Skocz do zawartości
  • 0

Uchwyt / mocowanie przetwornika echosondy


Maciejowaty

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Może się mylę, ale jeśli sygnał z echa po drodze musi najpierw pokonać dno naszej łodzi, to do mnie to nie przemawia.

Może będzie działać, ale czy nadal pokaże nam to, co ledwo pokazało gdy czujnik był w wodzie?

To jest sygnał, który jest wysłany i wraca odbijając się od przeszkody. Czy nie stracimy na mocy sygnału?

 

 

 

Tapatalknięte z komórki

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy nie stracimy na mocy sygnału?

 

No cóż fizyki się raczej  nie oszuka. Technologia obrazowania za pomocą sonaru owszem rozwija się i z roku na rok jest coraz dokładniejsza ale dno będzie w takim przypadku zawsze zbędną przeszkodą. Czy z takiej wiazki co przechodzi przez grube dno będzie widać tyle samo co z przetwornika założonego bezpośrednio w wodzie?Wątpię i jestem baaaardzo sceptyczny.

Gdyby było inaczej to usg/rtg złamanej na nartach kończyny robilibyśmy w kombinezonie narciarskim.... ale póki co trzeba się rozebrać :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niektórzy stosują przyssawki do przenoszenia szyb przecięte na pół. Nawet im się to sprawdza, chociaż ja od razu mam czarne wizje i widzę przetwornik na śrubie podczas ślizgu.

Informacje Totalscan mieści się we wnęce RF420, natomiast do RF390 już nie wejdzie. Dlatego będę kombinował z wanną w bakiście mimo, że nie polecał tego forumowy przedstawiciel Parkera. Dziwi mnie to ponieważ w necie można znaleźć instrukcje Lowrance i Humminbirda jak wkleić przetwornik w laminat. Może któryś z Was zna sensowną odpowiedz dlaczego niby nie można?

Ostatecznie kupię uchwyt polecony przez Dano, ale w urwia mnie sposób składania Totalscana. Mam ten blaszun, który jak nie dociągnie się śrub lubi się przestawić w poziomie. W związku z powyższym nieodzowne staje się jeżdżenie z kluczami w kieszeni.

 

Pytanie do ludzi, którzy mają te przetworniki montowane już na uchwycie z plastiku. Ogarnia on ślizg? Jest stabilny przy tej wielkości przetwornika?

@ptychoo

czy znalazłeś w necie jakąś instrukcję Lowrance, Humminbird badz innego producenta w której jest napisane, ze można przykleić do laminatu przetwornik TotalScan, StructureScan czy DownScan??

 

Sensowna odpowiedz jest taka: przetworników w których zastosowano technologie obrazowania bocznego(dolnego) nie wlaminowuje się gdyż charakterystyka pracy tych przetworników ze względu na czestotliwości na których pracują powoduje, że producent nie przewiduje takiego rozwiązania.

Zbyt duze są straty sygnału przy pracy prze poszycie kadłuba co odbije się ja jakosci obrazu. Z tego samego powodu sa ograniczenia co do przedłuzania kabla takiego przetwornika.

Oczywiscie sa przypadki, ze w łodziach które mają dno cienkie jak papier  zabieg wklejenia tego typu przetwornika powiódł się i obraz w rażący sposób sie nie pogorszył.

Gorzej gdy jest kiepsko a nie zawsze da sie odkleic przetwornik bez jego uszkodzenia- szczególnie gdy był wklejony zgodnie ze sztuką.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wprost takiej informacji nie ma, jednak spotkałem kilka wzmianek, że ktoś wkleił i działało. Nikt nie mówi o wklejaniu na pałę. Trzeba by sprawdzić per konkretny przypadek,e np. przez zalanie zęzy. Później asekuracyjnie można wkleić epoksydem wanienkę z dekielkiem i zalać - nie ma problemu z wyciągnięciem. Metoda o tyle lepsza, że brak ryzyka powietrza w kleju. Co do porad producenta, od chwili gdy zobaczyłem na oficjalnym Fejsbuku jednego dystrybutora poradę o montażu przetwornika side scan ZA silnikiem, podchodzę do niektórych zaleceń w dosyć powściągliwy sposób. Lepiej sprawdzić mało inwazyjną metodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

"czy znalazłeś w necie jakąś instrukcję Lowrance, Humminbird badz innego producenta w której jest napisane, ze można przykleić do laminatu przetwornik TotalScan, StructureScan czy DownScan??"

 

Niestety nie znalazłem takiej informacji. Dzięki, że tym razem rozwinąłeś swoją wypowiedź i jest rzeczowa. ????????

Jak już jesteś w temacie, to proszę napisz czy można kupić ten plastikowy uchwyt przetwornika i ile kosztuje? Czy nie ma z nim problemów podczas ślizgu (zmiana położenia w pionie)?

 

 

Dlatego na początku chciałbym sprawdzić torebkę, a później wanna z płynem. Spodziewam się spadku mocy, ale przecież ja tylko pływam na zbiornikach do 20m głębokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

"

 

 

Dlatego na początku chciałbym sprawdzić torebkę, a później wanna z płynem. Spodziewam się spadku mocy, ale przecież ja tylko pływam na zbiornikach do 20m głębokości.

 

Obstawiam utratę jakości na wodzie 3-4 metry nawet.

Ale to tylko domniemanie.

Dziwny ruch - wklejać czujnik.

Średnio co dwa lata zmieniam echo i co? Nowy czujnik? Toz to nie kosztuje 200 zł...

A stary poklejony w jakiejś żywicy czy kleju - utrata 90% wartości czujnika i pewnie z 50% wartości echa do odsprzedaży dalszej.

 

 

Tapatalknięte z komórki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Już chyba lepiej dorobić jakąś prowadnice dłuższą co by pod pokład głębiej wchodziła :) Żeby silnik nie zasłaniał przetwornika...

Niestety kółka pod dnem są tak rozłożenie (Viola), że niestety nie da rady.

 

Na razie mam grubego Jaxona i daje radę, tylko ten ciągły demontaż.

 

Milupa, cena uchwytu bez zmian?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niestety kółka pod dnem są tak rozłożenie (Viola), że niestety nie da rady.

 

Na razie mam grubego Jaxona i daje radę, tylko ten ciągły demontaż.

 

Milupa, cena uchwytu bez zmian?

 

Tak, cena się nie zmieniła, teraz kupić tylko Sikaflex i wziąć się za montaż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A  ja Wam przedstawię  mój pomysł na mocowanie przetwornika. Montaż miał się odbywać na zasadzie szybko złączki   ,bez użycia narzędzi i przede wszystkim miało to być pewne mocowanie aby nie było możliwości odpięcia .

Uchwyty/zaczepy  z nierdzewki  w ilości czterech sztuk były montowane w czasie budowy łódki ( WIGRY 355 :) ) Trzy są jednakowe czwarta ma nieco wyższy łeb aby można było zablokować po  wsunięciu i opuszczeniu uchwyt.Uchwyt ma możliwość regulacji  góra dół i wtedy mamy możliwość podniesienia na czas  slipowania bądż transportu łódki na przyczepie  lub opuszczenia w czasie pływania.

Górne pokrętło służy do blokowania uchwytu aby nie wypadło z zaczepu oraz do blokady regulacji wysokości ,drugie te dolne tylko do regulacji wysokości .

Wygląda to tak  --fotki można powiększyć -- 

post-65239-0-78689400-1503609306_thumb.jpg     

post-65239-0-65112900-1503609326_thumb.jpg

post-65239-0-53010800-1503609341_thumb.jpg   

post-65239-0-29068900-1503609360_thumb.jpg             

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Przykręcić. Niedawno dostałem taką wiadomość:

 

 

Zgubilem kabel z przetwornikiem do echa ktore od Ciebie kupilem a dokladnie elite 5chirp. Jest szansa zebys mi cos takiego zalatwil do lipca i ile by to kosztowalo? Przyssawka do mocowania przetwornika to nie jest dobry pomysl :(.

 

Przyczepione linka do lodki????

 

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak sobie na prv piszę i przy okazji wyszło, że jest jedna wada tego typu mocowania. 

Czujnik niestety nie jest zamontowany niżej niż silnik, co sprawia, że jedna strona bocznego sonaru jest ograniczona właśnie silnikiem.

 

Właśnie dzisiaj znalazłem taką informację na stronie lowrance. Zamówiłem to mocowanie  co ma Daniel i teraz

nie wiem czy je montować. Obecnie testuję teleskopowy uchwyt jaxona PL-AES220 i do ok. 14  km/h jest ok

ale strasznie upierdliwe jest demontowanie    go do ślizgu. Obecnie zastanawiam się czy nie wykorzystać uchwytu od minkoty.

Ciekaw jestem jak Rafał Malinowski (promujący obecnie lowrance) ma zamontowanego totalscana na swojej łajbie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam ten uchwyt Jaxona i nie demontuje go do ślizgu, ale mam skróconą rurkę główną tak, aby w swoim najkrótszym położeniu uchwyt nie wychodził poza obrys dna łódki.

 

Podczas ślizgu (około 44km/h) przetwornik muska o powierzchnię wody. Co prawda echo nie pokazuje dokładnie dna, ale widzę jego zarys i głębokość.

Edytowane przez ptychoo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na prośbę kolegi Sajdol1 umieszczam zdjęcia mojego przetwornika Jaxon po przeróbkach. Przeróbki tu w zasadzie dotyczyły tylko skrócenia sztycy głównej jak i części wsuwanej. Aby rozłączyć elementy trzeba wyciągnąć sworzeń z zacisku.

 

Klepka z pianką niweluje różnice poziomów, a zarazem zapobiega przesunięciu się przetwornika w osi pionowej.

post-48237-0-77073800-1503920809_thumb.jpg

post-48237-0-60561900-1503920823_thumb.jpg

post-48237-0-07381400-1503920835_thumb.jpg

Edytowane przez ptychoo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No... tak. Nigdzie nie pisałem, że jest inaczej.

Sorki ;-)

Urlop, baseny, Alko itp ;-)

Myślałem, ze to jest to rozwiązanie co pozwala zejść z czujnikiem niżej.

Mam pomysł i poproszę tego producenta o zrobienie jednego uchwytu na testy. Jak podjedzie - będzie go można opuszczać na czas pływania i szukania na echu. Jak wypali - będzie się to robiło szybko ;-)

 

 

Tapatalknięte z komórki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...