Skocz do zawartości
  • 0

Jaki silnik elektryczny kupić?


Jose

Pytanie

Pomoże ktoś wybrać model silnika Minn Kota. Jestem zupełnie zielony w temacie, a potrzebuję motor, który będzie zamontowany na łodzi aluminiowej 4m nieokreślonego producenta? Pływało to będzie po jeziorze wielkości ok 450h zwykle w dwie osoby. Dodam, że od ceny ważniejsza jest energooszczędność (mam na myśli możliwe długie pływanie bez konieczności ładowania). I kolejne pytanie - na co zwracać uwagę przy zakupie akumulatora do tego silnika? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

A

 

O jednoczesną pracę pytałem w formie ciekawostki czy się da, używane będą na zmianę.

A dlaczego ma się nie dać ? W samochodzie całą instalację masz podpiętą do jednego akumulatora - i silnik wycieraczek i silnik nagrzewnicy i żarówki itp. Muszisz zamontować tylko układ odcinający zasilanie przy zejściu do progu życia baterii (ja mam na 11V - mimo, że kwas ma niby 10.5V). A wiadomo, że jak dasz z buta na obu to aku zejdzie w tempie bardzo szybkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ktoś użytkuje już silnik haswing protruar 2.0. Miałem już kupić Haibo M200 a tu dzisiaj zauważyłem promocję na protruara i się zastanawiam, jest lżejszy, najprawdopodobniej bez przekładni więc cichszy no i mam akurat osapiana od kilku sezonów i złego słowa nie mogę powiedzieć. Jestem zainteresowany silnikiem 24v bo pływam na lipolach i mam kilka pakietów 6 ogniwowych które bym wykorzystał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Elwojtas chybanie ma co porównywać  tych silników moc haswing protruar 2.0 to 960 W cena 2200 pln a Haibo M 200  1650 pln to 1300 W  tak podają sprzedawcy . 

Słyszałem na targach pracę Haibo M 250 nic nie wyło ani zgrzytało  z przekładni .

Też chce kupić silnik na 24 V  czas ucieka a kasy nie uzbierałem na cały zestaw . Możesz zapodać  gdzie  jest ta promocja Haswinga .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Poza allegro to w sumie wszędzie:

https://www.mc-sklep.pl/silnik-do-lodki-elektryczny-haswing-protruar-20-85lbs-24v-p-931.html

https://www.sonarsklep.pl/silnik-haswing-protruar-20-r-85lbs-24v-p-1815.html

Haibo w Tokarexie jest za 1455zł

Także różnica w cenie już nie jest taka duża, a co do mocy to do mojej łupinki w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moc Haibo ma większą. Ale zostaje jeszcze prędkość śruby i skok. Przy haswing nie znalazłem rpm. Ponoć protuar 2.0 jest to starszy model po liftingu. Cichszy, bez przekładni robiacej raban. Pomimo zlej sławy Pana z mc. Polecam kontakt email bądź tel...kupowalem tam 3 silnik i jeśli idzie o podane dane przez sprzedawcę na temat osiągów, jakości itp. To ani razu nie zrobil.mnie w konia. Stwierdzam fakty a nie robię reklamy, bo byli na forum ludzie którzy mieli złe doświadczenia. Jednak napisać email nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A

 

A dlaczego ma się nie dać ? W samochodzie całą instalację masz podpiętą do jednego akumulatora - i silnik wycieraczek i silnik nagrzewnicy i żarówki itp. Muszisz zamontować tylko układ odcinający zasilanie przy zejściu do progu życia baterii (ja mam na 11V - mimo, że kwas ma niby 10.5V). A wiadomo, że jak dasz z buta na obu to aku zejdzie w tempie bardzo szybkim.

Coś chyba pokręciłeś . W samochodzie masz wszystko zasilane z ALTERNATORA nie z akumulatora , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

witam a czy ktos z tu obecnych testowal moze silniki caroute N300 24 v do zakupienia w chinach i na Amazoniecom okolo 4000 kola wychodzi silnik podobno 180lbs ciagu ludzie mowia ze tym plywaja od 5-7 kn u nas podony jest ten m250 tyle ze slabszy 120 lbs a co do tych r300 r400 dystrybutor mowi mi ze predkosc bedzie kolo 12km/h ze one sa dobre do ciagania ciezkich jednostek a nie na szybkosc chce cos elektrycznego czym lodka typu romana wejde w sliz jak narazie widze to tylko torqeedo epropulsion i kervin ale cena z dupy jakies 30 tysi zestaw ktos widzial cos tanszgo??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Takie są koszty dla Eko ślizgu... wpierw sprawdź czy przy spalinie 10hp pójdziesz w ślizgu. Jeśli tak to dopiero w ten czas szukać motoru... Karwin 85% sprawności czym dyskwalifikuje wssystkich. Tu wypadało by też technologie zasilania lit x. Bo 300kg olowiu niweczy plan. Epropulsion najkorzystniej cenowo. Z tym że nie ich aku a dokupić bądź zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Takie są koszty dla Eko ślizgu... wpierw sprawdź czy przy spalinie 10hp pójdziesz w ślizgu. Jeśli tak to dopiero w ten czas szukać motoru... Karwin 85% sprawności czym dyskwalifikuje wssystkich. Tu wypadało by też technologie zasilania lit x. Bo 300kg olowiu niweczy plan. Epropulsion najkorzystniej cenowo. Z tym że nie ich aku a dokupić bądź zrobic

100 %zgody z powyższym. Waga zestawu zabija prędkość. Taniej wyjdzie krypę ultra light zrobić niż wejść w ślizg z ołowiem na pokładzie....

Swoją drogą dziwię się producentom łodzi, że tak mało jest produktów zoptymalizowanych nautyczne i wagowo pod elektryki. Rynek u nas jest i to duży, parków krajobrazowych nie brakuje...

 

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na YT , gosc przy torqeedo 4.0 plywal detka 24km/h Mozna wysnuc wniosek , ze 4kw mocy tj. minimum jakie musi byc. ja zadnych tanich chinczykow o takich mocach/osiagach nie znalalzlem...koszt samego silnika od 12000zl w zwyz. Prawie jak 10hp spaliny, z tym ze tu trzeba jeszcze zasilanie i ladowanie, to generuje koszty nie mniej niz 8000zl.  przy 24V prady rzedu 200A... pojemnosc kwasa musia by byc z 400AH...abstrakcja wagowa na lodke/detke. Dla tego silnik zaczynaja sie od 48V , i tam juz prady sa po 120A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wiadomo, że do takich silników tylko nowoczesne zasilanie a nie żele czy inny ołów. To póki co kosztuje, ale będzie tanieć, inaczej niż z benzynami. Szkoda, że porównując nikt nie pisze o koszcie stałym w postaci paliwa, który też rośnie. Dobry elektryk typu ePropulsion czy Karvin, do tego liPo i panel solarny a już pływamy nie generując kosztów. Przy poprawnej pogodzie i prędkości spacerowej całość energii idzie z solara. Dopiero co wróciłem z czarteru houseboota na zalewie szczecińskim, płynąc max 14km/h bak 30l był wysuszony w 3h, dwa baki wystarczały na dzień w sytuacji gdy był silniejszy wiatr i fala od dziobu. Łatwy rachunek ponad 300pln na dzień. Jak ktoś w roku dużo pływa, to elektryk zwróci się szybciej niż się spodziewa.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

100 %zgody z powyższym. Waga zestawu zabija prędkość. Taniej wyjdzie krypę ultra light zrobić niż wejść w ślizg z ołowiem na pokładzie....

Swoją drogą dziwię się producentom łodzi, że tak mało jest produktów zoptymalizowanych nautyczne i wagowo pod elektryki. Rynek u nas jest i to duży, parków krajobrazowych nie brakuje...

 

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

Chyba nie rozumiesz problemu. Do pływania wypornościowego optymalny jest kadłub z dnem w przekroju połówka elipsy. Niestety takie typy są nielubiane przez wędkarzy, bo są po prostu chybotliwe. Kadłuby ślizgowe, typu płytkie V słabo nadają się do pływania wypornościowego, bo przy małych prędkościach stawiają większe opory, taka ich natura. Jednocześnie do pływania w ślizgu potrzebna jest odpowiednia wytrzymałość i nie mogą być zbytnio odchudzone.

 

@Kris3k - jak poszlo 30l paliwa w 3 godziny, to do elektryka musiałbyś mieć małą elektrownię a nie bateryjki ze sklepu. Trzeba po prostu pływać wolniej.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chyba nie rozumiesz problemu. Do pływania wypornościowego optymalny jest kadłub z dnem w przekroju połówka elipsy. Niestety takie typy są nielubiane przez wędkarzy, bo są po prostu chybotliwe. Kadłuby ślizgowe, typu płytkie V słabo nadają się do pływania wypornościowego, bo przy małych prędkościach stawiają większe opory, taka ich natura. Jednocześnie do pływania w ślizgu potrzebna jest odpowiednia wytrzymałość i nie mogą być zbytnio odchudzone.

 

@Kris3k - jak poszlo 30l paliwa w 3 godziny, to do elektryka musiałbyś mieć małą elektrownię a nie bateryjki ze sklepu. Trzeba po prostu pływać wolniej.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Paweł, ty jesteś praktyk. Ja mam na myśli tylko sprawę relacji masa zestawu-predkość. Ekonomia jest nie do przeskoczenia w wypadku elektryka. Ślizg może potrwać co najwyżej chwilę ze względu na wydajność prądową ogniw, a do zwiększenia prędkości w pływaniu wypornościowych służą m.in. zmniejszona masa i długość kadłuba.

To są moje doświadczenia w pływaniu wypornościowym, bo w ślizgu nie będę pływal na elektryku-realnie się nie da w moim przypadku.

Chciałbym kiedyś kupić pływaki katamarana 4,5m , założyć na to lekki podkład i przypiąć trochę większego elektryka.

 

 

 

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oczywiście że im lżejsza łódka, tym szybciej. Jednak z powodów opisanych powyżej ciężko jest to zrobić w praktyce. Katamaran jest niezłym pomysłem o ile nie chcesz pływać szybko. Stosując droższe i mocniejsze materiały można zredukować ich ilość,a co za tym idzie masę, jednak zawsze kosztem dużego wzrostu ceny. Pytanie czy ktoś będzie chciał za to zapłacić.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...