci pozostalych podkladek tego typu to znaczy ze masz tylko jedna.
Ich nie ma na schemacie bo nie w kazdym kolowrotku sa, a nie w kazdym wystepuje ich tyle samo.

Do rzeczy.
Jest tak jak pisze @Chub. To sa podkladki miedzy polowki obudowy. Taka mikro regulacja w zakresie docisniecia mechanizmow do siebie (obudowa jak wiemy jest dla nich rama).

Podczas montazu sprawdz jak spasowuje sie obudowa w zaleznosci od umiejscowienia tej podkladki na jednej z trzech dziurek do srub obudowy. Jesli jest jedna to rzadko kiedy byla na tylnej srubce obudowy. Raczej stawialbym na przednia i to ta dolna. Ale wyprobuj to podczas skrecania kolowrotka. Za kazdym jak skrecisz a jeszcze nie zalozysz rotora wkrec korbke i zobacz jak pracuje caly mechanizm. I tak metoda prob i bledow dojdziesz gdzie powinna byc ta podkladeczka by mechanizm kolowrotka najrowniej pracowal. Masz tylko 3 wariatny wiec zajmie to kilka minut.

 

Dodam ze w otwieranych przeze mnie Daiwach widywalem od 0 do 3 takich podkladek. Jesli sie otwiera jakas Daiwe pierwszy raz to warto pamietac o ich mozliwej  obecnosci - bo zwykle po zdjeciu wieka obudowy leza sobie luzno na gniazdach srubek, lub schodza razem z wiekiem i sa do niego przyklejone na resztkach smaru.

 

Pozdrawiam


Guzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Te malutkie podkładeczki z otworem o średnicy ok.3mm są stosowane pod pokrywą korpusu w miejscu przykręcania śrub celem wyrównania 

płaszczyzn.

Jest to wyliczane u producenta.  Najczęściej jest jedna na tylnej śrubie,ale często występuje też druga na górnej.

Natomiast na dolnej jeszcze nie spotkałem. Jest to bardzo ważne aby zachować wspóliniowośc.

Mierzyłem takie podkładki,ich grubośc to najczęściej 0,1 mm.

 

Rzeczywiście na schematach te pokładeczki nie są uwidocznione.

 

Pozdrawiam

Józef Lesniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Te malutkie podkładeczki z otworem o średnicy ok.3mm są stosowane pod pokrywą korpusu w miejscu przykręcania śrub celem wyrównania 

płaszczyzn.

Jest to wyliczane u producenta.  Najczęściej jest jedna na tylnej śrubie,ale często występuje też druga na górnej.

Natomiast na dolnej jeszcze nie spotkałem. Jest to bardzo ważne aby zachować wspóliniowośc.

Mierzyłem takie podkładki,ich grubośc to najczęściej 0,1 mm.

 

Rzeczywiście na schematach te pokładeczki nie są uwidocznione.

 

Pozdrawiam

Józef Lesniak

 

Witam, czyli co partia kolowrotkow (albo model) to inne umiejscowienie sie zdaza.

Ja w Certate HC (swoich i kolegow) wlasnie widywalem na przedniej dolnej, ewentualnie gornej.

Jak byla jedna to jeszcze na tylniej nie spotkalem (otwieralem moze z 8 Certate HC).

W swoich 2500 R mam po dwie.

W Morethanie mam trzy.

Edytowane przez Guzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz poważnie, bo czasem sobie tutaj żartujemy.

Zarówno @Guzu, @Leśniak jak i ja wskazaliśmy, skąd szukającemu pomocy koledze najprawdopodobniej wypadła feralna podkładka.

Wszyscy z wyżej wymienionych mieli niejedną HC na warsztacie.

Ty nie miałeś żadnej, natomiast Twój szampański humor nakazuje Ci oznajmić: "Na 100-wę podkładka przychodzi pod dekielek dupki".

Samopoczucie poprawiłoby mi, gdybym wiedział, po co to robisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samopoczucie poprawiłoby mi, gdybym wiedział, po co to robisz...

No i Ci nie poprawię samopoczucia.Przez analogię wywnioskowałem że owa podkładka pochodzi z panelu, ponieważ przy rozbieraniu daiw zawsze tam występuje pod warunkiem, że nie została zgubiona.Wczoraj rozbierałem emblema i miał, tydzień temu esmeralda, infinity i też były.Nie pisałego ze złośliwości czy innych pobudek, a po Tobie widzę, że masz faktycznie chyba kiepskie samopoczucie dzisiaj, więc musisz poradzić sobie sam.

Edytowane przez Jozi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czyli co partia kolowrotkow (albo model) to inne umiejscowienie sie zdaza.

Ja w Certate HC (swoich i kolegow) wlasnie widywalem na przedniej dolnej, ewentualnie gornej.

Jak byla jedna to jeszcze na tylniej nie spotkalem (otwieralem moze z 8 Certate HC).

W swoich 2500 R mam po dwie.

W Morethanie mam trzy.

 

 

Nie wie gdzie idzie jedna podkładka.Na 100-wę podkładka przychodzi pod dekielek dupki.Jak mu zostało więej to nie wiem gdzie przychodzą

 

Panie Danielu i tak chyba rzeczywiście jast. Rozkręciłem może z setkę takich kołowrotków,ale na trzy jeszcze nie trafiłem.Z czasem może :) .

Tak przy okazji dla tego co ma kłopot -  proszę założyc samą pokrywkę na obudowę bez przykręcania, bez przekładni i przytrzymać osiowo w miejscu gdzie przykręcamy korbę i popatrzec sobie na szczeliny w miejscu gdzie mamy śrubki. Ja to robię za pomocą lupy.

Jeżeli jast mała szczelinka to tam należy umiejscowic podkładeczkę.Można to robić eksperymentalnie wkładając w szczelinkę ów podkładkę.

 

Jozi na 100-wę podkładka przychodzi pod dupkę,ale jest z plastyku i trochę większa,a te o których mowa sa metalowe.

 

Pozdrawiam 

Józef Lesniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jozi na 100-wę podkładka przychodzi pod dupkę,ale jest z plastyku i trochę większa,a te o których mowa sa metalowe.

 

Pozdrawiam 

Józef Lesniak

Panie Józiu ostatnio rozbierałem bodajże esmeraldę i miała cienką metalową pod panelem  :) .Już nie wiem z tego nic, może wkładają jakie mają?Raczej w HC powinno być tak jak Pan mówi.

Edytowane przez Jozi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za merytoryczną i szybką pomoc.

 

Po zdjęciu połówki obudowy i zajrzeniu do bebeszków zauważyłem ową podkładkę leżącą na kole mimośrodu, stąd moje przypuszczenie że o ile pochodzi ona spod śrub łączących obudowę to powinna być spod tylnej śruby, wydaje mi się że nie był bym aż tak nie uważny aby np. na śrubokręcie przenieść ją z okolic rotora na bebeszki.

 

Czy umiejscowienie tej podkładki może mieć istotny i odczuwalny wpływ na pracę mechanizmu ? Tzn czy zmieniając jej położenie powinienem odczuwać zwiększoną lub zmniejszoną kulturę pracy przekładni w moim HC ? A jeśli tak to czy można dokonywać takiej regulacji czy jednak zawsze położenie tej podkładki winno być zgodne z pierwotnym montażem producenta ?

 

Swoją drogą to dość ciekawa sprawa że te podkładki nie znajdują się na schemacie, domyślam się że wynika to z tego że dodawane są na etapie "postprodukcji" kołowrotka i tak jak pisaliście ich ilość waha się od 0 do 3. Ciekawe zatem czy Daiwa w ten sposób niweluje jakieś niedokładności które pojawiają się w czasie produkcji, czy jest to może wyraz najwyższej dbałość o dokładność i dążenie do absolutnej doskonałości. Zakładam że proces dokładania tych podkładek jest jednym z ostatnich etapów produkcji i nie jest zabiegiem seryjnym a dedykowanym do konkretnego egzemplarza być może w konsekwencji jakiegoś ostatniego etapu kontroli jakości. Czy w wysokich modelach Shimano też zdarzają się tego typu podkładki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkalem nigdy w Shimano podkladek tego typu.

Ale za to w Shimano można łatwo zgubić przy rozkręcaniu kołowrotka - nakrętki , bo one są  umieszczone w tych samych miejscach co te podkładki( oczywiście tylko w niektórych modelach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

mam jeszcze pytanko takie jak w poprzednim poście, w związku z tym je ponawiam :)

 

Czy umiejscowienie tej podkładki może mieć istotny i odczuwalny wpływ na pracę mechanizmu ? Tzn czy zmieniając jej położenie powinienem odczuwać zwiększoną lub zmniejszoną kulturę pracy przekładni w moim HC ? A jeśli tak to czy można dokonywać takiej regulacji czy jednak zawsze położenie tej podkładki winno być zgodne z pierwotnym montażem producenta ?

 

Zależy mi szczególnie na opinii osób które majstrowały przy HC lub bliźniaczych modelach (guzu, chub norris, Leśniak, maicke82, wszyscy inni którzy nie zabierali głosu w wątku a mają doświadczenie w tej materii oczywiście też są proszeni o głos :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...