radeqs Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Rozbierałeś już Stelki więc zapewne zauważyłeś, że w wormshacie wałek i wodzik jeżdzący po nim nie jest pancerny - wodzik jest delikatnym elementem, a nacięcia na wałku w miejscu gdzie tworzą literę X (czyli spotykają się rowki prowadzące w przeciwnych kierunkach) też są mało odporne na wbijanie szpulą gwoździ . Najsłabszym elementem mimośrodu jest jego zębatka, bo trzpień jeżdżący po wodziku ma zwykle średnicę ok. 3 mm. Oczywiście wbijanie gwoździ w tym przypadku też może uszkodzić wyfrezowanie w wodziku, ale do tego trzeba wbijać gwoździe większej średnicy @Hasior Chyba odpowiadaliśmy jednocześnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 wszycho racja a wiec jak ktoś chce połowic i jednocześnie pozbijać koźline na dach to proponuję Calcutte 10calowe gwozdki i jazda tylko uwaga na wodzik bo tam tysz shafcior jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Wszyscy piszemy o tym samym i panuje zgodnosc Pytanie zatem moze takie :czy kolowrotek wysokiej klasy, spasowany, bez zuzycia elementow mechanicznych z mimosrodem moze pracowac tak plynnie i rowno jak ten z posuwem szpuli opartym na walkach ? Przygladajac sie rozwiazaniu stosowanemu w Slammerze (mimosrod) odnosze wrazenie ze nie moze.Trzpien znajdujacy sie na zebatce od posuwu szpuli, ktory porusza sie w gniezdzie, z zalozenia ma mniej rowna prace niz walek i poruszajaca sie po nim prowadnica... Nie jest tak ? Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 w certate Hyper customie 3000 precyzja nawoju i praca była wyraźnie mniej przyjemna niz w kolowrotku z przed 10 lat firmy szimano.w shimano jest shaft.co do innych krecków to tez niema rewelki.Vanstaal kteci masakra,jest mocny generalnie,walka trwa miedzy mimosrodem a shaftem.dla mnie shaft jest nr 1,czy wymysla coś lepszego nowego? nie wiemwiem ze stelki sie zmieniaja praktycznie kolorem a ten patent jest od lat niezmienny.Daiwa chyba chce sie trzymac utartego szlaku,a może niechce poprostu zastosować shafta,wyszłoby na to ze Indzyniery z shimana mnieli rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Jak chodzi o Daiwe...to wczesniej nie bylo tak jasno. Daiwa Tournament, Team Daiwa Scu, Daiwa Fuego itd To byl posuw jak w Shimano.Jak zrobili REAL FOUR itd. Wszystko poszlo w kierunku mimosrodu i teraz tego sie trzymaja. Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 tak emblemy też takie były.dlatego zawsze tyle jest sentymentów kiedy mowa o starych krećkach,daiwy jak ishimano Fuego niemacałem to nie wiem.na targach kiedyś zato macałem exista i powiem ze ten jeszcze był całkiem miły w pracy tu masz pokazany mimosrod.mało co moze sie rozwalić http://www.fishingkaki.com/forum/viewtopic.php?t=131208 może tez chodzic o niedość precyzyjne usadowienie wałka,tak wiec wedkarz na tych fotach zasugerował go podparcie na łozyska(tuning) w mimosrodzie jak i w budowie szpuli poszli w odwrocony storzek,mi to nie pasuje co innego stare longcastowe daiwy w stylu Tournamenta http://www.fishingkaki.com/forum/viewtopic.php?t=143647 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Stad bylo moje pytanie.Bo Exist to jednak mimosrod... Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 widocznie jest na tyle dopracowany,ze praca jest bardzo płynna.ale pokreć stelką aktualnym modelem,wtedy latwo odczuć różnice.ale jesli miałbym do lekkiego łowienia ciśnienie na daiwe to pewnie najszybciej byłby to exist,nie wiem jak reszta steez itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Ciekawe te porownanie.Przydaje sie miec kilka mlynkow naraz w celach porownawczych.Duzo wiecej z tego wynika niz z ogladania PDF ze schematami (aczkolwiek i to poplaca zdecydowanie). Odnosnie tuningu. To w pokazanym materialemechanizm posuwu jest nietkniety. Duza wartosc tego materialu jest niepodwazalna - warto skorzystac z rady dotyczacej hamulca, sprawdzic czy jest i jakie lozysko podpierajace szpule - ciekawe ze tylko topowe modele dostaja takie lozysko Pytanie dodatkowe : co to jest to lithium do samochodowych przekladni ? chetnie bym sie zapoznal z tym szuwaksem Odnosnie tuningu... Mimosrod jest trudny do tuningowania. Np w Slammerze nie wystepuje to lozysko na ktorym obraca sie zebatka posuwu (ta z wystajacym trzpieniem). Owa zebatka obraca sie po prostu na wystajacym fragmencie obudowy. Jest jak jest. Lozyska nikt nie przewidzial. Dolozyc sie go nie da - bo co ? wytoczyc nowa zebatke, tak by miala srednice pozwalajaca na umieszczenie lozyska, gdzie producent nie przewidzial ? Tuning w posuwie na walkach jest wykonalny. Wystarczy rozebrac Stelle i zobaczyc jakie czesci sa lozyskowane - np ten walek z nacieciami opiera sie na 2 lozyskach. W Sustainie czy TP opiera sie na 2 plastikowych zatyczkach - do czasu Temat zdaje sie byc rozwojowym Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 wszystko jasne .ale w daiwach mozna zamiast plaistikowej tylejki wstawić łozysko ,chodzi o usztywnienie(ale w normach luzu technicznego)w niektórych modelach jest tu tulejka plastikowa.a tyning wałka jak najbardziej ,sam kiedys to robiłem trwa to okolo 3 minuty no i jeszcze jedno im mniej czesci,to mniej rzeczy które moga sie popsuć to wiadomo. <_< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 W tym miejscu co zaznaczyles w Daiwach Certate i powyzej jest lozysko. A Shimano chwali sie ze Stella od 2010 tez tam bedzie miala lozysko... Takze jak widac jedni podgladaja od drugich - a to wszystko dla naszego dobra Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 To shimano wraca do dobrych starych tesswoichwzprców bo w F jest tam łożysko w tym miejscu.i z tego co pamietam w każdej stelce jest tam łozysko pod ośką ,zawsze tam byłopodparcie,no chyba ,ze dokładają jeszce jakieś w modelu 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 No to znamy rozne F-ki Zobacz schemat.Lozysko, gdyby wystepowalo byloby umiejscowione miedzy 6089 a 6049.Tam tego lozyska nie ma... Dla porownania Daiwa Certate. Czesc numer 49. Dokladnie to samo miejsce. I ono tam jest Co z tego wynika ? Nie sadze by to miejsce i obecnosc lozyska (lub jego brak) moglo sie okazac slabym punktem kolowortka typu Stella. Raczej wynika z tego, ze ciagle cos probuja zmieniac, ulepszac. Czesto im sie udaje, a czasami wejda w slepa uliczke. Generalnie widzac zapowiedz Stelli 2010 wlasciciele modelu z roku 2007 powinni sie zlapac za glowe ... Guzu Schemat Shimano Stella 2500 F.pdfDaiwa_Certate_3000.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Guzu obadaj 4000F w stworzonym do bardziej lajtowych celów 2500 widocznie nie potrzeba było wiec w 1000 i 2000 i 2500 niema tam łozyskfakt ze trzeba rozmawiajac o krećkach rozmawiac o konkretnych wielkosciach.nieraz tak jest ze te mniejsze sa traktowane nieco po macoszemu <_< np u daiwy ,niektóre małe robia w malezjach itd .a wieksze dopiero japantu stelka 4000F http://www.mikesreelrepair.com/schematics/displayimage.php?a lbum=8&pos=398 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 A widzisz. To ciekawe.Faktycznie 4000 F ma tam lozysko. Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 chodzi o zachowanie sztywnosci i wyeliminowanie luzu na ośce ,tak wiec jesli podparcie jest w kilku miejscach,ośka jest stabilniejsza,niema bicia niepotrzebnych drgań, nawoj też jest precyzyjniejszy szpula nieodchyla sie jest stabilka bo na stabilnej ośce jest jeszce usadowiana na łozysku(szpula ma żłobienie(łoże w które wchodzi łożysko)ot i tyle.aha następne modele tez miały te łozyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Nastepne modele w rozmiarze 4000 ? Znow nie tak do konca Stella rocznik 2001 - wersja FW nie ma lozyska tego. Wersja SW ma... Widac ze dzialaja wedle wytycznych producentow samochodowych - robic 100 wersji zamiast 1 najlepszej bo to zwieksza sprzedaz Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 tak masz rację rozgraniczenia na fresh water i saltwater wtedy ludzie głupieja bo maja wybor i moze kupią oba a żeby było smieszniej takie FA juz maja w rozmiarach od 2500 bo w 1000 jest jakaś tulejka dziwna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 żeby było smieszniej takie FA juz maja w rozmiarach od 2500 Nie zebym sie chcial na sile czepiac szczegolow, to zielona odznaka zmusza mnie do czuwania nad trescia w tym dziale ...FA w rozmiarze 2500 nie ma tego lozyska @Hasior... Guzu p.s. poza tym o FA to i tak wersja taka inna - nie na japonski rynek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111oneeleven Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 W tym miejscu co zaznaczyles w Daiwach Certate i powyzej jest lozysko. A Shimano chwali sie ze Stella od 2010 tez tam bedzie miala lozysko... Takze jak widac jedni podgladaja od drugich - a to wszystko dla naszego dobra Guzuz tych na japoński rynek to od rozmiaru 5000 można wymienić tą tulejkę pod wałkiem rotora ultegra/biomaster/TP, w tych małych tam jest ciaśniej i ta tulejka jest poprostu chyba za płaska, choć kto wie może by coś dopasował...jednak nie jest to widać aż tak istotne w mniejszych modelach. a worm shafta nie zaszkodzi podeprzeć czymś twardszym jak już się bierzemy za czyszczenie/smarowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Guzu dzięki za czujność umoczyłem z tym 2500 bo patrzyłęm na schemat 4000 FA wiem że europejsko-jankieski jest,kiedys miałem zamiar kupić,ale tak małoróżnił się od TwinPowera fa że darowałem sobie i ten kolor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 8 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 natknąłem się na forum na rózne modele kręcków z nawojami linki.moza sobie obadać mniej wiecej ,jak jaki nawija,może komus sie to przyda.jesli szuka kolowrotka z równym nawojem http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://spinning.kharko v.ua/images/reels/ShimanoStradic2500FH.jpg&imgrefurl=htt p://www.spinning.kharkov.ua/phpbb/viewtopic.php%3Ft%3D2021&a mp;usg=__Ny0V6K2d6S84De_LbA-v2_dWEZE=&h=401&w=365&am p;sz=36&hl=pl&start=85&um=1&itbs=1&tbnid =cK_ogdXzIY5tUM:&tbnh=124&tbnw=113&prev=/images% 3Fq%3Dshimano%2Bstradic%2B1000%2BFH%2Bspool%26ndsp%3D21%26hl %3Dpl%26rlz%3D1T4GGLL_plPL362PL362%26sa%3DN%26start%3D84%26u m%3D1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111oneeleven Opublikowano 25 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 jak pewnie wiesz wormshafcior w shimano to śmigajacy grafitiwy listek po prowadniczkach wyżłobionych w stalowym pręciewszystko fajnie tylko przynajmniej w japońskiej ultegrze jest wykonany z tej ciemnej stali jak ten cały element na końcu osi szpuli(na jednej śrubce, w nim jest osadzone to piórko, otwory na prowadnice)w tym samym kolorze są też shimanowskie łożyska.to jest na pewno metal, sprawdzałem dokładnie i w tym przypadku jeżeli coś ma puścić to raczej będzie to biała plastikowa tulejka na której się owo piórko obraca .nawet można ją zastąpić malutkim łożyskiem, ale jest tam troche zabawy z podkładkami, z jednej strony musi trzymać wewnętrzną bieżnię a z drugiej zewnętrzną. takie dwie mini podkładki musisz mieć(w stelce jest takie łożysko). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 25 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 masz racje ów listek jest metalowy to w sumie styk metalu z metalem,ten posów wiec musi byc metal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biosteron Opublikowano 3 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 natknąłem się na forum na rózne modele kręcków z nawojami linki.moza sobie obadać mniej wiecej ,jak jaki nawija,może komus sie to przyda.jesli szuka kolowrotka z równym nawojem http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://spinning.kharko v.ua/images/reels/ShimanoStradic2500FH.jpg&imgrefurl=htt p://www.spinning.kharkov.ua/phpbb/viewtopic.php%3Ft%3D2021&a mp;a mp;usg=__Ny0V6K2d6S84De_LbA-v2_dWEZE=&h=401&w=365&am p;am p;sz=36&hl=pl&start=85&um=1&itbs=1&tbnid =cK_ogdXzIY5tUM:&tbnh=124&tbnw=113&prev=/images% 3Fq%3Dshimano%2Bstradic%2B1000%2BFH%2Bspool%26ndsp%3D21%26hl %3Dpl%26rlz%3D1T4GGLL_plPL362PL362%26sa%3DN%26start%3D84%26u m%3D1Mozna i u nas na forum coś podobnego stworzyć w oddzielnym wątku , właścicieli kołowrotków różnych marek tu na forum nie brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.