Skocz do zawartości

przedni czy tylni?


klubklen

Rekomendowane odpowiedzi

jajakub. ja nie powiedzialem ze te z tylnym sa gorsze. chodzi mi o to ze dosc duza srednica podkladek ulatwia niejako wykonanie bardziej precyzyjnego hamulca. a czy producent czy projektant z tego korzysta to inna brocha.... generalnie mozna zrobic i precyzyjny tylny. ale jest to troche drozsza zabawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mifku a ja nie twierdzę że tylne sa leprze.

Myślę że to zależy tak jak powiedzialeś od wykonania.

W tańszych kołowrotkach faktycznie jest różnica w precyzji na korzyść przednich, ale już w droższych tej róznicy nie widać.

Ja osobiście wolę tylny, bo jest dla mnie wygodniejszy w użyciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, sorry jestem gaduła, więc dodam swoje trzy grosze. Niewątpliwie @mifek ma rację, trzeba jednak dodać, że przednie hamulce są bardziej podatne na zanieczyszczenia i o tym trzeba

pamiętać. Jednak ich konstrukcja, to o czym pisał @mifek pozwala na większą precyzję działania, a raczej ją determinuje.

Największą przewagę hamulce przednie nad tylnymi mają w bezwładności zadziałania, co łatwo sprawdzić, szczególnie używając żyłek o małej średnicy, tak 0.14 i w dół.

Pozdrowienia Jachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mifku a ja nie twierdzę że tylne sa leprze.

Myślę że to zależy tak jak powiedzialeś od wykonania.

W tańszych kołowrotkach faktycznie jest różnica w precyzji na korzyść przednich, ale już w droższych tej róznicy nie widać.

Ja osobiście wolę tylny, bo jest dla mnie wygodniejszy w użyciu

 

 

 

ja tam wole taki gwiazdowe... w boku w rączce... <_< <_< <_< <_< <_<

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dodatkuwym atutem front draga jest to ,że takie kołowrotki są optycznie mniejsze i lżejsze niź ich bracia z tylnym hamulcem. Brak wystającej regulacji z tyłu sprawia również , że rzadziej potrafią się zaczepić o odstające kieszenie okrycia wierzcniego. Tylni owszem jest wygoidniejszy w użyciu ale tylko gdy ma hamulec walki. Jeżeli nie to moim zdaniem nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Cóż możnaby powiedzieć, że tyle zdań ilu wędkarzy, w tym wypadku zdania dzielą się na dwa

jak w tytule. A tak poważnie, faktem jest jak już pisałem, że przedni hamulec jest bardziej precyzyjny, ale w działaniu, bo jego budowa jest prostsza niż dobrego hamulca

tylnego. Trzeba pamiętać, że pierwsze kołowrotki z tylnym hamulcem (jeśli się nie mylę)

to ABU Cardinale 77, 66 itd. Tylny hamulec aby był tak precyzyjny jak przedni wymaga

skomplikowanej budowy i może przyspożyć niemałych kłopotów jeśli go rozbierzemy i potem

składając nie zachowamy odpowiedniej kolejności montażu wszystkich jego płytek i tarczek.

Sam tego doświadczyłem, rozebranie z oczyszczeniem zajęło mi nie więcej jak 10min, ale

składałem to potem chyba z tydzien. :angry:

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja puki co używam tańszych kołowrotków i w moim przypadku,przy cenach do 250 złotych wyraźnie widać różnicę na korzyść przedniego hamulca.Mam dwa kołowrotki od mitchella z tej samej serii, jeden z przednim,drugi z tylnym hamulcem.Ten z przednim zdecydowanie lepiej się sprawuje,zwłaszcza w niższych temperaturach.A po za tym wygląda na mniejszego i osobiście kołowrotki o hamulcu przednim wydają mi się ładniejsze :D ale jak już zostało powiedziane,to kwestia gustu i przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sprawdzianem hamulca przy zakupie kołowrotka jest nawiniecie na szpule trochę żyłki, wyregulować hamulec tak żeby linka pod ciężarem kołowrotka sie wysuwała i spuścić kołowrotek na napiętej lince. Na kiepskim hamulcu będą skoki, na dobrym kołowrotek zjedzie płynnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sprawdzianem hamulca przy zakupie kołowrotka jest nawiniecie na szpule trochę żyłki, wyregulować hamulec tak żeby linka pod ciężarem kołowrotka sie wysuwała i spuścić kołowrotek na napiętej lince. Na kiepskim hamulcu będą skoki, na dobrym kołowrotek zjedzie płynnie

 

tak jest i ten test sprawdza się w 100% :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sprawdzianem hamulca przy zakupie kołowrotka jest nawiniecie na szpule trochę żyłki, wyregulować hamulec tak żeby linka pod ciężarem kołowrotka sie wysuwała i spuścić kołowrotek na napiętej lince. Na kiepskim hamulcu będą skoki, na dobrym kołowrotek zjedzie płynnie

 

tak jest i ten test sprawdza się w 100% :D

 

 

Dokladnie,trzeba zrobic taki test przed kazdym zakupem kolowrotka.Ja osobiscie jestem fanem przedniego hamulca :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

łowie już kołowrotkami 15 lat i żadnego chamulca nieuszkodziłem jedynie co to w starszych modelach pękały sprężyny w kabłąkach,niekturzy nie wiedzą do czego służy chamulec i kołowrotek?

Tekst tygodnia ;)

Edytowane przez tost
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łowie już kołowrotkami 15 lat i żadnego chamulca nieuszkodziłem jedynie co to w starszych modelach pękały sprężyny w kabłąkach,niekturzy nie wiedzą do czego służy chamulec i kołowrotek?

Po tym poście to jedynie widać, że niektórzy nie wiedzą do czego służy słownik ortograficzny. Niech ktoś poprawi, bo aż rażą te byki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...