mieczyk Opublikowano 30 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Jako że to mój pierwszy post, witam zacne grono forumowiczów JB..pl. A wracajac do tematu elastycznosci farb np.akryli bądz bazowych farb metalicznych(samochodowych). Elastyczność powłoki uzyskuje się dodajac uelastyczniacza,jeśli dobrze pamietam w granicach 10%. to samo możemy zrobic z lakierem bezbarwnym.Taki właśnie dodatek zastosowany jest w lakierach do zderzaków i jak widać spełnia swojezadanie. Ogólnie zasada jest taka im więcej uelastyczniacza tym powłoka staje się coraz bardziej elastyczna a co za tym idzie bardziej miekka.Dla tego nie należy przesadzać,te 10% do blanków powinno przynieść zadowalajacy efekt . dodatek ten powinna posiadać każda profesjonalna mieszalnia lakierów.(jest on stosowany do tych że farb zderzakowych) Czyli lakier+uelastyczniacz=farba do zderzaków. i tyle,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesur Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Ja malowałem Gudebrodem Werniksem pędzelkiem, grubo nanosiłem i starałem się w miarę szybko rozprowadzić, ale to było przed 10cioma laty więc nie jestem do końca pewien czy dokładnie tak to robiłem. Pewnie ze względu na grubość powłoki nie jest ona taka powierzchniowo twarda, tzn. twarda z wierzchu ale w głębi miękkawa. Werniks jest utwardzany dzięki parowaniu, czyli dostępu powietrza?O sposobie z filmu słyszałem legendy: że ładnie wychodzi bardzo cienka powłoka. Ale słyszałem to w dawnych czasach, jeszcze za dekady świetności sklepu "Aquarius" na Waliców? Może ktoś tak nakładał werniks Gudebroda? Przyznać się .Ja stosowałem też półmatowy lakier gotowy w aerozolu, ale teraz nie mam pomieszczenia w którym mógłbym zastosować lakiery po ciśnieniem. Chyba pozostaje pędzel. Więc może warto spróbować dwuskładnikowy FlexCoat Light?pozdrówkakesur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 30 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Ja polecam malowanie zanurzeniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary.Łoskot Opublikowano 30 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 (edytowane) Podrzucam link do japońskiego sklepu, w którym są wszystkie potrzebne materiały aby pokolorować blank. http://www.shimayaturigu.jp/product-list/71 Mowa jest tam o farbach uretanowych (poliuretanowych??) tłumacz jest nie dokładny. Dodatkowo filmik na którym pokazane jest co i jak Można w łatwy i tani sposób skonstruować takie coś z pojemnika plastikowego odpowiednio przygotowanego plus kawałek gumy z wypaloną odpowiedniej średnicy dziurką. W ten sposób blank może być pokryty kilkoma warstwami o minimalnej grubości. Edytowane 30 Stycznia 2013 przez Cezary.Łoskot 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Oppeln Bronikowski Opublikowano 30 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Prawie każda mieszalnia lakierów sprosta wyzwaniu . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Witam Jakoś w lecie zarysowałem sobie lakier na talonie podczas mało przyjemniej i długiej wędrówki po opasce. Oczywiście ja też się wtedy dość mocno porysowałem , no ale u mnie ślady zniknęły a z Talona nie :-\ Jest to raczej kwestia estetyczna, rysik są dwie od dwóch kamieni przy upadku. Nie są głębokie i nie przechodzą do czystego blanku. Mam teraz pytanie czy mogę jakoś spróbować je zamaskować? Jakiś lekki szlif czy coś? Nie chce wymieniać lakieru o pierdołe, która wadzi tylko mojej głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek TJ Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Jak to błyszczący VI+ lub Explorer to spróbuj polerki, papierek 2000-2500 i potem pastą polerską może zejdzie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk1125 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Jesli blank jest lakierowany na kolor to moga powstac takie przeszlifowania do koloru grafitu jesli przesadzisz. Zabieg uda sie jesli sa to naprawde nie wielkie rysy i zazwyczaj wystarczy pasta polerska. Moja rada: olej to bo moze to gorzej wygladac niz wyglada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Błyszczący VI+ Dzięki za rady, na spokojnie się temu przyglądne i zdecyduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 (edytowane) Można by zrobić zaprawkę klarem samochodowym,są też dodatki barwiące do klaru (Spies Hecker chyba coś takiego ma),ale nigdy się tym nie interesowałem,możesz zajrzeć na forum lakiernik.info.pl,tam są spece od materiałów i mogą coś doradzić,w każdym razie zamiast szlifować to miejsce lepiej troszkę nadłożyć lakieru i dopiero potem próbować delikatnie wyrównać .To oczywiście gdybanie,bo bez dokładnego zdjęcia to nic więcej powiedzieć się nie da.W każdym razie z tego,co opisałeś,to można zrobić to tak,że nie będzie praktycznie widać,jednak trzeba sporo umiejętności i odpowiednich narzędzi,nie każdy pędzelek się do takich rzeczy nadaje,ja odkryłem ostatnio do robienia zaprawek samochodowych ciekawy patent -stomatologiczne aplikatory,które fajnie dozują lakier . Edytowane 6 Stycznia 2014 przez CM Punk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dygac Opublikowano 19 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) a ja przy okazji mam takie pytanko do rodbuilderów: Jaki lakier zastosować do polakierowania całego blanku? O dolną część, która ma niewielkie ugięcie nie martwiłbym się, lecz chodzi mi o część szczytową. Czym to ''psiknąć'' aby nie pękało ani nie odpryskiwało? Edytowane 19 Lutego 2014 przez dygac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOBI Opublikowano 20 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 najlepiej wetrzeć żywice taka do omotek lub.np.epidian 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friko Opublikowano 20 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 W Talonie VI+ lakier nie powinien odpryskiwac, jest dosyc miekki wiec moze miec tendencje do rysowania sie ale nie do odpryskiwania Przynajmniej tak ten lakier wygladal pare lat temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOBI Opublikowano 20 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 W Talonie VI+ lakier nie powinien odpryskiwac, jest dosyc miekki wiec moze miec tendencje do rysowania sie ale nie do odpryskiwania Przynajmniej tak ten lakier wygladal pare lat temunic się raczej nie zmieniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGizycki Opublikowano 11 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 (edytowane) Cześć. Zdarzyła mi się mała wpadka... Podczas finalnej obróbki korka oparłem na chwilę drewienko o lakier i na 1/3 obwodu banku mam rysę na o grubości ~1mm. Nie jest to taka głęboka rysa a raczej zmatowienie wierzchniej warstwy lakieru. W tym miejscu będzie położony lakier do omotek. Czy jest szansa, że po jego położeniu zmatowienie zniknie, a jeśli nie to czy jest jakiś sposób by to zamaskować? Aha ten blank to St.Croix Elite. Edytowane 11 Marca 2014 przez Robson1981 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dąbek 111 Opublikowano 11 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Jak blank lakierowany i rysa tylko na lakierze,to nie będzie .Możesz potraktować to miejsce drobnym papierem w celu złagodzenia powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filser Opublikowano 12 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Tak jak kolega napisał papier 2000 dla pewności szmatka troszke pasty i rysy niema .Pamiętaj o odtłuszczeniu przed omotkwaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 12 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 (edytowane) Papier 2000 i woda, żeby wygładzić, pasta polerska do usuwania rys, pasta polerska do polerowania lakieru, pasta do zębów (ale jakaś bardzo delikatna, nie wygłupiam się). W ten sposób można skutecznie usunąć nawet b. gruuuube wtopy. Tylko poczekaj, aż lakier dobrze stwardnieje, bo nie uzyskasz połysku. BTW - używam past do lakierów samochodowych, łatwo je kupić i są ok. EDYTA - doczytałem, że chodzi o blank, a nie omotkę. Jak o blank, to papier sobie daruj, bo zjedziesz lakier do żywego. Lepiej użyć past dwóch granulacji. Pastę do zębów też sobie daruj, nie musi się błyszczeć jak psu jaja. A jeżeli to będzie pod lakierem - to ja bym nic nie robił. Lakier wypełni rysę i nie będzie śladu (na 100%, przerabiałem wiele razy - chyba że jest zajechane do żywego). Edytowane 13 Marca 2014 przez krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGizycki Opublikowano 12 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Dzięki! Zostawię tak jak jest, bez kombinowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Czy przy lakierowaniu szczytówki przez zanurzenie trzeba zatkać jej otwór w który wchodzi dolnik ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bongo731 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Jeśli lakier ma się wlać do środka to lepiej zatkać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
universo Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Albo lakierować kubeczkiem z gumą....albo wcierać ściereczką....a nie zanurzać cały blank....zależy jaką technikę wybierzesz..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Podobno, jak pisał Kolega Racophila, lepiej zanurzać szerzym stożkiem do dołu. Więc ???? O sposobie z kubkiem i gumką nie słyszalem ale już mi się podoba. Podrzucicie jakiś link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filser Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Kolego wacik lub szmatka wetrzeć 2razy poczekać aż podeschnie i wypolerowac , najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Kolego wacik lub szmatka wetrzeć 2razy poczekać aż podeschnie i wypolerowac , najlepsze rozwiązanie. Myślisz że kłaczki z tych materiałów nie popsują jakości ? Czym polerować? Szczytówka leży już gotowa do lakierownia i czeka na decyzję. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez trout master Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.