Skocz do zawartości
  • 0

Uchwyt / mocowanie przetwornika echosondy


Maciejowaty

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Wewnątrz. Teraz tak myślę o bąblach z silnika... :)

O tak tylko u mnie są idealnie w poziomie:

https://goo.gl/images/Li1ttB

A coś takiego jak poniżej sprawdzałeś?U mnie sprawdza się.Jedynie nie wiem jak przy dużych prędkośćiach się zachowuje????

http://m.wedkarski.com/echosondy-gps-y/5298-teleskopowy-uchwyt-do-echosondy-jaxon.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A coś takiego jak poniżej sprawdzałeś?U mnie sprawdza się.Jedynie nie wiem jak przy dużych prędkośćiach się zachowuje

http://m.wedkarski.com/echosondy-gps-y/5298-teleskopowy-uchwyt-do-echosondy-jaxon.html

Poza tym, że chlapie to zachowuje się dobrze. Trzyma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jest w miarę solidny. Defekt że brak możliwości szybkiego podniesienia. Ktoś się już chwalil.ze urwał na nim przetwórni płynąć szybko

Ja płynąłem na elektryku i zawadziłem o drzewo pod wodą, pękł ząbkowany element, który reguluje nacisk i grubość pawęży
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiem czy to komuś pomoże ale Raymarine dopuszcza montowanie przetworników tylko i wyłącznie po prawej stronie tzn. stojąc na łódce i patrząc na silnik przetwornik montujemy po swojej prawej stronie. W AXIOM z przetwornikiem rv-100 3D zamontowanym po lewej stronie działał słabo , zamontowany według instrukcji po prawej stronie działał o niebo lepiej, brak zakłóceń ze strony silnika jak to było wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Poza tym, że chlapie to zachowuje się dobrze. Trzyma.

 

Przetwornik masz zamontowany tuż pod pawężą?

W moim przypadku przetwornik mimo że teleskop schowany na maxa i tak jest jakieś pięć centymetrów poniżej pawęży.

Zastanawiam się czy jakbym go skrócił na tyle żeby chował się tuż pod pawężą przestał by chlapać. Do 20 km/h jest znośnie ale powyżej tej prędkości już pięknego łabędzia rysuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tu chodzi o to w którą stronę śruba się kręci. Aby woda była "pchana" od góry na przetwornik

Do głowy by mi nie przyszło, że różne silniki mogą mieć różne kierunki obrotu śruby. Wydaje mi się, że wszystkie mają ten sam kierunek. W instrukcji obsługi mojej Hondy BF6 nie ma na ten temat nawet jednego słowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przetwornik masz zamontowany tuż pod pawężą?

W moim przypadku przetwornik mimo że teleskop schowany na maxa i tak jest jakieś pięć centymetrów poniżej pawęży.

Zastanawiam się czy jakbym go skrócił na tyle żeby chował się tuż pod pawężą przestał by chlapać. Do 20 km/h jest znośnie ale powyżej tej prędkości już pięknego łabędzia rysuje.

W moim przypadku też był pod dnem i bardzo chlapał. Skrócenie pomogło, ale skróć tak, aby był nad linią dna. Ja popełniłem ten błąd i skróciłem za mało. Ciągle chlapie, chociaż już mniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sam nie wiedziałem... gdzies.chyba w jakiejś instrukcji echa wyczytałem. Są śruby prawo i lewo skretne. Człowiek cale.zycie się uczy

Standardowe silniki są prawoskrętne. Silniki lewoskrętne mocuje się do pary, żeby śruby kręciły się przeciwbieżnie. Dzięki temu łódka sama nie zakręca.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tu chodzi o to w którą stronę śruba się kręci. Aby woda była "pchana" od góry na przetwornik

Pozwolę sobie całkowicie zanegować twoja teorie. Patrząc na łódź z boku przetwornik powinien znajdować się pomiędzy linia śruby a linią wyznaczana przez pawęż. Śruba pcha wode raczej linowo w tył a nie na boki.... Nie potrafię sobie wyobrazić że przetwornik jest zamontowany na równo czy wręcz za śrubą. Nawet jeśli by tak było że śruba pacha jakąkolwiek wodę na przetwornik to byłby to strumień zasrubowy czyli mieszanka z powietrzem. Jeśli ktoś tak ma to całkowity ... "kanał" i musi chyba poszukiwać całkowicie innego rozwiązania. Tak to powinno wyglądać wg. Humminbirda

post-56317-0-68119000-1518255442_thumb.jpg

Edytowane przez kuko
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wyguglałem "transducer mount position" w grafice. Na wszystkich obrazkach, które widzialem, przetwornik zamontowany był po prawej stronie od silnika - patrząc z tyłu (spoza) łodzi.

 

Cytat z jednego z powyższych linków:

"Głowice montowane na pawęży są zwykle montowane na prawą burtę, ponieważ jest to zazwyczaj strona, w której łopaty śmigła poruszają się w dół. Płukanie z łopat śmigła powoduje pęcherzyki i turbulencje. Zamontuj co najmniej 3 "(75 mm) poza promieniem obrotu śmigła."

Edytowane przez tryt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja zauważyłem że na małym silniku 5KM

Obraz ma mniejsze zakłucenia jeśli przetwornik jest na pawęży postronie na której siedzę.

Co do chlapania to dużo zależy od przetwornika. Np. Zwykły 83/200 od lowrance strasznie chlapał i nie miało znaczenia czy był 3cm poniżej dna czy na równi. Na przetworniku hdi 83/200-455/800 któty jest większy chlapanie ustało.

Co do wklejania przetwornika i pracy przez aluminium to szkoda kasy na przetwornik blacha strasznie tłumi sygnał ale jest wyjście i można przewiercić i zastosować przetwornik który się wkleja i wystaje 1/2 cm.

Edytowane przez nurek28
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No cóż. Tak jest napisane tego nie neguję. Zanegowałem tę teorie bo nie wszystko co się znajdzie w necie jest prawda :) a po przejrzeniu kilku artykułów o specyfice naukowej podtrzymuje to. Na diagramie powyżej wspomniane jest aby nie instalować przetwornika między innymi z uwagi na zajwisko kawitacji. Przeplyw wody wokół śruby pokazuje pięknie załączony obrazek.Tak wygląda kawitacja.

Myślę że skupić się należy jedynie nad problem odpowiedniego odsunięcia od śruby. Tak czy siak powoduje ona przepływy turbulentne i to jest problem.... Odległość a nie skok czy kieruneek śruby. Zresztą zwróć uwagę na rodzaj przekładni ukazanej w przewodniku, charakterystycsny dla duzych rekreacyjnych jednostek. Przekładnia typu "Z" która jest z założenia mało odsunięta od pawęży. Kto z Was ma taką na łódce.. 1/100?

Pewnych sprzeczności jest więcej. Raymarine posiada technologie sideimage..? Przecież sposób montażu przetwornika jaki rekomendują w tym poradniku całkowice eliminuje wykorzystanie tego, biorąc pod uwagę budowę tego typu napędu itp.

Nie chcę się spierać ale czy inne instrukcje sprzętu wędkarskiego (echa) wspominają coś o tym co raymarine?

post-56317-0-47672900-1518335872_thumb.jpg

Edytowane przez kuko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Misiaczki, to ten, no...

Naczytałem się, naoglądałem również jak zamontować. Już wiem, że mam wkręcony przetwornik o wiele za nisko. Muszę podnieść dobre 7 cm. Niemniej jednak nigdzie, nikt nie mówi jak daleko od śruby trzeba montować...

Ma to jakieś znaczenie? Amerykańscy bro nie poruszają tematu, a mówią inne mądre rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Misiaczki, to ten, no...

Naczytałem się, naoglądałem również jak zamontować. Już wiem, że mam wkręcony przetwornik o wiele za nisko. Muszę podnieść dobre 7 cm. Niemniej jednak nigdzie, nikt nie mówi jak daleko od śruby trzeba montować...

Ma to jakieś znaczenie? Amerykańscy bro nie poruszają tematu, a mówią inne mądre rzeczy.

coś tam niekiedy piszą:

https://www.westmarine.com/WestAdvisor/Selecting-a-Sonar-Transducer

"Zamontuj co najmniej 3 "(75 mm) poza promieniem obrotu śmigła"

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...