Skocz do zawartości
  • 0

Uchwyt / mocowanie przetwornika echosondy


Maciejowaty

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ja mam wklejony P79 w kadłubie i GT30 na pawęży, nieco powyżej linii dna. Zwykły sonar działa właściwie zawsze, cv i dv do momentu wejścia w ślizg. I nic nie chlapie.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Rozumiem że zamontowane na stałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziś były testy i się nie zawiodłem. Nawet nie musiałem zmieniać miejsca przetwornika wszystko pięknie działa, do prędkości 38-41 km/h pokazuje głębokość. Co mnie zadowala w 100 procentach. Przy prędkości 55km/h delikatne rozbryzgi które w niczym nie przeszkadzają. Przetwornik jest podniesiony ok 1cm nad linię dna. Polecam taki montaż.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oczywiscie ze sie trzyma poprostu bierzez dwa silne magnesy jeden wewnatrz drugi z przymocowanym transducer na zewnatrz i dopuko nie przekrecisz ich z bardzo duzo sila zeby zaczely sie troche odpychac nie ma takiej sily ktora oderwie od ludki predzej transom odpadnie.Jezeli nie ma 3cm grubosci a 5mm aluminium lub 1cm fiberglass trzyma jak zle

Edytowane przez sharkfishing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jest jeszcze sposób rosyjski, czyli odwrócić przetwornik pod dno pontonu, ale trzeba kieszonkę tam przykleić na niego i kawałek blaszki dołożyć od czoła ducera, by było co do tej kieszonki włożyć.

 

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Dobra kmina.

Zawsze zastanawiałem się, dlaczego by nie odwrócić przetwornika tak, aby widzieć to co przed nami, a nie co bylo.

Przy niskich prędkościach może obędzie się bez kieszonek i innych cudów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dobra kmina.

Zawsze zastanawiałem się, dlaczego by nie odwrócić przetwornika tak, aby widzieć to co przed nami, a nie co bylo.

Przy niskich prędkościach może obędzie się bez kieszonek i innych cudów?

To nie tak prosto będzie.

Odwrócenie przetwornika nie ma praktycznie wpływu na wskazania sonaru 2D, sens tego działania jest u Rosjan taki, że mając na dętce zamocowane kółka, nie ma za bardzo miejsca na długie przetworniki z sonarem bocznym. Oprócz tego tak zamocowany  czujnik lepiej wskazuje dane podczas ślizgowych przemarszów, bo nie jest wentylowany.

Jeżeli chcesz popatrzeć do przodu, to przetwornik musi być umieszczony pod kątem do dna. Ryby zobaczysz i owszem, ale pozostałe dane będą mało dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Jeżeli chcesz popatrzeć do przodu, to przetwornik musi być umieszczony pod kątem do dna. Ryby zobaczysz i owszem, ale pozostałe dane będą mało dokładne.

Ale zasięg sonaru do przodu, na standardowych naszych głębokościach będzie wtedy znikomy, a spadek jakości odczytu duży. Jedynym sposobem żeby zobaczyć dokładnie to co przed dziobem jest płynięcia rufą do przodu ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ani rufą ani dziobem, chyba że kupisz sobie przetwornik forward albo jakiegoś panoptixa. Sonar strzela pionowo w dół i kierunek montażu czy płynięcia nie ma znaczenia, poza tym że w SV trzeba zamienić strony. Te maks 50cm  różnicy położenia elementu, to żadna różnica. Można trochę odchylić w górę i będzie trochę w przód, ale jakość odczytu zaczyna spadać, jak Maciek napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...