Kadet Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Tak też myślałem, ale wolałem się upewnić doświadczonych kolegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Generalnie jest tak, że mechanizmy kołowrotków to są super precyzyjne mechanizmy, o wiele bardziej niż nowoczesna skrzynia biegów. Stopy metali w nich zastosowane są niespotykane nigdzie indziej. Dlatego też potrzebują wyjątkowych środków smarnych, do nich dedykowanych, ponieważ żaden z potentatów nie produkuje takiego specyfiku. Poprostu nie są w stanie. Stosowanie środków smarnych innych niż dedykowane do kołowrotków jest bardzo ryzykowne i może doprowadzić do trwałego uszkodzenia. Zupełnie sie z tą opinia nie zgadzam. Popatrz na warunki w jakich pracują oleje samochodowe. W silnikach i skrzynkach.Wiadomo, że każda sroka swój ogon chwali. A i kasę z tego czerpią prducenci młynków. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 (edytowane) "HOT SAUCE smar i oliwka to bardzo dobre środki o właściwościach adhezyjnych (zdolność wnikania w głąb struktury metali i nie tylko ).I one się wzajemnie tolerują."adhezja - http://pl.wikipedia.org/wiki/AdhezjaCoś mi się wydaje, że ta wypowedź powyżej była dość sporym skrótem myślowym. Gdyby smary wnikały w metale to trochę by się one porozpuszczały i nabrały konsystencji smaru... no chyba, że się mylę.Adhezja (łac. adhaesio – przyleganie) – łączenie się ze sobą powierzchniowych warstw ciał fizycznych lub faz (stałych lub ciekłych). "Gdyby smary wnikały w metale to trochę by się one porozpuszczały" - i tu nie wytrzymam : pieprzy pan głupoty i przy okazji robi wodę z mózgu. Z określeniem adhezja spotkałem się ok. 30 lat temu pracując jako technik mechaniki precyzyjnej na wydziale projektów modeliform odlewniczych w zakładach metalowych ZPC "URSUS" w Gorzowie Wlkp. Więc wiem o czym piszę. Zbyt dosłownie rozumie pan ten temat - proszę o zasięgniecie głębszej wiedzy,nie tylko z internetu,bo zbyt proste i modne. PozdrawiamJózef Leśniak Edytowane 20 Marca 2013 przez Józef Lesniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 A Cola poleca Pepsi? Opel VW? Mobil Castrola? Jedyne co może się zdarzyć, ale to nieprawdopodobne to zmiana kolorów plastików na czerwony I to się zgadza panie Andrzeju, każda firma chwali swoje.Czerwony kolor plastików po zastosowaniu Hot Sauce to własnie zjawisko adhezyjne. ( Informacja dla niedowiarków ) PozdrawiamJózef Leśniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 @godski. Wpis nie był na poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.d.wobler Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 (edytowane) ... Edytowane 20 Stycznia 2014 przez w.d.wobler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Generalnie jest tak, że mechanizmy kołowrotków to są super precyzyjne mechanizmy, o wiele bardziej niż nowoczesna skrzynia biegów. Stopy metali w nich zastosowane są niespotykane nigdzie indziej. Dlatego też potrzebują wyjątkowych środków smarnych, do nich dedykowanych, ponieważ żaden z potentatów nie produkuje takiego specyfiku. Poprostu nie są w stanie. Stosowanie środków smarnych innych niż dedykowane do kołowrotków jest bardzo ryzykowne i może doprowadzić do trwałego uszkodzenia. Spięty jestem w oczekiwaniu na wiosnę. Mogłeś przynajmniej buźkę dołączyć to bym się skapował.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 I to się zgadza panie Andrzeju, każda firma chwali swoje.Czerwony kolor plastików po zastosowaniu Hot Sauce to własnie zjawisko adhezyjne. ( Informacja dla niedowiarków ) PozdrawiamJózef LeśniakDla mnie plastiki mogą być i czerwone. Nie szkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 21 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Czerwone mogą być ale czy nie zmieniają struktury materiału na gorsze oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolo Opublikowano 21 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Gdyby zmieniały, to nie byłyby przeznaczone to smarowania kołowrotków specjalnie.Wszak występują w nich części z tworzyw sztucznych.A to, że kolor elementów z tworzywa wewnątrz kołowrotka będzie lekko czerwony, mnie nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 21 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Panie Józefie,z całym szacunkiem do pana ale to Pan napisał cyt:"HOT SAUCE smar i oliwka to bardzo dobre środki o właściwościach adhezyjnych(zdolność wnikania w głąb struktury metali i nie tylko),,. Adhezja(przyleganie) to jednak nie to samo co wnikanie w głąb struktury metali . Nie abym bronił Jacka Danielsa ale honor co do tej kwestii wypada mu zwrócićNapisałem - zdolność wnikania w głąb struktury metali i nieopatrznie zostało to zbyt dosłownie zrozumiane.Może za głęboko to opisałem Tak będzie lepiej - zdolność wnikania w powierzchowne warstwy ( mikropory ),co zapewnia znakomitą przyczepność. Są przecież farby i kleje o właściwościach adhezyjnych wnikające właśnie w mikropory powierzchni zapewniając bardzo dobrą przyczepnośći moc klejenia.Zwracam honor dla Jacka Danielsa PozdrawiamJózef Leśniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.d.wobler Opublikowano 21 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 (edytowane) ... Edytowane 20 Stycznia 2014 przez w.d.wobler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepton Opublikowano 21 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Mikroskop skaningowy prawdę Ci powie! W temacie uszlachetniania powierzchnimetali zaszły ostatnimi laty ogromne zmiany. Wypełnianie powierzchniowych warstw metalunp nanocząsteczkami różnych związków chemicznych powoduje zmianę tej warstwy w stopniuupoważniającym do traktowania tak uszlachetnionej powierzchi jak odrębnej struktury !(ze zmianą własności fizycznych włącznie np twardość ) I TU Pan Leśniak ma całkowitą rację!Smar jest nośnikiem "uszlachetniaczy" a adhezja pomaga przenikać w "głąb" metalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.d.wobler Opublikowano 21 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 (edytowane) ... Edytowane 20 Stycznia 2014 przez w.d.wobler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 21 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Tiaa,już wierzę,że uszlachetniacze przenikają za pośrednictwem smaru w strukturę mosiądzu i ZnAlu jak Copperfield w chiński mur :lol: skok Bruce Lee. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepton Opublikowano 21 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Kumple Galileusza mieli podobny dylemat.On tylko chciał abyprzyłożyli oko do jego lunety - nic więcej. Stal damasceńska też "tylko" była odpowiednio oklepywanamłotkiem - co dla konkurencji było trudne do ogarnięcia i zaakceptowania.itd. itd. Uszlachetniacze z lat siedemdziesiątych tj teflon,ceramika jedynie wypełniały mikro pory metalu.Dzisiejsza nanotechnologia potrafi już zmieniać strukturęmateriału,co dla nielicznych jest oczywistą oczywistością. I właśnie ci nieliczni robią na tym niezłą kasę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Podajecie tylko przyklady smarow na przekladnie a o walku posuwu szpuli cisza, jedynie ze rozcienczacie smar oliwka. Osobiscie na przekladnie daje hot souca, na walek mazidlo Cormorana. Jest dosc lekkie i dobrze sie sprawdza w mniej obciazonych mechanizmach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Na przekładnię głównie daję Shimano Drag Grease a na wałek posuwu Quantum smar+oliwka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 26 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Dzisiaj dotarł do mnie smarek Abu Silicote PTFE. Macie jakieś doświadczenia z tym produktem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszDDZ Opublikowano 4 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 sorry że odkopuję stary temat, ale szukam wszędzie tych smarów i nie mogę ich znaleźć na rodzimym rynku. Ma ktoś może namiar na te smary, bądź coś równie dobrego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokkop Opublikowano 8 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Witaj , looknij na ebay.de albo ebay.com, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATT1989 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 (edytowane) Właśnie zamówiłem sobie pakiecik ardenta i zobaczymy czy rzeczywiście jest taki dobry Zastanawiam się też do czego jest ta oliwka pierwsza od prawej?http://www.ebay.com/itm/NEW-ARDENT-REEL-BUTTER-LUBRICATION-PACK-/301041558339?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item461779a343 Edytowane 12 Grudnia 2013 przez MATT1989 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kokosz Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Musi co do łożysk smarowido. (Reel Butter Bearing Lube). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.d.wobler Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 (edytowane) ... Edytowane 20 Stycznia 2014 przez w.d.wobler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATT1989 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Czyli rozumiem że smar Tobie nie przypadł mogę wiedzieć dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.