Skocz do zawartości

klej termiczny do przelotek


robas

Rekomendowane odpowiedzi

zabrałem się za przeróbkę kija w przelotki  KR  , i przy moich paluchach za chiny nie dawałem rady przy montażu małych 4,5 , wiec przykleiłem je do blanku klejem termicznym w bardzo małej ilości ,tak aby tylko sie delikatnie trzymała na czas montażu omotki , i teraz moje pytanie ,  czy klej ten nie wejdzie w reakcję z lakierem przy lakierowaniu ? klej to pałeczka przezroczysta którą się używa do klejarek elektrycznych  , lakier dwuskładnikowy lite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy montażu  skłaniałbym się w stronę taśmy klejącej lub kawałków tulejki gumowej. Termik  nie jest w stanie zapewnić odpowiedniej wytrzymałości, poza tym blokuje dostęp lakieru pod stopę przelotki.

O reakcję możesz być spokojny- nic się nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam. Skoro Flexcoat ma w swojej ofercie taki klej to chyba dla dobra rodbuilderów a nie na ich niekorzyść ? Nie wyobrażam sobie przelotek jednostopkowych, które by nie były złapane na klej. Klej do przelotek z Flexcoata czy zwykły klej o którym piszesz nie wejdzie w rzadną reakcję.

 

pozdrawiam Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam. Skoro Flexcoat ma w swojej ofercie taki klej to chyba dla dobra rodbuilderów a nie na ich niekorzyść ? Nie wyobrażam sobie przelotek jednostopkowych, które by nie były złapane na klej. Klej do przelotek z Flexcoata czy zwykły klej o którym piszesz nie wejdzie w rzadną reakcję.

 

pozdrawiam Maciek

@ maćku jest to odrobinę trudniejsze aczkolwiek wykonalne.

Mimo wszystko wolę miec pewnośc i termika nie stosuję.  Swoją droga ciekawy jestem jak z tematem radzą sobie inni zbrojący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klej jest tylko w minimalnej ilości tylko tyle aby przytrzymać przelotkę , po montażu omotki , można bez problemu korygować ustawienie , chodziło mi tylko o to czy nie wejdzie w reakcje chemiczna z lakierem  , a juz z odpowiedzi widzę że nie , więc moje obawy juz wyjaśniliście :)

dzięki  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej na pewno nie wejdzie przecież wielu monterów używa go do wklejania TipTpoów. Godgny polecenia sposób to jak już napomknął Ark70 oraz Dąbek111 (w innym wątku) jest wentyl rowerowy a właściwie pocięte małe pierścionki, trzymają przelotkę i dają  korygować jej położenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły wentyl? Przecie to nie uchodzi w tak szlachetnym zajęciu jakim jest rodbuilding. Jak ktoś ma w planie kręcić więcej w Stanach są dostępne pierścionki silikonowe o bodajże trzech różnych średnicach. Biorąc pod uwagę rozciągliwość to obsługują średnice od wykałaczek do pni dębowych. Spora wytrzymałosć, łowiłem i holowałem kijami z tak umocowanymi przelotkami.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj żona przyłapała mnie w piwnicy ,jak wykręcałem wentyl z roweru córki :blink:  :ph34r: Zszedłem na chwilę po grzybki,więc przylazła podejrzliwa ,co tak długo.Pokiwała głową z politowaniem,no co przeciesz oddam do wiosny :rolleyes:  :D

Dziecku rower zepsuł :lol: .Wiesz zasadniczo koło nie powinno długo stać na kapciu bo to źle wpływa na dętkę.Postaraj się założyć i napompować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ maćku jest to odrobinę trudniejsze aczkolwiek wykonalne.

Mimo wszystko wolę miec pewnośc i termika nie stosuję.  Swoją droga ciekawy jestem jak z tematem radzą sobie inni zbrojący?

 

Ja nie kleję. Do 5,5 włącznie - nie wydaje mi się to konieczne, ale może pomaga? Natomiast montaż wszystkiego od 5 - 4,5 w dół jest problematyczny... - pewnie spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wdałem się w rozmowę z Danielem z Xrods na temat klejenia przelotek i w większości swoich konsturkcji też używał kleju. Natomiast miałem do naprawy wędkę wykonaną przez kolegę Banachowskiego St.Croix Elite na recoilach i tam kleju nie spotkałem. Na kijach seryjnych St. Croix mam wrażenie, że zależy to od rocznika. Naprawiałem Avida do 1/2oz bez technologii IPC i tam odnoszę wrażenie, że klej był. Natomiast ostatnio robiłem naprawę Avida 66HF już w IPC i nie miał kleju. Powodem naprawy tego drugiego była ruszająca się przelotka. Właściciel Elitki i ostatniego Avida może się o tym wypowiedzieć, bo jest na tym forum :-) Mając za sobą niewiele rodbuildingowego stażu ciężko jest mi wyrokować, ale jakoś odnoszę wrażenie, że jeśli ktoś wymyślił tą technologię to ma ona czemuś służyć. Przy ciężkich badylach nie wykorzystujących underwrap'a klejenie przelotek może służyć jako ochrona dla blanku przed uszkodzeniem przez stopkę przelotki. Jak mówią Angole: Correct me if I'm wrong :-) 

 

pozdro Maciek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 że jeśli ktoś wymyślił tą technologię to ma ona czemuś służyć. Przy ciężkich badylach nie wykorzystujących underwrap'a klejenie przelotek może służyć jako ochrona dla blanku przed uszkodzeniem przez stopkę przelotki.

pozdro Maciek 

1. może służyć np. głównie wygodzie montującego :)

2. jedno i drugie - dyskusyjne; ale żeby nie było - sam w najcięższych kijach daję underwrap ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...