intoxication Opublikowano 13 Czerwca 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 Już wysłałem do serwisu także nie mam jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boskimarian Opublikowano 17 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 (edytowane) A ja mam pytanie odnośnie odprysków farby na ramkach fuji alconite. Kupiłem kiedyś fajny kij sandaczowy lecz uzywke i na ramkach są odpryski. W niczym to nie przeszkadza, ale chciałbym żeby wizualnie wedka się prezentowała. Macie jakieś sprawdzone sposoby na malowanie ramek, jaką farba żeby wyglądało na oryginalne malowanie, jaką technika żeby nie pomalowac pierścieni lub może całkiem coś innego, może jest jakaś farba w markerze lub coś podobnego żeby warstwa była jak najcieńsza. Pomocy[emoji3][emoji3] Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka Edytowane 17 Lutego 2023 przez boskimarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetika16 Opublikowano 17 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 A ja mam pytanie odnośnie odprysków farby na ramkach fuji alconite. Kupiłem kiedyś fajny kij sandaczowy lecz uzywke i na ramkach są odpryski. W niczym to nie przeszkadza, ale chciałbym żeby wizualnie wedka się prezentowała. Macie jakieś sprawdzone sposoby na malowanie ramek, jaką farba żeby wyglądało na oryginalne malowanie, jaką technika żeby nie pomalowac pierścieni lub może całkiem coś innego, może jest jakaś farba w markerze lub coś podobnego żeby warstwa była jak najcieńsza. Pomocy[emoji3][emoji3] Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu TapatalkaZapewne chodzi i czarne ramki . Są w sprzedaży markery z „farbą” w środku . Myśle ze się sprawdza idealnie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusszr Opublikowano 17 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 W samochodowych warsztatach lakierniczych mają zaprawki do drobnych napraw lakierniczych. Kropelkę odpowiedniego lakieru dostaniesz pewnie za darmo, ewentualnie flaszkę piwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anhon Opublikowano 8 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2024 Tak czytam z podziwem wszystkie propozycje i myślę, że fizyka może dopomóc. Przelotka ma metalową obudowę i pierścień ceramiczny w środku. Wydaje się, że pierścień jest zbyt duży na to aby wcisnąć go w ramkę. Przy próbie siłowej może okazać się, że rozsypie się. Jest bardzo twardy, ale też i kruchy. Metal pod wpływem temperatury rozszerza się. Należy podgrzać ramkę - oczywiście po uprzednim zdjęciu jej z wędki. Ceramikę ułożyć na drewienku i rozszerzoną ramkę nałożyć na pierścień. Docisnąć drewnem równo i poczekać aż ostygnie. Absolutnie nie chłodzić. Tempera podgrzania taka, aby pierścień rozszerzył się. Dla niektórych ramek będzie to wrząca woda dla innych wrzący olej. Pierścienie każdego rodzaju do kupienia w Aliexpress za bardzo niewielkie pieniądze. Dla wędek teleskopowych problem jest taki, że trzeba zdejmować wszystkie przelotki od góry aż do uszkodzonej. Zdejmuje się poprzez podgrzanie do zmiękczenia żywicy mocującej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetika16 Opublikowano 8 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2024 (edytowane) ściągając już przelotke z wędki to wg mnie szkoda kombinować i założyć nową mając pewność że nie wypadnie zaraz znowu ring. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 8 Maja 2024 przez Tomasz eS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusszr Opublikowano 8 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2024 Ostatnio zakupiłem dwa nowe wędziska morskie Penn Regiment Uptide za psi grosz. Miały po dwa uszkodzone pierścienie w przelotkach. Na Aliexpres są faktycznie przelotki za małe pieniądze. Znalazłem idealny wymiar zewnętrzny, ale już wewnętrzy mi nie pasował. Pierścienie były za grube. Na allegro (Troć szczecin) kupiłem idealne. Dorobiłem sobie praskę ściskającą - śruba, nakrętka, podkładki. Trochę przezroczystego poxicolu, czarnego lakieru do paznokci i nie ma śladu po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 8 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2024 Bez grzania i ściągania przelotki z kija? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusszr Opublikowano 9 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2024 Bez grzania i ściągania przelotki z kija?Oczywiście. Dwa, czy trzy lata temu w ten sam sposób naprawiłem morskiego Fladena. Różnica była taka, że wtedy wykorzystałem zamiast wspomnianej praski, kombinerki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 10 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2024 Ok. Trzeba będzie sprawdzić czy zda egzamin. Pomysł dobry (nie kombinerki!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusszr Opublikowano 10 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2024 Ok. Trzeba będzie sprawdzić czy zda egzamin. Pomysł dobry (nie kombinerki!).Z kombinerkami sprawa wygląda tak, że nadają się do wymiany małych pierścieni i muszą mieć równoległe szczęki. Równoległe są w tych zagiętych o 90stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 11 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2024 Tak się domyśliłem że zwykle „kombi” nie będzie. Coś bardziej tylu „żabka”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RBTS Opublikowano 11 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2024 Podgrzewanie ramek i osadzanie w nich na silny wcisk pierścieni może doprowadzić do ich pękania pod wpływem stałych naprężeń lub nawet lekkiego uderzenia w pierścień. Dopasowanie do ramki zbyt dużego pierścienia lepiej przeprowadzić szlifując jego zewnętrzną średnicę (papier ścierny SIC 600-1000) lub lekko wybrać precyzyjnym pilnikiem materiał ramki. Pierścień powinien mieć pasowanie na bardzo lekki wcisk, tak by można go było osadzić bez problemu palcami. Najlepiej wkleić go żywicą epoksydową z utwardzaczem elastycznym. np Epidian 5 i utwardzacz PAC. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusszr Opublikowano 11 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2024 Tak się domyśliłem że zwykle „kombi” nie będzie. Coś bardziej tylu „żabka”. Szczypce do pierścieni segera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 11 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2024 Dopasowanie przez szlifowanie. Też nie pomyślałem nad tym. Papier ścierny powinien dać radę. Chyba SIC mie musi na nim pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusszr Opublikowano 12 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2024 Wybaczcie, ale jak czytam te herezje, to aż mną trzęsie.Wymieniałem m.innymi duże (prowadzące) dwie w kijach Penn Regiment Uptide. Żadnego szlifowania. Wymiary pierścieni są znormalizowane z dokładnością do setnej części mm. Oczywiście tutaj praska śrubowa miała zastosowanie. Z jednej strony musi być dopasowana podkładka. Dopasowana, jeżeli przelotki są dwustopkowe, to trzeba odpowiednio dopasować podkładkę, aby przylegała jak największą powierzchnią do przelotki( "od tyłu"). Drugiej podkładki, tej która dociska pierścień nie trzeba dopasowywać. Jeżeli nacisk na pierścień przelotki i jej obudowę będzie równomierny, to nic nie ma prawa pęknąć. Betonowe kręgi z których budujemy studnie, kolektory sanitarne, są bardzo kruche. Równomierny nacisk gruntu nie niszczy ich. Tak samo jest z przelotkami. Podkreślam-równomierny nacisk przy ich wciskaniu. Małe przelotki(pierścienie) czyli te poniżej 8mm średnicy wciskałem szczypcami o równoległych szczękach. Nie wszyscy nimi dysponują, to można również praską śrubową.Dla zwolenników szlifowania życzę powodzenia, szczególnie aby udało im się zachować jednolitą grubość ścianki na całym obwodzie. Przelotki kupowane na aliexpress są mniej podatne na pęknięcia, bo są masywniejsze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RBTS Opublikowano 12 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2024 Dopasowanie przez szlifowanie. Też nie pomyślałem nad tym. Papier ścierny powinien dać radę. Chyba SIC mie musi na nim pisać. NIe, ale SIC (zazwyczaj czarny) jest twardszy od elektrokorundu (brązowego, niebieskiego). Wybaczcie, ale jak czytam te herezje, to aż mną trzęsie.Wymieniałem m.innymi duże (prowadzące) dwie w kijach Penn Regiment Uptide. Żadnego szlifowania. Wymiary pierścieni są znormalizowane z dokładnością do setnej części mm. Oczywiście tutaj praska śrubowa miała zastosowanie. Z jednej strony musi być dopasowana podkładka. Dopasowana, jeżeli przelotki są dwustopkowe, to trzeba odpowiednio dopasować podkładkę, aby przylegała jak największą powierzchnią do przelotki( "od tyłu"). Drugiej podkładki, tej która dociska pierścień nie trzeba dopasowywać. Jeżeli nacisk na pierścień przelotki i jej obudowę będzie równomierny, to nic nie ma prawa pęknąć. Betonowe kręgi z których budujemy studnie, kolektory sanitarne, są bardzo kruche. Równomierny nacisk gruntu nie niszczy ich. Tak samo jest z przelotkami. Podkreślam-równomierny nacisk przy ich wciskaniu. Małe przelotki(pierścienie) czyli te poniżej 8mm średnicy wciskałem szczypcami o równoległych szczękach. Nie wszyscy nimi dysponują, to można również praską śrubową.Dla zwolenników szlifowania życzę powodzenia, szczególnie aby udało im się zachować jednolitą grubość ścianki na całym obwodzie. Przelotki kupowane na aliexpress są mniej podatne na pęknięcia, bo są masywniejsze. Te które wymieniałem niestety nie były znormalizowane tzn. może miały być, ale nie trzymały wymiaru. To samo może dotyczyć ramek różnych producentów. Przy małych pierścieniach castingowych różnice wymiaru przekraczały czasem nieznacznie 0,1mm. Wciskanie na siłę w takim przypadku niechybnie doprowadziłoby do pęknięcia pierścienia. Jego zeszlifowanie nie stanowi żadnego problemu. Nawet jeśli zgubimy centryczność o kilka setnych milimetra nie będzie to miało żadnego praktycznego znaczenia.Pierścień osadzony w stałym naprężeniu w ramce, jest bardziej podatny na pęknięcie, chociażby podczas przypadkowego uderzenia w ramkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.