Skocz do zawartości

Ostatni Mohikanin


Gumofilc

Rekomendowane odpowiedzi

uważam, że poruszanie tematu castingu w wątkach Gumofilca jest po prostu zwykłym świństwem

 

A gadajcie sobie, jezeli cos pomaga albo nie przeszkadza w zlowieniu ryby to ja nie mam nic do tego...

 

Gorzej jakby rozgorzala taka dyskusja, jak na forum glownym (o tematach niby C&R)

Tutaj moj apel - zastanowcie sie zanim cos zaczniecie pisac w tych watkach, mam wrazenie ze tym, kto ten watek podsyca kieruja niezupelnie te same cele, co np. mną.

 

I odnosnie tematu...scislej uzyciu zylki 016 do lowienia szcuplych...

Rozumiem, ze zostala uzyta przypadkowo....ja natomiast uzylem plecionki PP 8LB z premedytacja. Poza niemoznoscia rzucenia zylka ok. 0,25 niektorymi przynetami na odpowiednia odleglosc dochodza inne trudnosci, np. nienaturalnosc poruszania sie czy nieodpowiednia glebokosc pracy zwiaz. z oporami w wodzie.

 

Naprawde warto sprobowac jak to jest z ta plecionka (byle nie podrobą), ja ostatnio wyholowalem niezle drzewo i to na Wisle, z lodki.

Zastanawiajace dla niedowiarkow powinno tez byc to, ze zestaw wykazuje niedostatki wytrzymalosciowe ale glownie ma to miejsce w przypadku kotwic. Jak napisalem po wymianie na Owner serii 36 albo 41 niedostatek ten zniknie.

Ciekawe dlaczego tez nikt nie dyskutuje o najwiekszej chyba wadzie plecionki tj. o jej nieodpornosci na gwaltowne naprezenia np. przy okazji poteznego pobicia ryby.

Stad sie chyba m.in. wziely te trendy, prowadzace do potworych powrozow po kilkadziesiat LB...

 

Gumo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

....Ciekawe dlaczego tez nikt nie dyskutuje o najwiekszej chyba wadzie plecionki tj. o jej nieodpornosci na gwaltowne naprezenia np. przy okazji poteznego pobicia ryby.

 

...

 

Gumo

 

Bo w domyśle wszysscy zakładają, że hamulec w kołowrotku jest ustawiony poprawnie, wiec nagłe i silne szarpniecie nie spowoduje zerwania linki..

tak myślę... :unsure:

 

JW :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Gumo.

Jak możesz mówić, że nikt nie dyskutuje. To co napisałem w moim pierwszym poście jest właśnie głosem w tej dyskusji. @jerzy też

raczej nie zauważył. Cały czas podtrzymuję, że poza minimalną sztywnością plecionki (oczywiście cały czas mówimy o sytuacjach

ekstremalnych) trzeba też brać pod uwagę bezwładność zadziałania hamulca. O ile w przypadku żyłki nie jest ona tak

bardzo istotna, to przy zastosowaniu plecionki bardzo ważna. Brak rozciągliwości wymusza na hamulcu kołowrotka gotowość do

bezzwłocznego zadziałania, a to w wypadku kołowrotków o stałej

szpuli zapewniają jedynie produkty z najwyższej pólki w większości z przednim hamulcem, ale nie tylko. Natomiast multic

nawet pośledniejszy ma te zalety wpisane jakby w zasadę działania. To tyle.

Pozdrowienia Jachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i pozno sie robi ale nic nie widze w tym poscie, jesli chodzi o konkretna przyware plecionek, o ktorej wspomnialem...mniejsza o to...

 

Nie bede sie czepial..bezwladnosc kojarzy mi sie z ruszeniem z miejsca jakiejs duzej masy....ale kojarze o co Ci chodzi...

Nie rozumiem natomiast, jaka to taka straszna jest roznica i z czego to wynika, ze multik ma jakas wieksza bezzwlocznosc a st. szpula tylko w najdrozszych rozwiazaniach.

Tutaj szpula obraca sie po prostu w innej plaszzcyznie, mechanizm cierny jest rozwiazany w podobny sposob.

Jezeli zas zalozyc, ze drogie rozwiazania st. szpuli sa jakby lepsze pod tym wzgledem, to na jakiej zasadzie?

Jedyna przyczyna, dla ktorej mozna probowac bronic tej tezy, jest sposob przelozenia linki w inna plaszzcyzne przy nawijaniu/odwijaniu...

 

Gumo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę Gumo, że faktycznie późno się robi !

W tym co wcześniej napisałem generalnie chodzi o to, że przy zastosowaniu

plecionki multic wykazuje swoją wyższość nad kołowrotkami ze stałą szpulą.

Chodzi o to, że konstrukcja nawet pośledniejszego multica jest z zasady działania bardziej odporna na gwałtowne zmiany obciążenia hamulca. I tylko

kołowrotki o stałej szpuli z najwyższej pólki, njczęściej z przednim hamulcem

potrafią sprostać takim wyzwaniom. Myślę, że teraz wyraziłem się jasno.

Pozdrowienia Jachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Gumo.

Chcę wjaśnić jednoznacznie o co mi chodziło.

Uważam, że każdy multic nawet pośledniejszy ma przewagę nad kołowrotkiem o stałej szpuli właśnie w kwestii wspomnianej

bezwładności zadziałania hamulca, jedynie kołowrotki o stałej

szpuli z najwyższej półki (najczęściej z przednim hamulcem ale

nie tylko) mogą się z multicami równać. I tylko oto mi chodziło.

Pozdrowienia Jachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, z kolei, zeby dokladnie Ci wytlumaczyc o co mnie chodzi, musialbym wkleic rysunki...

Reasumujac, to, co mowisz nie schodzi sie z tym, co ja mowie.

I niech tak zostanie, bedzie okazja to sie kiedys o tym pogada, ale moze bardziej to pasuje do kacika rodbuildera...

 

Pozdro

Gumo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...