Skocz do zawartości
  • 0

Jaki silnik elektryczny kupić?


Jose

Pytanie

Pomoże ktoś wybrać model silnika Minn Kota. Jestem zupełnie zielony w temacie, a potrzebuję motor, który będzie zamontowany na łodzi aluminiowej 4m nieokreślonego producenta? Pływało to będzie po jeziorze wielkości ok 450h zwykle w dwie osoby. Dodam, że od ceny ważniejsza jest energooszczędność (mam na myśli możliwe długie pływanie bez konieczności ładowania). I kolejne pytanie - na co zwracać uwagę przy zakupie akumulatora do tego silnika? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

A może mi ktoś powiedzieć czy jest jaś różnica między Haibo M150 a Rhino 70? Rhino zamawia silniki u Haibo i daje tylko swoje napisy na obudowie czy o co tutaj chodzi? Bo różnica w cenie jest spora. A nie rozumiem jakie powiązanie firma Rhino ma z Haibo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak z głośnością pracy? Zaczynam się zastanawiać czy nie kupić R300, inna opcja to Protruar 5.0...

Na sucho dużo cichszy od haswing 2hp. nie wiem jak we wodzie. Silnik ten nie ma przekładni dlatego jest cichszy. Co do R300 to pamiętaj, że jest on na 48v czyli potrzeba 4 akumulatorów. wszystko zależy do czego to potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak sobie czytam parametry R300 i podają, że prędkość to 10km/h... Ktoś to zweryfikował? Przy 6HP to jakoś dziwnie mało, skoro ePropulsion 1.0 przy 3HP wyciąga tyle samo (na łodzi aluminiowej 3,6m) a waży przy tym już z baterią 19,4kg - to mniej o prawie 3kg niż sam R300 bez aku. Dodamy wagę 4szt dajmy na to 100Ah, to już jest co targać a i cenowo to już bardzo blisko.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W zyciu nie zamienił bym spirita 1.0 na tego r400... mobilność , Jakość i osiagi epropulsion są warte każdej złotówki

 

Siarq ja to wiem :) ale chciałem złapać jakieś porównanie.... 22kg silnik + 4x28kg aku.... razem 134kg to masakra, bez LiPo nie widzę tego.

Powiedz mi czy używasz dodatkowo solara do Spirita? Max można podpiąć 200W a to już coś tam daje w słoneczny dzień.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie używałem panelu solaranego. Bateria dedykowana mi starczala na 2 dni plywania. Spirita sprzedalem z zalem... , 48v na detce I kwasy to nieporozumienie... lit o pojemnosci 100ah 48v juz bedzie wazyl sporo. Sam z checia bym zobaczyl jakis test tego r400 - ale nie marketingowy... moze na duzej krypie ten haibo sie jakos sprawdzi , ale napewno nie jest to mobilne I wydajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie używałem panelu solaranego. Bateria dedykowana mi starczala na 2 dni plywania. Spirita sprzedalem z zalem... ,

I co teraz napędza Ci gumaka Siarq ?? Masz coś na celowniku ? Chciałem wziąć epropulsiona, ale 48V to kolejne 6k na LiFePo. Najgorsze, że nigdzie nie ma przemawiających do mnie testów silników odpowiedników 6-11HP spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Teraz jest pagaj I stoi w stodole:) cel namierzony ale nie uszczelony jeszcze. W marcu na 90% bedzie 6kw epropulsion . I na tym zakanczam przygody z elektrykami duzych mocy . Moim zdaniem duze moce to tylko epropulsion, torqeedo badz karwin... reszta to gnioty marketingowe.

A jesli masz na mysli pepikow z litem, to ich bms-y bodajze do 100A sa. A przy 6kw juz jest 125A.

Edytowane przez siarq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Teraz jest pagaj I stoi w stodole:) cel namierzony ale nie uszczelony jeszcze. W marcu na 90% bedzie 6kw epropulsion . I na tym zakanczam przygody z elektrykami duzych mocy . Moim zdaniem duze moce to tylko epropulsion, torqeedo badz karwin... reszta to gnioty marketingowe.

A jesli masz na mysli pepikow z litem, to ich bms-y bodajze do 100A sa. A przy 6kw juz jest 125A.

Czekam więc na Twoj 6kW - zabiorę się do Ciebie na testy z odpowiednimi załacznikami. Jeśli będzie super to może i ja to zarzucę (w tej chwili mam tylko xi3 oraz pagaj do sempera :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam kolegów, przymierzam się do nowego zakupu, mianowicie silnik elektryk  haibo m200 który zapnę do pontonu kolibri 330D

Szukałem nie znalazłem odpowiedzi na moje pytannia

Ktoś juz może sprawdził ten sprzęt ?? do polecenia ? szukać czegoś innego ??  jaki aku podpiąć- prostownik ?   pływam głownie po jeziorach mazurskich rano wieczorem, głównie na pierwszym biegu. pływałem z jaxionem 34 i za słaby 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wchodził byś w 24V bo ? Może jeszcze nie zaskoczyła Cię burza ,bądź złe warunki pogodowe na dużym bajorze. W ten czas może byś zmienił zdanie o 24v i mocach tych silników. Wszystko ma swoje wady i zalety. Mocy nigdy za wiele tym bardziej przy elektrykach. Upierdliwe może być tylko zasilanie aku. Kwasowymi , że względu na wagę oraz wydajność. Poza tym silniki 24v są jak.najbardziej ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, nie mogę znaleźć informacji czy do silnika elektrycznego ( w tym przypadku haibo m150) muszę zamontować jakiś bezpiecznik czy ma jakieś fabryczne zabezpieczenie?

Kolego ŻADEN z 'tanich' silników (pewnie od półki 6k wzwyż są) nie ma zabezpieczenia wewnętrznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...