Maciejowaty Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Witam, Panowie , jak montujecie przetwornik echosondy na dwupłaszczowych łodziach z grubymi burtami ?Widziałem jakieś uchwyty na przyssawce ,ale boje się ,że zgubie przetwornik przy szybszym pływaniu pozdro.M. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 huligan77 Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Wewnątrz. Teraz tak myślę o bąblach z silnika... O tak tylko u mnie są idealnie w poziomie:https://goo.gl/images/Li1ttBA coś takiego jak poniżej sprawdzałeś?U mnie sprawdza się.Jedynie nie wiem jak przy dużych prędkośćiach się zachowuje????http://m.wedkarski.com/echosondy-gps-y/5298-teleskopowy-uchwyt-do-echosondy-jaxon.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 A coś takiego jak poniżej sprawdzałeś?U mnie sprawdza się.Jedynie nie wiem jak przy dużych prędkośćiach się zachowuje http://m.wedkarski.com/echosondy-gps-y/5298-teleskopowy-uchwyt-do-echosondy-jaxon.htmlPoza tym, że chlapie to zachowuje się dobrze. Trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Jest w miarę solidny. Defekt że brak możliwości szybkiego podniesienia. Ktoś się już chwalil.ze urwał na nim przetwórni płynąć szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Jest w miarę solidny. Defekt że brak możliwości szybkiego podniesienia. Ktoś się już chwalil.ze urwał na nim przetwórni płynąć szybkoJa płynąłem na elektryku i zawadziłem o drzewo pod wodą, pękł ząbkowany element, który reguluje nacisk i grubość pawęży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darioon Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Nie wiem czy to komuś pomoże ale Raymarine dopuszcza montowanie przetworników tylko i wyłącznie po prawej stronie tzn. stojąc na łódce i patrząc na silnik przetwornik montujemy po swojej prawej stronie. W AXIOM z przetwornikiem rv-100 3D zamontowanym po lewej stronie działał słabo , zamontowany według instrukcji po prawej stronie działał o niebo lepiej, brak zakłóceń ze strony silnika jak to było wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 (edytowane) Tu chodzi o to w którą stronę śruba się kręci. Aby woda była "pchana" od góry na przetwornik Edytowane 6 Lutego 2018 przez siarq 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rafalc Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Dokladnie tak jak prawi @siaq,wszystko jest uzaleznione jakiego silnika uzywasz.W jednym śruba obraca sie w lewo a w drugim w prawo i dlatego montaz przetwornika jest od tego uzalezniony a nie od woli producenta echa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Bajzi Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Poza tym, że chlapie to zachowuje się dobrze. Trzyma. Przetwornik masz zamontowany tuż pod pawężą?W moim przypadku przetwornik mimo że teleskop schowany na maxa i tak jest jakieś pięć centymetrów poniżej pawęży.Zastanawiam się czy jakbym go skrócił na tyle żeby chował się tuż pod pawężą przestał by chlapać. Do 20 km/h jest znośnie ale powyżej tej prędkości już pięknego łabędzia rysuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 7 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Właśnie tego Jaxon (u nas akurat z beara) chciałem. Problem jest taki ze mam wzmocnienia pawęży, nie ma szansy zamontować bo będzie haczyć o silnik. Trzeba by robić dziurę w tych wzmocnieniach... Wolę jednak ta prowadnice z nierdzewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 7 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Tu chodzi o to w którą stronę śruba się kręci. Aby woda była "pchana" od góry na przetwornikDo głowy by mi nie przyszło, że różne silniki mogą mieć różne kierunki obrotu śruby. Wydaje mi się, że wszystkie mają ten sam kierunek. W instrukcji obsługi mojej Hondy BF6 nie ma na ten temat nawet jednego słowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 7 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Sam nie wiedziałem... gdzies.chyba w jakiejś instrukcji echa wyczytałem. Są śruby prawo i lewo skretne. Człowiek cale.zycie się uczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 7 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Przetwornik masz zamontowany tuż pod pawężą? W moim przypadku przetwornik mimo że teleskop schowany na maxa i tak jest jakieś pięć centymetrów poniżej pawęży. Zastanawiam się czy jakbym go skrócił na tyle żeby chował się tuż pod pawężą przestał by chlapać. Do 20 km/h jest znośnie ale powyżej tej prędkości już pięknego łabędzia rysuje.W moim przypadku też był pod dnem i bardzo chlapał. Skrócenie pomogło, ale skróć tak, aby był nad linią dna. Ja popełniłem ten błąd i skróciłem za mało. Ciągle chlapie, chociaż już mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 10 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Sam nie wiedziałem... gdzies.chyba w jakiejś instrukcji echa wyczytałem. Są śruby prawo i lewo skretne. Człowiek cale.zycie się uczyStandardowe silniki są prawoskrętne. Silniki lewoskrętne mocuje się do pary, żeby śruby kręciły się przeciwbieżnie. Dzięki temu łódka sama nie zakręca. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 10 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Zapewne jest tak jak mówisz. To nie zmienia faktu. Że producenci echosond powinni pisać, nie z której strony powinien być przetwornik a iformowac.o.tym że woda powinna na niego być pchana od góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kuko Opublikowano 10 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 (edytowane) Tu chodzi o to w którą stronę śruba się kręci. Aby woda była "pchana" od góry na przetwornikPozwolę sobie całkowicie zanegować twoja teorie. Patrząc na łódź z boku przetwornik powinien znajdować się pomiędzy linia śruby a linią wyznaczana przez pawęż. Śruba pcha wode raczej linowo w tył a nie na boki.... Nie potrafię sobie wyobrazić że przetwornik jest zamontowany na równo czy wręcz za śrubą. Nawet jeśli by tak było że śruba pacha jakąkolwiek wodę na przetwornik to byłby to strumień zasrubowy czyli mieszanka z powietrzem. Jeśli ktoś tak ma to całkowity ... "kanał" i musi chyba poszukiwać całkowicie innego rozwiązania. Tak to powinno wyglądać wg. Humminbirda Edytowane 10 Lutego 2018 przez kuko 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 10 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Dla ścisłości to nie jest moja teoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 10 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 http://www.raymarine.com/view/?id=199 a tutaj z uzasadnieniem, dlaczego z prawej strony (patrząc spoza łodzi) https://www.westmarine.com/WestAdvisor/Selecting-a-Sonar-Transducer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 10 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 (edytowane) Wyguglałem "transducer mount position" w grafice. Na wszystkich obrazkach, które widzialem, przetwornik zamontowany był po prawej stronie od silnika - patrząc z tyłu (spoza) łodzi. Cytat z jednego z powyższych linków: "Głowice montowane na pawęży są zwykle montowane na prawą burtę, ponieważ jest to zazwyczaj strona, w której łopaty śmigła poruszają się w dół. Płukanie z łopat śmigła powoduje pęcherzyki i turbulencje. Zamontuj co najmniej 3 "(75 mm) poza promieniem obrotu śmigła." Edytowane 10 Lutego 2018 przez tryt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 I to jest mniej lub więcej teoria o której wspominalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nurek28 Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) Ja zauważyłem że na małym silniku 5KMObraz ma mniejsze zakłucenia jeśli przetwornik jest na pawęży postronie na której siedzę.Co do chlapania to dużo zależy od przetwornika. Np. Zwykły 83/200 od lowrance strasznie chlapał i nie miało znaczenia czy był 3cm poniżej dna czy na równi. Na przetworniku hdi 83/200-455/800 któty jest większy chlapanie ustało.Co do wklejania przetwornika i pracy przez aluminium to szkoda kasy na przetwornik blacha strasznie tłumi sygnał ale jest wyjście i można przewiercić i zastosować przetwornik który się wkleja i wystaje 1/2 cm. Edytowane 11 Lutego 2018 przez nurek28 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Mówisz o przetwornikach typu thru hull i masz rację. Tylko ,że one są sprzedawane osobno a nie w zestawach. Airmar ma pełną gamę tego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kuko Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) No cóż. Tak jest napisane tego nie neguję. Zanegowałem tę teorie bo nie wszystko co się znajdzie w necie jest prawda a po przejrzeniu kilku artykułów o specyfice naukowej podtrzymuje to. Na diagramie powyżej wspomniane jest aby nie instalować przetwornika między innymi z uwagi na zajwisko kawitacji. Przeplyw wody wokół śruby pokazuje pięknie załączony obrazek.Tak wygląda kawitacja.Myślę że skupić się należy jedynie nad problem odpowiedniego odsunięcia od śruby. Tak czy siak powoduje ona przepływy turbulentne i to jest problem.... Odległość a nie skok czy kieruneek śruby. Zresztą zwróć uwagę na rodzaj przekładni ukazanej w przewodniku, charakterystycsny dla duzych rekreacyjnych jednostek. Przekładnia typu "Z" która jest z założenia mało odsunięta od pawęży. Kto z Was ma taką na łódce.. 1/100?Pewnych sprzeczności jest więcej. Raymarine posiada technologie sideimage..? Przecież sposób montażu przetwornika jaki rekomendują w tym poradniku całkowice eliminuje wykorzystanie tego, biorąc pod uwagę budowę tego typu napędu itp. Nie chcę się spierać ale czy inne instrukcje sprzętu wędkarskiego (echa) wspominają coś o tym co raymarine? Edytowane 11 Lutego 2018 przez kuko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 count_martin3z Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Misiaczki, to ten, no...Naczytałem się, naoglądałem również jak zamontować. Już wiem, że mam wkręcony przetwornik o wiele za nisko. Muszę podnieść dobre 7 cm. Niemniej jednak nigdzie, nikt nie mówi jak daleko od śruby trzeba montować...Ma to jakieś znaczenie? Amerykańscy bro nie poruszają tematu, a mówią inne mądre rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tryt Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Misiaczki, to ten, no...Naczytałem się, naoglądałem również jak zamontować. Już wiem, że mam wkręcony przetwornik o wiele za nisko. Muszę podnieść dobre 7 cm. Niemniej jednak nigdzie, nikt nie mówi jak daleko od śruby trzeba montować...Ma to jakieś znaczenie? Amerykańscy bro nie poruszają tematu, a mówią inne mądre rzeczy.coś tam niekiedy piszą:https://www.westmarine.com/WestAdvisor/Selecting-a-Sonar-Transducer"Zamontuj co najmniej 3 "(75 mm) poza promieniem obrotu śmigła" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 count_martin3z Opublikowano 11 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Link mi nie działa z tapatalk. [emoji20] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
Maciejowaty
Witam,
Panowie , jak montujecie przetwornik echosondy na dwupłaszczowych łodziach z grubymi burtami ?
Widziałem jakieś uchwyty na przyssawce ,ale boje się ,że zgubie przetwornik przy szybszym pływaniu
pozdro.
M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
77
65
51
48
Popularne dni
2 Lis
33
31 Sty
27
15 Gru
25
21 Sie
24
Top użytkownicy dla tego pytania
siarq 77 odpowiedzi
Koza11 65 odpowiedzi
count_martin3z 51 odpowiedzi
Dano-G 48 odpowiedzi
Popularne dni
2 Lis 2017
33 odpowiedzi
31 Sty 2018
27 odpowiedzi
15 Gru 2017
25 odpowiedzi
21 Sie 2017
24 odpowiedzi
Popularne posty
Dano-G
Ja mam takie coś, zamocowane zazwyczaj tak: jest pomiędzy linią wody, a dnem łodzi - czyli w tych (w moim przypadku 35 cm) zanurzenia. Z kwasówki, nie rdzewieje, nie utlenia się, nie spowalnia łodzi i
sharkfishing
A przyszlo ci do glowy ze jak prawie 30 lat wstecz duza ilosc slow jak pawez przetwornik do echa i wiele innych nie tylko z wedkarstwa poprostu nie znalem lub ich poprostu nie bylo hmmm chyba na to ni
majster222
Część. Przedstawiam swój uchwyt do przetwornika. Z racji tego że musiałem schować go pod łódkę bo zasłaniał go silnik i w jakiś sposób zabezpieczyć przed tym żeby czasem nie uderzył w jakąś podwodna
Opublikowane grafiki
1302 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.