Skocz do zawartości

Siła hamulca multiplikatora.


Nizdęb

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem podobnie w curado 201e7 i nie wydaje mi się aby to przeszkadzało

w łowieniu. Jednak jeżeli wcześniej tego nie było to może należy jeszcze raz rozłożyć i złożyć z uwzględnieniem

schematu.

pozdro,

ZH

 

Już to zrobiłem. Zastanawiam się czy aby na pewno tego luzu nie było skoro wszystko wydaje się OK? Tyle że z drugiej strony skoro teraz to zauważyłem to zauważyłbym i wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie nie wiem czy ten luz byl, czy go nie bylo, jezeli dobrze przeczytalem, to wlasciciel sam tego na 100% nie jet pewien :)  nie jestem tez tak calkiem przekonany, ze w obecnych czasach back play jest zawsze mikro, i ze w 'pawloskiej' przeszlosci byl bardzo maxi (nota bene, do dzis buduje sie kolowrotki z pawlem, niektore z nich to high grade tackle za kilkaset $), ale to inna historia, wrocmy do problemu back play  :)  z mojego doswiadczenia wynika, ze back play moze byc wyraznie widoczny, nawet w nowszych konstrukcjach, z oporowkami nowej generacji i rezultuje nie tylko z samej oporowki, cala konstrukcja ma wplyw na jego obecnosc czy tez powstawanie, wine za to nieporozumienie biore na siebie, wyrazilem sie niezbyt precyzyjnie, piszac, ze oporowka ma back play, mea culpa :) i jeszcze kilka ostatnich slow zwiazanych z tematem watku, nie trzymalem obecnego zrodla troski w rekach i nie potrafie czytac z fusow, dlatego tez nie postawie diagnozy na odleglosc ... nie jestem harry z tybetu  ^_^  jedyne co moge, to podac wlasne doswiadczenia, ktore mozna wziasc pod uwage i sprawdzic, lub nie  :) 

 

przy okazji jeszcze jedna rada, tez z wlasnego doswiadczenia, zawsze sprawdza sie tylko jedna rzecz na raz, nie dwie i nie trzy, wtedy jest bardzo latwo przeanalizowac i zlokalizowac co bylo przyczyna problemow  :)  przepraszam, za tzw. profesorskie oko :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

"Wsadź" 47 w 53 i sprawdź, czy ma ten luz. IMHO powinien kręcić się na sucho tylko do przodu. Jeszcze jedno IMHO - ten luz może być spowodowany luzami pomiędzy 47 i 46 (ząbki siedzią ciasno ?) - sprawdź.

Pozdro

Robert

 

53 opisane jest jako "crank shaft ball bearing" i kręci się w obie strony. W tej sytuacji to pewnie nie jest oporówka (jeśli do tego zmierzałeś). Ale 47 "one way clutch sleeve", tu może być coś na rzeczy...

 

osobiscie nie wiem czy ten luz byl, czy go nie bylo, jezeli dobrze przeczytalem, to wlasciciel sam tego na 100% nie jet pewien :)  nie jestem tez tak calkiem przekonany, ze w obecnych czasach back play jest zawsze mikro, i ze w 'pawloskiej' przeszlosci byl bardzo maxi (nota bene, do dzis buduje sie kolowrotki z pawlem, niektore z nich to high grade tackle za kilkaset $), ale to inna historia, wrocmy do problemu back play  :)  z mojego doswiadczenia wynika, ze back play moze byc wyraznie widoczny, nawet w nowszych konstrukcjach, z oporowkami nowej generacji i rezultuje nie tylko z samej oporowki, cala konstrukcja ma wplyw na jego obecnosc czy tez powstawanie, wine za to nieporozumienie biore na siebie, wyrazilem sie niezbyt precyzyjnie, piszac, ze oporowka ma back play, mea culpa :) i jeszcze kilka ostatnich slow zwiazanych z tematem watku, nie trzymalem obecnego zrodla troski w rekach i nie potrafie czytac z fusow, dlatego tez nie postawie diagnozy na odleglosc ... nie jestem harry z tybetu  ^_^  jedyne co moge, to podac wlasne doswiadczenia, ktore mozna wziasc pod uwage i sprawdzic, lub nie  :)

 

przy okazji jeszcze jedna rada, tez z wlasnego doswiadczenia, zawsze sprawdza sie tylko jedna rzecz na raz, nie dwie i nie trzy, wtedy jest bardzo latwo przeanalizowac i zlokalizowac co bylo przyczyna problemow  :)  przepraszam, za tzw. profesorskie oko :)

 

 

Nie wiem co powiedzieć, w zasadzie wystarczy tylko rzucić okiem na Twoje wypowiedzi żeby wyczuć bardzo dużą wiedzę, tym bardziej jestem wdzięczny za chęć pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można to podepne się pod ten temat

Panowie mam pytanie odnośnie hamulca w curado 101d.Jakiś czas temu serwisowałem go i zauważyłem że po serwisie hamulec szarpie,zresztą przed też troche szarpał ale teraz jak by troche więcej.Wiem że są ponoć dwie szkoły,jedni radzą smarować a dródzy że przeszlifować papierkiem.Ja wybrałem tą pierwszą :)

I teraz mam pytanie, wskażcie prosze na schemacie które elementy i z której strony smarować :rolleyes:

Czy el.1214 też smarować z obu stron?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nizdeb
nie chcialbym byc zle zrozumianym, dlatego szybko dopisze kilka slow ... pamietam jak dzis, kiedy poszedlem nad wode, z pachnacym sklepem, C4 5601 i wszystko bylo cacy ... po x-ktoryms razie stwierdzilem, ze hamulec puszcza, wiec zapytalem o porade na forum, kiedys zielone bylo ... no i dostalem jakies 365 porad, co moze byc przyczyna i jak sobie z tym poradzic :) niestety, w porywie mlodzienczej naiwnosci nie zauwazylem, ze to porady na kazdy dzien roku i rozebralem multika na czynniki pierwsze  ^_^  po kilkunastu godzinach spedzonych nad biurkiem i kilkuset siarczystych bluzgach poszedlem nad wode, gdzie ponownie stwierdzilem, o zgrozo, ze hamulec nadal puszcza :huh: wtedy sie zorientowalem, ze nie warto sprawdzac wszystkiego na raz, i ze warto zaczac od tych najlatwiejszych akcji ... nie zebym madrosc jadl lyzkami, ale czego sie nauczylem, tym sie dziele :)

a propos, u mnie slizgala sie plecionka :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 opisane jest jako "crank shaft ball bearing" i kręci się w obie strony. W tej sytuacji to pewnie nie jest oporówka (jeśli do tego zmierzałeś). Ale 47 "one way clutch sleeve", tu może być coś na rzeczy...

Hej,

Zgadywałem tylko ze schematu, że ta częśc to oporówka, więc jeżeli nie to przykro mi...., ale właśnie o to mi chodziło, żeby wsadzić to w oprówkę i sprawdzić. Sam kiedyś wyjąłem wszystko i po kierunku działania oporówki wiedziałem, jak ją wsadzić w korpus (dopóki nie zobaczyłem strzałek :D ).

Pozdro

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reguł nie ma. Jeszcze tyle modeli w życiu czeka do rozebranie. :) Back play z łożyska oporowego całkiem spory pamiętam z poczciwego curado 100B, wysłużonego 100D . Mniejsze np. w takich modelach jak wspomniany 5600 i pokrewne. W nowych młynkach jak na moje oko to łożyska oporowe są żyletami, choć np. w mocno dojechanym ABU 2500 mam łożysko, które przeżyło już jeden zestaw napędowy i cały czas blokuje natychmiastowo. Ogólnie temat ogarniając, to multiplikatory są najprostszymi konstrukcjami, może poza muchowymi lub centrepin. Są do bólu intuicyjne w budowie, jak logiczny rebus. Najczęściej przyczyną konstrenacji jest jakiś drobiazg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszam w takim razie temat i w przyszły weekend rozbieram go do ostatniej śrubki. No chyba że nie wytrzymam to powalczę wcześniej ;) ... Dopytam jeszcze tylko że jeśli w moim przypadku to będzie łożysko to czy jest sens szukać innego czy taki luz jest nieszkodliwy? W ogóle (bez względu na źródło luzu), takowy jest szkodliwy?

 

Dodam że przewinąłem plecionkę i na gołej szpuli wszystkie objawy się potwierdzają.

Edytowane przez Nizdęb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej przyczyną konstrenacji jest jakiś drobiazg. 

 

albo dwa ;)

 

Jeśli to łożysko takie jest i lekko cofa, to trudno. Nie ma co się stresować

 

zgadza sie :)

 

@nizdeb

rozbieraj go do ostatniej srubki, ale nie na raz, tylko po kolei sprawdzaj kazdy element i skladaj spowrotem w calosc, to bedziest wiedzial dlaczego musiales go do ostatniej srubki rozebrac ... jezeli bedziesz musial :) albo odeslij towar do sprzedawcy i wymien na inny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @NIzdęb,w moim curado jest identyczny luz zresztą w quantumie też tak mam.Przed chwilą oblukałem to na rozkręconym curado i wydaje mi się że nie chodzi tu o łożysko oporowe lecz o luz  pomiędzy przekładnią a pinionem.Sprawdziłem to w ten sposób że po ściągnięciu obudowy,unieruchomiłem przekładnie palcem a szpulką zacząłem ruszać tak jak Ty na filmiku i zauważyłem że delikatnie porusza się pinion a przekładnia nawet nie drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RobbyG dzięki za linka ;)

Po obejżeniu dokładnie filmiku rozkręciłem jeszcze raz multik i nasmarowałem tylko element 2360 tak jak gościu na filmiku.Wysmarowałem to skromnie,a nie tak jak za pierwszym razem :D

Pomogło w 100%,a przy okazji dowiedziałem się że smarem nie trzeba smarować całego wnętrza multika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...