madpaw Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Witam serdecznie, w kwestiach związanych z konserwacją multika lub jego rozbieraniem i tuningowaniem jestem zupełnie zielony, za co wybaczcie mój dyletantyzm. Posiadam Shimano Citica 201E do której dokupiłem sobie szpulkę avail SCPXT 1539 i hamulec magnetyczny XT15. Wszystko poprawnie zmontowałem zgodnie z instrukcją z linku http://www.avail.jp/shop/products/ms_scpxt15/mb_howto.html Chciałbym jednak wyjąć ten hamulec magnetyczny i ponownie założyć ten oryginalny z bloczkami. Mój problem polega na tym, że nie mam pojęcia, co rozkręcić w multiku abym, mógł to zrobić. Ta długa srebrna śruba nie daje się wyjąć, a hamulec magnetyczny blokuje możliwość zdjęcia tej srebrnej pokrywy, tam gdzie nie ma korbki. Uprzejmie proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saw Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Na końcu osi tej ze sprężynką na której osadzony jest panel z hamulcem jest taki mniej więcej pierścień zabezpieczający Trzeba go zdjąć.żeby to zrobić musisz zdemontować panel od strony korbki. Po zabiegu regulując hamulec wyjmujesz całą oś z panelem bocznym. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 wow dzięki jak wroce do domu to usiąde i zobaczę czy podołam pozdrawiam i dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Sławku naprawdę bardzo Ci dziękuję. Niespodziewałem się tylko, że ta część będzie aż tak mała hehe, ale operacja zakończyła się powodzeniem i pacjent będzie żył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 (edytowane) jak rozkręcisz to przy okazji wstaw łożysko na końcu wałka napędowego i wywal plastyk.[3621] Edytowane 16 Marca 2013 przez busz231 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Wywal też sprężynkę z ośki i schowaj do woreczka. Lubi się gubić kiedy panel można wyjąć w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Dzięki busz231 za konkretną informację (3521), a gdzie moge kupic odpowiednie łożysko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Wywal też sprężynkę z ośki i schowaj do woreczka. Lubi się gubić kiedy panel można wyjąć w całości. KrzysieW czy chodziło Ci o część 4035 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Nie wiem. Schemat nieczytelny. Sprężynka na srebrnym trzpieniu, na którym wisi panel. Dociskana przez panel po jego przykręceniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 W takim razie poprawiam schemat Shimano Citica 201E Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 OK już wszystko zrozumiałem, Krzychu po co ma ją zdejmować tą sprężynkę. Widzisz, bo jak napisał Sławek Sobolewski zdjąłem ten pierścień wyjąłem panel boczny założyłem hamulec oryginalny i ponownie założyłem ten pierścień. Usiałem tak wczoraj o 1:00 w nocy, jak już wszystko złożyłem tak jak należy i myślę sobie, nie no nie będę tego za każdym razem rozkręcał, jak będę chciał inną szpulę włożyć.Teraz mnie oświeciło Krzysiek_ W, że może być multik bez tego pierścienia i za każdym razem zdejmę panel boczny Dzięki Panowie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Ja takich sprężynek zgubiłem już dwie. W domu to pół biedy bo leży gdzieś pod nogami, ale nad wodą wpada w trawę i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 tak 3521 teraz widać dokładnie.ja kupiłem za kilka złociszy na aledrogo jakieś zwykłe bo przecież kręcąc korbą nie ma wielkich obrotów i sił.ale zapewne koledzy zaraz doradzą które najlepsze gdzie i za ile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 No proszę na jerkbaicie nie można się zawieść tu człekowi odrazu powiedzą co i jak zrobić Jesteśta Wielkie, Chopy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Nie wiem, czy jest sens inwestować w jakieś super łożysko w tym miejscu. Zwykłe, stalowe i tak będzie lepsze niż tulejka. Dziwne w ogóle, że zrobili tam tulejkę, przecież łożysko majątek nie kosztuje. Księgowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 shimano tak ma.we wszystkich tańszych kręćkach żałują jakby ze złota były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 16 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Witam.To jaki bedzie rozmiar łożyska w miejsce tulejki (3521). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 idzie to pomierzyć suwmiarką, ale jakoś nie mam zaufania, że bedzie ok, podłączam się do pytania Kadeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 17 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 jeśli masz suwmiarkę to śmiało bez obaw,na pewno będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Rozkręciłem dzisiaj multika i jak zdjąłem panel z korbką problemem okazało się zdjęcie największego koła zębatego, nie mam pojęcia, czemu nie chciało zejść. Czy aby dostać się do tulejki 3521 muszę wymontować to największe koło zębate, czy robię coś nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 17 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 tak trzeba sciagnac kolo napedu,czasem ciezko schodzi,warto przy tym odchylic delikatnie pinon element 3979 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 ten element 3979 to ja zupełnie zdjąłem i tak ciezko schodzi to koło 3977 ze śruby 3963 bałem się, że coś zepsuję bo w ogóle nie chciał zejść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 18 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 coś mocno spasowane musi być,bo zejść powinno bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 18 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 (edytowane) Jak dostęp do śrub trzymających zestaw napędowy jest przysłonięty przez koło, to trzeba zdjąć. Jak nie to można okręcić komplet, najczęściej jednak nie. Czasem tak jest, że oś jest spasowana z kołem, na styk. Edytowane 18 Marca 2013 przez Krzysiek_W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madpaw Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 i na siłe starać się zdjąć koło z tej śruby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.