Pablos Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Witam wszystkich serdecznie! Mam szczegółowe pytanie dotyczace własnie tego młynka Revo S. 1. Czy przez malutkie dziurki przy przycisku zwalnijacym szpule nie dostaje sie do mechanizmu woda czy inne zanieczyszczenia?? I czy te dzurki to jest normalne zjawisko takze w innych modelach multikow np. ze stajni shimano?? 2. Przy pokrętle dociskajacym szpule jest malutka dzurka. Do czego ona służy i czy powinno sie ją blokowac od wewnatrz ta oryginalna podkladka?? 3. Czy ktos probował scinac bloczki odsrodkowe w tym albo innym modelu i z jakim skutkiem?? 4. Jakiej firmy smarem smarowac mechanizm?? (najlepiej dostępnym w Polsce) Moze te pytania sa troche archaiczne ale nigdzie nie mogę znalezc na nie odpowiedzi. Z gory dzieki za pomoc!Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzy Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 1 tak to normalne, jeszcze więcej wody dostaje się po osi szpuli do środka mechanuizmy, w porównaniou z staloszpulowcami multik jest regularnuie zalewany wodą. Mimo wszystko te urządzenia sa odporne na takie dzialanie (nawet wody słonej) i uchodzą za wytrzymalsze od staloszpulowców 2 nie wiem 3 Chyba nie ma to praktycznego sensu. Do topowych multikow shimano czy daiwy można dokupić lżejsze,płytkie szpule z zmodyfikowanymi hamulcami. To ma przełożenie praktyczne na dzialanie tych kolowrotków, scinanie bloczkow czy wiercenie otworów w szpulach to tuniing dla oszołomów i nie warto się tym zajmować 4 Najlepsze sa smary litowe na bazie mydeł wapniowych. Takie smary sa gęste i wypierają wodę. Ja stosuje już od jakiegoś czasu polski smar litowy CX 80 i jest moim zdaniem lepszy niż np. osławiony Quantum HotSauce. Koszt 50g tubki to jakies 12 zł. Po konserwacji nawet stary ABU C3 4601 chodzi płynnie jak topowy modek za kilkaset dolców.. pozd JW a tak by the way to witaj na niebieskiej stronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 witaj on the board ad 2 - niektore wersje revo (np. stx), maja klikajacy mechanizm docisku szpuli a niektore nie (np. s), jednakze wszystkie maja te same pokretlaad 3 - bloczki mozesz kompletnie wymontowac, jezli ich nie potrzebujesz, nie trzeba ich zaraz niszczyc ad 4 - abu dolacza oryginalne smarowidlo do kazdego kolowrotka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablos Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Dzieki chlopaki za mile powitanie i odp!! @Pitt: Jesli chodzi o to pokrętło docisku szpuli to chodzilo mi przede wszystkim o ta dziurke ktora jest tam sobie wywiercona, czy przez nia wylatuje nadmiar wody czy moze wlewa sie oliwke, a to z kolei z jakim małym dozownikiem?? A co do smaru to dzieki @Jurku na pewno zloze na niego zmowienie. Niestety wraz z multikiem dostalem jedynie oliwke do lozysk, nie wiem czy w jakis innych modelach w komplecie jest rozniez smar?? Hmm a co do bloczków, to nie jestem zorietowany gdzie mozna takie kupic?? Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 zapasowe, lub inne, bloczki mozesz kupic w serwisach ABU (np. tutaj http://www.mikesreelrepair.com) z tego otworu nie wylatuje woda, ani sie przez ten otworek nic nie sie wpuszcza do wnetrza kolowrotka, jezeli sie nie myle, jest on 'czescia' klikajacego mechanizmu docisku szpuli, ktorego w wersji S nie ma, za to jest takie samo pokretlo ustawienia docisku, jak wersjach z 'klickiem' ... podobne rozwiazanie znajdziesz takze w innych modelach, innych producentow ... chyba nie namotalem zybt mocno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablos Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Dziekuje bardzo - rewelacyjna stronka!! A co do tego otworka w nakretce docisku szpuli to juz wszystko jest jasne!!Hmm swoja droga troche sie dziwie ze konstruktorzy Abu musieli az dziurke wywiercac dla tego mechanizmu klikajacego. W Zillionie rozniez jest taki mechanizm ale zadnej dzurki nie ma Dzieki za odpowiedzi!!Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzy Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Dzieki chlopaki za mile powitanie i odp!! .... Niestety wraz z multikiem dostalem jedynie oliwke do lozysk, nie wiem czy w jakis innych modelach w komplecie jest rozniez smar?? Hmm a co do bloczków, to nie jestem zorietowany gdzie mozna takie kupic?? Pozdrawiam!! cześć Tak to standardowa sytuacja, z Daiwą i Shimano jest analogicznie. Dołaczają jedynie oliwkę do łożysk. W artykule o konserwacji łożysk głównych w multiku jest zdjęcie oryginalnego smaru shimano do kołowrotków. Puszeczka dostępna na e-bayu. Dobre smary do przekładni w urządzeniach mechanicznych robi tez firma SKF. pozd JW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablos Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Witam! Dzieki jak na razie zamowie jedynie tego cx 80. To mi na poczatek wystarczy No jak na razie lowilem tylko na jerki i gumy. Jutro, a raczej dzis przekonam sie jak to jest lowic pstragi na multika. No mam tylko ten model (RevoS) wiec bede sie staral rzucac wobkami 5 gr <_< Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za odp!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.