Skocz do zawartości
  • 0

Jaki silnik elektryczny kupić?


Jose

Pytanie

Pomoże ktoś wybrać model silnika Minn Kota. Jestem zupełnie zielony w temacie, a potrzebuję motor, który będzie zamontowany na łodzi aluminiowej 4m nieokreślonego producenta? Pływało to będzie po jeziorze wielkości ok 450h zwykle w dwie osoby. Dodam, że od ceny ważniejsza jest energooszczędność (mam na myśli możliwe długie pływanie bez konieczności ładowania). I kolejne pytanie - na co zwracać uwagę przy zakupie akumulatora do tego silnika? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

 

Prawie wszystko się zgadza kol. MarMilo. Prawie, gdyż silnik 55lbs zarżnie akumulator 80Ah bardzo szybko.

Niemniej jeżeli chodzi o moc silnika to 100% racja.

 

 

Nie tak szybko ! Jeśli ma maximizer i na pełnej 'przepustnicy' 55LBS płynę tylko jak muszę uciekać przed burzą albo gdy mam 2km do domu to przybijając do pomostu akumulator ma jeszcze ok. 50-60%. Cały czas monitorowany jest stan akumulatora przez podłączony  amperomierz i voltomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

godski jak targasz 2 aku to przesiadz sie na 24v , mocy nie zabraknie , dystans jak na 12v

Chodzi ci o "przesiadkę" na motor 24V???

Jestem ciekaw jaką nadwyżkę napięcia jest w stanie znieść bez uszczerbku silnik 12V? 15V? 18V?

Ktos, jakiś elektryk (elektronik) może to jakoś wyjaśnić, przedstawić i uzasadnić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie tak szybko ! Jeśli ma maximizer i na pełnej 'przepustnicy' 55LBS płynę tylko jak muszę uciekać przed burzą albo gdy mam 2km do domu to przybijając do pomostu akumulator ma jeszcze ok. 50-60%. Cały czas monitorowany jest stan akumulatora przez podłączony  amperomierz i voltomierz.

Ile to volt te 50-60% ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A od kiedy wydajność aku mierzysz voltami ? Pilnuję by nigdy nie zszedł na 11,4V. A 50-60% to wynik na podstawie ładowania Ctekem-7. Po 7 godzinach aku jest na 100% nabite i przechodzi w tryb reconditioning.

Nie mierzę wydajności voltami. Dbam aby aku nie zszedł poniżej 11V pod obciążeniem. Ile lat masz ten akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

czy w silnikach Osapian jest możliwość odłączenia góry od kolumny (odkręcenie i wysunięcie rurki), w domyśle możliwość skrócenia ?

 

attachicon.gifosapian-haswing-21.jpg

Jak najbardziej, ale stracisz gwarancję pewnie ;) Panowie z mc liczą sobie 50zł za skrócenie kolumny.

ps. Sam też się powoli przymierzam do tego zabiegu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak najbardziej, ale stracisz gwarancję pewnie ;) Panowie z mc liczą sobie 50zł za skrócenie kolumny.

ps. Sam też się powoli przymierzam do tego zabiegu ;)

Czyli 50PLN i nadal masz gwarancję - nie ma się nad czym zastanawiać. Swoją drogą po co skracać ? Ja przedłużyłem sobie rumpel (kiedy miałem jeszcze Osapiana 55lbs) i siedziałem na środkowej ławce. Dzięki regulowanej głowicy długość kolumny w niczym nie przeszkadzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na pontonie, czy łódce o minimalnym zanurzeniu rumpel wypada niemal na wysokości głowy siedzącego i trzeba wyciągać ramię ku górze co nieco męczy. Można oczywiście opuścić pędnik niżej niż to jest zalecane, albo urosnąć wyższym niż moje mikre 175cm :D

Edytowane przez thug
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chodzi ci o "przesiadkę" na motor 24V???

Jestem ciekaw jaką nadwyżkę napięcia jest w stanie znieść bez uszczerbku silnik 12V? 15V? 18V?

Ktos, jakiś elektryk (elektronik) może to jakoś wyjaśnić, przedstawić i uzasadnić? :)

Tak chodzi mi o silnik na 24V. Po pierwszym pływaniu na 2hp total china haswing , nie chcem nigdy wiecej żadnego 12v choćby miał złota śrubę

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak chodzi mi o silnik na 24V. Po pierwszym pływaniu na 2hp total china haswing , nie chcem nigdy wiecej żadnego 12v choćby miał złota śrubę

Tak, ale obawiam się że przy wietrze i 30 km w trollu 2x100Ah może być mało . A czterech nie zabiorę  ;)

 

Poza tym jak bym brał to MK.

Edytowane przez godski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zgadzam się z Tobą ponton dużo gorzej sobie radzi z pływaniem na wzburzonej wodzie od łodzi.Także silnik 55lbs jest niezbędny ,może być niepotrzebny przez cały sezon ,bo wystarczyłby mniejszy ,ale pogoda potrafi zaskoczyć i wtedy taka refleksja mogłem kupić większy bo na tym nie dopłynę .Czy warto oszczędzać kilka zł ,Ja myślę że Nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Słuszne są słowa, że mocniejszy silnik przyda się przy uciekaniu do bazy przy załamaniu pogody. Ja często wykorzystuję zaletę większej mocy (80lbs/24V) przy szukaniu zacisznego miejsca jak mocno wieje. Żeński wiatr nie stoi na przeszkodzie wyjazdu na ryby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...