Skocz do zawartości
  • 0

Uchwyt / mocowanie przetwornika echosondy


Maciejowaty

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Będą zawsze :-)

 

Chyba, że będziesz miał przetwornik grubo poniżej śruby...

 

Pływałeś w ogóle na tej jednostce w takiej konfiguracji?

Nie silnik zakupiłem jakiś miesiąc temu i echo tydzień temu przygotowuje wszystko do sezonu

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Utrzyma duży przetwornik przy 30-40 km/h?

Testowałeś?

Jeszcze testów nie było. Jak przyjedzie klient po łódź to wezmę do testów z gt40. Chyba że sprzedam wcześniej echo. Ale miałem bez tej prowadnicy 2 lata z tym przetwornikiem i było ok. Tylko musiał być na Linii wody ale powyżej dna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pokaż [emoji846]

Mało zgrabnie, ale sens przekażu może wejdzie :)

Jeśli czujnik umieścisz poniżej tej lini wody - jak pontgon czy łódka stoi na wodzie, to pawęż zawsze w jakiejś części będzie pod wodą.

Zatem czujnik powinien być poniżej tej linii, ale nie powinien być niżej niż dno łódki/pontonu. Ponieważ nie wystaje poniżej dna łodzi, nie ma prawa mieć wpływu na myszkowanie itp. Po prostu nie może :)

Fizyka mu nie pozwala - stestowane na 5 jednostkach z czego dwie to pontony.

 

post-57033-0-79912800-1517431603_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oj... a o jakie rozczarowanie chodzi ??

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

O zakłócenia... Zawsze będziesz miał śnieg. Na bocznym sonarze jedna strona będzie niewidoczna. Również i zwykły sonar pokazuje siano. Jak chcesz mieć piękny obraz, to albo przetwornik poniżej śruby, albo bok burt, albo przód. Przy dużych prędkościach, żadne rozwiązanie nie wchodzi w rachubę jak pawęż. Czyli śnieg, a jak zamontujesz zbyt wysoko, to i w ślizgu, na fali straci sygnał...
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mało zgrabnie, ale sens przekażu może wejdzie :)

Jeśli czujnik umieścisz poniżej tej lini wody - jak pontgon czy łódka stoi na wodzie, to pawęż zawsze w jakiejś części będzie pod wodą.

Zatem czujnik powinien być poniżej tej linii, ale nie powinien być niżej niż dno łódki/pontonu. Ponieważ nie wystaje poniżej dna łodzi, nie ma prawa mieć wpływu na myszkowanie itp. Po prostu nie może :)

Fizyka mu nie pozwala - stestowane na 5 jednostkach z czego dwie to pontony.

 

attachicon.gif InkedInkedInked4_LI.jpg

Zgadzam się. Jaki silnik masz założony, jakie obciążenie, jakie prędkości? Gdybym wkręcił przetwornik na takiej wysokości, to w pojedynkę byłby dobre 5 cm nad wodą.masz rację, ale przy dużym silniku i obciążeniu łodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

O zakłócenia... Zawsze będziesz miał śnieg. Na bocznym sonarze jedna strona będzie niewidoczna. Również i zwykły sonar pokazuje siano. Jak chcesz mieć piękny obraz, to albo przetwornik poniżej śruby, albo bok burt, albo przód. Przy dużych prędkościach, żadne rozwiązanie nie wchodzi w rachubę jak pawęż. Czyli śnieg, a jak zamontujesz zbyt wysoko, to i w ślizgu, na fali straci sygnał...

Jakieś małe niedopatrzenie/nieporozumienie powstało ja mam silnik ale nie spaline tylko Elektryk Haibo dość mocny 65 LBS ale o ślizgu nie ma mowy ???? wiec może te zakłócenia będą niezbyt duże co ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zgadzam się. Jaki silnik masz założony, jakie obciążenie, jakie prędkości? Gdybym wkręcił przetwornik na takiej wysokości, to w pojedynkę byłby dobre 5 cm nad wodą.masz rację, ale przy dużym silniku i obciążeniu łodzi.

A różnie bywało: ponton 330 i 6 kucy, ale też i łajba 500 kilo z 70 kg silnikiem z tyłu.

nie miało znaczenia, ale zawsze działało.

Jak możesz mieć czujnik 5 cm nad wodą? Umieść go w przestrzeni, która jest pod wodą. Bo jest. Nie spotkałem jednostki, która nie ma tej przestrzeni zanurzonej zawsze pod wodą. Chyba, ze wpływasz pontonem 420, masz elektryka i cały szpej wrzucasz na przód. Albo łajba waży 60 kg coś jak stara mewa itp. i do kompletu siedzisz na dziobie.

Albo nic nie ważysz, silnik też nic, aku nic, linia nic no i Ty też nic [emoji4] Wtedy mozesz być z tyłu [emoji4]i jednostka nie zanurzy sie ni centymetra :-)

Edytowane przez Dano.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jakieś małe niedopatrzenie/nieporozumienie powstało ja mam silnik ale nie spaline tylko Elektryk Haibo dość mocny 65 LBS ale o ślizgu nie ma mowy wiec może te zakłócenia będą niezbyt duże co ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie bojsa grażdanin..... Ja pływam z przetwornikiem na pędniku silnika zamocowanym, na haswingu 55max. Daje radę i nawet sporo map na tym robię. Co prawda nie robiłem porównania z ducerem inaczej montowanym, ale nie ma jakiś tam wielkich problemów z zakłóceniami. Gdyby były, to w handlu nie byłoby tylu przetworników do montażu na silnikach - a są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A różnie bywało: ponton 330 i 6 kucy, ale też i łajba 500 kilo z 70 kg silnikiem z tyłu.

nie miało znaczenia, ale zawsze działało.

Jak możesz mieć czujnik 5 cm nad wodą? Umieść go w przestrzeni, która jest pod wodą. Bo jest. Nie spotkałem jednostki, która nie ma tej przestrzeni zanurzonej zawsze pod wodą. Chyba, ze wpływasz pontonem 420, masz elektryka i cały szpej wrzucasz na przód. Albo łajba waży 60 kg coś jak stara mewa itp. i do kompletu siedzisz na dziobie.

Albo nic nie ważysz, silnik też nic, aku nic, linia nic no i Ty też nic [emoji4] Wtedy mozesz być z tyłu [emoji4]i jednostka nie zanurzy sie ni centymetra :-)

Pokażę [emoji846]

 

Daj kilka dni ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nieśmiało zauważę, że w komplecie masz bloczek i instrukcję jak zamontować to do silnika elektrycznego... Może warto spróbować.

Haibo jako silnik bezszczotkowy ma taką konstrukcje, że nie da się zamocować przetwornika na obudowie stojana brak miejsca, za krótki korpus.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez rafuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,

 

jak myślicie,czy można wkleić przetwornik do aluminiowego kadłuba?..

To byłoby chyba najskuteczniejszym sposobem na pozbycie się problemów z zakłóceniami,a i innymi problemami związanymi z pawężowym montażem..

Mam pewne pomysły,ale chętnie skorzystałbym z Waszych opinii bądż doświadczeń..przetwornik to XNT 9 20 T  Humminbirda..

 

pozdrawiam Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Aluminium dosyć skutecznie tłumi wysyłane impulsy. Na początek spróbuj znaleźć miejsce w które uda się nalać trochę wody aby chociaż częściowo zatopić przetwornik, przycisnąć go do dna łodzi jakimś woreczkiem ze   żwirem (aby nie uciekał) i jazda na wodę sprawdzić co widać. Jak będzie ok, to klej epoksydowy i kleić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Juz prawie zdecydowałem się na uchwyt z nierdzewki podany wcześniej (przykrecany na stałe do pawęży). Jednak chodzi za mną jeszcze jeden pomysł. Rączki do przenoszenia pontonu. U mnie są pod kątem 90' do wody. Posiadają 2 otwory w okolicy 10mm. Tak myślę jak by tam zamontować na jakiejś wydumce z nierdzewki? Montowane w te otwory na motylki.

Myślałem o czymś na kształt litery T przykreconej w tych otworach. Sprawdzi się to czy te rączki będą za miękkie? Prędkość max 30km/h przetwornik mały od HooK 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...