Skocz do zawartości
  • 0

Uchwyt / mocowanie przetwornika echosondy


Maciejowaty

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Grzesiek cast, spora powierzchnia mocowania przetwornika. Napór wody na taką powierzchnię w przypadku korzystania ze spaliny będzie b.duży. Temat pewnie przez wielu znany i przerobiony. Przy jednopunktowym uchwycie spowoduje to obracanie w poziomie całej sztycy. Montaż cięższego przetwornika typu 3in1 będzie potęgował efekt. Warto pomyśleć o innym sposobie mocowania samego przetwornika, żeby kierunek pływu nie powodował równoległego naporu na powierzchnię tej blachy.

Niemniej jednak,  sprawdzi się w przypadku elektryka i niewielkich prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ci co stosuja takiego uchwyty sklepowe raczej nie pływają na duzych spalinach a i w wypozyczalniach tez max 5hp chyba mają wiec takie wystarcza. Szczerze to wykonalem juz kilka uchwytow podobnych do tego uzytkuja chlopaki juz kilka sezonow ze spalinami max 10hp i nikt zlego slowa nie powiedzial.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeżeli użytkownicy zadowoleni to OK. Dla mniej brakuje jeszcze oznaczenia kierunku ustawienia przetwornika. Mimo, iż kulka pewnie wygodna to nie znamy położenia przetwornika zamocowanego niżej. Pal licho, jak ktoś ustali jeden raz przed pływaniem i wszystko, natomiast jak przyjdzie podnieść przetwornika przy pływaniu i popuszczeniu śruby mocującej (jedna sztuka i jeden punkt mocowania) automatycznie przetwornik leci w innym kierunku.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Proszę mi powiedzieć z doświadczenia, czy przy tak zamontowanym przetworniku będzie zakłócony obraz boczny?

Odwrócić ducer na kulce- schować go pod łódkę, w echu odwrócić strony SV, by pokazywało zgodnie z prawdą strony. Natomiast w tym montażu kłopotliwe jest jego unoszenie podczas wodowania/dobijania do brzegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Odwrócić ducer na kulce- schować go pod łódkę, w echu odwrócić strony SV, by pokazywało zgodnie z prawdą strony. Natomiast w tym montażu kłopotliwe jest jego unoszenie podczas wodowania/dobijania do brzegu.

Maciej dobrze rozumiem że mając dziobówkę do brzegu dobijasz tyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Proszę mi powiedzieć z doświadczenia, czy przy tak zamontowanym przetworniku będzie zakłócony obraz boczny?

Ja mam zamontowany podobnie tzn.trochę w prawo, niżej i zamontowane dłuższe ramię RAM i jest ok.Spróbuj dać dłuższe ramię.

Edytowane przez Intro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Odwrócić ducer na kulce- schować go pod łódkę, w echu odwrócić strony SV, by pokazywało zgodnie z prawdą strony. Natomiast w tym montażu kłopotliwe jest jego unoszenie podczas wodowania/dobijania do brzegu.

dziękuję za odpowiedz, docer jest już wsunięty pod łódkę, mogę jedynie wywiercić w tym mocowaniu RAM do docera dodatkowe otwory dzięki którym przetwornik wsunie się jeszcze dodatkowe  kilka cm.

Edytowane przez rafuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Odwrócić ducer na kulce- schować go pod łódkę, w echu odwrócić strony SV, by pokazywało zgodnie z prawdą strony. Natomiast w tym montażu kłopotliwe jest jego unoszenie podczas wodowania/dobijania do brzegu.

tak naprawdę to właśnie dla wygodnego podnoszenia i opuszczania przetwornika zastosowałem mocowanie RAM, pomysł wydawał mi się trafiony, a po twoim komentarzu trochę teraz zwątpiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam zamontowany podobnie tzn.trochę w prawo, niżej i zamontowane dłuższe ramię RAM i jest ok.Spróbuj dać dłuższe ramię.

Masz przetwortnik niżej jak śruba silnika? Mógłbyś nieco te szczegóły doprecyzować.

Na nowym  Strikerze 9SV jeszcze nie pływałem więc nie wiem jak to wszystko najlepiej ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

tak naprawdę to właśnie dla wygodnego podnoszenia i opuszczania przetwornika zastosowałem mocowanie RAM, pomysł wydawał mi się trafiony, a po twoim komentarzu trochę teraz zwątpiłem.

Spokojnie 

Jak wjeżdzasz po łódkę przyczepką do wody, nie bęzdie przeszkadzać. Jak masz V wysokie - też nie i tutaj trzeba będzie sprawdzić. bo teraz to V może zasłaniać jedną ze stron

Po prostu musisz to sprawdzić na wodzie i nie zakładać z góry niczego. Silnik możesz odsunąć od rufy pantografem. Wtedy jest przestrzeń dla sygnału SI pomiędzy pawężą a stopą silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Masz przetwortnik niżej jak śruba silnika? Mógłbyś nieco te szczegóły doprecyzować.

Na nowym  Strikerze 9SV jeszcze nie pływałem więc nie wiem jak to wszystko najlepiej ustawić.

nie, na pewno przetwornik nie jest poniżej śruby ani silnika spalinowego ani elektrycznego. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Spokojnie 

Jak wjeżdzasz po łódkę przyczepką do wody, nie bęzdie przeszkadzać. Jak masz V wysokie - też nie i tutaj trzeba będzie sprawdzić. bo teraz to V może zasłaniać jedną ze stron

Po prostu musisz to sprawdzić na wodzie i nie zakładać z góry niczego. Silnik możesz odsunąć od rufy pantografem. Wtedy jest przestrzeń dla sygnału SI pomiędzy pawężą a stopą silnika. 

A może dobrym pomysłem było by przyklejenie drugiej podstawy RAM mniej więcej za silnikiem,  nie w samej osi bo się nie da, ale w tej części pawęży, która jest jakby wcięta w kierunku pokładu/dziobu zaznaczyłem czerwoną strzałką na zdjęciu? Koszt takiej podstawy RAM to zaledwie 100zł a może rozwiąże problem.

post-65742-0-37947200-1617623106_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Próbowałem szukać na forum ale nie znalazłem analogicznego w miarę świeżego tematu.

 

Jakie mocowanie przetwornika stosujecie? Właśnie zmieniłem echo. Przy starym przetwornik był mocowany na przyssawkę. Niestety w przypadku rozpędzania się łódki od razu powstawała mała fontanna. Więc podczas pływania w ślizgu przetwornik był odczepiany. Nie mam doświadczenia ze sztycą ale jakoś nigdy nie byłem przekonany do elementów które wystają ponad łódkę. Gdzieś na forum widziałem wpis, że ktoś stosuje przyssawki z trzema mocowaniami (3 przyssawkami). Ale takowych w necie nie potrafiłem znaleźć (chyba, że są to jakieś samoróbki na podstawie pojedynczych przyssawek). Liczę na Wasze wszelakie podpowiedzi i sugestie.

 

Łódka to RF390 ale zapewne rozwiązania które zaproponujecie będą dość uniwersalne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przemku, jest przecież temat o uchwytach do mocowania przetwornika, po co dublować tematy i modom robotę dodatkową robić? Ja jestem zwolennikiem mocowania silnika elektrycznego osapian+ rurka nierdzewna fi28. Stabilne, możliwości regulacji skokami. Zawsze możesz odwrócić ducer pod łódkę i zmienić na echu strony sI- unikniesz zaciemnienia od silnika...

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...